Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 17:29
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hallo,

k zit met een soort probleempje, en ik weet niet echt wat ik er mee aan moet. Ik heb een bepaalde vriendengroep, waarin ik met bepaalde mensen wel "close" ben, en anderen niet. een jongen waar ik dus niet zo close mee ben heb ik opeens wel "zware" gesprekken mee op msn, en per sms.

hij vertelde mij dat hij waarschijnlijk van school gestuurd zal worden, en dat hij vanwege al die "shit" a.s. vrijdag XTC zal nemen, k probeer dat hem al de hele week uit zijn hoofd te praten...

gisteren op msn zei hij, dat als "alles" zo door ging hij er een einde aan zou maken, toen ik daar op in ging zei hij "laat maar"

nu vraag ik mij af, moet ik dit serieus nemen? zelf heb ik ook een hele tijd een zware periode gehad doordat het op school niet goed ging en er thuis veel ruzie was, vaak heb ik ook met zelfmoordplannen rondgelopen, maar heb t nooit gedaan, en ja, die fase is gewoon overgegaan en ik heb er met niemand over gepraat...maar toch wou ik het soms bijna echt doen...dus, ik hoop dat jullie weten of ik dit serieus moet nemen, en wat ik dan moet doen?

(alvast bedankt he!)
Oud 24-06-2004, 17:38
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Misschien wil hij aandacht van jou. Als hij geen belangrijk persoon is binnen de groep kan het heel goed zijn dat hij zich minder voelt. Of misschien wil hij wel aandacht specifiek van jou. Als hij nou opeens overdreven tegen je begint te praten over allemaal overdreven zaken?
Oud 24-06-2004, 17:43
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ja precies...ik vind het ook wel erg vaag, en ik ben zo iemand ik wil iedereen wel helpen, maar dan moet er wel écht iets zijn.
hij had tot voor kort verkering met mijn beste vriendin, misschien dat dat er op een of andere manier iets mee te maken heeft dat hij "aandacht" van iemand wil ofzo. ik weet het niet.

k kan me niet echt voorstellen dat als hij echt ergens mee zat dat hij dat aan mij ging vertellen..eigenlijk..erg vaag
Oud 24-06-2004, 17:48
Nona
Nona is offline
Nou ja, blijven praten. Hij neemt jou in vertrouwen en blijkbaar ziet hij in jou toch iemand die hem enigzins kan helpen, anders had hij vast niet over al zijn problemen verteld. En het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij zichzelf iets aandoet. Hij zoekt niet voor niets contact...
MAAR: laat het je niet te veel raken. Het zijn nog altijd ZIJN problemen en het is niet de bedoeling dat jij daarvan van slag raakt. Dus pas goed op jezelf hoor!
Oud 24-06-2004, 17:52
TommY_
TommY_ is offline
ik zou als voorzorgsmaatregel toch wel met hem praten, je weet natuurlijk nooit of het wel of niet waar is en kan dus maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:57
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
tja...ik denk dat ik inderdaad toch nog wel het gesprek op "dat" onderwerp breng, en als hij er dan niet over wil praten...tja dan niet..ik zeg gewoon tegen hem dat als hij er toch over wil praten dat dat wel kan natuurlijk...

en @kruimel

ik vind het erg moeilijk om er niet door van slag te raken, omdat ik zelf die gevoelens heb gehad zeg maar, en ik denk er wel vaak aan de laatste paar dagen...maar k moet natuurlijk mijn best doen om het op een "afstand" te houden
Oud 24-06-2004, 18:00
Nona
Nona is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 24-06-2004 @ 18:57 :
ik vind het erg moeilijk om er niet door van slag te raken, omdat ik zelf die gevoelens heb gehad zeg maar, en ik denk er wel vaak aan de laatste paar dagen...maar k moet natuurlijk mijn best doen om het op een "afstand" te houden
Dat is zeker belangrijk ja. Zorg dus dat je je ook met andere dingen bezig houdt (gewoon sporten, lezen, hobbies...) en als het nodig is dat je even met derden praat (liefst mensen die hem niet kennen, dan is de vertrouwelijkheid van het gesprek ook niet weg). En als het te veel wordt moet je afwassen. Nee, niet echt afwassen, maar wel een smoesje verzinnen dat je even wat anders kunt gaan doen en hem even van je af kunt zetten. Ok?
Oud 24-06-2004, 18:31
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-06-2004 @ 19:00 :
Dat is zeker belangrijk ja. Zorg dus dat je je ook met andere dingen bezig houdt (gewoon sporten, lezen, hobbies...) en als het nodig is dat je even met derden praat (liefst mensen die hem niet kennen, dan is de vertrouwelijkheid van het gesprek ook niet weg). En als het te veel wordt moet je afwassen. Nee, niet echt afwassen, maar wel een smoesje verzinnen dat je even wat anders kunt gaan doen en hem even van je af kunt zetten. Ok?
ach, ik denk niet dat het zo`n zwaar gesprek word ofzo, maar van me afzetten zal vast wel lukken
denk ik
Oud 28-06-2004, 18:27
littlegurl
littlegurl is offline
Via MSN zeg je bepaalde dingen gewoon veel makkelijker dan in het echt. Het kan zijn dat de persoon een beetje aandacht wil, maar het kan natuurlijk ook echt zijn. Als ik jou was zou ik hem als je hem weer ziet een keer alleen nemen en heel serieus vragen of hij het nou eigenlijk echt meent. Over MSN schiet je zo weinig op maar als je hem echt in de ogen kijkt moet hij wel eerlijk zijn. Als het nou echt zo blijkt te zijn vertel het dan andere mensen, dan kunnen jullie hem nog helpen
Oud 29-06-2004, 13:06
MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik zou iig (zoals iedereen al aan raad) met hem blijven praten!
Al kan dit moeilijk voor je zijn om het je niet aan te trekken, probeer toch (zoals ze in het SPW zeggen) een professionele afstand te houden.

En over die zelfmoord gedachten, (ik denk) mensen die EGT zm willen gaan plegen zeggen dit meestal op het moment dat ze het gaan doen.
Dus (heel) kort van te voren, als een soort suprise.
Maar ik weet natuurlijk niet of hij het egt meent, ik ben hem niet en ik ben ook niet de gene die met hem praat.
Dit is wat ik er van denk/weet.

Sterkte als nog, en laat het NIET je leven beinvloeden

-xxx- Studentje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten