Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 10:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Dit is hetgeen in het joodse "heilige" boek de Tamoet staat geschreven:

"De joden worden mensen genoemd, maar de niet-joden zijn geen mensen. Ze zijn beesten.” Talmud: Baba mezia, 114b

De Akum (niet-jood) is als een hond. Inderdaad, het schrift leert, dat je de hond meer moet eren dan de niet-jood.” Ereget Raschi Erod.

Al heeft god de niet-jood geschapen, blijven zij toch beesten in een menselijke gedaante. Het past een Jood niet om gediend te worden door een beest. Daarom zal hij gediend worden door beesten in menselijke gedaantes.” Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"De zielen van niet-Joden komen voort uit onreine geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b

"Als een heiden (Gentile) een Jood slaat, moet de Gentile gedood worden. Het slaan van een Jood is hetzelfde als het slaan van God." Sanhedrin 58b

Dit is nog maar het topje van de ijsberg. Er staat veel meer van dit soort citaten erin. Is dit een heilig boek?

Graag jullie reacties !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 11:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oké, prima.
Dan nu posten wat er in de Koran en de Testamenten staat.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:23
Verwijderd
Oh nos.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:23
Halogeen
Halogeen is offline
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt. Je plukt zomaar wat citaten, totaal uit hun verband en dan wil je dat wij daarop gaan reageren? Wat probeer je eigenlijk teweeg te brengen? Jodenhaat? die is er al genoeg geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:43
Isa
Isa is offline
talmoed is maar een mensenmaaksel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
Artikel over de leider van de Italiaanse katholieke pacifisten over de wrede delen van de Bijbel - interessant, en leesbaar voor iedereen!

Ander artikel dat het Oude en het Nieuwe Testament neersabelt als morele gids. Agressief, geen aanrader voor gelovigen.

Citaat:
The Bible is not a moral guide.

Any man who follows faithfully all its teachings is an enemy of society and will probably end his days in a prison or an asylum.
Oud 24-06-2004, 12:58
Upke
Upke is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 24-06-2004 @ 12:23 :
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt. Je plukt zomaar wat citaten, totaal uit hun verband en dan wil je dat wij daarop gaan reageren? Wat probeer je eigenlijk teweeg te brengen? Jodenhaat? die is er al genoeg geloof ik.
Vind je het gek dat er jodenhaat is, lees die teksten dan. Als die teksten waar zijn dan vind ik die haat terecht. Elk mens is gelijk, of je nou gelooft of niet. En we zijn allemaal beesten. Mens blijft een dier, een zoogdier wel te verstaan. En misschien wist je het nog niet, maar dit is een forum en daar word onder andere gediscuseerd. Dus de bedoeling van zijn citaten is dat erop gereageerd word dat lijkt me toch niet moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Appie, leg eens uit waarom deze citaten zouden moeten impliceren dat dit geen heilig boek kan zijn...
Oud 24-06-2004, 14:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Varkens zijn heel lieve intelligent beesten.

En ik vind het een vrij vervelende topictitel, alsof joden geen mensen zijn.

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:10
Daevrem
Daevrem is offline
"The Bible is one of the most genocidal books in history."
-Noam Chomsy

Ben ik het mee eens, net zoals met de meeste andere uitspraken van deze man.
Oud 24-06-2004, 16:36
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Isa schreef op 24-06-2004 @ 12:43 :
lol dat geldt des te meer voor het Nieuwe Testament.
Vreemd hoe jij, en de meeste van jullie gggristenen, waar ik mezelf overigens ook onder schaar, het "Oude Testament" en de gehele Joodse traditie negeren. Hoe kun je zoiets zeggen terwijl jou hele geloof gebaseerd is op en afstamt van het Jodendom. De Talmud is onlosmakelijk verbonden met wat jullie noemen het "Oude Testament".
De talmoed is een erg moeilijk boek en zeker niet geschikt voor ons leken om zomaar uit te lezen.

@upke: haat is nooit terecht en nooit goed of rechtvaardig.
@TS: ik ben ook wel benieuwd waarom dit boek niet heilig zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:23
Daevrem
Daevrem is offline
Hoe kun je nu zeggen dat het OT wel door God geinspireerd is en het NT niet. Ik snap eigenlijk zowiezo al niet hoe je dat kun weten maar van het NT weet je in iedergeval nog wie mogelijk de auteur is. Bij het OT is dat helemaal gissen. Ik kan nog begrijpen dat je stelt dat je gewooon geloofd dat ze door God geinspireerd is en dat dat genoeg is. Maar om vanuit logisch oogpunt te claimen dat het NT door de mens geschreven is en bij het OT logica gewoon overboord te gooien en te zeggen dat je gewoon geloofd dat het door God geinspireerd is is niet alles onlogisch, maar ook nog eens een keer met twee maten meten.
Oud 24-06-2004, 17:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-06-2004 @ 15:54 :
En ik vind het een vrij vervelende topictitel, alsof joden geen mensen zijn.
Zo lijkt het inderdaad.

En ik ga er wel vanuit dat dit soort uitspraken in bijna elk heilig boek te vinden zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:39
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 24-06-2004 @ 18:31 :
Zo lijkt het inderdaad.

En ik ga er wel vanuit dat dit soort uitspraken in bijna elk heilig boek te vinden zijn.
Klopt, bijna elke (oude) religie heeft zulk soort uitspraken in zijn (haar?) heilige boek. Wat niet betekend dat iedereen die joods is ze aanhangt. In die tijd waren dat redelijk normale uitspraken om een beginnend geloof veilig te stellen, en een verschil te creeeren tussen "wij" en "zij" (de ongelovigen).
Je moet niet iedereen die een geloof aanhangt over 1 kam scheren, niet iedereen heeft het heilige boek gelezen en ookal hebben ze het gelezen, dan wil dat nog niet zeggen dat ze het ermee eens zijn. Geloven is meer dan letterlijk volgen wat in een oud boek geschreven staat.
Gelukkig hebben de meeste leiders van de meeste geloofsgemeenschappen dit ondertussen door. Nu de andersgelovigen nog...
Oud 24-06-2004, 17:40
Verwijderd
Je moet de Talmoed, Bijbel, Koran etc. wel in de juiste context zien - ze zijn uitermate geschikt als middel om de gewone man dom te houden, te zorgen dat hij nooit protesteert en dat hij precies doet wat jij zegt - en toch hoopvol te houden.

En dat is niet toevallig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:41
Achazia
Achazia is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 24-06-2004 @ 17:36 :
Vreemd hoe jij, en de meeste van jullie gggristenen, waar ik mezelf overigens ook onder schaar, het "Oude Testament" en de gehele Joodse traditie negeren. Hoe kun je zoiets zeggen terwijl jou hele geloof gebaseerd is op en afstamt van het Jodendom.
Mee eens, Halogeen! Bovendien zijn dit losse citaten uit de Talmud (goed gespeld? Ik ben leek). Waarschijnlijk is het uit zijn verband gerukt.
Er staan ook wel dingen in het Oude Testament, waar men ontzettend van schrikt als je ze zomaar los in het rond begint te strooien.
Beetje zinloos dus om hierover een discussie te beginnen, voor zover die er al was.
Oud 24-06-2004, 20:51
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 24-06-2004 @ 11:23 :
Dit is hetgeen in het joodse "heilige" boek de Tamoet staat geschreven:

"De joden worden mensen genoemd, maar de niet-joden zijn geen mensen. Ze zijn beesten.” Talmud: Baba mezia, 114b

De Akum (niet-jood) is als een hond. Inderdaad, het schrift leert, dat je de hond meer moet eren dan de niet-jood.” Ereget Raschi Erod.

Al heeft god de niet-jood geschapen, blijven zij toch beesten in een menselijke gedaante. Het past een Jood niet om gediend te worden door een beest. Daarom zal hij gediend worden door beesten in menselijke gedaantes.” Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"De zielen van niet-Joden komen voort uit onreine geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b

"Als een heiden (Gentile) een Jood slaat, moet de Gentile gedood worden. Het slaan van een Jood is hetzelfde als het slaan van God." Sanhedrin 58b

Dit is nog maar het topje van de ijsberg. Er staat veel meer van dit soort citaten erin. Is dit een heilig boek?

Graag jullie reacties !!
Punt één deze teksten zijn verkeerd vertaald, punt twee zijn ze helemaal uit hun verband gerukt. Dit is louter bedoeld om haat jegens joden aan te wakkeren .
Oud 24-06-2004, 22:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2004 @ 12:23 :
Oh nos.
Oud 24-06-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn slotjes ook. Toch zijn ze verdomde effectief.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 23:01
Mirjam V
Mirjam V is offline
ik had wat gevonden.. kweet niet hoor

Citaat:
De hier gequote Talmudverdraaiingen zijn malversaties van de Talmud en van andere bronnen.
Deze "quotes" zijn slechts antisemitische leugens die door Maroc.nl en andere antisemitische sites verspreid worden.

Quote:

In de Talmoet(heilige boek van de Joden) staat!!!
“De joden worden mensen genoemd, maar de niet-joden zijn geen mensen. Ze zijn beesten.” Talmud: Baba mezia, 114b

Dit zijn kwaadaardige misvertalingen, die de wetten van rituele reinheid i.v.m. het aanraken van een dode volledig uit hun verband rukken.
Volgens het Jodendom zijn ALLE mensen "benee Adam", en worden niet-Joden zeer hoog geacht.
Een niet-Jood, die zich bezighoudt met Torahstudie, wordt zelfs gelijkgesteld aan de Joods Hoge Priester.

Quote:
En “De Akum (niet-jood) is als een hond. Inderdaad, het schrift leert, dat je de hond meer moet eren dan de niet-jood.” Ereget Raschi Erod. 22 30

Deze "bron" bestaat helemaal niet.

Quote:
“Al heeft god de niet-jood geschapen, blijven zij toch beesten in een menselijke gedaante. Het past een Jood niet om gediend te worden door een beest. Daarom zal hij gediend worden door beesten in menselijke gedaantes.” Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

Dit is een obscuur geschrift, dat geen enkele authoriteiet heeft in het Jodendom. De schrijfwijze van de Naam van G-d in deze door antisemieten gebrachte quote, suggereert trouwens dat deze quote zo wie zo een vervalsing is.

Quote:
“En zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwangere beest.”Coschen hamischpat 405

Dat staat er helemaal niet!

Quote:
“Al heeft de niet-Jood dezelfde lichaamelijke gedaante als de Jood, zijn zij in vergelijking met de Jood als een aap met een mens.” Schene luchoth haberith, p. 250

Totale leugen!
Er wordt geen enkele vergelijking tussen een Jood en een niet-Jood gemaakt op blz 250

Quote:
“Als je eet met een niet-Jood, is het alsof je met een hond eet.”Tosapoth, Jebamoth 94b

Is een vervalsing.

Quote:
“Sexueel contact met niet-Joden, is als sexueel contact met dieren.”Talmud Sanhedrin 74b

Heb Sanhedrin 74b voor me, Maar dit staat nergens.

Quote:
“Het is toegestaan om het lichaam en het leven van een niet-Jood te nemen.” Sepher ikkarim III c 25

Een volledig uit zijn verband gerukte misquoation.
Heeft te maken met het overtreden van wetten en de straf daarvoor.
Weer een misdadige verdraaiing.
Joden mogen NIET moorden en stelen (deze geboden maken onderdeel uit van de 10 geboden).

