ik wil eventjes reageren op wat SounD zei.
het maakt niet uit
wat je zegt
of je zegt
dit vind ik juist heel erg mooi. de zin klopt niet helemaal maar dat maakt het juist bijzonder en zorgt ervoor dat het niet cliche wordt.
het antwoord ken ik al
als de vraag nog jong is
zijn smaak nog in mijn mond
ik weet niet of dit gedicht over een jongen of een meisje is geschreven, maar ik ben zelf een meid dus dan ga ik er toch sneller vanuit dat iets voor een jongen is. als ik hier die laatste zin lees, vind ik hem erg dubbel. de smaak van de vraag en de smaak van de jongen (van een kus). daarom vind ik dat zijn ook weer erg mooi. het klopt gramaticaal gezien idd niet (als het over de vraag gaat, moet het idd ''haar'' zijn), maar zoals ik dat zie is het juist erg gepast. ik weer trouwens niet of dit bewust of onbewust is gedaan, maar ik hoop natuurlijk bewust...
wetend dat straks het bittere gevoel van tranen
mijn lippen zal omhullen
ze zachtjes zal doen trillen
op het ritme van je spijt
en ook hier ben ik juist weer erg lovend over. een gevoel kan wel degelijk bitter (verbitterd) zijn en het gevoel van tranen (kwaadheid, machteloosheid, spijt) maakt daar geen uitzondering op. een bitter gevoel van tranen. dat spreekt voor mij juist heel erg.
en ook die laatste 2 zinnen vind ik weer erg goed.
ik ben niet vaak zo enthousiast over gedichten (ik geef hier ook bijna nooit een reply), maar ik vind dit juist enorm mooi... het zijn echt zinnen die ik zo zelf zou kunnen hebben geschreven en die me erg aanspreken!!
foogel, ga zo door!
|