Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 17:44
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey!

Ik had ff een vraagje, gewoon uit interesse.. Ik vraag me af, of je met borderline alle beroepen kan uitoefenen.
Dus of je afgewezen kan worden door borderline enzo. Dat lijkt me zo erg! Laatst zei een huisgenoot ook dat haar baas moeiijk daarover deed, maar verder vertelde ze niet zoveel,maar ik vraag het me nu toch af..

Ik heb wel op een paar site's gekeken, maar kon daar niet echt iets over vinden.
En dan heb ik het vooral over de beroepen met mensen, en eigenlijk het beroep verpleegkundige..
want als ik dat dan niet kan doen, dan wil ik het nu allemaal zeker weten enzo..
Is er iemand die hier meer van weet? of heeft iemand site's oid waar ik meer kan vinden?

xxx mir.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 17:50
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Volgens mij mag je iemand niet om die reden ontslaan. Ik denk dat je wel moeilijkheden kan ondervinden als er meerdere kandidaten zijn voor een baan die jij graag wilt. Dat hun voorkeur dan naar iemand anders uit zal gaan.

Ook denk ik dat het er vanaf hangt in welke mate je een stoornis hebt.

Edit: Toen ik nog een bijbaantje had maakten ze daarover trouwens geen problemen.
Oud 22-06-2004, 17:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-06-2004 @ 18:50 :
Volgens mij mag je iemand niet om die reden ontslaan. Ik denk dat je wel moeilijkheden kan ondervinden als er meerdere kandidaten zijn voor een baan die jij graag wilt. Dat hun voorkeur dan naar iemand anders uit zal gaan.

Edit: Toen ik nog een bijbaantje had maakten ze daarover trouwens geen problemen.
oh, oke.. thnx..

Denk dat het er idd ook mee te maken heeft hoeveel last iemand dr van heeft enzo..

Maar misschien een hele domme vraag, maar moet je dat dan vertellen als je dat hebt aan je werkgever? of kan hij dat ergens zien, staat dat ergens??

(voelt zich heel blond, maar ja..)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:02
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 22-06-2004 @ 18:56 :
oh, oke.. thnx..

Denk dat het er idd ook mee te maken heeft hoeveel last iemand dr van heeft enzo..

Maar misschien een hele domme vraag, maar moet je dat dan vertellen als je dat hebt aan je werkgever? of kan hij dat ergens zien, staat dat ergens??

(voelt zich heel blond, maar ja..)
Je bent niet blond hoor

Dat moet je inderdaad wel aangeven, ik geloof dat er zelfs op mijn sollicitatieformulier toen stond gevraagd of en zo ja welke medicijnen ik slikte.
Oud 22-06-2004, 18:56
Verwijderd
In principe kan iemand met borderline elk beroep uitoefenen, denk ik...maar je kunt door de stoornis wel in bepaalde dingen beperkt worden, waardoor het onmogelijk is/wordt om bepaalde dingen te doen, denk ik. Maar dan nog is het niet zo zwart-wit dat je kunt zeggen 'ja' of 'nee', want net als ieder mens verschillend is, uit borderline zich bij iedereen anders.

Een werknemer mag, voor zo ver ik weet, niet vragen naar ziekten en dergelijke. Of tenminste, hij mag er wel naar vragen, maar je bent niet verplicht om te antwoorden. Net zo min als je verplicht bent om te zeggen welke medicijnen je slikt. (Bij iets als diabetes is het bv. wel verstandig om het wel te zeggen, maar bij antidepressiva niet zo zeer, denk ik, dat gaat ze niks aan als jij ze dat niet wilt vertellen, lmd.)

Heb je borderline (of denken ze dat)?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:31
-Flip-
-Flip- is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-06-2004 @ 19:02 :
Je bent niet blond hoor
ze is wel blond (niet dom, maar wel blond)
Oud 22-06-2004, 20:32
Eend
Eend is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-06-2004 @ 18:50 :

je hoeft t niet te vertellen, dat je het hebt. Als je langdurig ziek bent geweest, zien ze dat wel, maar nooit wat het geweest is. Dat is privé en zal ook zoveel mogelijk privé gehouden worden.
Oud 23-06-2004, 11:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2004 @ 19:56 :
Heb je borderline (of denken ze dat)?
uhm, nee

Maar ik herkende zoveel van de symptonen enzo en daardoor werd ik er wel bang voor.
Uit het psychiatrisch onderzoek kwam iets anders, dus ik was helemaal opgelucht.
Nou, las ik laatst een verslag van mijn psych over mij, en daarin had ze het wel over borderline... en daardoor ben ik bang dat ik het misschien toch heb ofzo.
En omdat ik dus ga beginnen met een nieuwe opleiding wil ik wel zeker weten dat ik dat beroep ook echt kan uitoefenen als ik het ooit wel blijk te hebben..
(snap je het nog? )

xx
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:08
Fantôme
Fantôme is offline
Offtopic: lol, ze is idd blond, maar cker niet dom!!

heej wijffie,

ik weet niet of je verplicht bent zoiets te melden bij je werkgever, maar het lijkt me niet dat je daarbij ook nog eens moet gaan vertellen welke medicijnen je slikt. Bovendien denk ik ook niet dat ze je enkel en alleen om een ziekte gaan afwijzen als jij wel de juiste motivatie e.d. hebt.

suc-6, en ik zie je snel weer! (f)
Oud 23-06-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 23-06-2004 @ 12:56 :
(snap je het nog? )
Ik snap het nog. Kun je het niet aan je psych vragen hoe het zit? Dan hoef je ook niet onnodig (?) bang te zijn. Die diagnose maakt, denk ik, weinig uit met of je die opleiding wel of niet kunt doen, het veranderd niets aan hoe je bent, toch? Maar goed, ik zou om uitleg vragen, misschien is het helemaal niks en maak je je nu voor niks zorgen, zou zonde zijn. (En van een psychiatrisch onderzoek mag je wel verwachten dat het klopt, denk ik.)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:12
Verwijderd
Kzou het gewoon niet zeggen, gaat ze geen reet aan.

Een werkgever mag volgens mij officieel niet iemand niet aannemen omdat hij een ziekte heeft, maar reken maar dat dat in de praktijk wel gebeurt. Als ze erachter komen en ze zien het niet zitten, geven ze je gewoon een andere reden waarom je niet aangenomen bent, kom je nooit achter...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:49
justme18
justme18 is offline
hai mi...

ik wilde je even zeggen dat ik er niet veel verstand van heb, maar dat als je ergens mee zit en je wilt praten je altijd welkom bent...

ik vind je een super tof meisje en ik vind het echt super dat je bij ons bent komen wonen..ik zie jhe veranderen (op een positieve manier)
ben ook heel blij dat je me in vertrouwen neemt...(dan heb je tenminste iemand om mee te praten...)
heel veel succes bij altrecht en alsl je wil praten you know where to find me...

liefs mij
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik zou enkele beroepen zoals psycholoog uitsluiten...meer voor jezelf. En misschien ook andere beroepen waarbij je cool en relaxed moet blijven (het leger? )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
justme18 schreef op 24-06-2004 @ 09:49 :

ben ook heel blij dat je me in vertrouwen neemt...(dan heb je tenminste iemand om mee te praten...)
goed dat ze jou heeft...

ontopic:

vandaag ben je weer bij Altrecht geweest he? Hoe is het gegaan? hebben ze er nog iets over gezegd? xxx
Oud 24-06-2004, 14:00
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-06-2004 @ 14:05 :

vandaag ben je weer bij Altrecht geweest he? Hoe is het gegaan? hebben ze er nog iets over gezegd? xxx
idd, hoe was het?
Oud 24-06-2004, 14:42
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
yupz,vandaag weer geweest.. wat een kut gesprek! Ik ahd dr echt helemaal geen zin in.. vond het dan ook helemaal niet erg dat ik weer lekker terug naar mijn plek mocht (wouw, wie had dat gedacht, dat ik ooit nog eens kon zeggen:"yes, ik ga naar huis ")
maar iig, ik moet morgen naar een andere psychiater, ik had geen zin om door te vragen wat ze dan gingen doen, want dan zou ik me zeker weer druk gaan maken ofzo.
Ik hoop alleen maar dat ik niet weer zo'n heel onderzoek moet..

xxx
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:44
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
justme18 schreef op 24-06-2004 @ 09:49 :
hai mi...

ik wilde je even zeggen dat ik er niet veel verstand van heb, maar dat als je ergens mee zit en je wilt praten je altijd welkom bent...

ik vind je een super tof meisje en ik vind het echt super dat je bij ons bent komen wonen..ik zie jhe veranderen (op een positieve manier)
heel veel succes bij altrecht en alsl je wil praten you know where to find me...

liefs mij
whieee... wat lief.

Je bent trouwens niet de enigste die mij veranderd vind.. hmja, ben ook blij dat ik nu bij jullie woon!

En ik weet je wel te vinden, en jij mij ook

xxx
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:51
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-06-2004 @ 14:05 :
goed dat ze jou heeft...
En goed dat ik jou heb.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:45
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-06-2004 @ 15:42 :
yupz,vandaag weer geweest.. wat een kut gesprek! Ik ahd dr echt helemaal geen zin in.. vond het dan ook helemaal niet erg dat ik weer lekker terug naar mijn plek mocht (wouw, wie had dat gedacht, dat ik ooit nog eens kon zeggen:"yes, ik ga naar huis ")
maar iig, ik moet morgen naar een andere psychiater, ik had geen zin om door te vragen wat ze dan gingen doen, want dan zou ik me zeker weer druk gaan maken ofzo.
Ik hoop alleen maar dat ik niet weer zo'n heel onderzoek moet..

xxx
Moet je morgen alweer? Waarom heb jij geen zomerstop en ik wel? Het betekend trouwens wel dat je je dus wel thuis voelt daar.. Ik denk trouwens niet dat je weer een heel onderzoek moet, want wat heeft dat nou voor zin, als ze dat al hebben gedaan?
succes morgen meis!

ps:ik ga toch maar met die ene praten, als ze me volgende week donderdag opbelt
Oud 27-06-2004, 15:16
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 24-06-2004 @ 16:45 :
Moet je morgen alweer? Waarom heb jij geen zomerstop en ik wel? Het betekend trouwens wel dat je je dus wel thuis voelt daar.. Ik denk trouwens niet dat je weer een heel onderzoek moet, want wat heeft dat nou voor zin, als ze dat al hebben gedaan?
succes morgen meis!

ps:ik ga toch maar met die ene praten, als ze me volgende week donderdag opbelt
ik heb wel een zomerstop ofzo, ze gaan nu allemaal op vakantie. En eigenlijk kan ik er niet zo heel erg mee zitten, alsof het nu opschoot.

het was niet een heel onderzoek, maar wel weer al die kutvragen, echt vreselijk.

en btw, goed van je dat je toch naar die ene toe gaat!

xxx
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 16:22
Inge87
Inge87 is offline
Sorry, maar ik heb een vraag... klnikt misschien heel erg, maar wat is Bordeline

Liefs Inge
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Inge87 schreef op 27-06-2004 @ 17:22 :
Sorry, maar ik heb een vraag... klnikt misschien heel erg, maar wat is Bordeline
http://www.google.nl/search?q=border...ken&lr=lang_nl ?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:20
Sjors (dé Sjors
Sjors (dé Sjors is offline
Stuntman, erg geschikt
Oud 01-07-2004, 13:31
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Sjors (dé Sjors schreef op 29-06-2004 @ 21:20 :
Stuntman, erg geschikt
haha, grappig