Quote:
“Elke Jood, die het bloed laat vloeien van een Goddeloze (niet-Jood), doet iets dat gelijk is aan een offer brengen naar God.” Talmud: Bammidber raba c 21 & Jal*** 772

Dit gaat over Pinchas die Zimri (ook een Jood) doodde, uit ijver voor G-d, en deze quote is verder compleet uit zijn verband gerukt.
Bottomline, al deze verdraaiingen zijn ernstige antisemitische uitingen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 06:42
tosyali
tosyali is offline
had ik ooit ergens gelezen. maar ik denk niet dat het waar is. maar dat verandert niet dat ik joden mensen vind die hun ouders verkopen voor geld .
Oud 25-06-2004, 07:20
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 24-06-2004 @ 18:23 :
Hoe kun je nu zeggen dat het OT wel door God geinspireerd is en het NT niet. Ik snap eigenlijk zowiezo al niet hoe je dat kun weten maar van het NT weet je in iedergeval nog wie mogelijk de auteur is. Bij het OT is dat helemaal gissen. Ik kan nog begrijpen dat je stelt dat je gewooon geloofd dat ze door God geinspireerd is en dat dat genoeg is. Maar om vanuit logisch oogpunt te claimen dat het NT door de mens geschreven is en bij het OT logica gewoon overboord te gooien en te zeggen dat je gewoon geloofd dat het door God geinspireerd is is niet alles onlogisch, maar ook nog eens een keer met twee maten meten.
Nee dat probeerde ik ook niet te zeggen. Ik wilde alleen op Isa ingaan die zegt dat de Talmud door mensen is gemaakt en suggereert dat de Bijbel heilig is. Ik wilde ook geen uitspraak doen over welk boek nu wel G_dgeďnspireerd is. Ik wilde slechts aantonen hoe dom en bekrompen die uitspraak van Isa is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 07:50
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
tosyali schreef op 25-06-2004 @ 07:42 :
had ik ooit ergens gelezen. maar ik denk niet dat het waar is. maar dat verandert niet dat ik joden mensen vind die hun ouders verkopen voor geld .
Jij hebt ook een berhoorlijk steekje los zitten he?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 07:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 25-06-2004 @ 07:42 :
zou je niet als je ouders veel geld opleveren?
Oud 25-06-2004, 07:56
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2004 @ 08:53 :
zou je niet als je ouders veel geld opleveren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2004, 09:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Zulke teksten staan in elk heilig boek, en zoals iedereen al zegt, ze zijn helemaal uit hun verband gerukt. Ook moet je in je achterhoofd houden dat het boeken zijn van tweeduizend jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:54
Hydrogen
Hydrogen is offline
Als ik dit allemaal lees, dan lees ik verschillende dingen. Een zegt, komt overal in voor. Andere zegt leugen. Ik weet niet wat ik moet denken. In ieder geval heb ik deze tekst alleen maar laten zien van wat er in staat (betwijfel of het waar is). Het kwam nooit in me op om dit te publiceren om jodenhaat te creeren. Ik zie iedereen als gelijke mensen. Ik heb niets tegen joden, christenen, of wie dan ook. Ik heb respect voor iedereens geloof.

Maar als dit niet waar blijkt te zijn, dan acht ik diegene die dit heeft gestuurt als een leugenaar. Een echte moslim publiceert dit niet!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar ik moet jullie wel zeggen, dat in de Koran dit soort dingen niet in zitten. Vergelijk de Bijbel nooit met de koran. De koran is 100% van God. Terwijl ik dat niet kan zeggen van de bijbel. Het is algemeen bekend dat het NT geschreven is door mensen die niet aanwezig waren bij Jezus en dus ook niet wisten wat hij precies heeft gedaan. Ze hebben alleen maar via via het verhaal gehoord. En iedereen weet, wanneer je een verhaal doorvertelt er altijd verdraaingen zijn en daardoor het NT onbetrouwbaar is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Dan krijgen we weer de bekende discussie, dat de Koran echt de waarheid is en de bijbel niet
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:11
Hydrogen
Hydrogen is offline
De koran is beter dan de bijbel. De koran is gewoon een update van de bijbel. En geupdate versies zijn altijd beter dan de oudere. Trouwens, bijbel is te onbetrouwbaar om nog geloofwaaridg over te komen. Verdiep jullie eens in het feit hoe de koran tot stand is gekomen en de geschiedenis tot nu toe. Zie dan waarom Koran 100% te vertrouwen is. (trouwens: geen zin in beargumenteren van wat ik zeg)

Mr. Spaghetti:
Schrijf de Koran pas af, als je er echt in heb verdiept. Kom met argumenten van waarom de Islam/Koran slecht is.

