Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 19:18
Muismeisje
Muismeisje is offline
Ik heb echt hele dikke benen. Dikke bovenbenen en hele dikke kuiten. Het wordt weer zomer en ik wil graag rokjes aan, maar dat staat gewoon echt lelijk. Ik weet dat ik gewoon aan moet doen wat ik leuk vind en me niks van anderen aan moet trekken, maar ik voel me er gewoon niet gemakkelijk bij.

Hebben jullie misschien tips? Of kennen jullie oefeningen/sporten waarvan je benen slanker/dunner worden (vooral kuiten)?

Ik weet wel dat je van hardlopen en fietsen juist dikke benen krijgt.

Heb jij dikke benen? Hoe ga je daarmee om? Draag je daardoor geen rokjes? Wordt er wel eens wat van gezegd?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:22
Verwijderd
Ik vind zelf dat ik dikke bovenbenen heb. Heb al geprobeerd weg te trainen, maar dat wil niet echt. Ik heb ook nooit korte rokjes aan, altijd over mijn knieeen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:24
Muismeisje
Muismeisje is offline
Ik heb ook heel dikke kuiten. "Ballonkuiten" noemt mijn moeder ze. Dan staan rokjes tot op je knieen ook niet erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:43
Lorelei
Lorelei is offline
Lange rokken

En verder.. mja, ik weet niet hoe erg het is, maar meestal vind je het zelf altijd erger dan het is. Misschien toch maar gewoon aan doen?
Oud 24-06-2004, 19:44
Emilia
Emilia is offline
Ik denk dat oefeningen je benen alleen nog 'dikker' zullen maken, gespierder. Misschien moet je in een winkel eens een aantal rokjes/jurkjes van verschillende lengtes proberen en zien wat het mooist uitkomt bij jouw benen?
Oud 24-06-2004, 19:48
Verwijderd
Ik heb ook dikke benen, dikke kuiten en vooral bij mijn knieën is het heel dik...hoe ik daar mee omga...? Ik draag nooit rokjes, maar ik weet niet of ik dat anders wel zou doen. Maar goed, korte rokjes staan iig vreselijk lelijk bij mij... Anderen zien mijn benen zelden (draag vrijwel altijd lange broeken en heel soms driekwartbroeken) en in m'n polo-team is ook niet iedereen super slank...ik krijg wel eens te horen dat ik op moet passen met eten ed, maar ja, wat doe je er aan (minder eten is bv. niet echt een oplossing, zo mega veel eet ik over het algemeen niet)?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:36
Quiana
Quiana is offline
Ik heb grote kuiten & grote bovenbenen (typisch iets voor
Javanen volgens een kennis, maar daar geloof ik niet in ),
maar ik heb juist de meeste moeite met m'n benen als ik geen
broek/rok aan heb...

Lange rokken en/of rokken tot over m'n knieën staan absoluut
niet, maar dat komt vooral doordat ik nogal klein ben, en met
zulke rokken alleen maar kleiner lijk.

Korte rokjes (tot (iets) boven de knie dus) staan wel leuk,
als m'n heupen/bovenbenen daar niet heel erg in uit komen.

Broeken zijn wandelende rampen - tenzij het heupbroeken
zijn. Ik mijd andere broeken daarom dan ook maar.

Afvallen is ook niet echt een optie; groot blijft het wel.
En oefeningen, nouja. Mijn benen zijn van zichzelf al redelijk
gespierd/strak, het is dus niet zo dat ik blubberbenen heb
oid, echt veel zal dat ook niet uitmaken dus.
Oud 24-06-2004, 21:01
Daevrem
Daevrem is offline
Jezus, maken ze vrouwen nu ook al onzeker voor het hebben van gespierde benen. Waar gaat het toch naar toe met deze wereld...
Oud 24-06-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 24-06-2004 @ 22:01 :
Jezus, maken ze vrouwen nu ook al onzeker voor het hebben van gespierde benen. Waar gaat het toch naar toe met deze wereld...
Dikke benen zijn niet altijd gespierde benen.

Of je post moet alleen voor Quiana bedoeld zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 22:03 :
Dikke benen zijn niet altijd gespierde benen.
Maar gespierd staat in mijn geval wel gelijk aan 'groot', dik. (rotwoord)
Oud 24-06-2004, 21:44
Roos
Roos is offline
Je kunt dus echt beter wel gaan hardlopen of fietsen. Een beetje lange afstanden, dan krijg je langgerekte spieren en verbrandt je vet.
Je krijgt dan echt geen dikke gespierde benen hoor, dat is alleen als je echt heeeel intensief gaat fietsen, of bijvoorbeeld gaat sprinten.
Oud 24-06-2004, 21:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook dikke benen maar ik draag wel gewoon rokjes. Ikzit er niet zo mee eigenlijk. Tegen dikke kuiten werkt het trouwens best goed om op hakken te lopen, dan lijken je kuiten iig wat steviger.
Oud 24-06-2004, 22:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
grl schreef op 24-06-2004 @ 20:43 :
Lange rokken
juist niet. dan benadruk je het alleen maar (bij de meeste rokjes tenminste).
Ik heb stevige bovenbenen, maar m'n kuiten vallen wel mee.
Als ik rokjes draag, dan komen die tot net boven m'n knieën. Op die manier lijken je benen nog iets langer (en dus slanker), maar zijn je bovenbenen weer net niet te veel te zien.
Oud 24-06-2004, 22:08
probeer
probeer is offline
hardlopen en fietsen
Oud 24-06-2004, 22:13
steefos
steefos is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 24-06-2004 @ 23:08 :
hardlopen en fietsen
worden ze alleen maar nog dikker/gespierder van

ik fiets elke dag naar school en mn kuiten waren al zo mollig en dik en nu ook mn bovenbenen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:07
Verwijderd
Het is onzin dat je van fietsen dikke benen krijgt. Je krijgt er juist dunnere benen van. Van fietsen in een lage versnelling (snel trappen) ga je juist vet verbranden en worden je benen dus dunner.

Als je al fietst en je nog steeds dikke benen hebt, moet je dus nog meer fietsen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:12
Verwijderd
Zijn eigenlijk jullie benen wel dik of vinden jullie ze alleen zelf dik? Ik denk dat het in de meeste gevallen wel meevalt met die dikke benen! Gewoon aantrekken die korte rokjes dus ...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 24-06-2004 @ 22:44 :
Je kunt dus echt beter wel gaan hardlopen of fietsen. Een beetje lange afstanden, dan krijg je langgerekte spieren en verbrandt je vet.
Je krijgt dan echt geen dikke gespierde benen hoor, dat is alleen als je echt heeeel intensief gaat fietsen, of bijvoorbeeld gaat sprinten.
Precies .
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:17
Verwijderd
Citaat:
eppo2 schreef op 25-06-2004 @ 09:12 :
Zijn eigenlijk jullie benen wel dik of vinden jullie ze alleen zelf dik? Ik denk dat het in de meeste gevallen wel meevalt met die dikke benen! Gewoon aantrekken die korte rokjes dus ...
Voor zo ver ik weet vinden anderen het ook. En korte rokjes staan mij echt niet, je mag het navragen bij m'n vriend. (Hij zegt niet 'das lelijk' of 'je bent dik' oid, maar hij is het met me eens dat het absoluut niet staat.)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:20
Verwijderd
ik vind zelf dat ik dikke bovenbenen heb. ik droeg eig wel rokjes tot met knie of er net overheen ofzo. ik loop gewoon niet graag in korte rokjes. ben niet zo zeker van mezelf/mn lichaam.
mn zusje heeft ook best dikke bovenbenen en die draagt wel gewoon korte rokjes.en het staat niet lelijk ofzo hoor. je moet gewoon zelf kijken of je je er prettig bij voelt denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:40
MieX
MieX is offline
Citaat:
eppo2 schreef op 25-06-2004 @ 09:07 :
Het is onzin dat je van fietsen dikke benen krijgt. Je krijgt er juist dunnere benen van. Van fietsen in een lage versnelling (snel trappen) ga je juist vet verbranden en worden je benen dus dunner.

Als je al fietst en je nog steeds dikke benen hebt, moet je dus nog meer fietsen.
Ik heb 6 jaar lang 5 dagen per week 15 km gefietst maar mijn bovenbenen zijn alleen maar dik door spieren (volgens mij gekregen door paardrijden), dan werkt meer fietsen niet
Oud 25-06-2004, 09:44
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-06-2004 @ 22:44 :
Oud 25-06-2004, 11:59
Verwijderd
Volgens mij vinden bijna alle meisjes wel eens dat ze dikke bovenbenen hebben. Daar zitten nu eenmaal spieren die iedereen wel gebruikt en die dus niet dun zijn, en er zit nu eenmaal een laagje vet, tenzij je echt brood- en broodmager bent. En natuurlijk vind je je eigen benen dan dikker dan die van anderen, omdat je tegenover jezelf kritischer bent en omdat je je eigen benen van korte afstand van bovenaf ziet... maar dat zal heus wel mee vallen bij de meesten
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:37
robuez
robuez is offline
Ja dat is echt vervelend als je dikke bovenbenen/kuiten hebt! Maarre veel oefeningen en sporten maken deze spieren juist alleen maar gespierder en worden je benen alleen maar nog "dikker". Wat je wel kan proberen is Winsor Pilates! dat maakt je spieren langer en slanker!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 08:05
Fake-Plastic
Fake-Plastic is offline
Hallo Muismeisje,

Van hardlopen krijg je juist helemaal geen dikke benen!
Ik ben het ook gaan doen en de centimeters vliegen er vanaf.
Je moet maar eens foto's van afstandlopers bekijken. Die zijn allemaal erg dun. Je krijgt lange spieren. Geen dikke spieren voor kracht.

Als je begint zal het een tijdje duren voordat je het op de weegschaal ziet maar je zult het meteen aan de omvang van je benen merken.(had ik tenminste, als je het om de dag een kwartiertje doet. Nou doe ik het elke dag bijna 40 minuten)

Echt het is een aanrader om te gaan lopen! Ik doe het nou een paar weken en mn benen zijn veel dunner geworden. Ook zijn ze mooier van vorm omdat je spieren krijgt.

* Koop wel goede schoenen om te gaan joggen. Dat is erg belangrijk. Stevige maar buigzame zolen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 25-06-2004 @ 09:40 :
Ik heb 6 jaar lang 5 dagen per week 15 km gefietst maar mijn bovenbenen zijn alleen maar dik door spieren (volgens mij gekregen door paardrijden), dan werkt meer fietsen niet
ik heb 1 jaar 5 dagen per week 32 km per dag gefietst (en ik turnde en rij paard )
en daardoor word het alleen maar gespierder van
stop je met sporten
dan kom er vet bij
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:00
Cookie
Cookie is offline
ik fiets elke dag 30 km en doe aan paardrijden en ik heb best wel brede bovenbenen, of het daardoor komt weet ik niet want het ligt ook wel een beetje aan mn bouw. ik ben niet dik maar heb ook geen maatje 36. dus misschien was ik zonder dat alles wel veel dikker geweetst
of dat fietsen en zo helpt weet ik niet maar door hardlopen worden je spieren in je benen idd strakker en brede bovenbenen door spieren staat idd mooier dan brede bovenbenen door vet.
(zorg wel dat ze niet te gespierd worden, dan krijg je van die body building benen)
Oud 02-07-2004, 13:01
Cookie
Cookie is offline
een van de redenen waarom ik geen scooter neem, dus neem de fiets ipv de scooter, bus of trein.

Regels voor berichten