Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 11:36
aapmens
aapmens is offline
Ik zou graag meer willen weten over de geest ervaringen van Angellena en Mutant eerder gingen ze er niet echt op in, maar nieuwsgierig als ik ben....

Als je zelf iets met geesten heb mee gemaakt, en je wil er de details over kwijt, be my guest,

nouw kom maar op met die verhalen

greetz

aapmens
Oud 30-06-2004, 16:37
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ga ff copy pasten enzow, want heb die verhalen al zo vaak neergezet... (niet in chronologische volgorde) En een aantal hou ik voor mezelf, ik beschrijf er 3, ik heb d'r veel meer, maar die hou ik liever voor mezelf.

Ervaring 1

Ik heb al sinds mijn 11e een kat op m'n kamer rond lopen. (toen ik 11 was kreeg ik de oude kamer van m'n zus die toen het huis uit ging) Als ik alleen ben kan ik er donder op zeggen dat ie tussen 2 en 3 langs komt. Beestje doet geen vlieg kwaad, heeft geen staart meer, is rooie kater, en komt altijd ff bij me, springt op m'n bed, kijkt me ff aan, en springt dan op de vensterbank, gaat ie naar buiten kijken. Als ie uitgekeken is komt ie bij me op bed liggen en gaat ie slapen. Als ik dan 's ochtends wakker wordt is ie weg. Heb em maar 1 keer weg zien gaan. Mijn kamer heeft een aantal schotten, achter die schotten zit nog een kleine opslagruimte. Beestje loopt naar zo'n schot-deur toe en loopt er dwarsdoorheen en dan is ie weg. Zo komt ie ook binnen. Ik kan het beestje niet aaien als ik het zelf wil. Als ie op de vensterbank zit en ik probeer em te aaien, gaat mijn hand dwars door het beestje heen (vaag gevoel is dat trouwens). Als ie bij me komt liggen en hij kijkt me aan en kruipt dan tegen me aan, dan voel ik em soms tegen m'n lichaam aan, dan kan ik em wel een korte periode aanhalen. Maar zo lang als hij dat zelf wil schijnbaar.

Als er iemand bij mij slaapt ofzow, dan komt ie niet. Laatst moest ik wel lachen trouwens. Was mijn vriend bij mij te slapen (zoals wel vaker), was weer 2 uur, ik was nog wakker, en die kat steekt z'n kop door dat schot heen alsof hij niet wist dan mijn vriend bij me was, hij zag m'n vriend liggen, begon te blazen als een gek, en trok z'n kop weer terug achter het schot. Die nacht is ie niet meer terug gekomen. Volgende nacht was ik weer alleen en daar kwam ie weer. Al bleef ie verdacht lang bij het schot staan voordat ie op de vensterbank sprong. Alsof ie zeker wou weten, dat m'n vriend er niet was.

Maar het is een heel leuk maatje waar ik echt niet bang voor hoef te zijn, al was ik dat de eerste 2 maanden wel. Ja, wie verwacht dat nou, een dode kat zonder staart die je kamer binnen komt lopen midden in de nacht? Ik toen in ieder geval niet.

Ervaring 2

Ik was met een vriendin op een speciaal plekje om haar beste vriend te herdenken die zichzelf diezelfde dag 4 jaar geleden voor een trein had gegooid. Hoewel ze de eerste 2 jaren hevig om hem heeft gerouwd, wou ze toch eens het hoofdstuk sluiten. Dat door afscheid te nemen van hem. Ik heb het vertikt om hem op te roepen, ik ken de gevaren. Maar wat ik wel voor haar kon doen was hem een bericht sturen. Na het maken van de cirkel waarin je veilig bent, heb ik haar een brief aan hem laten schrijven en die zeg maar 'doorgestuurd' naar hem. Na een hevige huilpartij verlieten wij de cirkel en gingen op een steiger vlakbij zitten. Ik voelde een rilling en daarna extreme warmte. Ik keek in de richting van de cirkel en daar zat die jongen in. Huilend. Hij staarde naar mijn vriendin en probeerde bij haar te komen, maar hij kon de cirkel niet verlaten. Dus ik heb mijn vriendin de cirkel weer ingestuurd met een smoesje van wierrook doven ofzow. Toen zijn we daar nog even bij die jongen gaan zitten. Zij wist niet dat hij er was. Ze begon weer te huilen en die jongen probeerde een arm om haar heen te slaan. Maar het lukte niet. Hij vroeg mij een bericht door te geven aan haar. Ik heb gezegd dat hij dat zelf moest doen en dat ik wel een manier wist. Via een droom. De volgende dag kwam mijn vriendin bij me met de melding dat ze over de jongen had gedroomd en dat hij met haar heeft gepraat. Hij heeft zijn rust gevonden wetend dat haar niks zal overkomen en zij heeft haar innerlijke rust gevonden wetend dat haar beste vriend gelukkiger is waar hij nu is dan op aarde.
Da's het hele verhaal.

Ervaring 3 (minder prettige ervaring, 1 ervan iig)

Samen met een paar vriendinnen was ik een weekje op kamp (aantal jaar terug), was heel gezellig en alles, we sliepen met een klein groepje in een soort bij-huisje achter de vestiging, tegen de bosrand aan. We sliepen allemaal tot 1 meisje mij en een vriendin van mij panisch aan het wakker schudden was. Ze was helemaal in paniek, wist niet meer wat voor en achter was, boven en onder, totaal van de wereld. Ze kon ook geen enkel geluid meer maken, ze kan niet praten, alleen nog een beetje piepen. Die vriendin van mij heeft ook de 'gave' om geesten aan te voelen en we keken elkaar aan dachten precies hetzelfde, we kregen namelijk allebei een giga rilling. Hoe sterker de geest, hoe heviger de rilling. We hoefden het meisje alleen nog maar te vragen: 'waar?' Ze wees uit het raam, wij keken en idd, er stond een man met halflang donker haar, lange jas, bijl in de ene hand, hoofd van een jonge vrouw in de andere hand. En hij liep recht op ons verblijf af, had ons al gezien en keek ons recht in de ogen aan met een hele vreemde grijns. We wisten van nog 2 meiden op kamp dat zij ervaring hadden, die hebben we meteen wakker geschud en hebben de rest laten slapen, hoe minder die ervan mee zouden krijgen, hoe beter. Deze kerel was sterk dus we hadden iedereen met ervaring nodig die we konden krijgen. Als een speer hebben we een pentagram op de vloer getekent met een stuk krijt (ik ga nergens heen zonder), cirkel eromheen en een beveiligingsspreuk, een vriendin van mij had goddank kaarsen bij zich, als een speer een kaars aan gestoken bij iedere punt en 1 in het midden. We zijn ieder bij een punt gaan zitten en dat was maar net op tijd want op dat moment kwam hij binnen. We waren beschermd voor zover dat mogelijk was in die korte tijd, maar eigenlijk was het nog bloedlink. We hebben elkaars handen gepakt voor de connectie met elkaars geest om meer kracht op te roepen en zeiden "ga weg, je bent hier niet gewenst. Ga naar waar je thuis hoort. Hier is niets meer voor jou. Ga weg." (weet niet meer of we het precies zo gezegd hebben, ging allemaal heel erg snel en haastig, beetje in een roes zeg maar, maar zoiets was het wel) Na 3 keer begon de geest in paniek te raken en om zich heen te hakken, zijn kracht was al dermate afgenomen dat hij niets meer kon raken gelukkig. Na de 5e keer begon hij te vervagen en na de 6e keer was hij weg. We zijn nog wel even blijven zitten om te zien of hij niet blufte. Maar hij is die hele nacht niet meer terug gekomen. We konden ook niet meer slapen dus zijn de hele nacht opgebleven. De volgende dag vroegen wij bij de eigenaar van de vestiging of er ooit wat gebeurd was in dat bos of bij dat huisje. Hij vertelde dat er ooit wel eens een jonge vrouw had gewoond die op mysterieuze wijze was verdwenen toen ze een avondwandeling door het bos zou gaan maken. Pas 3 jaar later werd haar lichaam ontdekt zonder hoofd. Dat hoofd hebben ze nooit weer terug gevonden. Nou toen wisten wij wel genoeg. We vroegen wanneer dat dan ongeveer had gespeeld, dat bleek al honderden jaren terug te zijn geweest.
De volgende nacht werden we alle 5 op precies hetzelfde moment wakker, we dachten even dat hij toch terug was gekomen, dat was gelukkig niet zo, het meisje die hem voor het eerst had opgemerkt begon op een gegeven moment te praten tegen iemand, maar we vroegen ons af tegen wie. Dus wij liepen naar haar bed toe en daar zat een jonge vrouw inclusief hoofd, die we de vorige nacht in de handen van die man hadden gezien. Zij bedankte ons voor het wegjagen van die man, zij had nu eindelijk rust en vrede gevonden en kon verder gaan.
We hebben de hele verdere week niets meer gehoord of gezien.
We zijn nog een aantal jaren teruggekeerd naar datzelfde kamp in datzelfde huisje en er is 0,0 meer voorgevallen. De meiden die sliepen hebben er noit wat van vernomen, het viel ze alleen allemaal wel op dat het wel lichter leek in het huisje dan dat het eerst was. We hebben ze nooit wat verteld. De eigenaar hebben we ook niets gezegd, we hebben het voor onszelf gehouden om geen paniek te creeeren op kamp.

En nu heb ik geen zin meer
Oud 30-06-2004, 17:15
aapmens
aapmens is offline

bedankt Angellena,

en mutant, zou jij ook even los willen branden

vink uitermate interessant zo'n verhalen!

greetz & thnx

aapmens
Oud 30-06-2004, 17:27
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
aapmens schreef op 30-06-2004 @ 18:15 :

bedankt Angellena,

en mutant, zou jij ook even los willen branden

vink uitermate interessant zo'n verhalen!

greetz & thnx

aapmens
Maar wat wil je nou eigenlijk bereiken met deze ervaringen die wij geven (of niet geven, Mutant zit momenteel op Werchter of gaat zo die kant op)?
Oud 30-06-2004, 17:38
Verwijderd
Ik ben vertrekkende, tenminste, over klein 2,5uur is de grote uittocht.

Ik ga dus geen heel verhaal meer doen, want ik moet nog eten en nog wat last minute dingen inpakken. En dan beginnen te stressen.

Wat wil je er eigenlijk mee, bewijs van onze ervaringen, kijken of het onzin is, griezelen,...?
Bepaalde ervaringen heb ik uit mijn geheugen gewist, ik weet ze nog wel, maar ik denk er liever niet meer aan, ik zal die dus ook niet zo neer schrijven.

Het meest vervelende is dat ze 's nachts komen, als ik alleen ben en me compleet rot schrik. En soms lopen ze voor mijn raam op en neer of roepen me de hele tijd en als ik dan vraag wat er is, antwoorden ze niet. Dan word ik uiteindelijk weer pissig als dat al een week gaande is en mijn slaap tekort gedaan wordt en zeg dat ze moeten oprotten. Dan is het weer een maandje stil. Als ze staan te staren is ook leuk, vooral zonder lenzen en je niet kunt zien wie of wat het eigenlijk is, je ziet alleen een persoon.

Maar dat is niet echt een ervaring, dat is iets dat de normale gang van zaken is hier .
Oud 30-06-2004, 18:33
Dreams
Dreams is offline
tijdens een uittreding (astrale projectie) zag ik een soort witte schimmen.. en ik weet niet of dit mijn fantasie was of echt een geest. dat maakt me ook niet zoveel uit, maar mischien dat ik er ooit nog achter kom.. het voelde wel heel vertrouwd en goed, mischien dat het mensen waren die ik heb gekend.

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 18:36.
Oud 30-06-2004, 19:05
aapmens
aapmens is offline
gewoon heel nieuwsgierig,

en wil er meer over te weten komen,

ben gewoon heel erg ge-interesseerd, of mag je tegenwoordig niet meer nieuwsgierig zijn?

greetz
aapmens
Oud 30-06-2004, 19:09
Lars v
Lars v is offline
zie: last van geesten, lees de tips
Oud 30-06-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Lars v schreef op 30-06-2004 @ 20:09 :
Oud 30-06-2004, 22:09
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
Lars v schreef op 30-06-2004 @ 20:09 :
had ik mischien ook wel gedaan, als jij eerder was geweest,

IK HEB DIT TOPIC EERDER GESTART, DUS HEB NIET KUNNEN KIJKEN TOEN IK DIT BEGON OF WEL DAN??!??

( srry als ik un beetje nors ofsow overkom, nl net verloren door die corrupte frisk )

greetz

aapmens
Oud 30-06-2004, 22:10
sarai__h
sarai__h is offline
Er was laatst een programma op de televisie wat ging over geesten oproepen, mensen mochten na de uitzending bellen om hierover na te praten, en er waren duizenden jongeren die belden om te vertellen dat ze ooit geesten opriepen maar nu geteisterd worden door angsten.

Het is dus niet zo vreemd dat die topic van Lars ontstond.
Oud 30-06-2004, 22:20
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Sorry dat ik het zo zeg maar ik vind die 3e ervaring van Angelena wat overtrokkken...

jullie wisten gewoon die beveiligsspreuk? zeg maar? sure... sorry maar ja...
Oud 30-06-2004, 22:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 30-06-2004 @ 23:20 :
Sorry dat ik het zo zeg maar ik vind die 3e ervaring van Angelena wat overtrokkken...

tuurlijk. Als je eenmaal ervaring hebt gehad en regelmatig contact met elkaar hebt dan leer je ook veel van elkaar en heb je vaak dezelfde methodes en technieken.
Oud 01-07-2004, 01:38
JCG
JCG is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 30-06-2004 @ 23:20 :

Jij kent toch ook alle voetbal spelregels? Of van welke sport jij beoefend? als ze zich daar voor interreseert verbaast het me niets als ze zo'n spreuk weet
Oud 01-07-2004, 11:05
Astuanax
Astuanax is offline
Soms als ik naar muziek luister die ik echt schitterend vind lijkt het alsof ik uit mijn lichaam ga en één wordt met de muziek, dit heb ik ook soms als ik op mijn gitaar speel (is dit een 'ervaring' of is dit normaal?)
Oud 01-07-2004, 11:06
aapmens
aapmens is offline
Angellena
Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat je liegt ofzo

maar er is wel een ding dat me een beetje dwars zit, die man, met die bijl enzo, die kwam op jullie af lopen toch?

doet 'ie die andere mensen daar dan niks? of kan hij hun niks doen, maar als dat zo zou zijn zou hij jullie ook niet echt iets kunnen doen of wel

greetz

Aapmens
Oud 01-07-2004, 13:52
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Idd wat aapmens zegt... had die man met die bijl jullie iets kunnen doen? Misschien weet ik te weinig van dit onderwerp (zal wel) maar hoe kan een geest je kwaad doen?
Oud 01-07-2004, 15:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
aapmens schreef op 01-07-2004 @ 12:06 :
Angellena
Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat je liegt ofzo

maar er is wel een ding dat me een beetje dwars zit, die man, met die bijl enzo, die kwam op jullie af lopen toch?

doet 'ie die andere mensen daar dan niks? of kan hij hun niks doen, maar als dat zo zou zijn zou hij jullie ook niet echt iets kunnen doen of wel

greetz

Aapmens
Eeeuhm... hoe leggen we dit uit... Laat ik het zo zeggen: mensen die open staan voor geesten, zijn vatbaar voor geestelijke invloeden, mensen die daar niet open voor staan vaak niet. Sommige mensen staan er vanaf hun geboorte al voor open, bij sommige anderen staan ze er pas voor open vanaf het moment dat ze eens geprobeert hebben een geest op te roepen. Want op het moment dat jij een geest oproept sta je voor en geest open. (dit gaat een heel warrig verhaal worden, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen)
Mensen die er niet open voor staan en dat ook nooit gedaan hebben zijn vaak totaal afgesloten voor geesten en geesten kunnen hen dan vaak ook niets maken. (geesten hebben altijd een opening nodig om bij iemand te kunnen komen, die opening hoeft maar heel klein te zijn) Mensen die er wel voor open staan wel. Hij had ons dus idd iets aan kunnen doen als wij niet op tijd wakker waren geschud en hadden gereageerd.

En er voor open staan moet je niet zien als wel of niet geloven of willen zien, het is volledig onbewust, je hebt het of je hebt het niet zeg maar. Een soort van instinct valt het mee te vergelijken.

Volg je het nog???
Oud 01-07-2004, 15:20
aapmens
aapmens is offline
ik snap het, denk ik

iid een beetje wazig,

Maar ik heb dan een x een ervaring gehad, ik geloof ook wel dat ze bestaan... ( dus bewust en onbewust sta ik er voor open geloof ik )

Ik sta dus open toch? ze zouden mij iets aan kunnen doen?

snap ik het ?

(klinkt wel dramatisch eiglijk, zo van, ze kunnen me iets aan doen )

greetz

aapmens
Oud 01-07-2004, 15:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
aapmens schreef op 01-07-2004 @ 16:20 :
ik snap het, denk ik

iid een beetje wazig,

Maar ik heb dan een x een ervaring gehad, ik geloof ook wel dat ze bestaan... ( dus bewust en onbewust sta ik er voor open geloof ik )

Ik sta dus open toch? ze zouden mij iets aan kunnen doen?

snap ik het ?

(klinkt wel dramatisch eiglijk, zo van, ze kunnen me iets aan doen )

greetz

aapmens
Als ze zouden willen wel ja, maar de kans dat ze juist jou uitzoeken terwijl jij je rustig houdt tussen al die anderen is heel klein.
Oud 01-07-2004, 15:49
Eend
Eend is offline
Ik vind dat verhaal over die kat heel bijzonder Maar het lijkt me ook heel mooi

Ik heb dit een keer met mijn oude verzorgpaard meegemaakt. Het was eigenlijk heel weird. Ze was pas overleden en onze band was echt verschrikkelijk hecht geweest.

Ik liep toen 's avonds door de bossen en toen zag ik haar niet zeg maar, maar ik wist wel precies waar ze liep en dat ze er was. Het was heel speciaal voor me geweest. Maar ik dacht dat het niet kon, omdat ik niet wist dat er dierlijke geesten bestonden zeg maar.

Ik heb haar ook nog een keer in haar box zien staan.
Bij beide keren kreeg ik een heel fijn gevoel. Het was alsof ik haar al het verdriet wat in mij zat had verteld en dat ze bij wijze van spreken een arm om me heen sloeg.

Maar nu weet ik iig dat ik het me niet heb verbeeld
Oud 01-07-2004, 18:34
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2004 @ 16:40 :
Als ze zouden willen wel ja, maar de kans dat ze juist jou uitzoeken terwijl jij je rustig houdt tussen al die anderen is heel klein.
* ontspand weer enigzins *

Mutant vertelde trouwens dat ze heel vaak geesten ziet, heb jij dat ook angellena?

( ik zou daar dus nie mee kunnen leven, 'k schrik toch al zo snel )

greetz
Oud 01-07-2004, 18:38
aapmens
aapmens is offline
mischien een beetje te opdringerig / prive, maar wat is er eigelijk met die ervaringen aan de hand die jullie ( mutant + angellena dus ) niet willen vertellen, zo vervelend, of......

( als het iid te opdringerig of prive e.d. is hoef je niet te antwoorden )

greetz
Oud 01-07-2004, 19:16
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Lees anders even:
Citaat:
Mutant zei:
Bepaalde ervaringen heb ik uit mijn geheugen gewist, ik weet ze nog wel, maar ik denk er liever niet meer aan, ik zal die dus ook niet zo neer schrijven.
Oud 01-07-2004, 19:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
aapmens schreef op 01-07-2004 @ 19:38 :
mischien een beetje te opdringerig / prive, maar wat is er eigelijk met die ervaringen aan de hand die jullie ( mutant + angellena dus ) niet willen vertellen, zo vervelend, of......

( als het iid te opdringerig of prive e.d. is hoef je niet te antwoorden )

greetz
Ten eerste idd wat Mutant al zei, ik weet ze nog wel, maar wil ze liever niet meer weten, ten tweede omdat die verhalen het vaak voor veel mensen juist extra interessant maakt om er eens flink over door te zeuren waar ik dan al helemaal geen behoefte aan heb.
Oud 01-07-2004, 19:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
aapmens schreef op 01-07-2004 @ 19:34 :
* ontspand weer enigzins *

Mutant vertelde trouwens dat ze heel vaak geesten ziet, heb jij dat ook angellena?

( ik zou daar dus nie mee kunnen leven, 'k schrik toch al zo snel )

greetz
Eeeuhmz... Nou, op die kat na niet elke dag, maar wel regelmatig ja. Mijn hulp word ook vaak ingeroepen als iemand ergens last van heeft om het zo maar te noemen.
Oud 01-07-2004, 20:33
Eend
Eend is offline
Nu word ik ook nieuwsgierig eh

Hebben jullie ook hele positieve dingen meegemaakt met geesten? Behalve die lieve kat van Angellena dan
Oud 01-07-2004, 21:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-07-2004 @ 21:33 :
Nu word ik ook nieuwsgierig eh

Hebben jullie ook hele positieve dingen meegemaakt met geesten? Behalve die lieve kat van Angellena dan
Natuurlijk 2 ervan al beschreven.
Oud 01-07-2004, 22:52
Verwijderd
Tsja, die kat lijkt me toch overduidelijk schizofrenie.

Maar goed, ik ben geen deskundige.
Oud 01-07-2004, 23:06
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
JCG schreef op 01-07-2004 @ 02:38 :
Jij kent toch ook alle voetbal spelregels? Of van welke sport jij beoefend? als ze zich daar voor interreseert verbaast het me niets als ze zo'n spreuk weet
o ja?
Oud 01-07-2004, 23:09
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-06-2004 @ 23:40 :
tuurlijk. Als je eenmaal ervaring hebt gehad en regelmatig contact met elkaar hebt dan leer je ook veel van elkaar en heb je vaak dezelfde methodes en technieken.
je zegt dat je er voor open moet staan? ten eerste waarom sta je er voor open? ten tweede die 5 mensen waar je mee aan dat pentagram zat stonden TOEVALLIG allemaal open voor dit soort... ?

Hmmmm
Oud 01-07-2004, 23:34
JCG
JCG is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 02-07-2004 @ 00:09 :
je zegt dat je er voor open moet staan? ten eerste waarom sta je er voor open? ten tweede die 5 mensen waar je mee aan dat pentagram zat stonden TOEVALLIG allemaal open voor dit soort... ?

Hmmmm
Misschien werden ze wakker door de aanwezigheid van die geest. Lijkt me wel humor, als er iemand tussen stond die niets ervan merkte , opeens mensen die in paniek een pentagram gaan tekenen en kaarsen aansteken.
Oud 02-07-2004, 08:50
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2004 @ 20:39 :
Ten eerste idd wat Mutant al zei, ik weet ze nog wel, maar wil ze liever niet meer weten, ten tweede omdat die verhalen het vaak voor veel mensen juist extra interessant maakt om er eens flink over door te zeuren waar ik dan al helemaal geen behoefte aan heb.
daarom zei ik ook dat je niet hoefde te antwoorden als het te opdringerig e.d. was, zelfs ik snap dat je sommige dingen liever niet verteld / herinnert,
* total respect *

greetz
Oud 02-07-2004, 11:51
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-07-2004 @ 23:52 :
Tsja, die kat lijkt me toch overduidelijk schizofrenie.

Maar goed, ik ben geen deskundige.
*proest*
Schzizofrenie is toch wel wat anders dan dingen zien die er niet zijn. Ik zie bij haar bijvoorbeeld niet, dat ze opdrachtjes moet doen van die kat. Die kat zit daar geheel vrijblijvend.

Maargoed, word jij maar psychiater. Naamplaatjes plakken is erg leuk momenteel!
Oud 03-07-2004, 12:03
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-07-2004 @ 12:51 :
*proest*
Schzizofrenie is toch wel wat anders dan dingen zien die er niet zijn. Ik zie bij haar bijvoorbeeld niet, dat ze opdrachtjes moet doen van die kat. Die kat zit daar geheel vrijblijvend.

Oud 03-07-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 02-07-2004 @ 12:51 :
*proest*

'Schooltype/studierichting: Wat ik doe? Ik doe niks'

Ah nee, ok. Jij hebt wel recht van spreken, dat is waar.
Oud 04-07-2004, 23:16
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-07-2004 @ 14:01 :
'Schooltype/studierichting: Wat ik doe? Ik doe niks'

Ah nee, ok. Jij hebt wel recht van spreken, dat is waar.
lieve schat, ik heb op dit gebied denk ik net iets meer ervaring als jij. En dan te bedenken dat jij zo goedgelovig bent dat jij het eerst geloofd wat je voorgeschreven wordt, nee, daar kom je erg ver mee in deze wereld.

Maar goed, ze is schizofreen hoor. Erg duidelijk...

* denken (o.a. wanen)
* waarneming (hallucinaties)
* Vreemd en bizar gedrag
Naast die psychotische episoden is er sprake van een achteruitgang van het psychisch en sociaal functioneren, die met name tot uiting komt in zogenaamde "negatieve symptomen":
* Affectvervlakking (emotionele afstand, verlies van gevoel)
* Apathie (gebrek aan energie, initiatief en interesse)
* Asociaal (vermijden gezelschap, verminderde belangstelling voor omgeving, grote behoefte alleen te zijn
* Aandachtsvermindering (verminderde aandacht en concentratie)
* Anhedonie (verlies vermogen plezier te beleven)
* Spraakarmoede (alogie: weinig ideeën, vastklampen aan beperkt aantal onderwerpen)

Dat zijn de kenmerken waarvan er maar 1 klopt. Yes, Angellena heeft nu ook een naamplaatje!

Wel toevallig, dat er in dat huis ook nog een aantal andere schizofrenen waren die (nog toevalliger) precies dezelfde hallucinatie hadden!

Maargoed, toeval is de wereld nog niet uit.

En nu kap ik met deze onzin.
Oud 05-07-2004, 09:06
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 01-07-2004 @ 12:05 :
Soms als ik naar muziek luister die ik echt schitterend vind lijkt het alsof ik uit mijn lichaam ga en één wordt met de muziek, dit heb ik ook soms als ik op mijn gitaar speel (is dit een 'ervaring' of is dit normaal?)
das de kracht van muziek.. die het teminste kan hebben.. klinkt niet heel raar vind ik
Oud 05-07-2004, 09:13
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 02-07-2004 @ 00:09 :

Hmmmm
kun je niet zelf lichtelijk een andwoord bedenken?

als er zon geest in die kamer staat, en die heeft bepaalde kracht, dan kun je die inderdaad voelen ja... als je hier geen ervaring mee hebt betekenend het niet dat het niet zo kan zijn.
die 5 mensen die mee deden, waren misschien wel vrienden.. die elkaars ervaringen al hadden gedeelt, en daardoor al vrij open staan.. maar zelfs dan ! stel er zitten 2 bij die niet weten wat ze overkomt.. maar hun tekenen een pentagram en stappen erin om te zeggen dat het veilig is.. dan is het niet totaal vreemd dat hun daarbij in stappen...
Oud 05-07-2004, 23:24
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 05-07-2004 @ 10:13 :
kun je niet zelf lichtelijk een andwoord bedenken?

als er zon geest in die kamer staat, en die heeft bepaalde kracht, dan kun je die inderdaad voelen ja... als je hier geen ervaring mee hebt betekenend het niet dat het niet zo kan zijn.
die 5 mensen die mee deden, waren misschien wel vrienden.. die elkaars ervaringen al hadden gedeelt, en daardoor al vrij open staan.. maar zelfs dan ! stel er zitten 2 bij die niet weten wat ze overkomt.. maar hun tekenen een pentagram en stappen erin om te zeggen dat het veilig is.. dan is het niet totaal vreemd dat hun daarbij in stappen...
Mwa, zoiets. Alle 5 personen die meewerkten zijn vrienden van elkaar, hebben zelf al meerdere ervaringen gehad en gedeeld. Vandaar ook dat we allemaal wisten wat we moesten doen en hoe.
Oud 06-07-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 05-07-2004 @ 00:16 :
lieve schat, ik heb op dit gebied denk ik net iets meer ervaring als jij.
Dat zegt meer over jou dan over hem.

Citaat:
En nu kap ik met deze onzin.
Halleluja

Ik vind die verhalen van AngelLena ook wel erg sterk. Dat van die kat waar ze 'doorheen grijpt' is niet normaal en dat 3e verhaal lijkt net uit een mislukte horrorfilm te komen als je het mij vraagt.

Sorry hoor, maar ik geloof er echt totaal niks van.
Oud 06-07-2004, 10:39
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar ik geloof er echt totaal niks van.
dan geloof je het toch niet, ik lig er niet wakker van,

maar waarom zou angellena ons voor de gek houden en dat verhaal uit d'r duim gezogen hebben, daar schiet zij toch ook niks mee op....

sjees

greetz
Oud 06-07-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
aapmens schreef op 06-07-2004 @ 11:39 :
maar waarom zou angellena ons voor de gek houden en dat verhaal uit d'r duim gezogen hebben, daar schiet zij toch ook niks mee op....
Om interessant te doen of om aandacht te trekken bijvoorbeeld.
Oud 06-07-2004, 12:33
aapmens
aapmens is offline
@ ********
en dat zou haar op wat voor manier helpen?

'k snap dat je sceptisch bent maar ik vind wel dat je tenminste van iemand iets zou moeten kunnen aannemen.
als angellena zo'n verhaal verteld / typt geloof ik dat:
Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze liegt...

greetz
Oud 06-07-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
aapmens schreef op 06-07-2004 @ 13:33 :
'k snap dat je sceptisch bent maar ik vind wel dat je tenminste van iemand iets zou moeten kunnen aannemen.
Om iets aan te nemen moet ik het aannemelijk vinden.

Ze zegt zelf dat ze spoken ziet en jij neemt het zowaar aan!
Oud 06-07-2004, 18:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Eend schreef op 05-07-2004 @ 00:16 :

Dat zijn de kenmerken waarvan er maar 1 klopt. Yes, Angellena heeft nu ook een naamplaatje!
Jij kent angellena persoonlijk? Hebt urenlange gesprekken met haar gevoerd?
Of misschien niet, en heb je even veel recht van spreken als Mephostophilis?

Op de een of andere manier denk ik het laatste.
Oud 06-07-2004, 19:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
aapmens schreef op 06-07-2004 @ 13:33 :
Nou ja ze liegt niet; ze heeft IMHO gewoon alles niet op een rijtje.

The mind is a dangerous thing when it's on the wrong track.
Oud 06-07-2004, 19:20
Eend
Eend is offline
Dat jullie er niks van geloven, FIJN. Maar om iemand dan gelijk een schizofreen te noemen gaat mij gewoon te ver.

Ik ga toch ook niet zeggen: Jullie zien niks, dus jullie zijn maar een stel laagbegaafden.

Misschien verbeeld ze het zich, so what? Iedereen verbeeld zich wel eens wat, maar lang niet iedereen is gelijk schizofreen.
Oud 06-07-2004, 19:21
Eend
Eend is offline
Citaat:
******** schreef op 06-07-2004 @ 11:43 :
Om interessant te doen of om aandacht te trekken bijvoorbeeld.
Ow, vergeten, dat doe jij nu natuurlijk niet
Oud 06-07-2004, 19:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 06-07-2004 @ 19:50 :
Jij kent angellena persoonlijk? Hebt urenlange gesprekken met haar gevoerd?
Of misschien niet, en heb je even veel recht van spreken als Mephostophilis?

Op de een of andere manier denk ik het laatste.
Ik beschuldig niet zomaar iemand met een ziekte, terwijl die persoon niet eens een symptoon ervan heeft.

Regels voor berichten