Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 00:13
5803
5803 is offline
Afgelopen weekend zijn er teveel dingen gebeurd die absoluut niet gebeurd hadden moeten zijn, ik ga nu niet uitwijken over wat en hoe, maar dingen waarvan je hoort dat mensen er maanden later nog last van hebben.
Dit is zaterdagavond dus met mij gebeurd. Zondag werd ik wakker, en dacht ik: 'ach, gebeurd is gebeurd, kan er nu toch niets meer aandoen'. Toen vertelde ik het een vriendin en toen bevatte ik het pas. Ik heb toen heel veel gehuild ed, en ben 2 dagen alleen maar in mijn bed gebleven.
Gisteravond had ik het nog een vriendin verteld, ook toen ging ik weer helemaal huilen en raakte ik overstuur ed.
Vandaag vond ik dat nog iemand het moest weten, toen vertelde ik het, en terwijl ik het vertelde, zat ik er eigenlijk helemaal niet meer mee.

Ik snap het niet, ik weet dat het erg is, en ik voelde me er eerst zó slecht over, maar op de een of andere manier is nu alles alweer over.
Weet niet precies wat jullie hiermee moeten, maar ik vroeg mij af, is dat nu gewoon voor altijd? Grote kans dat ik het nu al 'verwerkt' heb?
Oud 24-06-2004, 06:06
Verwijderd
Lastig om te 'oordelen' als je niet weet wat er precies speelt, maar ik probeer het toch. Dat anderen er veel last van hebben, betekend niet dat jij dat automatisch ook hebt. Als je daar van uit gaat, dan is de kans dat dat gebeurd, denk ik, ook vrij groot. Doe jij de dingen gewoon op je eigen manier, dan kan het best zijn dat het korter duurt. Veel mensen nemen niet de tijd om iets te verwerken, ze begraven zich in hun werk, in school of wat dan ook en proberen het gebeurde te vergeten. Dat heb jij, volgens mij, niet gedaan. Jij hebt er over gepraat en je hebt er om gehuild, dat zijn twee dingen waardoor je iets kunt verwerken.

Of jehet echt al 100% verwerkt hebt kan ik natuurlijk niet weten, maar je zult iig wel op weg zijn met het verwerken. Misschien heb je het in zo verre verwerkt dat je er, voorlopig, niet meer emotioneel bij wordt oid. Misschien dat het in de toekomst nog weer veranderd, dat je bv. volgende maand wel weer er bij moet huilen. Doe dat dan ook gewoon, praat er over, enz.

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:29
littlegurl
littlegurl is offline
Het ligt er natuurlijk heel erg aan wat het is en wat het voor jou betekent en wat de gevolgen zijn voor jouw toekomst. Omdat ze niet zegt wat het is heb ik echt geen idee waarom je bij de derde die je het vertelt opeens niet meer emotioneel wordt terwijl je dat bij de andere 2juist heel erg was! Misschien omdat je het dan al hebt verwerkt, ik weet het echt niet!
sorry
Oud 28-06-2004, 21:59
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Het niets meer voelen van emotie, terwijl je weet dat je er toch nog wel mee zit zegt hier eerder dat je er al zoveel mee bezig bent geweest dat je er haast aan bent gaan 'wennen'
Als je het eventjes met rust laat, komt de emotie weer terug...
Je moet het zeker niet uit de weggaan, en niet te snel denken dat het je niets doet... dat is de verwarring omdat je eventjes teveel in het onderwerp gezeten hebt, waardoor het allemaal zo ''gewoon'' geleken heeft. Denk ik....

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 20:12
Cookie
Cookie is offline
ik herken best wel wat je nu schrijft. als ik iets gedaan heb waar ik spijt van heb (ik weet niet wat er bij jou gebeurd is) vertel ik dat aan heeeel veel mensen, het lost mn probleem niet op maar het idee dat mensen er vanaf weten lucht enorm op. ik denk dat dit bij jou ook gebeurt is.

of je het verwerkt hebt weet ik niet, als ik heeel eerlijk ben denk ik dat je nog wel een dipje krijgt maar hier blijf je denk ik niet zo lang mee zitten. (wat ik uit je berichtje kan opmaken)
Oud 01-07-2004, 22:32
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
5803 schreef op 24-06-2004 @ 01:13 :
Afgelopen weekend zijn er teveel dingen gebeurd die absoluut niet gebeurd hadden moeten zijn, ik ga nu niet uitwijken over wat en hoe, maar dingen waarvan je hoort dat mensen er maanden later nog last van hebben.
Dit is zaterdagavond dus met mij gebeurd. Zondag werd ik wakker, en dacht ik: 'ach, gebeurd is gebeurd, kan er nu toch niets meer aandoen'. Toen vertelde ik het een vriendin en toen bevatte ik het pas. Ik heb toen heel veel gehuild ed, en ben 2 dagen alleen maar in mijn bed gebleven.
Gisteravond had ik het nog een vriendin verteld, ook toen ging ik weer helemaal huilen en raakte ik overstuur ed.
Vandaag vond ik dat nog iemand het moest weten, toen vertelde ik het, en terwijl ik het vertelde, zat ik er eigenlijk helemaal niet meer mee.

Ik snap het niet, ik weet dat het erg is, en ik voelde me er eerst zó slecht over, maar op de een of andere manier is nu alles alweer over.
Weet niet precies wat jullie hiermee moeten, maar ik vroeg mij af, is dat nu gewoon voor altijd? Grote kans dat ik het nu al 'verwerkt' heb?
Herkenbaar, bij mij is het eerst kut snel weer over
maar dan opeens steek het de kop weer op (na een week ofzo)
\en dan duurt het wel lang voordat ik eroverheen ben
Oud 02-07-2004, 12:01
JJ13
JJ13 is offline
ik herken het wel, ik zit ook al een tijdje met iets en soms denk ik: waar maak ik me druk om en dan besef ik dat ik er een tijdje niet aan heb gedacht, maar dan komt het na een paar dagen toch weer. het is dus heel wisselend.
Oud 02-07-2004, 16:36
kevertje84
kevertje84 is offline
ik stap over de meeste dingen snel heen. Vaak heeft het geen zin om er zo lang bij stil te staan. Soms denk ik er na een tijdje weer aan terug. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe ingrijpend de gebeurtenis was...
Reageren

Regels voor berichten