Ik heb hetzelfde.. ik was dan welliswaar pas 6maanden samen met m'n exvriend, maar hou echt nog superveel van hem. En het liefst zou ik zo weer met hem verder gaan, hoewel ik weet dat dat er hoogstwaarschijnlijk niet meer inzit. Het is bij ons uitgegaan omdat hij van mening was dat hij te weinig tijd voor me had (fulltime baan, stages, school,veel vrienden, voetbal, fitness etc.) En omdat hij vond dat ik te weinig initiatief toonde, te onzeker was...
Ik ben niet zozeer onzeker, maar door een zware vorm van faalangst kan ik na een opmerking die bij mij verkeerd viel, compleet dichtklappen.. In de tijd dat ik met mijn ex een relatie had, kreeg ik behoorlijk wat commentaar over me heen.. Iedereen had zo z'n mening over ons, vooral m'n moeder heeft veel onzekerheid bij me 'aangepraat';
Zo zagen ik en mijn exvriend elkaar maar 1x per week, simpelweg omdat hij te weinig tijd had, dan zou je denken; dan maak je tijd.. maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.. het commentaar van mn moeder was dan iets als: "Nou volgens mij houd hij helemaal niet zoveel van je als jij denkt, is hij helemaal niet zo gek op je.. want toen ik en je vader verlieft waren zaten we 4x per week 2uur in de bus/trein om bij elkaar te kunnen zijn, en als je echt gek op elkaar bent, zoek je elkaar wel veel vaker op."
Wat ik ook probeerde, of wat ik ook deed, ze heeft het 6maanden lang nergens anders over gehad.. En ik bedoel het was wel m'n moeder die dat idee over mijn exvriend had, iemand met veel ervaring met zulk soort dingen, en juist omdat ze me telkens weer op mn hart trapte met dat hij niet om me gaf, me wel niet echt leuk zou vinden etc. ga je het uiteindelijk van haar aannemen, en dat maakte me onzeker.. Stom.. Zo zijn er overigens wel meer mensen geweest die over 'verschillende' dingen hun mening wilde geven -al dan niet gevraagd-.
Dit had als gevolg dat telkens als ik bij mijn vriend was, begon te twijfelen, bang was dat die mensen echt gelijk hadden, als ik dan maar stil was, me niet (meer) teveel in de relatie stortte zou dat gebroken hartje uiteindelijk ook wel meevallen..
Totaal verkeerde redenatie natuurlijk, en achteraf gezien zooooo gigantisch veel spijt van gekregen.. ik ben hem nu kwijt, omdat hij het niet meer trok.. een maand voordat het uitging hebben we er nog een gesprek over gevoerd, hij vroeg/eisde me het te verbeteren...omdat anders zijn gevoelens voor mij over zouden gaan.. eigelijk onbeschoft in mijn ogen, maar het was het waard... een maandlang elke dag dik in tranen gezeten; hoe moest ik in vredesnaam in mn eentje boven m'n faalangst komen te staan, zonder hulp... gek genoeg lukte het me.. 4dagen voordat we 6 maanden hadden, kwam hij langs, maakte het uit.. hij trok het niet meer.. hij kon het niet meer.. was het zat.. In één klap was ik alles wat ik in die maand bereikt had kwijt.. Iets waarvoor je zo hard gewerkt hebt, waar je zolang mee bezig bent geweest.. en die vuile klootzak gooit op een totaal verkeerd moment de deur dicht..
Ik ben nu op het punt dat ik opnieuw 'boven' mijn faalangst sta, denk dat ik het allemaal wel kan, ik hoef niet bang te zijn om te falen, ik ga er gewoon voor.. ik kan het
Ook ik heb hetzelfde als jou, een nieuw persoon leren kennen.. leuk/lief etc. Ook ik herken mezelf in jou 'rampscenario'... Ikzelf wacht nog even met een nieuwe relatie denk ik.. wil me eerst het verhaal met m'n exvriend afsluiten, van de week komt hij waarschijnlijk langs en dan vraag ik hem voor de laatst keer of hij er zeker van is dat hij niet met me verder wil.. Als dat een 'ja' is, kan ik het voor mezelf afsluiten.. Ik wil namelijk niet zoals jij al zei straks met een jongen 'opgescheept' zitten.. en dat dan ineens mijn exvriend weer voor de deur staat.. of dat ik in m'n nieuwe relatie ineens op de proppen kom met het verhaal dat ik m'n ex maar niet kan vergeten en ik nog niet toe ben aan een nieuwe vriend..
Als ik jou was, zou ik nog even wachten... het proberen af te sluiten.. En zeker na een relatie van bijna 2jaar zou ik niet zo snel aan iets nieuws beginnen.. Gewoon de tijd komen, een leuke meid isser altijd wel weer te vinden... denk ik
Sterkte.. en suc6!