Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 19:29
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, lang verhaal I guess, maar ben er zelf wel een beetje van geschrokken.
Ik heb sinds 5-6 maanden nu een vriendin. Ik vind haar super leuk, ben enorm tevreden met haar. Binnenkort 6 maanden, ik heb een super leuke avond georganiseert, best duur enzo, daarna gaan we allebij op vakantie, zullen we elkaar 3 weken niet zien. Ik mis haar nu al....
Een tijd geleden, 2 jaar ongeveer, heb ik voor een week ongeveer een vriendin gehad. Ik vond haar al lange tijd super leuk, toen eindelijk hadden we wat. We waren hele goeie vrienden daarvoor, ''relatie'' heeft twee weken geduurd, daarna hebben we elkaar een tijdje nauwelijks gesproken. Daarna zijn we weer super goeie vrienden geworden, ik kan me op dit moment geen betere vriendin indenken...
Nou, jullie voelen hem waarschijnlijk al aankomen... Gisteren was ik met die goeie vriendin wat gaan drinken, met nog een derde persoon. Deze is na een tijdje weggegaan. Toen ben ik naar haar huis gegaan, daar nog even wat gedronken en super gezellig gepraat.
Toen ik wegging, gebeurde het. Ik stond bij de deur. De derde persoon die er ook was die avond, was allang weg. De vriendin waar ik was, had hem een knuffel gegeven en 3 zoenen op de wangen. Zij kennen elkaar wel goed, maar eigenlijk heeft zij een hekel aan hem. Toen ik wegging, stonden we daar allebij eigenlijk heel ongemakkelijk. Zo van: ''hoe zeggen we elkaar gedag''. Normaal, als we een avond uit zijn gegaan ofzo, is dat met veel mensen en fiets ik met anderen mee, dus is het gewoon ''Doei!!'' tegen de andere groep en ik ben weg. Maar nu was het anders. Ik besloot haar toch maar een knuffel te geven. Toen we elkaar loslieten, kreeg ik een heel raar gevoel. Een beetje dat gevoel wat je krijgt als je je eerste zoen krijgt van je vriend(in). Het duurde maar kort, maar toch, het was er... Daarna weer een ongemakkelijk gevoel en toen ben ik weggegaan.
Deze vriendin is een tijdje geleden bij mij (nog voordat het hier boven vertelde voorval was), samen met een paar andere vrienden van me, bij me komen eten. Mijn vader was er ook even, heeft even bij ons gezeten en is toen weggegaan. Toen ik een paar dagen samen met mijn ouders aan tafel zat, zei mijn vader: ''Zeg, die ***, die vind jou wel leuk he? Die is wel een beetje verliefd op je he?'' Ik heb hier zelf wel eens over na gedacht, zo was zij de enige die zegt dat mijn vriendin en ik niet bij elkaar passen enzo, maar nooit echt tot me doorgedrongen. Toen hij dit zei, schrok ik er een beetje van. Het zou wel eens waar kunnen zijn. Ik ontkende het, maar hij zei dat vaders dat toch wel beter zien dan hun zoons.
Naja, dit allemaal bij elkaar, laat me toch wel een beetje schrikken. Vooral dat met die ''bijna kus''. Is dat normaal? Ik heb er eigenlijk de hele dag over na gedacht. Kwilde nog bijna een sms-je naar haar sturen met daarin: ''Dat gevoel gisterenavond toen ik wegging, had jij dat ook?'' maar dat leek me toch niet zo'n goed idee...
Sorry voor het lange verhaal, alvast bedankt voor het lezen en al helemaal het antwoorden!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 19:48
blurred
blurred is offline
Het zou kunnen dat zij jou nog leuk vindt inderdaad. Maar zolang jij daar niet op ingaat is er niks aan de hand toch? Als jouw relatie goed dan heeft zij pech, punt uit. Je kunt kijken hoe het volgende keer tussen jullie is, misschien is alles dan anders. En als zo'n situatie zich weer voordoet dan zou ik er toch even over doorvragen als ik jou was. Anders zit je weer zo met jezelf in de knoop als nu. Maar zolang er niets tussen jullie gebeurt is er in principe niks aan de hand, toch?
Oud 07-07-2004, 20:56
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Wat voel je eigenlijk voor je vriendin? Heb je nog steeds verliefde gevoelens over haar? Als dat nog zo is, ja, dan lijkt me niet dat er iets aan de hand is. Denk er zelf eens goed overna waarvoor je die kriebels kreeg, misschien kwam het alleen maar omdat je jezelf een beetje ongemakkelijk voelde bij je ex...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 21:04
Sweetsurrender
Nej, ik ben nog steeds dolgelukkig met mijn vriendin, zeker weten.
We zijn na onze ''relatie'' altijd net iets meer dan goeie vrienden gebleven. Het was geen relatie, maar ook geen normale huis-tuin en keuken vriendschap. Tenminste, zo ervaar ik het. We hebben het met elkaar over toch wel grote problemen, niet alleen die van onszelf (we hebben er allebij niet zoveel) maar ook die van anderen. Toen we een tijdje geleden met een aantal mensen een film gingen kijken bij haar (mijn vriendin was er niet bij) was het een best enge film. Zij lag na de helft van de film tegen mij aan, heel knus. Opeens stapt ze op, kijkt me aan, vraagt alleen aan mij: ''Wil je nog wat drinken'' En opeens bedenkt ze zich dat er nog anderen zijn, kijkt de anderen aan en zegt: ''Willen jullie nog wat drinken''... Dat soort dingen... Het voelt gewoon raar. Ik ga veel met meisjes om, mijn vriendin weet dat, heeft er geen problemen mee. Ze kennen elkaar ook gewoon. Maarjah, ik blijf het toch gewoon raar vinden. Sowieso zou ik graag zekerheid willen over wat ze nou echt van mij vind. Staat alleen ook zo kut als ik er dan vanuit ga dat ze me leuk vind en zij het dan alleen ziet als een goeie vriendschap...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 21:05
Mimosa
Mimosa is offline
Simpel zat. Denk maar eens goed na of je je huidige vriendin wil behouden en of je verliefd bent op die goede vriendin van je. Het zou toch jammer zijn een goede vrienschap op het spel te zetten door weer bij elkaar te komen en dan ook nog eens dat andere meisje erbij te betrekken. Gewoon een keuze maken!
Oud 07-07-2004, 21:41
Sweetsurrender
Nogmaals, ik houd van mijn vriendin, ik ben dolgelukkig met haar en ik wil haar niet kwijt...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 21:42
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Ernst schreef op 07-07-2004 @ 22:41 :
Nogmaals, ik houd van mijn vriendin, ik ben dolgelukkig met haar en ik wil haar niet kwijt...
Nou dan weet je het zelf. Je blijft bij je vriendin en hebt een goede vriendin waar je altijd terecht kan. Prima toch?
Oud 07-07-2004, 21:53
Boeing 747-400
Als je je vriendin niet kwijt wilt, waarom zou je dan willen weten of je ex meer voor je voelt dan alleen vriendschap? Als je het écht zo graag wilt weten, kun je zoiets zeggen als: "Goh, ik krijg het idee dat je meer voor mij voelt dan alleen vriendschap, of vergis ik me hierin?".

