Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar toen kregen we in de tweede echt LAtijn en daar herinner ik me Felix in columna... van. Maar er was toch ook iets met Festina lente? Dacht die kat dat ook?
||
Citaat:
"pueros vocat. pueri matrem audiunt, sed non veniunt. Felix cogitat: festina lente." Ja, Felix was de kat en die dacht dat inderdaad ook. Toen was latijn nog simpel...
|||
Citaat:
|
Marcus, Cornelia, gezellig in de tuin, en dan die slang!
Tja...al twee jaar geen latijn meer (kep Grieks(Pallas, heeft volgens mij bijna iedereen)) en kan de eerste paar verhaaltjes nog steeds helemaal vertalen. Maar 't boek is best overzichtelijk, als je alles goed bijhoudt. MariaM, zit je op 't CGU? Laula |
![]() |
|
![]() |
Eey, dit was een oud bericht van mij!
![]() ![]()
||
Citaat:
Zinnetjes waarbij je niet hoeft na te denken om ze te vertalen! Als ik nu naar mijn zinnen Grieks kijk, gemiddeld 5 regels per zin of zo...
||
Citaat:
en 'Marcus et Cornelia in horto ambulant' is idd een heeel bekend zinnetjuh. |
![]() |
|
![]() |
'Aeneas troianus est' blijft gewoon een mooie zin. Zo lekker kort, en bondig. Niet te veel omwentelingen gewoon zeggen waar het opstaat. Aeneas is een trojaan en verder helemaal niets. Hij rent. Hij is bang...
Wat was het leven toen nog goed ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
welke methode gebruiken jullie? Sikamikanico | 84 | 03-06-2001 19:58 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Iemand met Redde Rationes? Skatertjuh13 | 0 | 16-05-2001 17:27 |