Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 13:54
muckymouse
muckymouse is offline
hoi mensen

hier een topic voor de echte rattenfans onder ons ( aisa?)

vertel wat vind jij van deze diertjes, heb je ze zelf, hoeveel.
fok je er ook mee

mijn site : www.geocities.com/ratterymucky

en zie me avatar, dat is Jan-Willem een van mijn 16 ratjes
Oud 24-07-2002, 14:24
Hukkie
Hukkie is offline
WAAAAt?! 16?

Hmm sja, ik zou wel heel graag een rat hebben (of liever twee) , maar mn moeder heeft er wat op tegen, dus dan maar als ik op mezelf woon. Tot die tijd heb ik wel lol met mn hondjes en mn kraai
Oud 24-07-2002, 14:34
Verwijderd
wat vind ik van de diertjes: ze zijn slim, zet ze met z'n 2-en in een hokje en ze leren van elkaar ECHT! Als de een iets doet, doet de ander het na.
Verder zijn ze heel schattig. Tja, waarom weet ik eigenlijk niet, maar ze zijn gewoon lievig...
En wat vind ik nog meer van ze... ze zijn groot genoeg om rond te laten lopen op de bank, maar niet te klein dat ze in elk hoekje kruipen

Ik heb ze nu zelf niet meer. k heb nu zelf een hamster,k maar hiervoor heb ik wel 2 ratten gehad, en bloempjuh heeft 2 ratten. Verder heb ik nu wel 2 oppasratten, maar die gaan 3 aug. ofzo weer weg, terug naar kat. En ik fok er niet mee, zouden mn ouders niet zo leuk vinden, als we ineens ipv 2 ratten 12 ratten zouden hebben

Enne, ik heb je site bekeken, ziet er leuk uit!
alleen de link 'verzorging'doet het niet, en ik mis iet. Bij de foto's als je het vrouwennest hebt bekeken en dan naar het mannennest wilt, dan moet je eerst op vorige klikken en dan op het mannennest. Wat me makkelijker lijkt is een link van het vrouwennest naar het mannennest
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:40
skatefamke
skatefamke is offline
Ik heb 2 tamme ratten gehad. Niet tegelijk maar na elkaar. Ik had ze altijd uit de kooi als ik op mijn kamer was en liet ze altijd mijn hele kamer rondlopen, als ik bv huiswerk aan het maken was. Ook liet ik ze wel op de gang en de trap onder mijn wakend oog. Dit alles leverde leuke grappige dingen op, oa:

* Ze leerden de trap op en af 'lopen'.
* Via de buizen van mijn verwarming klommen ze op mijn bed. Toen ik later mijn bed verplaatste speelden ze het klaar vanaf de grond op mijn bed te springen.
* Als ik aan het lezen was in mijn bed 's avonds, kwamen ze bij me liggen en vielen dan bv tegen mijn arm aan in slaap.
* Als mijn moeder of iemand anders mijn kamer binnenkwam, schrokken ze en gingen snel naar mij toe, beetje schuilen ahw.

Nu weet ik niet of dieren-in-kooitjes nog wel is wat ik wil en ik neem dus ook geen nieuwe tamme rat.
Oud 25-07-2002, 21:35
Verwijderd
ik heb dr momenteel 4 (he myr )
en eentje zit nou in me nek

In 5 jaar tijd heb ik er 17 (20 incl die 3 van me broer) gehad en 16 die ik in totala gedag heb moeten zeggen is altijd een drama gebleven )

Ik ben heel erg aan die diertjes gehecht, wat een hond voor een hondeliefhebber betekent of een paard voor een paardenliefhebben betekenen ze voor mij

ik heb ook een rattery maar helemaala geen nestjes meer gehad...maybe als flo later groot gezond en sterk wordt...

Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 19:26
Forumtalker
Forumtalker is offline
ik had er 1 maar dies dood
Oud 30-07-2002, 20:31
Snow White
Snow White is offline
topic!

Ik ben ook helemaal gek van ratjes. Je moet ook eens op deze site gaan kijken www.rattery-ot.com Ik ben helaas gisteren mijn lieve ratje Sopje verloren aan een niertumor en uitzaaiingen op zijn longetjes. Ik wilde hem niet langer laten lijden en hij heeft een prikje gehad. Ik had er heel veel moeite mee, maar het was toch het beste voor hem. Hij was heel mager geworden en ademde zo moeilijk en zielig.
Sipje had een grote tumor bij zijn anus. het hing er helemaal uit en was ontstoken Het was nog maar helemaal de vraag of hij zou wakkerworden uit zijn narcose. Maar dat is gelukkig gebeurd, het is een sterk ratje. Hij is (net zoals zijn broer Sopje) al bijna 3 jaar oud. DAt is heeeel oud voor een ratje !! Normaal worden ze maar een jaar of twee.

Ik ben nog best wel verdrietig dat Sopje er niet meer is. Hij was toch een beetje mijn favoriet. Lekker eigenwijs. Zo wilde hij altijd op mijn schouder zitten als we gingen fietsen, en niet in mijn jas. Hij wilde graag zien waar we heen gingen. Ja, ik zal hem missen.

Ik heb een grote kooi gekregen van het merk 'gabber' voor mijn verjaardag. Het is slecht om een ratje in zijn eentje te houden maar ik heb nu even geen keuze. Ik hoop dat Sipje niet overlijdt van verdriet dat zijn vriendje er niet meer is. Ik ga nu op vakantie en kan hem eigenlijk niet alleen laten, maar ja, ik kan niet anders. Gelukkig zorgt mijn moeder wel goed voor hem.
Oud 30-07-2002, 20:37
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
* Via de buizen van mijn verwarming klommen ze op mijn bed. Toen ik later mijn bed verplaatste speelden ze het klaar vanaf de grond op mijn bed te springen.

* Als mijn moeder of iemand anders mijn kamer binnenkwam, schrokken ze en gingen snel naar mij toe, beetje schuilen ahw.

Nu weet ik niet of dieren-in-kooitjes nog wel is wat ik wil en ik neem dus ook geen nieuwe tamme rat.
Dat deed mijn ratje Sopje ook vaak. Haha, dat vond hij geweldig. Los rondlopen vinden ze hartstikke leuk.
Oud 31-07-2002, 16:51
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
wat vind ik van de diertjes: ze zijn slim, zet ze met z'n 2-en in een hokje en ze leren van elkaar ECHT! Als de een iets doet, doet de ander het na.
Verder zijn ze heel schattig. Tja, waarom weet ik eigenlijk niet, maar ze zijn gewoon lievig...
En wat vind ik nog meer van ze... ze zijn groot genoeg om rond te laten lopen op de bank, maar niet te klein dat ze in elk hoekje kruipen

Ik heb ze nu zelf niet meer. k heb nu zelf een hamster,k maar hiervoor heb ik wel 2 ratten gehad, en bloempjuh heeft 2 ratten. Verder heb ik nu wel 2 oppasratten, maar die gaan 3 aug. ofzo weer weg, terug naar kat. En ik fok er niet mee, zouden mn ouders niet zo leuk vinden, als we ineens ipv 2 ratten 12 ratten zouden hebben
Ik ben tuihuis!!!
jaja, ik ben er al, speciaal voor mijn ratjes eerder teruggekomen (neej hoor, t was gewoon snertweer in frankrijk)
nouwjah, ik heb dus ook 2 ratten (ze zijn al wel een beetje oud, 2 jaar ofzo), nu heeft vleermuissie de dus nog even, maar ikkom ze zo weer eens ophalen (morgen ofzo) (k bel nog wel ff)

Maargoed, de mijne zijn gerbils (=woestijnratten), niet echt om veel te aaien of om de hele dag op te pakken ofzo, das aan de ene kantr wel jammer, ze zijn wat minder op mensen gericht dan gewone ratten zeg maar. maar ik heb toch ook niet echt tijd om ze vaak op te pakken ofzo, dus tis wel goed zo.
Oud 31-07-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

Ik ben tuihuis!!!
jaja, ik ben er al, speciaal voor mijn ratjes eerder teruggekomen (neej hoor, t was gewoon snertweer in frankrijk)
nouwjah, ik heb dus ook 2 ratten (ze zijn al wel een beetje oud, 2 jaar ofzo), nu heeft vleermuissie de dus nog even, maar ikkom ze zo weer eens ophalen (morgen ofzo) (k bel nog wel ff)

Maargoed, de mijne zijn gerbils (=woestijnratten), niet echt om veel te aaien of om de hele dag op te pakken ofzo, das aan de ene kantr wel jammer, ze zijn wat minder op mensen gericht dan gewone ratten zeg maar. maar ik heb toch ook niet echt tijd om ze vaak op te pakken ofzo, dus tis wel goed zo.
jou ratten zijn vervelend, je kan ze helemaal niet oppakken, zelfs niet opm ze een schone kooi te geven
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:57
muckymouse
muckymouse is offline
boehoehoe een van me ratjes is doodgegaan
en twee hebben een tumor
* ik haat t dat ze zo kort leven *
Oud 31-07-2002, 18:31
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef:
boehoehoe een van me ratjes is doodgegaan
en twee hebben een tumor
* ik haat t dat ze zo kort leven *
ajj, gecondoleerd met je ratje!! en die 2 met een tumor, kunnen die nog geopereerd worden?
Eentje van mij heeft ook een tumor gehad, en die hebben we laten opereren, en pas een hele tijd later is ze overleden
maar idd, ze hebben maar een kort leven
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:09
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

jou ratten zijn vervelend, je kan ze helemaal niet oppakken, zelfs niet opm ze een schone kooi te geven

verder zijn ze heel lief hoor...
Oud 31-07-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
topic!

Ik ben ook helemaal gek van ratjes. Je moet ook eens op deze site gaan kijken www.rattery-ot.com Ik ben helaas gisteren mijn lieve ratje Sopje verloren aan een niertumor en uitzaaiingen op zijn longetjes. Ik wilde hem niet langer laten lijden en hij heeft een prikje gehad. Ik had er heel veel moeite mee, maar het was toch het beste voor hem. Hij was heel mager geworden en ademde zo moeilijk en zielig.
Sipje had een grote tumor bij zijn anus. het hing er helemaal uit en was ontstoken Het was nog maar helemaal de vraag of hij zou wakkerworden uit zijn narcose. Maar dat is gelukkig gebeurd, het is een sterk ratje. Hij is (net zoals zijn broer Sopje) al bijna 3 jaar oud. DAt is heeeel oud voor een ratje !! Normaal worden ze maar een jaar of twee.

Ik ben nog best wel verdrietig dat Sopje er niet meer is. Hij was toch een beetje mijn favoriet. Lekker eigenwijs. Zo wilde hij altijd op mijn schouder zitten als we gingen fietsen, en niet in mijn jas. Hij wilde graag zien waar we heen gingen. Ja, ik zal hem missen.

Ik heb een grote kooi gekregen van het merk 'gabber' voor mijn verjaardag. Het is slecht om een ratje in zijn eentje te houden maar ik heb nu even geen keuze. Ik hoop dat Sipje niet overlijdt van verdriet dat zijn vriendje er niet meer is. Ik ga nu op vakantie en kan hem eigenlijk niet alleen laten, maar ja, ik kan niet anders. Gelukkig zorgt mijn moeder wel goed voor hem.

ahhh zieluug

die rattery, die heeft rittens van mij gehad, maar ze heeft ze na een jaar weggedaan omdat ze geen plaats voor ze meer had omdat ze alleen maar plaats had voor dr fok ratten
(cheops en ckek had ik gefokt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten