Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 18:31
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hoe kan ik in dit spel monorail bouwen? Kom er maar niet achter.
Oud 09-01-2004, 18:37
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
1: Je moet zorgen dat het al 2000-zoveel is geweest, dan is monorail pas beschikbaar.
2: Hou de knop waar je normaal rails en stations mee bouwt ingedrukt, dan komt er zo'n pull-down menu waaruit je tussen gewone rails en monorail.
Oud 09-01-2004, 18:39
Dr Nilz
Dr Nilz is offline
later krijg je nog zo'n beter ding
om 2050 ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:46
Verwijderd
Tja jongen.. dat wordt wachten
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:17
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
oohw, hij stopt tog bij 2030?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:28
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
nilsholgersson schreef op 09-01-2004 @ 19:39:
later krijg je nog zo'n beter ding
om 2050 ofzo
2025 toch?

Maar wat die Sander Salamander met al die ***tekens zegt, klopt ja.
Oud 10-01-2004, 12:48
Dr Nilz
Dr Nilz is offline
ja weet ik veel
op xp kan ik dat spel alleen nog maar in een window spelen en dat wil ik niet
maar 'vroeger' speelde ik het wel vaak
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:08
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
nilsholgersson schreef op 10-01-2004 @ 13:48:
ja weet ik veel
op xp kan ik dat spel alleen nog maar in een window spelen en dat wil ik niet
maar 'vroeger' speelde ik het wel vaak
Er bestaan daar wel patches voor.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:27
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 10-01-2004 @ 15:08:
Er bestaan daar wel patches voor.
Om precies te zijn is dat op deze site http://www.ttdpatch.net/ te downloaden. Dan werkt het gewoon met XP.

Helaas heb ik zelf ook een probleem met TT Deluxe. Als ik bij de difficulty options instel dat ik flat land wil hebben en een lage sea/lake quantity, en ik genereer het scenario, dan heb ik flat land met een hele hoge sea/lake quatity.

Hebben meer mensen dat, en is daar een oplossing voor?
Oud 10-01-2004, 14:38
Dr Nilz
Dr Nilz is offline
cool!
maar wat ik wel irritant vind bij dat spel: als je op een gegeven moment heel veel van die busjes enzo hebt, dan ben je non-stop bezig met die dingen vervangen enzo, en ze lopen ook steeds vast in de stations. Maar het is wel een leuk spelletje ja.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:44
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
nilsholgersson schreef op 10-01-2004 @ 15:38:
cool!
maar wat ik wel irritant vind bij dat spel: als je op een gegeven moment heel veel van die busjes enzo hebt, dan ben je non-stop bezig met die dingen vervangen enzo, en ze lopen ook steeds vast in de stations. Maar het is wel een leuk spelletje ja.
Alleen busjes gebruiken over korte afstanden en in kleine steden. Laat er busjes rond rijden, en de steden groeien. Dan kan je er een trein laten rijden. Gewoon niet zo veel busjes gebruiken. Vooral treinen, en wat vliegtuigen.
Oud 15-01-2004, 17:17
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
nilsholgersson schreef op 10-01-2004 @ 15:38:
cool!
Met die patch kan je instellen wat de serviceduur is voor voertuigen. Die staat standaard op 16.000 dagen, wat veeeel te lang is, zet hem op 100 dagen en je bussen lopen niet de hele tijd braq te zijn. Ik haat zwarte rookwolkjes op de landkaart.

En na de monorail komt de maglev en die gaat hard.

En bussen zijn eigenlijk alleen fijn omdat ze goedkoop zijn. Als je al veel geld hebt gebruik ik liever treinen, aangezien die qua snelheid en inhoud veeeeel effectiever zijn.
Oud 15-01-2004, 17:29
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je kan je voertuigen ook automatisch laten vervangen als ze aan het eind van hun levensduur zijn met die patch. Zonder die patch zou ik bijna nooit meer Transport Tycoon DeLuxe spelen..
Oud 15-01-2004, 17:35
StijnSpoortNiet
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-01-2004 @ 18:29:
Je kan je voertuigen ook automatisch laten vervangen als ze aan het eind van hun levensduur zijn met die patch. Zonder die patch zou ik bijna nooit meer Transport Tycoon DeLuxe spelen..
Ik ook niet, aangezien ik geen dos/win 95 meer op een comp heb staan.
Oud 15-01-2004, 19:44
Dr Nilz
Dr Nilz is offline
waarom kiezen die bedrijven er ALTIJD voor om al de geproduceerde troep in de stations van de computer te gooien. Ook al is mijn trein sneller en groter enzo, de ai krijgt overal voorrang lijkt wel. Kan ook aan mij liggen......
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:47
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 10-01-2004 @ 12:17:
oohw, hij stopt tog bij 2030?
Nee de "normale" niet deluxe versie stopt daar de deluxe versie gaat nog door maar ik weet niet precies hoelang.
Oud 16-01-2004, 11:47
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
nilsholgersson schreef op 15-01-2004 @ 20:44:
waarom kiezen die bedrijven er ALTIJD voor om al de geproduceerde troep in de stations van de computer te gooien. Ook al is mijn trein sneller en groter enzo, de ai krijgt overal voorrang lijkt wel. Kan ook aan mij liggen......
Ik zet de conccurrenten altijd uit. Ze verkloten altijd het hele landschap door irritant spoorwegen aan te leggen met een flinke omweg enzo. In je eentje is het ook leuk hoor.

Maar je kunt natuurlijk ook een treindepot achter hun stations bouwen, het goedkoopste treintje bouwen en dat laten rijden. Boem, weg is de trein van de concurrent .
Oud 16-01-2004, 15:20
Martian
Martian is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 16-01-2004 @ 12:47:
Maar je kunt natuurlijk ook een treindepot achter hun stations bouwen, het goedkoopste treintje bouwen en dat laten rijden. Boem, weg is de trein van de concurrent .
Dat deed ik altijd ja

en wegen van ze kan je gewoon slopen door er een spoorwegovergang van te maken en die dan te bulldozeren...
Oud 16-01-2004, 19:04
Dr Nilz
Dr Nilz is offline
die concurrenten bouwen echt zo verrot
moet je van punt a naar b en over land is het dan een klein stukje, bouwen ze 2 of 4 superlompe bruggen om er te komen, over een zee heen waar je helemaal niet overheen moet
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
nilsholgersson schreef op 16-01-2004 @ 20:04:
die concurrenten bouwen echt zo verrot
moet je van punt a naar b en over land is het dan een klein stukje, bouwen ze 2 of 4 superlompe bruggen om er te komen, over een zee heen waar je helemaal niet overheen moet
Lees dan... Ik zei toch al dat je die concurrenten kan uitzetten.

P.S. treintjes busjes van de conccurrent laten overrijden deed ik ook altijd.
Oud 20-01-2004, 11:53
StijnSpoortNiet
Citaat:
nilsholgersson schreef op 15-01-2004 @ 20:44:
Dat is zo'n onzin. Als er meerdere stations rond een productieplaats liggen wordt de produceerde troep al gelang naar rating verspreidt. Die rating is gebaseerd op hoe populair jou bedrijf in die regio is. Die rating is ook te bekijken (op productieplaats klikken en dan Rating ofzo) en loop van ongeveer 20% tot 100%. Door in het dorp te 'advertisen' schiet die rating naar 100% en begint dan weer terug te lopen.

En pussy's dat jullie dat zijn. Het hele spel draait erom om je concurrenten af te maken, niet om in je eentje het landschap vol te bouwen. Op een gegeven moment heb je toch alle macht, want in Deluxe kan je concurrenten overkopen (om vervolgens hun shit weg te halen, want je verdient te weinig met die inefficiente kronkeldingen).

De maker van de game meldde trouwens dat de manier van handelen van de ai-tegenstanders ver beneden onder het niveau is van de hedendaagse ai. Tja, dat krijg je met een oud spel.
Oud 20-01-2004, 12:15
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Tijd voor een remake dus.
Oud 20-01-2004, 12:18
Dr Nilz
Dr Nilz is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 20-01-2004 @ 13:15:
Tijd voor een remake dus.
ik had laatst ook Train & Trucks Tycoon gespeeld, dat is zeg maar de 'remake' van Transport Tycoon. Maar dat spel vind ik veel minder leuk, ook omdat ze alles in 3D hebben willen uitwerken waardoor het heel onoverzichtelijk is. 2D is veel beter, bij T&T Tycoon kun je zowat helemaal niks zien door de mist die er hangt in het spel. Transport Tycoon blijft leuker.....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 12:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Trains & Trucks Tycoon is volgens mij niet van Chris Sawyer, dus is het gewoon een goedkope ripoff.
Rollercoaster tycoon zou de remake worden, maar toen heeft CS het wat aangepast, en er achtbaantjes van gemaakt..

Nog een leuke site: http://www.nylon.net/ttd/ttd.htm

Met daar een gedicht voor Lord Chris Sawyer:

Our Chris, who art near Chipping Sodbury
Hallowed by thy Game
Thy kingdom come
Thy scenarios be done
In Toyland as it is in heaven
Give us this day our daily sim
And forgive us our Kamikaze locomotives
As we mercilessly destroy anyone building stations near our industries
For thine is the simdom
The power and the glory
For ever and ever (unless there's no sequel quite soon)
Amen
Oud 21-01-2004, 20:31
tacidvs
tacidvs is offline
Zou iemand mij willen helpen met het installeren van die patch? Ik vat het geheel niet helemaal :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 20:02
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
tacidvs schreef op 21-01-2004 @ 21:31:
Zou iemand mij willen helpen met het installeren van die patch? Ik vat het geheel niet helemaal :/
Er staat een manual op de TTDPatch site. Die kan ook helpen.
Oud 26-01-2004, 00:24
tacidvs
tacidvs is offline
C'est vrai, maar hij werkt niet met mijn ttd. Als ik de gepatchte versie start, kan ik mooi stations met 7 (geloof ik) sporen maken enzo, maar ik kan geen treintjes kopen. De lijst blijft leeg :/
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:28
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Hmm, beetje oud topic - maar dit leek me toch de beste plaats voor een TTdeluxe-vraag:

Af en toe wil je in een stad een station bouwen of wat dan ook, maar dan mag dat niet van die stad. De 'local nogwat refuse this' bla bla.

Is hier iets aan te doen? Reclamecampagnes of zo? Want dit is echt beroerd - helemaal als er een bank staat.
Oud 05-07-2004, 18:38
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 26-01-2004 @ 01:24 :
C'est vrai, maar hij werkt niet met mijn ttd. Als ik de gepatchte versie start, kan ik mooi stations met 7 (geloof ik) sporen maken enzo, maar ik kan geen treintjes kopen. De lijst blijft leeg :/
mja, dat duurt even. Ik heb vroeger altijd gewoon TT gespeeld en daar kon je vanaf meet af aan trwintjes bouwen. Met TTD moet je een jaar of 2 wachten. Busjes of vliegtuigjes bouwen dus.
Oud 05-07-2004, 18:40
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 05-07-2004 @ 19:28 :
Hmm, beetje oud topic - maar dit leek me toch de beste plaats voor een TTdeluxe-vraag:

Af en toe wil je in een stad een station bouwen of wat dan ook, maar dan mag dat niet van die stad. De 'local nogwat refuse this' bla bla.

Is hier iets aan te doen? Reclamecampagnes of zo? Want dit is echt beroerd - helemaal als er een bank staat.
je kan die gemeenteraad met TTD omkopen. Maar dat werkt ook niet altijd. En als heet niet werkt ben je geloof ik de sigaar. Het kost ook een vermogen - maar waarschijnlijk heb je toch geld zat.
Oud 05-07-2004, 19:11
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Geld zat, no problemo.

Gemeenteraad omkopen, is dat die optie dat je alle rechten van transport voor een jaar koopt? Vrees van niet - want meer heb ik eigenlijk niet kunnen vinden.

Waar kan je dat doen?
Oud 05-07-2004, 20:41
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 05-07-2004 @ 20:11 :
Geld zat, no problemo.

Gemeenteraad omkopen, is dat die optie dat je alle rechten van transport voor een jaar koopt? Vrees van niet - want meer heb ik eigenlijk niet kunnen vinden.

Waar kan je dat doen?
Als je teveel gaat kloten rond een stad .. dingen bouwt .. grond veranderd .. gebouwen sloopt .. vind een stad je steeds minder en minder tof ... op een gegeven moment vinden ze je zelfs apalling .. en dan mag je niks meer bouwen.

Wil je dat oplossen, dat ze je weer tof vinden, word het enorm veel boompjes plaatsen rond die stad. boompjes vinden ze leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:51
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 05-07-2004 @ 20:11 :
Geld zat, no problemo.

Waar kan je dat doen?
Bij mij staat er onder die transport rechten een optie om om te kopen. Misschien heb ik een andere patch ofzo?
Oud 05-07-2004, 23:00
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 05-07-2004 @ 22:51 :
Bij mij staat er onder die transport rechten een optie om om te kopen. Misschien heb ik een andere patch ofzo?
jah dat kan je instellen ofzo in de patch.
Oud 06-07-2004, 09:58
Verwijderd
Je kunt oude dos / windows 95 spellen toch gewoon draaien in de compatibiliteitsmodus van win95 ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten