Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 14:50
Str0nk
Str0nk is offline
http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/18793157/

Weer een interessante aflevering van tegenlicht, het was net op TV maar is ook online te bekijken, zie bovenstaande link.

Ik vond het verbazingwekkend hoe simpel het is om zware wapens te kopen in Amerika, en ze daarna het land uit smokkelen.
Kerry deinst er blijkbaar ook niet voor terug geld te accepteren van terroristen, of is de UCK (het Kosovo Bevrijdingsleger) geen terroristische organisatie ? Ik had al eerder vernomen dat Albanezen drugs verkochten in westerse landen om de UCK te financieren.

Kijk zelf zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 15:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2004, 15:10
Daevrem
Daevrem is offline
De VS schijnt ook de moslims in Srebrenicia te hebben bewapend terwijl de nederlanders die juist probeerden te ontwapenen. Omdat die Moslims de Servie-ers aanviellen voelden die zich gedwongen Srebrenicia aan te vallen, met gevolf de genocide.
Oud 11-09-2004, 15:25
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 11-09-2004 @ 16:10 :
De VS schijnt ook de moslims in Srebrenicia te hebben bewapend terwijl de nederlanders die juist probeerden te ontwapenen. Omdat die Moslims de Servie-ers aanviellen voelden die zich gedwongen Srebrenicia aan te vallen, met gevolf de genocide.
Dat lijkt me meer servische propaganda
Oud 12-09-2004, 01:31
T_ID
T_ID is offline
ik denk dat de claims dat kerry geld aanneemt van het UCk de zoveelste zaak van republikeins kerry-bashen is.

en dan nog, Bush wordt gefinancierd door Saoudi Arabie, de familie Bin Laden zijn degenen die zijn eerste bedrijf voor hem hebben betaalt, dus go figure wie dan het minste van twee kwaden wordt.
Oud 12-09-2004, 01:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 11-09-2004 @ 16:25 :
Dat lijkt me meer servische propaganda
Mij ook ja.
Oud 12-09-2004, 02:16
Marnin
Marnin is offline
so .....
een stelregel is
de usa heeft morele waarden zodra het ze uitkomt een ander land binnen te vallen om hun eigen ecomische belangen veilig te stellen.
voor de rest ,fuck it.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:41
Verwijderd
@TS: Bad URL.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:40
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Marnin schreef op 12-09-2004 @ 03:16 :
so .....
een stelregel is
de usa heeft morele waarden zodra het ze uitkomt een ander land binnen te vallen om hun eigen ecomische belangen veilig te stellen.
voor de rest ,fuck it.
precies....

Terroristen volgens Amerikaanse principes zijn vrijheidsstrijders op het moment dat Amerika ze kan gebruiken, zijn gewapende groepen (neutraal, geen mening, behouden van geven van mening) zolang Amerika er niet verder of minder ver mee komt en zijn plotseling Terroristen als ze zich tegen Amerika of Amerikaanse belangen keren.

zo werkt de wereld.

Amerikanen (nee het Amerikaanse beleid) kan het flikker schelen of er nou 10, 100.000 of 10 miljoen mensen sneuvelen in een of andere afgelegen landje zolang het hun geen flikker uitmaakt, maar opeens verandert de situatie en ooooh dan zijn onze amerikaantjes in eens moraalridders.

fuck them.

11 september had voor Amerika een history's (turning/learning)-point moeten zijn, maar blijkbaar is het goddelijke kapitalisme oppermachtig en kent Amerika geen enkele waarde buiten "geld" en "macht".
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 13:32
T_ID
T_ID is offline
wat hypocriet om te beweren dat Amerika beter moet weten als de hele mensheid zo in elkaar zit...
Oud 12-09-2004, 14:54
Pudding_Gek
Pudding_Gek is offline
ik vraag me alleen af, word die gozer nou niet meteen opgepakt.
Oud 12-09-2004, 15:19
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-09-2004 @ 14:32 :
wat hypocriet om te beweren dat Amerika beter moet weten als de hele mensheid zo in elkaar zit...
de figuren die hun kop et verst boven et maaiveld uitsteken worden altijd gepakt... Amerika is gebouwd op het bloed van de mensheid (so are we) maar wij leven nog ietwat gematigd, Amerika houdt ECHT nergens rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:35
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-09-2004 @ 02:31 :
ik denk dat de claims dat kerry geld aanneemt van het UCk de zoveelste zaak van republikeins kerry-bashen is.

en dan nog, Bush wordt gefinancierd door Saoudi Arabie, de familie Bin Laden zijn degenen die zijn eerste bedrijf voor hem hebben betaalt, dus go figure wie dan het minste van twee kwaden wordt.
Nee, kijk zelf, een afgezant bedankt de zaal voor hun geld namens Kerry, en er wordt openlijk gesproken over ieders rol tijdens de oorlog.

Ja precies "go figure wie dan het minste van twee kwaden wordt" Bush of Kerry, het maakt niks uit, ze verdedigen alleen andere belangen.

Ik zie Wesley Clark trouwens wel zitten als minister van defensie, kan ie de klus klaren
Oud 12-09-2004, 16:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 12-09-2004 @ 16:19 :
de figuren die hun kop et verst boven et maaiveld uitsteken worden altijd gepakt... Amerika is gebouwd op het bloed van de mensheid (so are we) maar wij leven nog ietwat gematigd, Amerika houdt ECHT nergens rekening mee.
Blablabla *kutonzin* blablabla
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:09
McCaine
McCaine is offline
great thread trouwens
Oud 12-09-2004, 23:03
Daevrem
Daevrem is offline
"Dat lijkt me meer servische propaganda "

Zou kunnen, maar ik heb er dacht ik ooit een BBC docu op de VTR over gezien.

En verder klopt de rol van de VS en de NATO omtrend Srebrenicia zowiezo niet.
Reageren

Regels voor berichten