Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 10:38
Upke
Upke is offline
Hoi ik doe nu 2 keer per week hardlopen. Dat betekend 25 min. aan één stuk door hardlopen. Ik doe het op Donderdag en op Zondag. Maar... Is dit eigenlijk wel een goede manier om je conditie mee op te bouwen? Is het wel goed om 2 x per week aan één stuk door 25 minuten te hardlopen? En hoeveel weken moet ik trainen voordat ik het kan opbouwen? En ik bouw het op telkens met 5 min. erbij, maar is dit wel verstandig?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:58
Roos
Roos is offline
Het ligt aan je lichaam, en aan je conditie voordat je begon. Dus vertel daar eerst wat meer over... Sportte je hiervoor ook al? Hoelang ren je nu al?

Het gevaar van jouw tactiek, is dat je sneller blessures oploopt. Sommige blessures zijn echt heel vervelend omdat je er moeilijk vanaf kunt (zoals een ontsteking aan het kraakbeen op je schenen, echt heel pijnlijk en irritant.. dat komt best vaak voor bij beginners die zomaar gaan rennen).

Ik adviseer je om naar een speciale hardloopwinkel te gaan. Dus een winkel, waar mensen er verstand van hebben. Of ga even langs de bieb om zo'n boekje te halen "hardlopen voor beginners" ofzo.

Ik ben sinds vandaag begonnen met hardlopen, volgens een speciaal schema, dat ik heb gekregen in een hardloopwinkel. Daarbij heb je 4 snelheden: rustig lopen, stevig doorlopen, rustig joggen, en hard joggen.
Dit wissel je steeds af volgens een soort schema'tje (heel simpel). En elke dag/week krijg je dan een zwaarder programma.

Misschien is 't wat
Oud 07-07-2004, 14:21
Verwijderd
Ik vind dat als je 25 minuten achter elkaar kunt hardlopen, dat je dan al een goede conditie hébt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:34
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 11:38 :
Hoi ik doe nu 2 keer per week hardlopen. Dat betekend 25 min. aan één stuk door hardlopen. Ik doe het op Donderdag en op Zondag. Maar... Is dit eigenlijk wel een goede manier om je conditie mee op te bouwen? Is het wel goed om 2 x per week aan één stuk door 25 minuten te hardlopen? En hoeveel weken moet ik trainen voordat ik het kan opbouwen? En ik bouw het op telkens met 5 min. erbij, maar is dit wel verstandig?
25 min is niet veel. Dus het is wel verstandig om zo te beginnen.
Oud 07-07-2004, 16:20
Jampot
Jampot is offline
misschien de frequentie opvoeren, meer keer in de week gaan..

en ik denk ook dat je moet meten hoe moe je bent na afloop.. een tijd terug was ik ook heel fanatiek aan het hardlopen.. ik begon met elke dag een half uurtje..

uiteindelijk werd dit elke dag een uur, en ik voelde me er nog steeds lekker bij..

mijn punt is in ieder geval..

ik denk dat je vanzelf wel merkt als het geen voldoende training meer is. en ik denk dat je 3 keer in de week moet gaan lopen..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 21:33
Upke
Upke is offline
Citaat:
Jampot schreef op 07-07-2004 @ 17:20 :
misschien de frequentie opvoeren, meer keer in de week gaan..

en ik denk ook dat je moet meten hoe moe je bent na afloop.. een tijd terug was ik ook heel fanatiek aan het hardlopen.. ik begon met elke dag een half uurtje..

uiteindelijk werd dit elke dag een uur, en ik voelde me er nog steeds lekker bij..

mijn punt is in ieder geval..

ik denk dat je vanzelf wel merkt als het geen voldoende training meer is. en ik denk dat je 3 keer in de week moet gaan lopen..
Jij rende iedere dag een uur?? Je lichaam moet toch ook rusten hoe kan jij dat dan volhouden? Ik neem aan dat je één uur aan een stuk doorrent? Maar goed ik zeg er wel even bij dat ik aan fitness doe. En ik rende eerst 2 x per week een kwartier en heb dat dus zo opgevoerd. Maar ik blijf dus op dit punt hangen ik word niet beter meer.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 12:20
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 22:33 :
Jij rende iedere dag een uur?? Je lichaam moet toch ook rusten hoe kan jij dat dan volhouden? Ik neem aan dat je één uur aan een stuk doorrent? Maar goed ik zeg er wel even bij dat ik aan fitness doe. En ik rende eerst 2 x per week een kwartier en heb dat dus zo opgevoerd. Maar ik blijf dus op dit punt hangen ik word niet beter meer.
het lijkt me niet echt goed om elke dag 1 uur te trainen zonder rust. Ik ging vroeger altijd elke dag meer dan 1 uur fietsen en in me linkerbeen is nu waarschijnlijk iets gescheurd.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:00
Fade of Light
Fade of Light is offline
Navy seal trainingsschema, nuff said.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:24
Upke
Upke is offline
Weet jij daar iets meer over? Want ik wil het leger in daarom wil ik conditie en beetje spiermassa opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 15:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb dat schema eens gelopen, en ik zeg je, dat werkte vrij goed voor mij. Het is een schema op niveau, als je dat niveau nog niet haalt, moet je dat schema gebruiken op een iets lager niveau totdat je zeg maar aan dat schema kan beginnen. (Ik ben er vroegtijdig mee gestopt, omdat ik in de periode waarin ik aan het trainen was, afgekeurd werd op kleurenblindheid bij de marine...erg lullig).

Maargoed hier is de link:
http://navyseal.s5.com/workouts.html
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 19:05
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-07-2004 @ 16:29 :
Ik heb dat schema eens gelopen, en ik zeg je, dat werkte vrij goed voor mij. Het is een schema op niveau, als je dat niveau nog niet haalt, moet je dat schema gebruiken op een iets lager niveau totdat je zeg maar aan dat schema kan beginnen. (Ik ben er vroegtijdig mee gestopt, omdat ik in de periode waarin ik aan het trainen was, afgekeurd werd op kleurenblindheid bij de marine...erg lullig).

Maargoed hier is de link:
http://navyseal.s5.com/workouts.html
Jammer dat je bent afgekeurd, ik hoor dat de keuring ook erg zwaar is.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Upke schreef op 09-07-2004 @ 20:05 :
Jammer dat je bent afgekeurd, ik hoor dat de keuring ook erg zwaar is.
Ja, dat is inderdaad niet een van de makkelijkste, maarja, die eerste weken als je door de keuring heen bent, nog een stuk zwaarder. Ach ja, zover ben ik niet gekomen, dus typ maar over wat ik gelezen/gehoord heb Begin in ieder geval op tijd, train GOED (dus overtrain jezelf niet, dat zeggen ze ook bij dat schema, je loopt niet elke dag etc)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat de basistest voor de landmacht bestaat uit 2,5km hardlopen binnen 12 minuten gevolgd door 30 push ups 60 crunches en 10x optrekken.

Maat van me is beroeps maar is alweer tijdje terug dat ie dat vertelde dus kan er iets naast zitten.
Maar zo rond dat niveau lag het ergens, best te doen toch of ga je voor kct ?
Oud 10-07-2004, 17:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
kct of korps mariniers of wat dan ook, die eerste test is maar een peulenschilletje...daarna is het pas afzien als ze o.a. gaan klote met weinig slaap e.d.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 18:20
Upke
Upke is offline
Had ik op internet gelezen jah, dan moeten ze ongeveer 11 weken een "marteling" ondergaan, en dat is nog maar zacht uit gedrukt. Vanalles moeten ze doen, marcheren, weinig slapen, weinig eten, hol graven en camofleuren en vanalles.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 20:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-07-2004 @ 18:02 :
kct of korps mariniers of wat dan ook, die eerste test is maar een peulenschilletje...daarna is het pas afzien als ze o.a. gaan klote met weinig slaap e.d.
Om een beetje idee te hebben, lees Andy MacNab - SAS commando

Maja ach je moet gewoon een waanzinnige basisconditie hebben voor je er aan begint, daarna word het vanzelf opgebouwt en is het gewoon een mentaal spelletje.

Ik ken maar 1 iemand die het gedaan heeft een jaar of 10 terug, het zijn meer de pesterijen en geestelijke vernederingen, iig lijkt het mij niet echt cool als je kapot gelopen bent en dan komt er iemand van de crew "och daar stoot ik toch per ongeluk jou drinken om, sorry er is niets meer, vanavond pas weer heheh"

En ach, eigenlijk moet je gewoon een beetje gestoord zijn dan haal je het wel
Oud 11-07-2004, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 09-07-2004 @ 15:24 :
Weet jij daar iets meer over? Want ik wil het leger in daarom wil ik conditie en beetje spiermassa opbouwen.
check: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=896656 eens, hier heb ik opgeschreven wat je keuring inhoud en wat je ongeveer moet kunnen voor kct en voort korps.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 11-07-2004 @ 11:29 :
check: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=896656 eens, hier heb ik opgeschreven wat je keuring inhoud en wat je ongeveer moet kunnen voor kct en voort korps.
Hmm....Hoe komt het dat je er zoveel van weet (heb het topic overigens niet gelezen). Vrouwen mogen niet eens bij het korps en kct?

(natuurlijk mag je er dan wel in geinteresseerd zijn, daar niet van )
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:15
Verwijderd
haha ik heb dit jaar een soort van orientatiejaar gedaan, waar natuurlijk ook kerels zaten die KCT of Korps wilden doen. Daar weet ik het zoon beetje van. + dat van dei keuring, die is voor iedereen hetzelfde. Ik heb heb em ook pas pas nog gedaan dus vandaar.. vragen beantwoord?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 20:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 11-07-2004 @ 20:15 :
vragen beantwoord?
Yup
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten