Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 09:06
John Sickbock
John Sickbock is offline
Onze hersenen werken op een bepaalde frequentie (max 8 Hz), heb ik wel eens gehoord. Zou dat een beperking zijn voor hoe snel we kunnen typen, 8 tekens/seconde? Wat danken jullie?
Oud 03-02-2002, 12:04
Oen
Oen is offline
Nee ik denk het niet, het zit namelijk zo, elke hersencel kan verbindingen leggen met andere cellen, als je jezelf dus ontwikkeld dan kan deze ene cel met heeel veel andere cellen een verbinding leggen, dus zodoende kunnen heel veel cellen heel veel verbindingen leggen. Alles gaat dan dus heel snel. En ik snap echt niet waar die 8Hz op slaat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:53
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Oen schreef:
En ik snap echt niet waar die 8Hz op slaat.
ik denk dat in een zenuwcel 8 stroompjes per seconde opgewekt kunnen worden, dat lijkt me dan, maar dat weet ik niet zeker..

ik denk niet dat die beperking geldt, je kan ook meer woorden lezen in een seconde ofzo...

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:40
stepvantantebep
stepvantantebep is offline
Het brein is een grote parallelle (genoeg ll-etjes?) processor, dus het kan heel veel 'berekeningen' tegelijk doen, dus dan maakt de snelheid van die berekeningen minder uit dan bij een computer, die maar een berekening per keer kan doen. (maar wel snel natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 08:13
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
ik denk niet dat die beperking geldt, je kan ook meer woorden lezen in een seconde ofzo...
oh ja, lees jij meer dan acht woorden per seconde?
Oud 04-02-2002, 15:03
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
oh ja, lees jij meer dan acht woorden per seconde?

als het korte woorden zijn wel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:58
PrackaH
PrackaH is offline
Volgens mij niet. Om te kunnen typen heb je dik veel spieren nodig, die spieren worden dus met een max. frequentie van 8 Hz aangevoerd, dus 8 toetsen per seconde redden we nooit...
Oud 05-02-2002, 12:22
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Volgens mij niet. Om te kunnen typen heb je dik veel spieren nodig, die spieren worden dus met een max. frequentie van 8 Hz aangevoerd, dus 8 toetsen per seconde redden we nooit...

ik kom een heel eind in de richting...
Oud 05-02-2002, 15:24
Doc
Doc is offline
Hey dan ben ik dus 8 bits
Oud 05-02-2002, 17:03
Oen
Oen is offline
dus jij zegt dat ik ook niet meer dan 8 willekeurige toetsen kan indrukken???
of denk ik er niet bij na, stel nu dat ik zorg dat ze wat van elkaar af zitten?
;lkpicdgfpihruv lukt best wel.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 18:58
bono
bono is offline
Haha mijn hersens draaien 50 Hz...
Nee hier zag ik ook wat staan over het hersengedoe... http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003522.html
Oud 05-02-2002, 21:16
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Oen schreef:
dus jij zegt dat ik ook niet meer dan 8 willekeurige toetsen kan indrukken???
of denk ik er niet bij na, stel nu dat ik zorg dat ze wat van elkaar af zitten?
;lkpicdgfpihruv lukt best wel.
Doe niet zo intelligent

Ik bedoel natuurlijk een van te voren geplande volgorde enzo.

Maar ik heb het net ff geprobeerd, en een woord van meer dan 8 letters kan best binnen 1 seconde worden ingetypt. Mijn theorie klopt dus niet...
Oud 08-02-2002, 23:01
DrPain
DrPain is offline
Als onze hersens 8Hz zouden zijn, waarom zie ik dan heel goed op mijn beeldscherm het verschil tussen 60 en 120 Hz refresh-rate???
Oud 09-02-2002, 10:21
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Als onze hersens 8Hz zouden zijn, waarom zie ik dan heel goed op mijn beeldscherm het verschil tussen 60 en 120 Hz refresh-rate???

Ja das idd vreemd... misschien werkt het ogen-systeem wel op een hogere frequentie...? ik weet het niet
Oud 09-02-2002, 18:28
Oen
Oen is offline
Dat maakt dan toch geen verschil, want wat je ogen opvangen "zien" je hersenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten