Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 17:57
Type
Type is offline
kort, korter, kortst. Eigenlijk.
320 woorden.

voor in onze schoolkrant.

- - -

Gewoon Mona

Hij is verliefd op haar, en dat kun je merken. Zij is op haar beurt evengoed verliefd op hem, en dat is ook te merken.
Ze lopen niet constant hand in hand, wisselen niet expres verliefde blikken uit, maar als hij naar haar kijkt beginnen zijn wangen een beetje te gloeien, verschijnt er een glimlach rond zijn mond, en dan zie je gewoon hoe intens hij van haar houdt. Hoe natuurlijk hij van haar houdt.

Ik zou willen dat ik zo'n verhaal mocht vertellen, maar dat is niet aan mij besteed. Om eerlijk te zijn is een dergelijke relatie er een die je met veel geluk één keer in je leven tegenkomt, en dan nog is het een kwestie van hopen dat je niet te blind bent om hem aan te grijpen, en hem niet voorbij laat gaan.
In werkelijkheid gaat de gemiddelde relatie om niets anders dan hormonen, en met geluk wat vriendschap. Of soms een vriendschap op hormonale basis. Dat klinkt net iets te biologisch om gezond te zijn, en meestal klopt dat ook.

"Mag ik een relatie op sterk water?"
"Maar natuurlijk. Wilt u uw liefdesverdriet er nu al bij of pas over enkele weken?"

Ik hoor bij die enkele gelukkigen die een geweldige relatie hebben, en ik ben er maar toevallig op in gelopen. Ik weet niet of iedereen dit zal gebeuren, maar na een tijdje relatie weet ik wel dat hechte vrienden zijn het allerbelangrijkst is, want door het innerlijk blijf je houden van...

Dus de volgende keer dat er weer een Natalie Portman of Brad Pitt langsloopt die je een veelbetekenende blik jouw kant in werpt, neem dan een wijs advies van mij in acht en ga er pas op af als je de instelling hebt vrienden te maken, en niet enkel in bent voor een kort en knap lolletje. Want ik verzeker je; kort en knap gaan vaak hand in hand...

- - -

wordt eventueel nog uitgebreid. Ik vind hem te kort...
Oud 18-07-2004, 19:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
best leuk om te lezen, maar misschien wel erg algemeen bekend, dat laatste...
de 'inleiding' was erg gaaf

Charlotte
voor in een schoolkrant erg puik!
Oud 18-07-2004, 20:58
aristocat
aristocat is offline
Het leest echt heel lekker. Lekker vlot

*vind het niet eerlijk dat wij geen schoolkrant hebben )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:11
Charlottetje
Charlottetje is offline
zet er dan zelf een op!
kan echt wel! heb ik ook gedaan, had alleen maar een kort jaar, dat was wat jammer....
maar het kan echt wel!

Charlotte
Oud 18-07-2004, 21:19
aristocat
aristocat is offline
Is mijn examenjaar....
Daarbij hadden we een krant die dus geflopt was...(geen idee waarom)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:27
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
"Mag ik een relatie op sterk water?"
"Maar natuurlijk. Wilt u uw liefdesverdriet er nu al bij of pas over enkele weken?"
Hierom moest ik toch wel heel hard grinniken.. Verder is het begin erg leuk, maar 't einde vind ik minder..
Nijn*
Oud 19-07-2004, 11:31
Type
Type is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 18-07-2004 @ 22:27 :
Hierom moest ik toch wel heel hard grinniken.. Verder is het begin erg leuk, maar 't einde vind ik minder..
Nijn*
waarom vind je het einde wat minder?

En Charlottetje: ja, dat klopt, maar voor de rubriek moest het een beetje een moralistisch braaf goody-two-shoes stukje zijn, en wat leent zich nou beter dan deze 'wijze levensles', ookal heeft iedereen hem al geleerd
Oud 19-07-2004, 11:54
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik ben het met Nijn* eens, het eerste stuk is beter dan het laatste. De "inleiding" is grappig en goed opgebouwd, en ik vind het net lijken of je tegen het einde niet zo'n zin meer had en snel een afsluiting hebt geschreven.

Conclusie= wel errug leuk voor de schoolkrant denk ik
Oud 19-07-2004, 12:00
Nijn*
Nijn* is offline
Ik vond het laatste stuk een beetje afgeraffeld. Ik het begin steek je er alle energie in en is het heel leuk geschreven. Aan het eind lijkt het alsof je er geen zin meer in hebt..zoals Sasbeest dus als zegt.. Probeer in het einde ook wat energie te steken!Verder vind ik het een leuk stuk hoor
Reageren

Regels voor berichten