Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 16:30
Saraï_h
Saraï_h is offline
ik ben bezig met een opdracht voor school, een eigen politieke partij oprichten, folders maken, en een presentatie houden.

En nu vraag ik me dus af (ik ben niet iemand die me veel met politiek bezig houdt) waar jullie vinden dat veel geld naartoe moet.

En niet standaard zorg of onderwijs.. maar even iets nieuws. Waar nog niet aan gedacht is.. De wachtlijsten in de zorg zijn lang, ok, dat kunnen we bv oplossen door ouderen veel sneller euthanasie te laten plegen. Dat scheelt ons weer geld, en dat geld kan dan gaan naar...

etc. etc. etc..
Oud 08-05-2002, 16:51
Broertje
Broertje is offline
misschie meer plaatsen voor jongeren uit dorpen die maar dag en nacht op straat moeten hangen, dan un hok krijgen wat steenkoud is, en voor overlast zorgen??
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:56
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Broertje schreef:
misschie meer plaatsen voor jongeren uit dorpen die maar dag en nacht op straat moeten hangen, dan un hok krijgen wat steenkoud is, en voor overlast zorgen??
Criminaliteit wordt vooral door jongeren veroorzaakt die geen vertrouwde omgeving hebben waar ze zich veilig voelen, dus gaan ze rotzooi trappen, wat kan varieren van vandalisme tot extreme geweldplegingen.
Meer geld naar jongerencentra, zodat ze een vertrouwde basis kunnen creeren waar die jongeren op af komen, en zo bereikbaarder worden voor hulp van buitenaf en problemen voorkomen kunnen worden.

die had ik er net ingezet
Oud 08-05-2002, 17:03
pseudoniem
pseudoniem is offline
Volgens mij had de VVD een soort van plan om probleemjongeren in uitgaansleven een uitgaansverbod te geven.

Zoiets zou je ook wat extremer kunnen maken door bijvoorbeeld de ouders boetes te geven als hun kinderen op straat overlast veroorzaken, en als deze dus een soort van straatverbot hebben.

Kunnen ze lekker scrabbelen thuis, en voor een vertrouwde omgeving zorgen thuis!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:06
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
Volgens mij had de VVD een soort van plan om probleemjongeren in uitgaansleven een uitgaansverbod te geven.

Zoiets zou je ook wat extremer kunnen maken door bijvoorbeeld de ouders boetes te geven als hun kinderen op straat overlast veroorzaken, en als deze dus een soort van straatverbot hebben.

Kunnen ze lekker scrabbelen thuis, en voor een vertrouwde omgeving zorgen thuis!
hahahaha creatief, maar dat werkt niet. dan ga je het forceren. het moet echt bij de kern aangepakt worden, kdenk zowiezo niet dat die extreme criminelen ooit zullen veranderen, t gaat om die jongeren die net op de rand zitten..
Oud 08-05-2002, 17:11
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:

hahahaha creatief, maar dat werkt niet. dan ga je het forceren. het moet echt bij de kern aangepakt worden, kdenk zowiezo niet dat die extreme criminelen ooit zullen veranderen, t gaat om die jongeren die net op de rand zitten..
Nou, die jongeren die nu overlast veroorzaken door hangpraktijken, zorgen ervoor dat ze hun hele basis verneuken.
En een verneukte basis is ideaal voor een crimineel!

Dus dit zijn juist de personen die op de rand zitten denk ik!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:35
miss_sexy
miss_sexy is offline
afrika en indonesie
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 22:07
Floef
Floef is offline
Check Lijst0.
Oud 09-05-2002, 06:52
Slither
Slither is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:

En nu vraag ik me dus af (ik ben niet iemand die me veel met politiek bezig houdt) waar jullie vinden dat veel geld naartoe moet.

En niet standaard zorg of onderwijs.. maar even iets nieuws. Waar nog niet aan gedacht is.. De wachtlijsten in de zorg zijn lang, ok, dat kunnen we bv oplossen door ouderen veel sneller euthanasie te laten plegen. Dat scheelt ons weer geld, en dat geld kan dan gaan naar...

Ah, dat heb ik ook gehad... En je hoeft niet zo zeer veel met politiek bezig te zijn om goede prioriteiten te kunnen stellen.

Zorg of onderwijs kan dan wel standaard zijn, 't is en blijft belangrijk. Ik neem aan dat je niet serieus meent om ouderen veel sneller euthanasie te laten plegen, want dat is pure onzin, en dat weet je volgens mij zelf ook.

Je zou ten eerste de boetes op verkeersovertredigingen duurder maken. Verder de prioriteiten stellen bij onderwijs, gezondheidszorg en criminaliteit... Meer politiesurveillanten, leerkrachten-wervings-campagnes, meer en grotere ziekenhuizen, ontwikkelingshulp.

Dat soort dingen.

En voer een nominaal belastingsstelsel in, da's eerlijker
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 09:51
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
De wachtlijsten in de zorg zijn lang, ok, dat kunnen we bv oplossen door ouderen veel sneller euthanasie te laten plegen. Dat scheelt ons weer geld, en dat geld kan dan gaan naar...
ik neem aan dat dit een grap is...

Mijn geld zou gaan naar mensen die het leven niet meer zien zitten. Naar projecten voor eenzame en depressieve mensen. Naar bejaarden en psychisch afwijkende mensen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:50
Slither
Slither is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:

Mijn geld zou gaan naar mensen die het leven niet meer zien zitten. Naar projecten voor eenzame en depressieve mensen. Naar bejaarden en psychisch afwijkende mensen.
En 't onderwijs? En de VN vredesmissies?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:01
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:

Hmm, opzich een goed punt. Kijk eens voor de grap zo rond de kerstdagen, de dagen waarop iedereen gezellig bij elkaar hoort te zitten, eens in een ziekenhuis. Het is echt ziek hoeveel mensen zich rond die dagen zich laten opnemen, alleen omdat ze zich thuis eenzaam voelen, en tja dat hoort natuurlijk niet rond kerst.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:28
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Slither schreef:

Ah, dat heb ik ook gehad... En je hoeft niet zo zeer veel met politiek bezig te zijn om goede prioriteiten te kunnen stellen.

Zorg of onderwijs kan dan wel standaard zijn, 't is en blijft belangrijk. Ik neem aan dat je niet serieus meent om ouderen veel sneller euthanasie te laten plegen, want dat is pure onzin, en dat weet je volgens mij zelf ook.

Je zou ten eerste de boetes op verkeersovertredigingen duurder maken. Verder de prioriteiten stellen bij onderwijs, gezondheidszorg en criminaliteit... Meer politiesurveillanten, leerkrachten-wervings-campagnes, meer en grotere ziekenhuizen, ontwikkelingshulp.

Dat soort dingen.

En voer een nominaal belastingsstelsel in, da's eerlijker
ja kijk dat laatste, daar wordt uren over gediscusseerd en dan komen we (in class) er nog niet uit.

die euthanasie is heel serieus.. wel een soort testament wat er dan wordt opgemaakt voor iedereen rond de leeftijd van jaar of 30, waarin die persoon kan zetten wanneer hij/zij vind dat ie niet verder wilt leven..... zo voorkom je weer veel problemen.

ZO kiest die persoon er zelf voor wanneer ie dood kan gaan.. je weet niet hoeveel mensen er in bejaardenhuizen zitten die eigenlijk niets meer kunnen. En al dat personeel kost onwijs veel geld, plus dat ze heel makkelijk met die bejaarden omgaan, iets t'e makkelijk.

en belastingen mogen wel iets omlaag van mij
Oud 09-05-2002, 14:30
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:

mijn mening hierover is dat die mensen die depressief zijn vaak (niet altijd) dat worden omdat ze niets ondernemen. ze kunnen lekker de ziektewet in.. komen op wachtlijst, gaan na een jaar is langs een therapeut... etc

als ze m'oeten werken.. ondernemen ze iets...

vroeger waren er ook niet zoveel depressieve mensen.. ze moesten wel werken

eenzaamheid kun je ook alleen maar zelf iets aan doen.. door te ondernemen.

en er zijn al veel sociale voorzieningen voor die mensen
Oud 09-05-2002, 18:09
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Slither schreef:

En 't onderwijs? En de VN vredesmissies?
]]het onderwijs ook maar die moest ik toch buiten beschouwing laten?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 18:11
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Hmm, opzich een goed punt. Kijk eens voor de grap zo rond de kerstdagen, de dagen waarop iedereen gezellig bij elkaar hoort te zitten, eens in een ziekenhuis. Het is echt ziek hoeveel mensen zich rond die dagen zich laten opnemen, alleen omdat ze zich thuis eenzaam voelen, en tja dat hoort natuurlijk niet rond kerst.
nee dat hoort nooit. Daar moet wat aan worden gedaan. Voor persoonlijk geluk van die mensen, maar ook voor de maatschappij in het algemeen. Een goede maatschappij begint met geluk voor iedereen. Dit wordt door middel van geld al door veel partijen gestimuleerd, maar ik vind dat mensen meer moeten geven aan immateriele zaken
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 18:13
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:

mijn mening hierover is dat die mensen die depressief zijn vaak (niet altijd) dat worden omdat ze niets ondernemen. ze kunnen lekker de ziektewet in.. komen op wachtlijst, gaan na een jaar is langs een therapeut... etc

als ze m'oeten werken.. ondernemen ze iets...

vroeger waren er ook niet zoveel depressieve mensen.. ze moesten wel werken

eenzaamheid kun je ook alleen maar zelf iets aan doen.. door te ondernemen.

en er zijn al veel sociale voorzieningen voor die mensen
nu suggereer je dat mensen zelf voor eenzaamheid kiezen. Al die oudjes, denk je dat die graag eenzaam willen zijn? En mensen die met zichzelf in de knoop zitten zijn gewoon even niet in staat te werken. Vroeger waren er vast ook depressieve mensen. Maar dat het zo explosief toenneemt komt echt niet omdat mensen niet meer bereid zijn te werken maar door deze op geld gerichte samenleving.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 18:44
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Hmm, iets dat niet helemaal duidelijk naar voren is gekomen...
Ik heb de schurft om deze reden aan kerst. En dat gezellig bij elkaar zitten dat dat hoort heb ik geheel cynisch gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 08:45
Saraï_h
Saraï_h is offline
dat rond kerst in t ziekenhuis is hier ook een persoonlijk voorbeeld van mn zusje. En tis soms gewoon ziek hoe t personeel met de mensen omgaat.. maarja goed

het idee over die bejaarden en euthanasie heb ik geschrapt, daarbij is gekomen, meer geld steken in projecten om ouderen op de been te houden, niet meer geld in de gezondheidszorg, het belandt toch in de zakken van de grote bazen, maar echt in bep projecten steken.
Reageren

Regels voor berichten