![]() |
|
een tijdje geleden was ik met m'n vriend op mijn gala en toen zei ie: wedden dat je niet met een meisje durft te zoenen?!!
en toen deed ik het natuurlijk wel, (gestoord als ik ben), en nou neemt ie het me kwalijk... een beetje dan, omdat ie zegt dat ie het niet had verw8 dat ik het zou doen... is dit ook vreemdgaan? ik voelde er absoluut niks bij en het was echt puur voor de lol... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
<Waarom is het als je vriendin vreemdgaat met een meisje, geen vreemdgaan, en met een jongen wel?>
Ik vind beide vreemdgaan. Als ze me dit flikt buiten mijn medeweten is het over en uit. Toch is het wel anders. Want stel dat ze vreemdgaat met een andere jongen: dan heb je zoiets van ben ik niet goed genoeg, wat kan ik niet geven wat hij wel kan. Bij een meisje is dat anders, immers een meisje/vrouw kan natuurlijk iets geven wat ik [als man zijnde] niet kan. Blijkbaar heeft ze ook een vrouw nodig om haar behoeften te bevredigen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er wordt wel eens gezegd: jongens kunnen niet vreemdgaan. Dat heeft de volgende reden.
Voor jongens houdt een relatie over het algemeen niet veel meer in dan het genoegen wat uit seks en de aanwezigheid van de ander gehaald wordt. Boor meisjes houdt het veel meer in: geborgenheid, veiligheid, noem maar op. Als een jongen vreemdgaat, is het meer uit lichamelijk ongenoegen: hij wil wel eens een ander meisje 'proberen'. Het wil niet meteen zeggen dat hij ontevreden is over de huidige relatie. We zijn nu eenmaal dieren die hun natuurlijke driften maar moeilijk in bedwang kunnen houden. Bij vrouwen is het heel anders. Meisjes hechten meer waarde aan het geestelijke aspect van de relatie, zodat het voor hen ingrijpender is als ze vreemdgaan. Als een meisje vreemdgaat is het over het algemeen meer uit ongenoegen over de relatie, niet vanwege het feit dat ze haar driften niet in bedwang kan houden. In die zin is vreemdgaan voor een meisje inderdaad erger dan voor een jongen, ja. |
![]() |
|
![]() |
Wanneer een jongen een vriendin heeft zal hij er meestal vanuit gaan dat ze hetero is (zoveel biseksuelen zijn er volgens mij niet).
Ze wordt dus op jongens verliefd, niet op meisjes. De omgang tussen meisjes onder elkaar is sowieso al veel intiemer dan met jongens waardoor de stap naar zoenen weer een stukje kleiner is. Daarom is zoenen met een meisje puur lichamelijk terwijl dat met een andere jongen ook met gevoel kan zijn. Vandaar dat een jongen misschien minder jaloers is wanneer zijn vriendin met een ander meisje zoent dan met een andere jongen. Het verklaart dan misschien ook waarom meisjes het wel net zo erg vinden wanneer hun vriend met een jongen zoent. Jongens gaan immers helemaal niet intiem met elkaar om, er moet dan wel iets speciaals aan de hand zijn met de jongen waarmee het vriendje vreemdgaat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het ging over als een meisje mét een meisje zou vreemdgaan, of met een jongen. Wat nou erger was... |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er geen verklaring voor!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of zo... -_o |
![]() |
|
![]() |
als ik een vriend had en die zei 'ik zou wel eens willen weten hoe het is om een jongen te kussen',dan zou ik zeggen 'doe het dan eens'.zolang ie hetero is,maar geen andere meiden zoent en het niet achter m'n rug doet vind ik het niet zo erg als ie eens met een jongen zoent,zie daar geen bedrijging in.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik en mn vriend vinden het beide geen vreemdgaan omdat we elkaar erop vertrouwen dat wanneer we zeggen dat het zonder verder gevoel is maar puur voor de lol. ja, stomme reden, maar het zou me nix doen als hij met een jongen zou zoenen en het doet hem nix als ik met een meisje zoen, hij vind het owk leuk om te zien btw.
Ik vind voor vreemdgaan de grens liggen bij wat je persoonlijk acceptabel vind en wat de ander acceptabel vind, zolang je het binnen die grenzen houdt vind ik het geen vreemdgaan. Ik heb owk al 4x met een meisje gezoen, en hij weet van elke keer, ik zou het nooit buiten hem om doen en als hij nu zou zeggen ik wil het toch niet meer, dan zou ik er mee stoppen. Maar hij vind het okee, en het is gwoon lollig, liefde heeft er nix mee te maken dus wrom niet? De meisjes waarmee ik zoen zijn vriendinnen van me en we vinden het ook gewoon lollig om reacties van mensen enzo. Ik vind het daar tegenover ook niet erg als hij met een jongen zou zoenen, omdat ik weet dat het voor hem hetzelfde is als voor mij en dus kan voelen dat het nix betekent. Als ik het van hem niet leuk zou vinden zou ik het zelf ook niet doen hoor! We hebben daar heel duidelijk grenzen in, zo hebben we owk de deal als we ooit de kans krijgen met een internationale beroemdheid te zoenen, gwoon doen, want wanneer krijg je die kans nu!! Whahaha, dat doet zich ws toch nooit voor maar als ie de kans zou krijgen met Christina Ricci te zoenen die hij heel mooi vind, zou ik hem voor gek verklaren als ie ut niet deed, hij houdt toch van mij en ik van hem. Zou hij dan verliefd op haar worden ofzow zit dr zoiezo al iets niet goed dusss.. En als er twijfel bestaat hebben we afgsproken te bellen. Ik zou het trouwens ook acceptabel vinden als hij met bepaalde vriendinnen van mij es zou zoenen voor de lol, omdat ik weet dat ie verder nix voor hen voelt en zij ook niet voor hem en het dan dus owk puur lol zou zijn.. Nu is het ms ook dat ik zoenen veel minder speciaal en intiem vind dan knuffelen, dat zou ik dus weer niet acceptabel vinden |
![]() |
||
Citaat:
Denk nu niet dat ik het goed vind maar ik vind het minder erg dan met een jongen. * hoopt dat er een trio in zit *
||
Citaat:
MAAR stel dat ik nou met een vreemd meisje had gezoend was het denk ik anders.. omdat hij wist dat het gewoon voor de lol was.. met een vriendin van mij..
|
![]() |
t hele gedoe bij t vreemdgaan gaat natuurlijk om een gevoelskwestie.
als iemand vreemdgaat ZOU diegene gevoelens voor die ander kunnen hebben en dus niet meer volledig voor jou. (je zou natuurlijk kunnen zeggen t is een vertrouwens kwestie maar als je partner zegt tegen je vanavond ga ik met die en die vreemd morgen ben ik weer thuis vind je t net zo erg.. dus vertrouwenskwestie is bullshit). als ik een vriendinnetje heb waarvan ik weet dat ze absoluut hetero is en niet op meisjes zou kunnen vallen ... dan boeit t dus niet als ze met een meisje vreemdgaat want er is geen *bedreiging* voor mijn positie. ik heb dus ook een vriendinnetje gehad die altijd zei dat ze bestwel bi was en verliefd op meisjes kon worden (en eens was geweest) ... voor mij is het in haar geval wel echt vreemdgaan omdat t dan wel een bedreiging voor mijn positie is .. ze kan potentieel op een meisje verliefd worden namelijk
|
tja uiteindelijk is het allebei vreemdgaan vind ik. ik moet eerlijk zeggen dat ik een itjdje benieuwd ben geweest naar het zoenen met meisjes dus ik ben toen vreemdgegaan met een meisje. kheb t pas verteld toen hij t uitmaakte omdat hij was vreemdgegaan en hij vond het niet tof. terwijl ik een week vantevoren had gevraagd of ie t erg zou vinden en toen zei hij nee.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en verder is het toch een beetje 1) gegeneraliseerd en 2) seksistisch ("jongens kunnen niet vreemdgaan" ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe deze stukgelopen relatie verwerken? Foetsj_NL | 14 | 14-04-2010 17:32 | |
Liefde & Relatie |
Jongen is met mij vreemdgegaan Verwijderd | 20 | 10-08-2007 10:22 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriendje is (misschien) bi Linlilalove55 | 57 | 25-06-2005 08:58 | |