Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 13:07
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Iemand wel eens geweest?

Wat vinden jullie d´rvan?
Oud 12-07-2004, 00:18
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
t word momenteel officieel afgeraden door BuZa. Dus ik weet niet of het een goed idee is. Wat wil je daar gaan doen?
Oud 20-07-2004, 17:19
G.T.C.
G.T.C. is offline
al 3 keer geweest. Laatste keer was afgelopen september.

Erg mooi land. Natuurlijk moet je een beetje oppassen in bepaalde gebieden maar als je de juiste mensen kent daar dan is er niks aan de hand. Het is een hele cultuur shock en sommige dingen kan je echt niet begrijpen die je daar ziet. Over colombia kan ik wel hele pagina's vol schrijven. Het staat zeker in mijn bestemming top-3

Ik kijk alweer uit naar de volgende keer...
Oud 23-07-2004, 16:51
Verwijderd
Min BuZa:
  1. Samenvatting
    Op enkele bekende toeristenplaatsen na is Colombia geen vakantieland. Voor bezoeken met een zakelijk karakter dienen voorzorgsmaatregelen in acht te worden genomen. Geadviseerd wordt voorbereidingen te treffen in overleg met betrouwbare lokale contactpersonen, die zorgdragen voor opvang en begeleiding tijdens het verblijf.

Actualiteiten
    Als gevolg van een aanslag op een bar in november 2003 in één van de uitgaanscentra te Bogotá wordt momenteel geadviseerd dergelijke gelegenheden te vermijden.

Terrorisme
    In Colombia woedt reeds tientallen jaren een gewapend conflict. In rurale gebieden vinden confrontaties plaats tussen guerrillagroeperingen, paramilitaire organisaties en de Colombiaanse strijdkrachten. Hoewel het aantal ontvoeringen een dalende trend laat zien (nu ongeveer 200 per maand), wordt deze praktijk nog steeds gehanteerd als inkomstenbron. Op het platteland worden regelmatig aanslagen gepleegd, soms ook in stedelijke gebieden.

Onveilige gebieden
    Als gevolg van het gewapend conflict wordt reizen over de weg buiten de grote steden en bezoek aan rurale gebieden afgeraden. Steden als Bogotá, Medellin, Cali, Cartagena en Barranquilla kunnen worden bezocht met binnenlandse vluchten.

Ontraden wordt nationale parken en geïsoleerde toeristische bestemmingen te bezoeken, zoals ‘Ciudad Perdida’ in de Sierra Nevada de Santa Marta. De volgende toeristische bestemmingen kunnen wel worden bezocht: de eilanden San Andres en Providencia, de badplaatsen Cartagena en Santa Marta en de Amazonestad Leticia.

Indien reizen over de weg onvermijdelijk is, dient u zich te allen tijde op de hoogte te stellen van de plaatselijke veiligheidssituatie en alleen bij daglicht, onder begeleiding te reizen.

Aangeraden wordt voor aanvang van uw reis in Colombia informatie over de situatie ter plaatse in te winnen bij de Nederlandse Ambassade te Bogotá (tel. 00571-6384200) en/of de Colombiaanse Ambassade te Den Haag (tel. 070-3614545).

Algemeen
    In de grote steden gelden de volgende adviezen om berovingen te voorkomen: beperk het dragen van sieraden en tassen zoveel mogelijk, neem alleen taxi’s op bestelling en vermijd afgelegen plekken.

Ja, deze staat zeker ook in mijn top 3 . Maar dan wel van plekken waar ik niet naar toe ga.
Advertentie

Regels voor berichten