Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 11:30
dafelix
dafelix is offline
Goeiedaggies allen,

ik ben al een tijdje op zoek naar mogenlijkheden tot het emuleren van aplicaties voor telefoons, in dit geval het emuleren van JAVA-aplicaties. Bestaat er software voor dat aankan? Het liefste natuurlijk ook nog gebruik kunnen maken van 'WAP' (via internetconnectie natuurlijk).

Tia

voetnoot:
de emulator moet JAVA aplicaties van mijn HD kunnen laden, dus niet zo'n online programma om hun eigen games te promoten. Telefoonmerk doet er niet toe

Kleine edit: doelstelling: draaien van JAVA-aplicaties op m'n PC, niet mijn PC emuleren op een telefoon

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 11:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 11:36
freyk
freyk is offline
Lees dit maar eens voor de gein door.
Oud 14-07-2004, 19:54
grensgeval
grensgeval is offline
wap weet ik niet of het ermee kan, maar siemens heeft hier wel oplossingen voor (emulators voor verschillende van hun)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:35
Verwijderd
Nokia heeft een WAP gateway simulator die je kunt downloaden, inclusief verschillende telefoon emulatoren. De focus hierbij ligt echter op het browsen van WML decks en ze kunnen volgens mij geen JAVA applicaties tonen, ook al is de Nokia software zelf wel gebaseerd op JAVA.

http://www.forum.nokia.com/main.html

De geintegreerde WML browsers geven trouwens HTTP headers mee, waardoor je verschillende dingen kunt automatiseren. Jammer genoeg is het wel zo dat dit een concurrerende markt is en iedereen van de specs afwijkt, waardoor een Sony/Ericsson bijvoorbeeld compleet anders werkt dan een Nokia telefoon. Dit terwijl ze beiden WAP 2.0 en JAVA ondersteunen (Nokia geeft bijvoorbeeld ua-profiles mee, voor Ericsson moet je ze zelf bijhouden).

Voor de rest heeft Nokia ook een eigen JAVA development toolkit:

http://www.forum.nokia.com/main/0,6566,033,00.html

Als je voor andere telefoons wil ontwikkelen, zul je op de site van de fabrikant moeten kijken. Meestal hebben ze allemaal hun eigen toolkits etc. Het enige dat enigzins overeenkomt is J2ME / MIDP 1.0.

Succes

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 18:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten