Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 15:13
Schapie
Schapie is offline
Ik zat laatst dus te denken, het is misschien wel een beetje een raar idee maar in derde wereld landen hebben de mensen het in de woestijnen volgens mij vooral slecht omdat zij geen eten voor zichzelf kunnen verzorgen doordat er gewoon totaal niks groeit of leeft dat echt eetbaar is. Dus dacht ik, is het nou niet een oplossing om uit alle westerse landen de vuilnisplaatsen en storthopen te verplaatsen naar woestijnen in derde wereld landen, en dan echt zoveel troep dat het een ondenkbaar hoge berg rotzooi word, je gooit er een groot kleed overheen en als de berg dan hoog genoeg word waardoor die boven de sneeuwgrens uitkomt, is dat toch een oplossing ? Het sneeuw wordt weer gesmolten en door bergen krijg je ook meer regen geloof ik doordat die wolken er tegen aan komen ofoz als er dan allemaal water naar beneden komt dan kunnen en de mensen drinken en zou de grond weer een beetje vruchtbaar worden en langzaam de woestijn verdwijnen.
Het zou twee problemen in een klap op lossen of is dit nou een heel gek idee dat echt niet zou werken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 15:16
Verwijderd
Dit is toch niet serieus, mag ik hopen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:26
Gatara
Gatara is offline
lekker, vervuilde regen en grond
Oud 03-07-2004, 15:40
T_ID
T_ID is offline
slaat nergens op die theorie, wat doet dit trouwens in filosofie?
Oud 03-07-2004, 15:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
dikke voor je plannetje
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:57
Schapie
Schapie is offline
hmm oke dan niet he Maareuh, volgens mij moet je blijer zijn met vervuild water dan geen water ?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:58
T_ID
T_ID is offline
ff een aardrijkskundig antwoord, het systeem van bergen om regen te veroorzaken werkt, het Atlasgebergte in Marokko houd bijvoorbeeld al de regen vanaf de Atlantische Oceaan tegen.

probleem: er zijn in de woestijn dus niet genoeg wolken om regen te veroorzaken.

oplossing: het Atlasgebergte afgraven, dan kan regen de Sahara bereiken.

conclusie: de benodigde maatregelen zijn niet uitvoerbaar, de situatie zal voortbestaan.
Oud 03-07-2004, 17:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 03-07-2004 @ 16:57 :
hmm oke dan niet he Maareuh, volgens mij moet je blijer zijn met vervuild water dan geen water ?

tja of je nu dood gaat omdat het water vervuild is of omdat het er simpelweg niet is, een wereld van verschil natuurlijk
Oud 03-07-2004, 17:59
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-07-2004 @ 16:16 :
Dit is toch niet serieus, mag ik hopen?
Nee inderdaad een beetje een vergezochte theorie. Bovendien is er sprake van een kunstmatige berg van rotzooi en dat komt de hygiëne, gezondheid en levensstandaard niet ten goede.

Maar goed dat je het vraagt en je er dus meteen van af kunt stappen
Oud 04-07-2004, 13:19
Upke
Upke is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 03-07-2004 @ 16:13 :
Ik zat laatst dus te denken, het is misschien wel een beetje een raar idee maar in derde wereld landen hebben de mensen het in de woestijnen volgens mij vooral slecht omdat zij geen eten voor zichzelf kunnen verzorgen doordat er gewoon totaal niks groeit of leeft dat echt eetbaar is. Dus dacht ik, is het nou niet een oplossing om uit alle westerse landen de vuilnisplaatsen en storthopen te verplaatsen naar woestijnen in derde wereld landen, en dan echt zoveel troep dat het een ondenkbaar hoge berg rotzooi word, je gooit er een groot kleed overheen en als de berg dan hoog genoeg word waardoor die boven de sneeuwgrens uitkomt, is dat toch een oplossing ? Het sneeuw wordt weer gesmolten en door bergen krijg je ook meer regen geloof ik doordat die wolken er tegen aan komen ofoz als er dan allemaal water naar beneden komt dan kunnen en de mensen drinken en zou de grond weer een beetje vruchtbaar worden en langzaam de woestijn verdwijnen.
Het zou twee problemen in een klap op lossen of is dit nou een heel gek idee dat echt niet zou werken
Jij bent de grootste mongool die ik ken op dit hele forum. Of zeg je dat allemaal voor de grap?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:23
Verwijderd
omgz0rs
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:30
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 03-07-2004 @ 16:13 :
haha ik ben zo stoned en dit is echt zo'n geweldig idee
ik snap niet waarom t niet allang gebeurd is
Oud 04-07-2004, 14:33
Schapie
Schapie is offline
Maar op zich zijn alle rivieren in de wereld toch ontstaan vanuit de bergen ?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:09
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 04-07-2004 @ 15:33 :
Maar op zich zijn alle rivieren in de wereld toch ontstaan vanuit de bergen ?
mmm...ben al minder stoned en ik zou er maar ns een aardrijkskundeboek op naslaan als ik jou was want wat je zegt is echt te dom
Oud 04-07-2004, 15:10
Verwijderd
omg
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 16:29
Schapie
Schapie is offline
Oke ik heb hier geen aardrijkskunde boek bij de hand, vertel mij dan is hoe rivieren ontstaan, je kan wel zeggen dat het dom is maar naar mijn weten ontstaan rivieren vanuit bergen omdat het water zich van het hoogste punt naar het laagste punt ( de zee ) wilt verplaatsen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 16:32
Schapie
Schapie is offline
Maar oke ik houd er over op want het is duidelijk geen goed idee ofzo maar het was alleen maar goed bedoelt hoor Voor hetzelfde geld kan het wel en zou het het idee zijn geweest om die arme mensen in de derde wereld te kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:29
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Upke schreef op 04-07-2004 @ 14:19 :
Jij bent de grootste mongool die ik ken op dit hele forum. Of zeg je dat allemaal voor de grap?
Waarom kunnen bepaalde mensen ideeen niet waarderen? Mensen met ideeen zijn nuttiger dan mensen die iedereen afkraken als ze met een niet kloppend idee komen. Je kan ook gewoon zeggen dat je vind dat zijn idee niet mogelijk is, is wel zo sociaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten