Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 18:55
clantestino
clantestino is offline
Trommelend gespuis
sloop rond mijn gewaad
Priemend in mijn zij
al kwakkend met haat

"Wanneer je hier naar links gaat en na die hoek naar rechts kom je vast wel langs haar gezwel- dan moet je daarna gewoon eventjes verder kijken waar die klote-openingen van haar wat meedeinen met de rest"

Zij mogen denken
schone schijn bedriegt
Rollende parels
voor ieder die liegt
Oud 04-07-2004, 19:00
xineof
xineof is offline
Ik heb mijn best gedaan, en dacht even wat op te kunnen maken uit het stukje lyriek, maar uiteindelijk heb ik moeten concluderen dat het er niet in wil. Ik snap hem niet .

Wil je hem alstjeblieft uitleggen? (desnoods per pm als je niet wilt dat anderen het al weten )
Oud 04-07-2004, 19:05
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
xineof schreef op 04-07-2004 @ 20:00 :
Ik heb mijn best gedaan, en dacht even wat op te kunnen maken uit het stukje lyriek, maar uiteindelijk heb ik moeten concluderen dat het er niet in wil. Ik snap hem niet .

Wil je hem alstjeblieft uitleggen? (desnoods per pm als je niet wilt dat anderen het al weten )
Het is wel erg vaag, en dat terwijl dat het leukste stukje is. Lastig. Wat is het?
Oud 04-07-2004, 20:27
Sue1
Sue1 is offline
Ik ben ook wel benieuwd!
Vertel het ons
Oud 04-07-2004, 20:31
clantestino
clantestino is offline
ik wil hem natuurlijk best uitleggen...

maar ik wacht liever nog heel eventjes ( stiekem in de hoop dat er iemand aan komt huppelen die m (deels) begrijpt... )

Oud 04-07-2004, 22:35
clantestino
clantestino is offline
goed, daar komt mijn uitleg, had niet verwacht dat 'ie zo lastig zou zijn...

Trommelend gespuis
sloop rond mijn gewaad
Priemend in mijn zij
al kwakkend met haat

"Trommelend gespuis" staat voor mensen die ik als bedreiging zie, die te dicht bij mij komen. Ze sluipen rond mijn "gewaad", mijn pantser/schild. Ze proberen hoogte van mij te krijgen, ze porren en doen dit op zo'n dreigende manier dat ik dit als haat zie. Ze proberen contact te maken, echter drijven ze me verder weg.

"Wanneer je hier naar links gaat en na die hoek naar rechts kom je vast wel langs haar gezwel- dan moet je daarna gewoon eventjes verder kijken waar die klote-openingen van haar wat meedeinen met de rest"

Dit zijn de uitspraken van de dreigende mensen, ze proberen een weg te vinden naar mijn ziel, mijn binnenste en mijn werkelijke ik. "Langs het gezwel" is het obstakel, hetgeen wat ik heb meegemaakt waardoor ik zo in mezelf ben gekeerd. "Klote-openingen" wil zeggen dat ze gefrustreerd zijn door mijn moeilijk te doorgronden persoonlijkheid, ze proberen openingen te vinden die "meedeinen met de rest", openingen zoals vele mensen deze kennen, maar eigenlijk maar simpel zijn omdat ze niet individueel zijn, maar van een massa.

Zij mogen denken
schone schijn bedriegt
Rollende parels
voor ieder die liegt

De dreigende mensen, denken dat ze mij doorgronden, maar schone schijn ( c'est moi) begriegt. Ik laat het ze enkel geloven. Maar omdat ik ze niet vertrouw, ik ze niet wil toelaten, werp ik ze rollende parels toe ( ze zullen struikelen, parels staat hier weer voor schone schijn ook). "Voor een ieder die liegt": ik zie de dreigende mensen als mensen die liegen, omdat ze me wel willen helpen zogenaamd, maar achter mijn rug om lelijk doen. Ze liegen.

--------------
kunnen jullie me nu vertellen wat jullie van t gedicht vinden?
Oud 04-07-2004, 22:54
(PiTT)
(PiTT) is offline
na de uitleg zo mogelijk nóg vager dan ervoor
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:06
clantestino
clantestino is offline
shit, serieus??
Reageren

Regels voor berichten