Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 22:56
5803
5803 is offline
Een tijdje terug was ik erg bang dat ik zwanger was, maar toen werd ik pas gewoon ongesteld, ik dus helemaal opgelucht.
Maar na ongeveer 2 dagen stopte het, terwijl ik normaal altijd 4 of 5 dagen ongesteld ben. Kan het iets te maken hebben met de mogelijke zwangerschap? Eerst was ik heel opgelucht, maar nu weet ik het niet meer...
Oud 01-07-2004, 23:00
Miracle
Miracle is offline
Gebruik je de pil?

Door stress kan je menstruatie van slag raken. Als de kans groot was dat je zwanger was, dan is het wel een risico om er vanuit te gaan dat je niet zwanger bent.
Oud 01-07-2004, 23:18
5803
5803 is offline
Ik ben niet aan de pil. En de kans dat ik zwanger was, was wel redelijk groot eerlijk gezegd.
Dus toch maar zwangerschapstest oid doen?

En, koop je die gewoon bij de drogist, en ligt ie dan ergens, of moet je zeg maar bij de kassa vragen?
Oud 02-07-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 02-07-2004 @ 00:18 :
Ik ben niet aan de pil. En de kans dat ik zwanger was, was wel redelijk groot eerlijk gezegd.
Dus toch maar zwangerschapstest oid doen?

En, koop je die gewoon bij de drogist, en ligt ie dan ergens, of moet je zeg maar bij de kassa vragen?
meestal bij de kassa, maar bij de etos ligt t gewoon in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:15
Konijn
Konijn is offline
Ik had hetzelfde als jij, maar ben gelijk toen ik maar niet ongesteld werd een test gaan halen. Ik was bij de Trekpleister, vroeg t bij de kassa, en toen stonden ze in een rek vóór de kassa, bij de condooms etc. Gelukkig hoefde ik niet langs een erg lange rij terug te lopen..
Ik bleek ook niet zwanger te zijn, maar was ook maar een klein beetje ongesteld. (Ik ben trouwens wel aan de pil).

Maar kijk dus gewoon even, meestal liggen ze achter de kassa, of staan ze dus iig bij de kassa in de buurt.
Oud 02-07-2004, 12:23
Verwijderd
Zo'n test ligt idd óf achter de kassa óf bij het maandverband en de lactacyd-spulletjes.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:34
Rachel
Rachel is offline
het kan idd door de stress komen.. maar misschien (voor de zekerheid etc.) toch maar een testje doen...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:55
Verwijderd
Je kan ongesteld worden als je zwanger bent, dus het is wel op z'n plaats dat je er bang voor bent. Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en als je nog twijfelt kan je in ieder geval even terugdenken of er tijdens de sex ooit iets mis is gegaan oid. Voor een zwangerschapstest kan je (als je je schaamt) inderdaad het best naar de Etos gaan, daar liggen ze bij de condooms e.d., gewoon in de winkel..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:12
5803
5803 is offline
Had jullie reacties nog niet allemaal gelezen, maar was wel naar de etos gegaan.
Ik over zoeken, kon het niet vinden. Toen toch maar gevraagd, en gevonden uiteindelijk.
Maar, ik ben niet zwanger.

Dankjulliewel allemaal!
Oud 03-07-2004, 19:17
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
5803 schreef op 03-07-2004 @ 20:12 :
Had jullie reacties nog niet allemaal gelezen, maar was wel naar de etos gegaan.
Ik over zoeken, kon het niet vinden. Toen toch maar gevraagd, en gevonden uiteindelijk.

Dankjulliewel allemaal!
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:25
Oktober
Oktober is offline
he meis
vind ut wel knap dat je ff getest heb, zou dat echt niet durven
zit ongeveer met zelfde probleem, ik ben altijd eerder een paar dagen te vroeg dan te laat. nu meer dan 3 week te laat M'n vriend denkt dat het gewoon keer over slaat zeg maar. Want naja, ik heb wel eens gehoord dat je van 'slikken' zwanger kunt worden of dat als je heel dicht in de buurt ligt zegt maar
Schaam me dr best wel voor, maar ik heb nog noooit problemen gehad ofzow, ben niet aan de pil of wat dan ook, ben altijd paar dagen (3/4) ongesteld en nooit problemen, beetje buikpijn nooit ernstig en je hoort altijd van die mensen die vet ernstig zijn, dus ik mag wel van geluk spreken maar me vriend zegt dat je niet zwanger van kunt worden maar is het dan waarschijnlijker dat het gewoon keertje overslaat Heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Ik heb ook niet echt geld om zwangerschapstesten te kopzen. Die dingen zijn duur man! En ik kan niet bepaald van hem lenen, want hij gelooft me niet.
Dus kan iemand me vertellen of dat kan of niet???

heel veel liefs, oktober
Oud 03-07-2004, 19:45
MV
MV is offline
Citaat:
Oktober schreef op 03-07-2004 @ 20:25 :
he meis
vind ut wel knap dat je ff getest heb, zou dat echt niet durven
zit ongeveer met zelfde probleem, ik ben altijd eerder een paar dagen te vroeg dan te laat. nu meer dan 3 week te laat M'n vriend denkt dat het gewoon keer over slaat zeg maar. Want naja, ik heb wel eens gehoord dat je van 'slikken' zwanger kunt worden of dat als je heel dicht in de buurt ligt zegt maar
Schaam me dr best wel voor, maar ik heb nog noooit problemen gehad ofzow, ben niet aan de pil of wat dan ook, ben altijd paar dagen (3/4) ongesteld en nooit problemen, beetje buikpijn nooit ernstig en je hoort altijd van die mensen die vet ernstig zijn, dus ik mag wel van geluk spreken maar me vriend zegt dat je niet zwanger van kunt worden maar is het dan waarschijnlijker dat het gewoon keertje overslaat Heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Ik heb ook niet echt geld om zwangerschapstesten te kopzen. Die dingen zijn duur man! En ik kan niet bepaald van hem lenen, want hij gelooft me niet.
Dus kan iemand me vertellen of dat kan of niet???

heel veel liefs, oktober
Van slikken kun je niet zwanger worden, maar van dicht en naakt tegen elkaar aanliggen wel (kleine kans, maar als sperma bij je vagina komt, kan het). Ik zou als ik jou was wel maar een test doen, hoeveel het ook kost. Leen anders geld van je ouders of een vriendin.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:55
Oktober
Oktober is offline
nog een probleempje, ik weet namelijk wel hoe dat zit met zwangerschapstesten, dan moet je dacht ik bep periode na dat je voor ut laatst ongesteld was (tenminste, ik geloof dat ut zo werkt) en ik weet in een periode van 5 dagen ongeveer, dus jah. Ik weet t ook niet echt. Ik hou dat namelijk nooit echt heel goed bij. Alleen dit keer wist ik dacht 8e of 10e was. Meestal onthoud ik alleen of het eind of begin of halverwege die maand was en dan herinner ik me dan wel weer welke datum het dr vor was. Jah, niet slim dat weet ik. Ik heb nu wel geld. Maar hoe werkt dat met zwangersschapstest. Ik heb wel eens eentje gekocht voor n vriendin, ik durf ook wel te kopen, maar weet niet hoe en wat. Plus dat die dingen toch niet heel erg betrouwbaar zijn altijd.

Weten jullie ook andere kleine dingetjes waaraan je (in een vroeg stdium) kunt herkennen dat je zwanger bent?

en kan het, overslaan?

(ik ben nu wel beetje topic aant inpikken sorry)
Oud 03-07-2004, 20:06
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Oktober schreef op 03-07-2004 @ 20:55 :
nog een probleempje, ik weet namelijk wel hoe dat zit met zwangerschapstesten, dan moet je dacht ik bep periode na dat je voor ut laatst ongesteld was (tenminste, ik geloof dat ut zo werkt) en ik weet in een periode van 5 dagen ongeveer, dus jah. Ik weet t ook niet echt. Ik hou dat namelijk nooit echt heel goed bij. Alleen dit keer wist ik dacht 8e of 10e was. Meestal onthoud ik alleen of het eind of begin of halverwege die maand was en dan herinner ik me dan wel weer welke datum het dr vor was. Jah, niet slim dat weet ik. Ik heb nu wel geld. Maar hoe werkt dat met zwangersschapstest. Ik heb wel eens eentje gekocht voor n vriendin, ik durf ook wel te kopen, maar weet niet hoe en wat. Plus dat die dingen toch niet heel erg betrouwbaar zijn altijd.

Weten jullie ook andere kleine dingetjes waaraan je (in een vroeg stdium) kunt herkennen dat je zwanger bent?

en kan het, overslaan?

(ik ben nu wel beetje topic aant inpikken sorry)
Overslaan kan in principe wel, maar dat komt weinig voor bij meiden die al langer en dus regelmatig ongesteld zijn. Ik had dat heel in het begin ook wel eens, maar ik heb het nu al jaren niet meer gehad. Ik heb nog nooit een zwangerschapstest hoeven doen(godzijdank), maar ik neem aan dat er een duidelijke uitleg bij zit.
In een vroeg stadium van zwangerschap kun je bijvoorbeeld last hebben van gespannen borsten en misselijkheid. Maar je merkt het vaak het eerst aan het uitblijven van de menstruatie. Aan gezien jij niet aan de pil bent en al drie weken overtijd bent, lijkt het me zeer verstandig dat je een test doet. En daar hoef je je helemaal niet voor te schamen, dat is iets doodnormaals. Beter nu een test dan over een aantal maanden ineens een dikke buik. Want als je het dan wilt weghalen, ben je te laat.
Suc6 en laat even weten of het is gelukt!
Oud 04-07-2004, 12:06
5803
5803 is offline
Ja, gewoon doen! 9.96 bij de ETOS, best duur, maar het brengt wel zekerheid! Succes!
Oud 04-07-2004, 12:32
Konijn
Konijn is offline
Voor het huismerk heb ik 6,95 betaald, en dat vind ik in geen verhouding staan tot het weten dat je wel/niet zwanger bent.
Oud 04-07-2004, 12:45
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-07-2004 @ 13:32 :
Voor het huismerk heb ik 6,95 betaald, en dat vind ik in geen verhouding staan tot het weten dat je wel/niet zwanger bent.
idd, Liever (veel) geld uitgeven voor zekerheid, dan onzeker zijn met zulke dingen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:06
Cookie
Cookie is offline
je kan ook een beetje ongesteld zijn als je zwanger bent, dat zou de innesteling van het eitje zijn (ergens gelezen)
als ik jou was zou ik zo snel mogelijk zon test halen, straks koop je dat ding als je al bijna bevallen bent.
Oud 04-07-2004, 18:04
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
5803 schreef op 01-07-2004 @ 23:56 :
Een tijdje terug was ik erg bang dat ik zwanger was, maar toen werd ik pas gewoon ongesteld, ik dus helemaal opgelucht.
Maar na ongeveer 2 dagen stopte het, terwijl ik normaal altijd 4 of 5 dagen ongesteld ben. Kan het iets te maken hebben met de mogelijke zwangerschap? Eerst was ik heel opgelucht, maar nu weet ik het niet meer...
Ik weet niet of je zwanger bent ja of nee... als je er echt zeker van wilt zijn moet je even een testje halen.
Wel is het zo dat je op jou leeftijd nog een hele rommelige menstruatie kunt hebben. De ene keer heel weinig en kort en dan een hele poos later juist weer veel en lang.
Je lichaam is het nu allemaal een beetje aan het regelen enzo...
Oud 04-07-2004, 18:32
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen
Met uitgaan red je het daar bijvoorbeeld niet mee, en ik ben ook zoveel kwijt als ik honger heb bij de McDonalds...

Als jij die test heb gedaan heb je zekerheid en veel minder stress en dat is denk ik veel meer waard als die paar euro's

Ik vind het trouwens echt belachelijk dat er niet echt over te praten valt met je vriendje, jij heb het toch niet alleen "gedaan"? Maar dat is natuurlijk een zaak waarmee ik niets te maken heb

Ik kan inhoudelijks niets over zwangerschapstesten vertellen helaas . Daarvoor moet je toch echt bij de vrouwen onder ons wezen denk ik
Oud 05-07-2004, 12:16
Oktober
Oktober is offline
@5803
daar was ik ook al bang voor, dan doe je zo'n domme fuckig test wat je geld kost en dan is ie niet helemaal betrouwbaar en als dan ook nog blijkt dat je gewoon wel soms ongesteld kunt wezen tijdens zwangerschap... Jezus, zekerheid is niet bepaald te koop.

bij mij is ut ook zo dat ik nogal dun ben zeg maar, en bij heel ernstig ondergewicht kun je niet ongesteld worden, maar kzit nu op normaal gewicht. En ik neem medicijnen waarvan je over het algemeen niet zwanger van kunt raken, maar die neem ik al een maand niet
bij me vriend is het zo dattie zegt van: jah kvind t kut voor je dat je je daar zorgen over maakt, maar dat kan dus niet, zo kun je niet zwanger raken.
En ik heb gezegd dak ut opgezocht had, want ik wist ut zelf ook nie zeker, maar hij vertrouwd internet niet, zegt dat het onzin is enozw. Jah lekker, ik zit er mooi mee, en onze relatie gaat zoiezo niet zo goed

de laatste tijd gaat het zoiezo niet zo goed met mijn gezondheid, ben ernstig moe en voel me niet zo goed enzow.

volgende week komt me vriend langs en dan zeg ik dat ik nog 1 week wacht, (dan zou ik nl 2wk over tijd zijn als het x oversloeg) en ik zeg em wel dat de kans dat over slaat ongeveer net zo klein is als dat ik nu zwanger ben hihi.

en anders ga ik wel met vriendin heen, zij is ook een keer met mij heen geweest duz, wil ze vast wel

om de een of andere reden maak ik me nu al stuk minder druk om

klaat wel weer ff weten als ik met me vriend heb gesproken of/en test heb gedaan.

-x- oktober
Oud 05-07-2004, 12:40
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 04-07-2004 @ 19:04 :
Ik weet niet of je zwanger bent ja of nee... als je er echt zeker van wilt zijn moet je even een testje halen.
Wel is het zo dat je op jou leeftijd nog een hele rommelige menstruatie kunt hebben. De ene keer heel weinig en kort en dan een hele poos later juist weer veel en lang.
Je lichaam is het nu allemaal een beetje aan het regelen enzo...
als je alles had gelezen, had je dit gelezen :

Dankjulliewel allemaal!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 15:57
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 05-07-2004 @ 13:40 :
als je alles had gelezen, had je dit gelezen :

Dankjulliewel allemaal!
Ja, maar dat was van 5803. Daarna kwam Oktober met haar vraag, en daar geven we nu antwoord op.
Oud 05-07-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Oktober schreef op 05-07-2004 @ 13:16 :
@5803
daar was ik ook al bang voor, dan doe je zo'n domme fuckig test wat je geld kost en dan is ie niet helemaal betrouwbaar en als dan ook nog blijkt dat je gewoon wel soms ongesteld kunt wezen tijdens zwangerschap... Jezus, zekerheid is niet bepaald te koop.

nou als je t goed doet dan istie hartstikke veilig hoor, en zooo vaak komt t niet voor dat je ongesteld bent als je zwanger bent, die kans die is zeeeeeeeeer klein
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:06
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 05-07-2004 @ 16:57 :
Ja, maar dat was van 5803. Daarna kwam Oktober met haar vraag, en daar geven we nu antwoord op.
Ja maar zij was 5380 aan het Quote daarom vond ik het zo raar als ze er antwoord op geeft, terwijl het er boven stond
Als ze Oktober had ge-quote was het duidelijker, snappie
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:09
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 05-07-2004 @ 19:06 :
Ja maar zij was 5380 aan het Quote daarom vond ik het zo raar als ze er antwoord op geeft, terwijl het er boven stond
Ah, ja iksnap!
Oud 06-07-2004, 20:03
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Chandis schreef op 05-07-2004 @ 23:56 :
*verhaal*
Oud 07-07-2004, 18:59
Oktober
Oktober is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 05-07-2004 @ 19:06 :
jah ik had dat er boven wel gelezen hoor

en @chandis: good point, maar (tegen wie dan ook) hoeveel week gaat het dan om, bij abortus???
Oud 07-07-2004, 20:20
Marie Elize
Marie Elize is offline
na drie maanden kan je geen abortus meer laten plegen. dat is teminste wat ik ervan begrepen heb..
Oud 08-07-2004, 10:38
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Chandis schreef op 07-07-2004 @ 23:21 :
Ik heb trouwens ook even een vraagje nog. Zoals ik al verteld had, heb ik een zwangerschapstest gedaan. De bedoeling was dat in het vakje een roze stip zou komen (merk predictor). Die stip zat er na de 4 minuten niet zichtbaar. Nu heb ik de test niet meteen weggegooid en heb dus een dag later nog gekeken. Toen was er wel een roze stip zichtbaar. Wat denken jullie? Betekent dit dat ik toch zwanger ben of is de test na 12 uur niet meer geldig. Ik doe hoe dan ook morgen nog twee testen, ik ga een dubbeltest halen, zodat ik het absoluut zeker weet. Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld (8 dagen over tijd)
de enige manier om te weten te komen of je test na 12 uur nog goed is, is heel goed de bijsluiter lezen, daar staat het als het goed is wel in, maar ik zou als ik jou was inderdaad een nieuwe halen en normaals proberen (misschien nu de bijsluiter beter lezen? )
en succes ermee! ik hoop voor je dat het niet zo is! (ik neem namelijk niet aan dat het geplant is...)
Oud 08-07-2004, 10:44
jolliehollie
jolliehollie is offline
heeej

K zou t niet weten, maar na hoeveel minuten moest die roze stip er staan?? En heb je na die 4 minuten niet meer gekeken, of bijv. na 5 minuten weer ofzow? njah ik zou gwoon idd nog ff een test doen.
Sterkte dermee!!!
Oud 08-07-2004, 11:45
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Chandis schreef op 07-07-2004 @ 23:21 :
Ik heb trouwens ook even een vraagje nog. Zoals ik al verteld had, heb ik een zwangerschapstest gedaan. De bedoeling was dat in het vakje een roze stip zou komen (merk predictor). Die stip zat er na de 4 minuten niet zichtbaar. Nu heb ik de test niet meteen weggegooid en heb dus een dag later nog gekeken. Toen was er wel een roze stip zichtbaar. Wat denken jullie? Betekent dit dat ik toch zwanger ben of is de test na 12 uur niet meer geldig. Ik doe hoe dan ook morgen nog twee testen, ik ga een dubbeltest halen, zodat ik het absoluut zeker weet. Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld (8 dagen over tijd)
Volgens mij is dat niet zo. Bij de mijne stond in ieder geval een maximale tijd waarna je niet meer mocht kijken, uitgebreid vet gedrukt en met uitroepteken. Was volgens mij maar tien minuten of een kwartier ofzo. Ik denk dus dat het vakje na een bepaalde tijd altijd verkleurd richting 'zwanger' ofzo? Hoop voor je dat dat bij jouw test ook zo is.. lees de bijsluiter zou ik zeggen!
Oud 10-07-2004, 15:44
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Chandis schreef op 10-07-2004 @ 01:34 :
Ik heb een dubbeltest gehaald bij de etos. Maar daarvan werd het ook niet duidelijker. Je moest twee strepen zien, een linker en een rechter. De rechter betekende dat je zwanger bent. Ik zag een doorzichtige streep bij beiden. Maar je bent toch niet een beetje zwanger?

Ik heb geen zin om naar de dokter te gaan. Maar ik ga er toch maar heen. Misschien weet hij wat het betekent. Ik moet er sowieso heen, omdat ik aan de pil wil. En als mijn menstruatie uitblijft zal ik er ook heen moeten. Dus nu kan ik het allemaal tegelijk met hem bespreken. Dan kan hij me advies geven. Misschien een bloedtest om het echt zeker te weten.
succes ermee!
Oud 10-07-2004, 21:41
5803
5803 is offline
Citaat:
Ik vind het trouwens echt belachelijk dat er niet echt over te praten valt met je vriendje, jij heb het toch niet alleen "gedaan"? Maar dat is natuurlijk een zaak waarmee ik niets te maken heb

Het was niet mijn vriendje, ik wilde het niet, en hij heeft al een jaar een vriendin.

maakt het toch allemaal iets gecompliceerder, he.
Oud 14-07-2004, 13:31
5803
5803 is offline
oeeh, spannend!
duimen dan maar!
Oud 15-07-2004, 11:10
Rachel
Rachel is offline
Jemie
Mjah.. als je abortus laat plegen.. dan heb je ook verplicht 5 dagen bedenk tijd
Sterkte iig !
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:27
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Chandis schreef op 15-07-2004 @ 12:05 :
Ik ben zwanger. Ik had zo gehoopt dat ik het niet was. Vanochtend urine ingeleverd bij de doktersassistente. Zij deed de test voor me. Het is dus inderdaad zo, dat hoe licht de vlek of de streep ook is, de uitslag positief is.

Eigenlijk wist ik het al. Ik voelde het, ik kon niks anders bedenken, omdat ik nu alweer 16 dagen over tijd ben. Ik ben alleen helemaal niet misselijk geweest. Dat hoeft dus niet altijd of het komt nog. Alleen gespannen borsten.

Ik ben doorverwezen naar het frelingshuis. Daar worden zwangerschappen verbroken.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik had gehoopt dat ik deze keuze niet had hoeven maken. Dat ik dus niet zwanger was. Mijn ex-vriend is zich kapot geschrokken en komt zo naar me toe om het erover te hebben.

Ik ga sowieso naar die abortuskliniek voor onderzoek. Ze maken een echo om te kijken hoe ver je bent en praten met je over je keuze.

Ik wil de keuze niet te snel maken. Ik kan niet al te lang wachten natuurlijk, maar ik kan niet hals over de kop een abortus laten plegen. Hoewel ik nooit honderd procent achter beide keuzes kan staan.

Zijn er meer mensen die abortus hebben gepleegd? Ik zou graag een beetje willen weten wat die mensen voor motivatie hadden en of ze er spijt van hebben. Daar ben ik het bangst voor, dat ik er later spijt van krijg.

Heel veel liefs
spijtig dat je die keuze moet maken op zo'n jonge leeftijd, maar als ik jou zo hoor dan zou ik zeggen: laat je goed informeren en zet je denkpatroon meer naar die abortus..
je zegt namelijk zelf al dat je niet volledig achter beide keuzes zult kunnen staan en dat lijkt me geen goede ondergrond om een kind te krijgen (maar dat is natuurlijk mijn mening)
daarnaast lijkt me een aleenstaande moeder zijn (zoals ik het heb begrepen) ook niets waard

in ieder geval sterkte met je keuze en laat het ons nog even weten..
het beste en veel liefs!

Regels voor berichten