Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 19:54
Verwijderd
Ik heb overlaatst een verlichtend inzicht gekregen. Ik hoor de laatste tijd op veel fora wat voor een goede producer Rick Rubin wel niet is. Nu heb ik daar mijn kritiek bij . Ik heb eerder de indruk dat bands (of hun labels, weet ik veel) zich richten naar deze baardman als ze (terug) het grotere publiek willen bereiken.

Kijk naar Toxicity van system of a down, wie kent het nummer chop suey niet?
Slipknot --> hun single duality is een hit tegenover de vorige left behind. men zegt ook veel dat slipknot nu een pak toegankelijker is op hun laatste nieuwe cd.
Nu hoor ik ook geruchten dat Korn zich gaat richten naar Rickske voor hun 7e album.

Commentaar of tegenargumenten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2004, 21:18
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Hmm vind ik eerlijk gezegd niet.

Heeft cd van The Mars volta geproduceerd en de nieuwe TINC cd.
En die 2 zijn niet bepaald gemaakt uit commericeel oogpunt.
Oud 17-07-2004, 21:21
Rieno
Rieno is offline
zit ergens wel waarheid in. Wat IEMOW-KOR zegt over The Mars Volta is ook wel zo. Volgens mij is het gewoon dat als je tegen Rick Rubin zegt dat je aan wilt slaan bij het grote publiek, hij daarvoor kan zorgen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 21:24
Carn
Carn is offline
Een producer kies je voor een bepaald geluid of een werkwijze waardoor jij als band het beste die nummers kan neerleggen. Ook kan het zijn dat het een soort extra bandlid word die je adviseerd en motiveerd om je eigen nummers toch net dat beetje extra te geven. Rubin is verder ook een goeie knoppendraaien heb ik begrepen, dus daar zal zn goeie sound wel vandaan komen.

Korn heeft dat laatste album van ze toch zelf geproduceerd? Volgens mij was dat wel goed bevallen dus ik snap niet waarom ze een producer in willen huren.
Oud 17-07-2004, 21:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Hehe, reign in blood. Daar staan pas commerciele nummers op
Oud 17-07-2004, 21:28
Carn
Carn is offline

Idd. Die vent is gewoon van alle markten thuis
Reageren

Regels voor berichten