Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 14:57
aniki
aniki is offline
Ik wil een laptop/notebook kopen.
Het hoeft voor mij niet de beste van het beste te zijn met
2,8+ GHz, 512(+) MB RAM, 80 GB enz enz...
Het moet een laptop zijn en niet een compacte pc...

En ik geloof dat van die hele snelle de batterij ook snel op is.
(is dat ook zo)

Ik zal het voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, surfen op het internet, iets downloaden en af en toe een dvdtje branden als er een dvd brander op zit.
Ik speel haast nooit spellen dus ik zal ook niet de nieuwste spellen erop spelen, misschien een keertje patience.

Ik zat dus te denken aan Acer TravelMate 240:
Intel® Celeron®
128 KB L2 cache
Intel® 852GME chipset
400 Mhz Front Side Bus
15" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixels resolution, 16.7 million colours
Integrated VGA with shared 32-64 MB Intel® DVMT technology
4x AGP 3D graphics engine; DualView™ support
256MB DDR, max. 2048 MB with dual soDIMM modules
Internal DVD&CDRW combo
Internal HDD (4200rpm)
Internal 56 Kbps modem, Ethernet 10/100 LAN
SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
2x PC Card slot, 4x USB 2.0, 1x FIR; parallel port
ACPI 1.0b compliant
Norton AntiVirus™ (90Days trail), CyberLink® PowerDVD
Acer Notebook Manager, NTI® CD Maker™
Operating system: Microsoft® Windows XP HOME Multilangual (NL/FR/UK) version & Multilangual recovery set
4000 mAH Li-ion battery pack; 3-pin 120W AC adapter
2.5-hour battery life, 3.5 hours charge-in-use
Weight: 3,36 kg
Dimensions: 33,2 (b) x 29,6 (d) x 397 (h) cm

TM 244LCe, Intel® Celeron® 2.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 256MB RAM, 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Lan, NO FDD
TM 244LMe, Intel® Celeron® 2.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 256MB RAM, 30GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Lan, NO FDD

Het moet dus redelijk snel zijn en het zou ook leuk zijn als de accu een tijdje meegaat. En de prijs zal dan niet hoger zijn dan €1000.
Als er een laptop is die niet redelijk maar erg snel is en de prijs niet hoger is dan €1000 dan heb ik er natuurlijk geen problemen mee.

Wat vinden jullie van de Acer TM 244 LCe/LMe?
Heeft er iemand slechte ervaringen mee?
Zijn er andere laptops die in deze categorie passen en beter zijn dan de bovengenoemde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 15:28
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik neem aan dat ie voor school oid is?

wees verstandig en investeer in je laptop, goedkoop is duurkoop, koop nu gewoon een goede, wat duurdere, dan kan je er iig voorlopig mee vooruit, en is het niet zo dat je over 2 jaar weer een nieuwe kan kopen.

Op zich zijn deze niet zo slecht, alleen zou ik voor een andere processor gaan dan voor de celeron
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:37
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
'k Heb zo direct geen goede alternatieven, maar als je gewoon een goede laptop wilt om gewoon op te werken, dan zou ik voor een echte laptop processor gaan, bv een intel centrino of zo. (1.5 Ghz of zo) Meestal gaat je batterij dan ook langer mee.

256 MB DDR-ram is voldoende, maar met 512 MB ram zit je natuurlijk beter. Zeker wanneer de videokaart shared memory heeft, zit je met 256 Mb best wel krap.

En verder deel ik de mening van Black Rainbow: Je kan beter nu een tikkeltje meer uitgeven en jezelf een laptop kopen waar je een heel eind mee verder kan dan nu op enkele dingen zwaar besparen en achteraf met de gebakken peren te zitten.

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:43
aniki
aniki is offline
Als je het zo brengt dan heeft black rainbow wel gelijk.

Ik heb niet echt een limiet, maar ik wou gewoon een goedkope kopen.

Wat raden jullie me dan aan als we die €1000 vergeten?
Er zijn ook duurdere laptops van Acer. Moet ik die kopen of de wat meer bekende merken?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:58
M@rco
M@rco is offline
Ik vind het helemaal niets... Celeron, bah.

Je kunt beter op zoek gaan naar een laptop met een Pentium M/Centrino of een AMD Mobile processor. Dan maar iets meer uitgeven, maar dan heb je ook wat.

Wat merken betreft, IBM en Toshiba staan erg goed bekend.

Laatst gewijzigd op 04-07-2004 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:08
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
aniki schreef op 04-07-2004 @ 18:43 :
Als je het zo brengt dan heeft black rainbow wel gelijk.

Ik heb niet echt een limiet, maar ik wou gewoon een goedkope kopen.

Wat raden jullie me dan aan als we die €1000 vergeten?
Er zijn ook duurdere laptops van Acer. Moet ik die kopen of de wat meer bekende merken?
Ik had tot 3 dagen geleden een Compaq ( moge de dieven die hem hebben dood neer vallen)
En zat net dus noodgedwongen wat te kijken op de compaq site en ik was zeer verrast wat betreft de prijzen daar......
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2004 @ 18:58 :
Wat merken betreft, IBM en Toshiba staan erg goed bekend.
en Sony niet te vergeten..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:37
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Met Acer en Compaq heb ik geen ervaring. Van packard bell desktops ben ik helemaal niet tevreden, heb ik enkele zeer slechte ervaringen mee.
Met dell heb ik best positieve ervaringen. De Dell Inspiron reeks heeft enkele leuke laptops in z'n uitstalvenster staan...

kijk hier - dell.nl - voor meer info.

Uitgaande van jouw eisen zou ik eens kijken naar de inspiron 8600c en de 510m of eventueel nog de 5150. Ik zou wel 512 Mb Ram nemen als ik jou was.
Ik kan alleen niet goed aan de prijzen aan uit. Als je op "configureer en bestel" klikt, is de prijs plots een pak hoger. Dit is volgens mij een fout van de website. Dan moet je maar eens bellen met hun helpdesk...
Oud 04-07-2004, 22:53
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 04-07-2004 @ 23:37 :
Met Acer en Compaq heb ik geen ervaring. Van packard bell desktops ben ik helemaal niet tevreden, heb ik enkele zeer slechte ervaringen mee.
Met dell heb ik best positieve ervaringen. De Dell Inspiron reeks heeft enkele leuke laptops in z'n uitstalvenster staan...

kijk hier - dell.nl - voor meer info.

Uitgaande van jouw eisen zou ik eens kijken naar de inspiron 8600c en de 510m of eventueel nog de 5150. Ik zou wel 512 Mb Ram nemen als ik jou was.
Ik kan alleen niet goed aan de prijzen aan uit. Als je op "configureer en bestel" klikt, is de prijs plots een pak hoger. Dit is volgens mij een fout van de website. Dan moet je maar eens bellen met hun helpdesk...

dat is de garantie die staat standaard op 3 jaar maar voor 200/300 euro korting geven ze je maar een jaartje garantie
ze zijn van het goedkoopste uitgegaan bij dat eerste scherm
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:00
Verwijderd
Koop alsjeblieft geen celeron als je laptop (en batterij) je lief zijn.

Een goede laptop waar je een paar jaar mee vooruit kunt, hangt qua prijs tussen de 1200 en 1500 euro.

Wat Sony betreft: daar betaal je ook veel voor het merk (het blijft een goed merk en oh... wat hebben ze prachtige crystalblack schermen maar duur blijft het)

HP ofzo is wel goed. Dell misschien ook, maar één tip: ik hoor van verschillende mensen dat Packard Bell helemaal niks is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:19
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ik ben zelf niet echt te spreken over toshiba, veel klachten over gehoord, service was heel erg traag (je zit zo 3 weken zonder laptop).

goede merken: Dell, HP/compaq, Sony. Deze zijn over het algemeen ook wel een stuk duurder, maar dat is ook niet voor niks. het scheelt vooral kwa service heel erg. (en de grote merken hebben vaak ook een veel mooier design, maar dat is natuurlijk maar een kwestie van smaak)

En het is idd beter om voor een laptop processor te kiezen, ze zijn dan misschien niet zo snel als de nieuwste pentium of AMD, maar wat heb je daar aan als hij het maar een uurtje volhoud op de accu.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:46
aniki
aniki is offline
nieuwe poging dan maar:

Acer TravelMate 292LCi
Intel Centrino 1.5Ghz
40GB harddisk
512MB DDR SDRAM
DVD/CDRW Combo Drive
15"XGA TFT
WXP Prof (NL/UK/FR)
Interne W-LAN 54Mbps

333.6mm W x 276.3mm D x 32.0mm H
2.84kg with eight-cell battery

up to 5.5 hours life depending on configuration and usage
garantie = 1 jaar

De 292LMi heeft dezelfde eigenschappen. Het enige verschil is dat het 256 ipv 512 is en de LMi wél een dvd-brander heeft.

prijs: +/- €1250

ik neem aan dat een sony/HP/toshiba met dezelfde kenmerken een paar honderd euro duurder is?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:54
M@rco
M@rco is offline
Kijk, dat ziet er al een stuk beter uit.
Oud 05-07-2004, 14:55
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Dat lijkt er idd al meer op .

Deze config van een groot merk is idd wel wat duurder, maar meestal krijg je er dan ook 3 jaar garantie en service op.

Verder is het een leuk ding. Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop, en zoek ook zoiets als dit, misschien nog wel een stukje zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:10
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
nice one...

Persoonlijk zou ik ook gaan voor 512 MB ram ipv DVD-RW. Als je echt een DVD-RW wil kan je ook de Travelmate 292LMi_512 nemen, maar daar vind ik geen prijzen van, en wsl zal die wel iets prijziger zijn
Oud 05-07-2004, 19:08
aniki
aniki is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 05-07-2004 @ 17:10 :
nice one...

Persoonlijk zou ik ook gaan voor 512 MB ram ipv DVD-RW. Als je echt een DVD-RW wil kan je ook de Travelmate 292LMi_512 nemen, maar daar vind ik geen prijzen van, en wsl zal die wel iets prijziger zijn
Ik hoef nıet per se een dvd-brander. Ik gebruık het alleen om gerıpte dvds te branden of om gedownloade fılms/anıme op dvd te zetten. Het ıs geen ramp als ık daarvoor mıjn pc moet gebruıken.
En ık neem aan dat je deze laptop gewoon op je pc kan aansluıten??
Dan kopıeer ık de te branden bestanden wel naar me pc.

Travelmate 292LMi_512

En een goede laptoptas ıs net zo belangrıjk toch?
Zal de laptoptas dıe je bıj het aankopen krıjgt (Als je er al een krıjgt) een goede zıjn of moet ık er eentje kopen?
En hoe herken je een goede laptoptas?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:48
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Wat betreft die Travelmates, daarmee zit je qua kwaliteit wel goed.

Ik ben nu zelf sinds kort in het bezit van zo'n laptop (8002LCi) en ben er erg over te spreken, goede dingen. Drie vrienden van mij hebben ook een Travelmate (al wat langer) en die hebben ook alleen maar goede ervaringen ermee.

Ik zou inderdaad wel voor een Centrino gaan, die zijn toch een stuk beter voor de levensduur van je accu. Volgens mij zijn ze ook stiller en worden ze minder warm, maar dat weet ik niet zeker
Oud 13-07-2004, 11:53
crazylegs
crazylegs is offline
Mijn vriendin heeft deze laptop gekocht echt een prima ding, ze heeft ipv 256 mb intern voor 512 gekozen en dan komt ie bij pcx op 994 euro

acer 1355ALC

zelf heb ik ook een acer maar een wat duurdere voor de 1000 die je te besteden hebt lijkt mij dit een hele goeie laptop.
Reageren

Regels voor berichten