Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 10:22
Witch Lover
Witch Lover is offline
Net een maand geleden maakte mijn vriendin het uit, na 22 maanden. Ik was en ben er kapot van. Ik hou nog heel erg veel van haar, zo ontzettend veel.
Ze maakte het uit omdat ze om persoonlijke redenen een hoop tijd voo zichzelf nodig heeft.

De situatie is nu dus zo dat ik haar elk moment nog terug zou willen. Maar er is meer...

Een ander meisje dat ik heb leren kennen. We passen bij elkaar en hebben het leuk. Zit misschien iets aan te komen, ik voel zelfs af en toe wat vlinders. Maar ik hou het eigenlijk nog heel erg af: is het wel eerlijk om voor dat andere meisje te gaan als ik nog zo veel van mijn ex hou.

Rampscenario: er gebeurt iets tussen mij en het 'nieuwe' meisje, en vervolgens komt mijn ex aanbellen dat we het misschien wel weer kunnen proberen. (onwaarschijnlijk...HEEL onwaarschijnlijk..maar STEL). Ik zie zo voor me dat ik voor mijn ex zou gaan...

Kan iemand me helpen?
Oud 11-08-2004, 10:26
STP
STP is offline
Kies voor jezelf hoe jij je toekomst wil zien, dáár moet je voor gaan...

Als je persé je ex terug wilt, dan moet je je daar compleet voor inzetten en geen opties open laten voor dat nieuwe meisje.

En natuurlijk andersom ook, als je wat begint met het nieuwe meisje, moet je je niet meer teveel bezighouden met je ex.

Je moet een keuze maken en er niet halverwege in blijven steken.
Oud 11-08-2004, 10:34
Witch Lover
Witch Lover is offline
Dankjewel. Het liefst zou ik zien dat ik mijn ex 'terugkrijg' maar het zou best eens heel erg lang kunnen duren voordat we weer normaal met elkaar kunnen praten. Voor allebei is het nog erg moeilijk. En waarschijnlijk duurt het dan nog veel langer voordat zij weer klaar is voor en relatie.

Zoals je ziet kan ik dus niets *doen* om me maximaal in te zetten oo mijn ex: ik ben afhankelijk van hoe zij zich ontwikkeld, en kan alleen maar toekijken..
Oud 11-08-2004, 10:43
filia dei
filia dei is offline
Tjah, ik denk dat je je altijd zo voelt als het net is uitgegaan. Dan houdt je nog wel van elkaar en je wilt dat je het terug kon krijgen hoe het toen was.
Máár, als zij het uitgemaakt heeft zal dat vast wel een reden hebben. Dus naar mijn mening kan je haar beter vergeten. T'is lullig om te zeggen maar dat verlangen naar haar slijt vanzelf wel een weer.
Ook vind ik dat je niets met het nieuwe meisje kan beginnen als je nog zo hoteldebotel van je ex bent. Dus gewoon even wachten tot het met je ex over is en dan pas met het nieuwe meisje beginnen.
Owh, en zo weinig mogelijk contact met je ex helpt om het sneller te laten ophouden. Als je contact blijft houden dan zegt zij misschien lieve of aardige dingen waar je hoop uit kunt putten en dan duurt het héél lang voordat het ophoud
Oud 11-08-2004, 10:52
elledc
elledc is offline
Ik denk dat praten wel eens kan helpen. Vraag aan je ex of ze nog een toekomst ziet samen en of ze het verder nog zou zien zitten als je elkaar wat meer vrijheid geeft tenminste.
Als haar antwoord twijfelachtig en meer een neen is dan zou ik gaan voor die ander
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:01
Luna
Luna is offline
Citaat:
STP schreef op 11-08-2004 @ 11:26 :
Je moet een keuze maken en er niet halverwege in blijven steken.
precies, ik denk dat de keuze helmaal aan jou is.
Ik vind niet dat je je keuze af moet laten hangen van je mogelijkheden. Zo van, mn ex wil me niet meer dus dan maar het nieuwe meisje..
Oud 11-08-2004, 11:06
Sade
Sade is offline
Ik zou er niet op gaan zitten wachten tot je ex je eventueel weer terugwilt. Maar ik zou me ook niet een maand nadat je een relatie van bijna twee jaar hebt beeindigd, in de volgende relatie storten. Take your time en enjoy your freedom
Oud 11-08-2004, 11:50
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Inderdaad Sade.

Als ik jou was zou ik nog een paar maand vrijgezel blijven, is sowieso uitstel van executie (uitstel van een moeilijke beslissing) heb je meer tijd om voor jezelf na te denken, wat je wil, de oplossing komt nl vanzelf

in die tijd kun je wel leuke dingen doen met bv dat meisje als je haar maar eerlijk de situatie uitlegt, dan krijg je achteraf ook geen scheve gezichten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb hetzelfde.. ik was dan welliswaar pas 6maanden samen met m'n exvriend, maar hou echt nog superveel van hem. En het liefst zou ik zo weer met hem verder gaan, hoewel ik weet dat dat er hoogstwaarschijnlijk niet meer inzit. Het is bij ons uitgegaan omdat hij van mening was dat hij te weinig tijd voor me had (fulltime baan, stages, school,veel vrienden, voetbal, fitness etc.) En omdat hij vond dat ik te weinig initiatief toonde, te onzeker was...

Ik ben niet zozeer onzeker, maar door een zware vorm van faalangst kan ik na een opmerking die bij mij verkeerd viel, compleet dichtklappen.. In de tijd dat ik met mijn ex een relatie had, kreeg ik behoorlijk wat commentaar over me heen.. Iedereen had zo z'n mening over ons, vooral m'n moeder heeft veel onzekerheid bij me 'aangepraat';

Zo zagen ik en mijn exvriend elkaar maar 1x per week, simpelweg omdat hij te weinig tijd had, dan zou je denken; dan maak je tijd.. maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.. het commentaar van mn moeder was dan iets als: "Nou volgens mij houd hij helemaal niet zoveel van je als jij denkt, is hij helemaal niet zo gek op je.. want toen ik en je vader verlieft waren zaten we 4x per week 2uur in de bus/trein om bij elkaar te kunnen zijn, en als je echt gek op elkaar bent, zoek je elkaar wel veel vaker op."
Wat ik ook probeerde, of wat ik ook deed, ze heeft het 6maanden lang nergens anders over gehad.. En ik bedoel het was wel m'n moeder die dat idee over mijn exvriend had, iemand met veel ervaring met zulk soort dingen, en juist omdat ze me telkens weer op mn hart trapte met dat hij niet om me gaf, me wel niet echt leuk zou vinden etc. ga je het uiteindelijk van haar aannemen, en dat maakte me onzeker.. Stom.. Zo zijn er overigens wel meer mensen geweest die over 'verschillende' dingen hun mening wilde geven -al dan niet gevraagd-.
Dit had als gevolg dat telkens als ik bij mijn vriend was, begon te twijfelen, bang was dat die mensen echt gelijk hadden, als ik dan maar stil was, me niet (meer) teveel in de relatie stortte zou dat gebroken hartje uiteindelijk ook wel meevallen..

Totaal verkeerde redenatie natuurlijk, en achteraf gezien zooooo gigantisch veel spijt van gekregen.. ik ben hem nu kwijt, omdat hij het niet meer trok.. een maand voordat het uitging hebben we er nog een gesprek over gevoerd, hij vroeg/eisde me het te verbeteren...omdat anders zijn gevoelens voor mij over zouden gaan.. eigelijk onbeschoft in mijn ogen, maar het was het waard... een maandlang elke dag dik in tranen gezeten; hoe moest ik in vredesnaam in mn eentje boven m'n faalangst komen te staan, zonder hulp... gek genoeg lukte het me.. 4dagen voordat we 6 maanden hadden, kwam hij langs, maakte het uit.. hij trok het niet meer.. hij kon het niet meer.. was het zat.. In één klap was ik alles wat ik in die maand bereikt had kwijt.. Iets waarvoor je zo hard gewerkt hebt, waar je zolang mee bezig bent geweest.. en die vuile klootzak gooit op een totaal verkeerd moment de deur dicht..

Ik ben nu op het punt dat ik opnieuw 'boven' mijn faalangst sta, denk dat ik het allemaal wel kan, ik hoef niet bang te zijn om te falen, ik ga er gewoon voor.. ik kan het

Ook ik heb hetzelfde als jou, een nieuw persoon leren kennen.. leuk/lief etc. Ook ik herken mezelf in jou 'rampscenario'... Ikzelf wacht nog even met een nieuwe relatie denk ik.. wil me eerst het verhaal met m'n exvriend afsluiten, van de week komt hij waarschijnlijk langs en dan vraag ik hem voor de laatst keer of hij er zeker van is dat hij niet met me verder wil.. Als dat een 'ja' is, kan ik het voor mezelf afsluiten.. Ik wil namelijk niet zoals jij al zei straks met een jongen 'opgescheept' zitten.. en dat dan ineens mijn exvriend weer voor de deur staat.. of dat ik in m'n nieuwe relatie ineens op de proppen kom met het verhaal dat ik m'n ex maar niet kan vergeten en ik nog niet toe ben aan een nieuwe vriend..

Als ik jou was, zou ik nog even wachten... het proberen af te sluiten.. En zeker na een relatie van bijna 2jaar zou ik niet zo snel aan iets nieuws beginnen.. Gewoon de tijd komen, een leuke meid isser altijd wel weer te vinden... denk ik

Sterkte.. en suc6!
Oud 11-08-2004, 12:53
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Witch Lover schreef op 11-08-2004 @ 11:22 :
Net een maand geleden maakte mijn vriendin het uit, na 22 maanden. (...)
De situatie is nu dus zo dat ik haar elk moment nog terug zou willen. Maar er is meer...

Een ander meisje dat ik heb leren kennen. We passen bij elkaar en hebben het leuk. Zit misschien iets aan te komen, ik voel zelfs af en toe wat vlinders. Maar ik hou het eigenlijk nog heel erg af: is het wel eerlijk om voor dat andere meisje te gaan als ik nog zo veel van mijn ex hou.(...)
Is dit niet gewoon een luxeprobleem?

Je ex heeft het uitgemaakt en je bent een ander leuk meisje tegengekomen. Je moet niet denken dat je ex ineens wel weer terugkomt, als snap ik die gedachte wel.

Of blijf een tijdje vrijgezel, of grijp die kans met dat andere meisje.
Oud 11-08-2004, 13:19
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 11-08-2004 @ 13:53 :

Of blijf een tijdje vrijgezel, of grijp die kans met dat andere meisje.
Ik zou voor het eerste kiezen. Een een tijdje rust aan je hoofd, zodat je je gevoelens voor je ex kan verwekken. Na een aantal maanden zullen de "vlindertjes" voor dat andere meisje ook wel weg zijn en kan je weer fris starten....
Oud 11-08-2004, 13:21
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Loesje schreef op 11-08-2004 @ 14:19 :
Ik zou voor het eerste kiezen. Een een tijdje rust aan je hoofd, zodat je je gevoelens voor je ex kan verwekken. Na een aantal maanden zullen de "vlindertjes" voor dat andere meisje ook wel weg zijn en kan je weer fris starten....
Die vlinders kunnen inderdaad wel een gevolg zijn van het feit dat het uit is met het ene meisje waardoor je je gewoon klote voelt.
Oud 11-08-2004, 14:05
Maarten
Maarten is offline
Maak een keus, ik had een relatie met iemand die dat niet gedaan heeft en ben er de dupe van geworden.

Doe die ander dat niet aan please.

Thanks!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:41
Witch Lover
Witch Lover is offline
Allemaal heel erg bedankt voor jullie doordachte reacties!

Ik ben zelf altijd een beetje ingesteld van: "we zien wel" maar ik denk nu dat dat ff niet de goede houding is.
Een nieuwe relatie beginnen kan eigenlijk nauwelijks een optie zijn geloof ik, tenzij ik echt heel erg verliefd ga worden.
En dan nog moet ik heel zeker zijn dat die verliefdheid geen direct gevolg is van de verloren relatie en dus de behoefte aan wat liefde.
Een tijdje rust...klinkt simpel en wijs enzo....misschien ga ik dat wel poberen.
Maar dat voel ook weer niet helemaal goed, dat nieuwe meisje is echt leuk en misschien krijg ik nooit meer de kans om haar beter te leren kennen.

Dus..voorlopig..zie ik wel weer, en dan hoop ik dat de goede keus duidelijk wordt..
Oud 12-08-2004, 11:13
Verwijderd
Dat andere meisje natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 17:47
Witch Lover
Witch Lover is offline
Het is maar goed dat niet iedereen serieus kan blijven als het om andermans gevoelens gaat, stel je voor!
Reageren

Regels voor berichten