Maar ik zou het eigenlijk gewoon laten rusten. Je houdt van je vriendin, je wil bij haar blijven, wat maakt het dan uit als een ander meisje jou ook leuk vindt?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:07
Verwijderd
Je reactie zegt eigenlijk al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:09
Sweetsurrender
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 07-07-2004 @ 22:53 :
*Knip* wat maakt het dan uit als een ander meisje jou ook leuk vindt?
Ik ben jarenlang vrienden met haar geweest. Zij had het uitgemaakt omdat ze niet meer verliefd op me was.
Ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik wil mensen geen valse hoop geven. Als ik een knuffel geef aan een vriendin, is er niks aan de hand.
Als ik een knuffel geef aan een vriendin die verliefd op mij is, kan die vriendin misschien verkeerde gedachtes gaan krijgen...
Daar heb ik geen zin in, ik wil weten waar ik aan toe ben...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 07:22
Boeing 747-400
Citaat:
Ernst schreef op 07-07-2004 @ 23:09 :
Ik ben jarenlang vrienden met haar geweest. Zij had het uitgemaakt omdat ze niet meer verliefd op me was.
Ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik wil mensen geen valse hoop geven. Als ik een knuffel geef aan een vriendin, is er niks aan de hand.
Als ik een knuffel geef aan een vriendin die verliefd op mij is, kan die vriendin misschien verkeerde gedachtes gaan krijgen...
Daar heb ik geen zin in, ik wil weten waar ik aan toe ben...
Ok, maar in dat geval zou ik het gewoon vragen. Je hebt niets te verliezen, en je slaat volgens mij ook geen raar figuur als je het een beetje tactisch vraagt. Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:08
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik het gewoon laten rusten, en gewoon normaal tegen haar blijven doen. Je houdt toch van je vriendin?

Je kan haar ook gewoon duidelijk maken dat je erg gelukkig bent in je huidige relatie.. door haar bv eens iets over je vriendin te vertellen, om te tonen hoe gelukkig je bent. (1maal natuurlijk, als ze echt op je verliefd is zal ze het wel vlug inzien) Op deze manier moet je het niet gewoon vragen, en heeft zij ook niet het idee dat jij het 'weet'.. dan zul je het natuurlijk niet met zekerheid weten, maar wat maakt dat nu uit?
Als je aan je vriendin vraagt 'ben je verliefd op me'? en zij zegt 'ja'.. dan ga je haar nog harder kwetsen, door je harde afwijzing. (ik neem aan dat je haar zou afwijzen natuurlijk)

Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:09
Sweetsurrender
Citaat:
Dzjes schreef op 08-07-2004 @ 14:08 :

*Knip*
Maar ze weet ook wel dat we wat hebben en dat ik gewoon enorm tevreden met haar ben. Vraag me alleen nog steeds af hoe ik het nou moet vragen zit eigenlijk te wachten totdat ze me het zelf verteld
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-07-2004 @ 23:07 :
Je reactie zegt eigenlijk al genoeg.
inderdaad
Oud 08-07-2004, 18:23
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Ernst schreef op 08-07-2004 @ 18:09 :
Maar ze weet ook wel dat we wat hebben en dat ik gewoon enorm tevreden met haar ben. Vraag me alleen nog steeds af hoe ik het nou moet vragen zit eigenlijk te wachten totdat ze me het zelf verteld
Ik vind niet dat je het moet vragen..?
En als ze echt zeker is dat je haar niet zou willen, dan zou ze het je ook niet komen vragen?! Dus probeer jij maar gewoon lekker normaal tegen haar te doen, niet té close te worden (om haar geen pijn te doen) en alles in orde .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten