Advertentie | |
|
![]() |
||
Artikel over de leider van de Italiaanse katholieke pacifisten over de wrede delen van de Bijbel - interessant, en leesbaar voor iedereen!
Ander artikel dat het Oude en het Nieuwe Testament neersabelt als morele gids. Agressief, geen aanrader voor gelovigen. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vreemd hoe jij, en de meeste van jullie gggristenen, waar ik mezelf overigens ook onder schaar, het "Oude Testament" en de gehele Joodse traditie negeren. Hoe kun je zoiets zeggen terwijl jou hele geloof gebaseerd is op en afstamt van het Jodendom. De Talmud is onlosmakelijk verbonden met wat jullie noemen het "Oude Testament". De talmoed is een erg moeilijk boek en zeker niet geschikt voor ons leken om zomaar uit te lezen. @upke: haat is nooit terecht en nooit goed of rechtvaardig. @TS: ik ben ook wel benieuwd waarom dit boek niet heilig zou zijn. |
![]() |
||
Citaat:
En ik ga er wel vanuit dat dit soort uitspraken in bijna elk heilig boek te vinden zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Je moet niet iedereen die een geloof aanhangt over 1 kam scheren, niet iedereen heeft het heilige boek gelezen en ookal hebben ze het gelezen, dan wil dat nog niet zeggen dat ze het ermee eens zijn. Geloven is meer dan letterlijk volgen wat in een oud boek geschreven staat. Gelukkig hebben de meeste leiders van de meeste geloofsgemeenschappen dit ondertussen door. Nu de andersgelovigen nog...
||
![]() |
Citaat:
![]() Er staan ook wel dingen in het Oude Testament, waar men ontzettend van schrikt als je ze zomaar los in het rond begint te strooien. Beetje zinloos dus om hierover een discussie te beginnen, voor zover die er al was.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Als ik dit allemaal lees, dan lees ik verschillende dingen. Een zegt, komt overal in voor. Andere zegt leugen. Ik weet niet wat ik moet denken. In ieder geval heb ik deze tekst alleen maar laten zien van wat er in staat (betwijfel of het waar is). Het kwam nooit in me op om dit te publiceren om jodenhaat te creeren. Ik zie iedereen als gelijke mensen. Ik heb niets tegen joden, christenen, of wie dan ook. Ik heb respect voor iedereens geloof.
Maar als dit niet waar blijkt te zijn, dan acht ik diegene die dit heeft gestuurt als een leugenaar. Een echte moslim publiceert dit niet! |
![]() |
|
![]() |
Maar ik moet jullie wel zeggen, dat in de Koran dit soort dingen niet in zitten. Vergelijk de Bijbel nooit met de koran. De koran is 100% van God. Terwijl ik dat niet kan zeggen van de bijbel. Het is algemeen bekend dat het NT geschreven is door mensen die niet aanwezig waren bij Jezus en dus ook niet wisten wat hij precies heeft gedaan. Ze hebben alleen maar via via het verhaal gehoord. En iedereen weet, wanneer je een verhaal doorvertelt er altijd verdraaingen zijn en daardoor het NT onbetrouwbaar is.
|
![]() |
|
![]() |
De koran is beter dan de bijbel. De koran is gewoon een update van de bijbel. En geupdate versies zijn altijd beter dan de oudere. Trouwens, bijbel is te onbetrouwbaar om nog geloofwaaridg over te komen. Verdiep jullie eens in het feit hoe de koran tot stand is gekomen en de geschiedenis tot nu toe. Zie dan waarom Koran 100% te vertrouwen is. (trouwens: geen zin in beargumenteren van wat ik zeg)
Mr. Spaghetti: Schrijf de Koran pas af, als je er echt in heb verdiept. Kom met argumenten van waarom de Islam/Koran slecht is. Trouwens waar geloof jij in? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar volgens mij is de Koran geen faxje vanuit de hemel geweest ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar de talmoed is niet een boek van de joodse god, maar gewoon een mensenmaaksel, dus heeft imho niks met jodendom van doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En verder vind ik dit nogal onzin. Dit staat in zowat iedere georganiseerde religie.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik begin me ondertussen behoorlijk te ergeren aan je belachelijke kinderlogica. Ik ga er vanuit dat je het extra doet, het is echt geen kunst hoor. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die het nog veel belachelijker kunnen. Immers, pas als je weet wat echte logica is weet je wat juist helemaal geen logica is.
|
![]() |
Was eigenlijk wel te verwachten dat er zulke walgelijke teksten het boek van de Joden staan. In de documentaire checkpoint zag ik ook dergelijke leuzen die joodse soldaten riepen: "wij zijn Joden, wij zijn de beste ( dan wezen ze naar Palestijnse kinderen en vrouwen die in de rij stonden bij een controle post). Zij, de Arabieren zijn dieren. Dieren die opgesloten dienen te worden."
||
![]() |
Citaat:
![]() Nee, flauw geintje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Here we go again.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
hmm, mischien moet de starter van deze topic een "de Antichrist" van Friedrich Nietzsche lezen, zeer verhelderend over de oorsprong en het doel van religie. zo, dat zal wel weer behoorlijk wat pissige reacties van zogenaamde gelovigen opleveren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus zijn alle Nederlanders racisten. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen AsianDF | 14 | 19-03-2006 13:40 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 |