Trouwens waar geloof jij in?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:23
Verwijderd
Joah, de Koran is 100% van God, en de Bijbel maar 35,7%, terwijl de Talmoed blijft steken op 28,49%. Is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken.

Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:40
meisje
meisje is offline
Citaat:
Daarbij was het normaal voor alle geloven om zo intolerant te zijn. Slechts de Bijbel en de Koran kent de verschuiving 'wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:42
meisje
meisje is offline
Citaat:
Upke schreef op 24-06-2004 @ 13:58 :
Vind je het gek dat er jodenhaat is, lees die teksten dan. Als die teksten waar zijn dan vind ik die haat terecht. Elk mens is gelijk, of je nou gelooft of niet. En we zijn allemaal beesten. Mens blijft een dier, een zoogdier wel te verstaan. En misschien wist je het nog niet, maar dit is een forum en daar word onder andere gediscuseerd. Dus de bedoeling van zijn citaten is dat erop gereageerd word dat lijkt me toch niet moeilijk?
Dan kun je nu de gehele mensheid laten vergassen. Ieder geloof ziet zich als meer dan een ander. Ik vind jouw opmerkingen getuigen van onwetenheid en rascisme. Het is duidelijk dat je de dingen niet meer helder ziet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:33
Verwijderd

Dingen in perspectief zien blijkt op dit forum wel vaker moeilijk voor veel mensen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
appie2003 schreef op 25-06-2004 @ 10:58 :
Maar ik moet jullie wel zeggen, dat in de Koran dit soort dingen niet in zitten. Vergelijk de Bijbel nooit met de koran. De koran is 100% van God.
Dat de bijbel ernstig gevormd is om de politieke macht van de Kerk te vergroten ben ik met je eens. zie hier meer
Maar volgens mij is de Koran geen faxje vanuit de hemel geweest
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 15:42
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 25-06-2004 @ 11:11 :
.De koran is gewoon een update van de bijbel. En geupdate versies zijn altijd beter dan de oudere.
Windows XP iemand?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 15:52
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Upke schreef op 24-06-2004 @ 13:58 :
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:00
Isa
Isa is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 24-06-2004 @ 17:36 :
Vreemd hoe jij, en de meeste van jullie gggristenen, waar ik mezelf overigens ook onder schaar, het "Oude Testament" en de gehele Joodse traditie negeren. Hoe kun je zoiets zeggen terwijl jou hele geloof gebaseerd is op en afstamt van het Jodendom. De Talmud is onlosmakelijk verbonden met wat jullie noemen het "Oude Testament".
De talmoed is een erg moeilijk boek en zeker niet geschikt voor ons leken om zomaar uit te lezen.

@upke: haat is nooit terecht en nooit goed of rechtvaardig.
@TS: ik ben ook wel benieuwd waarom dit boek niet heilig zou zijn.
Ik ben zelf joods en behoorlijk geinterreseerd in het jodendom.
Maar de talmoed is niet een boek van de joodse god, maar gewoon een mensenmaaksel, dus heeft imho niks met jodendom van doen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 24-06-2004 @ 18:23 :
Hoe kun je nu zeggen dat het OT wel door God geinspireerd is en het NT niet.
Dat zegt God.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2004 @ 12:23 :
Oh nos.
Catchphrases!

En verder vind ik dit nogal onzin. Dit staat in zowat iedere georganiseerde religie.
Oud 25-06-2004, 17:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De koran is beter dan de bijbel. De koran is gewoon een update van de bijbel. En geupdate versies zijn altijd beter dan de oudere.
windows ME was een waardeloze update van windows 98
Oud 25-06-2004, 17:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 25-06-2004 @ 16:42 :
Windows XP iemand?
ben zelf blijven hangen bij windows 2000 prof, want windows xp is me te te te te erm.. windows
Oud 25-06-2004, 19:17
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Isa schreef op 25-06-2004 @ 18:04 :
Dat zegt God.
Dit is een circulus in probando zo extreem dat we het beter over een punt kunnen hebben dan een circel. We hadden het er net over of god wel of niet wat zegt en dan zeg jij dat god het zegt omdat god het zegt. Als je deze logica zou toepassen en ik zeg 'Ik ben god' dan is het waar omdat ik god ben, ten minste, dat zeg ik zelf en ik ben god dus god zegt het.

Ik begin me ondertussen behoorlijk te ergeren aan je belachelijke kinderlogica. Ik ga er vanuit dat je het extra doet, het is echt geen kunst hoor. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die het nog veel belachelijker kunnen. Immers, pas als je weet wat echte logica is weet je wat juist helemaal geen logica is.
Oud 25-06-2004, 19:20
JantjePietje
JantjePietje is offline
Was eigenlijk wel te verwachten dat er zulke walgelijke teksten het boek van de Joden staan. In de documentaire checkpoint zag ik ook dergelijke leuzen die joodse soldaten riepen: "wij zijn Joden, wij zijn de beste ( dan wezen ze naar Palestijnse kinderen en vrouwen die in de rij stonden bij een controle post). Zij, de Arabieren zijn dieren. Dieren die opgesloten dienen te worden."
Oud 25-06-2004, 19:45
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 25-06-2004 @ 20:20 :
Was eigenlijk wel te verwachten dat er zulke walgelijke teksten het boek van de Joden staan. In de documentaire checkpoint zag ik ook dergelijke leuzen die joodse soldaten riepen: "wij zijn Joden, wij zijn de beste ( dan wezen ze naar Palestijnse kinderen en vrouwen die in de rij stonden bij een controle post). Zij, de Arabieren zijn dieren. Dieren die opgesloten dienen te worden."
Is toch ook zo

Nee, flauw geintje
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 19:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Vergelijk de Bijbel nooit met de koran. De koran is 100% van God.

Here we go again....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
De koran is beter dan de bijbel. De koran is gewoon een update van de bijbel. En geupdate versies zijn altijd beter dan de oudere. Trouwens, bijbel is te onbetrouwbaar om nog geloofwaaridg over te komen. Verdiep jullie eens in het feit hoe de koran tot stand is gekomen en de geschiedenis tot nu toe. Zie dan waarom Koran 100% te vertrouwen is. (trouwens: geen zin in beargumenteren van wat ik zeg)

Mr. Spaghetti:
Schrijf de Koran pas af, als je er echt in heb verdiept. Kom met argumenten van waarom de Islam/Koran slecht is.

Trouwens waar geloof jij in?
Dude, ik zeg niet dat de Koran slecht is. Ik zeg alleen dat die al bekende discussie moet op houden van dit is waarheid, zus is waarheid. Waar basseer jij het op dat de Koran de enige waarheid is? Zoals iemand ergens al zei, heeft God hem naar de wereld gefaxt dan? Ja sorry hoor, hij komt van Allah, hoe komt hij hier?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De koran is 100% van God.
een boek is van niets anders dan zijn schrijver, en aangezien mensen goden gemaakt hebben en niet omgekeerd kan een boek nooit van wat voor godheid dan ook zijn.

Citaat:
Dat zegt God.
god zegt niets, aangezien ie niet bestaat. alles wat 'de wil van god' zou zijn is slechts een uitspraak van een mens, namelijk de priester die het bedacht heeft.

Citaat:
De koran is beter dan de bijbel. De koran is gewoon een update van de bijbel. En geupdate versies zijn altijd beter dan de oudere.
een update van iets dat hopeloos was blijft hopeloos ben ik bang.

hmm, mischien moet de starter van deze topic een "de Antichrist" van Friedrich Nietzsche lezen, zeer verhelderend over de oorsprong en het doel van religie.

zo, dat zal wel weer behoorlijk wat pissige reacties van zogenaamde gelovigen opleveren.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 22:31
Mirjam V
Mirjam V is offline
Citaat:
Dat zegt God.
waar zegt Hij dat? Is Isa trouwens geen Arabisch voor Jezus?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 25-06-2004 @ 20:20 :
Ja, ooit hoorde ik eens een Nederlander zeggen "weg met alle buitenlanders".

Dus zijn alle Nederlanders racisten.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten