Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2004, 13:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb dit verhaal geschreven omdat het mij opviel dat in bijna alle verhalen en films de hoofdfiguur de 'goeie' is, en dat de goede kant altijd wint. Als de hoofdfiguur al bij de slechte kant is word hij later goed of heeft hij ook een menselijke kant. Nou, hier dus niet. De hoofdfiguur is in- en inslecht. Hij heeft geen menselijke kant en houdt alleen maar van doden en verminken.
Het is een fantasyverhaal, maar iets anders als normaal. Het speelt zich namelijk af op onze eigen aarde. Het is geschreven en de derde persoon enkelvoud, wat ik normaal nooit doe. (ik schrijf alleen maar ik-verhalen) Dit heb ik gedaan omdat ik me niet kan identificeren met de hoofdpersoon, wat bij al mijn andere verhalen wel is. Als er dus wat grammaticale fouten in staan komt dit dus hierdoor. excuses hiervoor.
Als jullie het gelezen hebben zeg dan ook even wat jullie ervan vonden, ok?

Kharggg werd wakker in zijn tent. Hij stond op en begon aan zijn ochtendritueel.
Dit hield in dat hij naar buiten liep en een willekeurige ork die nog lag te slapen een trap in zijn zij gaf. Deze ongelukkige moest dan de rest wakker maken. Daarna liep hij naar het gevangenenkamp. Daar koos hij een willekeurige vrouwelijke gevangene uit die hij dan misbruikte. Eigenlijk vond hij dit smerig, hij vond alle mensen maar smerig, maar hij wist dat dit ook voor haar gold. Hij hield ervan om mensen bang te maken, en ze duidelijk te maken dat hun leven in zijn handen lag. Hij wist ook dat zijn mannen nu verrekten van de honger. Orks eten mensenvlees maar hij had tegen zijn jongens gezegd dat niemand mocht worden opgegeten als hij haar nog niet gehad had. Zodra hij klaar was zouden ze haar bespringen en verscheuren, vechtend om een stuk vlees. Hij wist dat ze braaf zouden wachten, want hij had een keer iemand zijn nek omgedraaid toen hij niet naar hem luisterde.
Na dit ritueel liep hij naar Orrturg, zijn eerste luitenant. Deze moest nog langer wachten met eten want hij moest hem vertellen wat de orders van vandaag waren. Ze waren namelijk in dienst van het leger van generaal Mitreaon. Het was nu drie jaar geleden sinds hun magiërs ze naar deze vreemde wereld hadden getransporteerd, toen hun eigen wereld volkomen leeggeplunderd was. Een kale, dorre vlakte was het nu. Deze mensen waren technologisch veel verder, maar zwaar in de minderheid. De orks waren met tientallen miljarden hier naar toe gekomen, en elke dag stierven ze met bosjes tegelijk aan de vuurspuwende stokken van de mensen. Maar voor elke ork die viel stonden er tienduizend klaar om hem te vervangen. De mensensteden vielen één voor één. Hoe werden de steden ook al weer genoemd die zijn compagnie veroverd had? New York, Chicago, Dallas, Boston, Detroit en nog honderden meer. Hij stond op het enige continent waar nog mensen in leven waren die niet als slaaf of als voedsel dienden. Alle andere continenten waren veroverd, mede door de oorlog die de mensen zelf aan het voeren waren toen zij hier aankwamen. Het leger van het land waar zijn nu waren was in oorlog met een ander land, dat de mensen ‘Irak’ noemde.
En nu vertelde Orrturg hem dat het doelwit van vandaag de enige overgebleven leider van de mensen was, en ook de belangrijkste van ze allemaal. Zijn naam was George W. Bush, maar Kharggg kon deze naam niet uitspreken. Geen ork kan de keelklanken van een menselijke naam produceren. Maar dat maakte niet uit. Kharggg wist waar hij zich bevond. Dit was namelijk in dat grote witte gebouw dat zijn jongens gisteren omsingeld hadden.
Hij schreeuwde zijn bevelen en zijn orks vielen aan, zonder enige vorm van zelfbehoud. Het werd een slachtpartij. De mensen die verscholen zaten in het gebouw schoten vanuit de ramen op de troepen van Kharggg, die in bosjes neervielen. Maar orks bereikten uiteindelijk het gebouw. Ze begonnen de deur in te beuken, terwijl sommige door de ramen gingen. De eerste menselijke soldaten werden gedood. Toen de deur het begaf mengde Kharggg zelf zich in het strijdgewoel. Hij stormde naar voren, gevolgd door Orrturg en zijn elite-lijnwacht van zwarte orks. Vele mensen stierven door zijn zwaard, omdat hij een van de beste orkkrijgers was, en bovendien ook nog gezegend was met intelligentie, zodat hij taktiek kon gebruiken. Het gevecht draaide al snel in het voordeel van de orks, hoewel er weer veel doden waren gevallen.
Er was nog een grote kamer waar de orks nog niet binnen waren gekomen. Deze kamer was zwaar gepantserd en de deur was gebarricadeerd. Kharggg wist dat de president hier verscholen zat. Hij riep een explosieventeam naar voren komen. Een grote bom van zwart toverpoeder werd voor de deur gelegd. Nadat iedereen dekking had gezocht wees Kharggg een ongelukkige ork aan om het poeder aan te steken. Dit was een zelfmoordmissie, maar zijn orks waren banger van Kharggg dan voor de dood, dus de ork stak de bom aan. Een gigantische explosie volgde, die de deur wegvaagde. De orks stormden onmiddellijk naar binnen, maar de mensen hadden een linie van soldaten voor de president neergezet. Ze vuurden allemaal tegelijk. Tientallen orks sneuvelden, maar weer werden de mensen overrompeld vanwege het grote aantallen orks.
Kharggg schreeuwde: ‘Raak de leider niet aan, hij is van mij!!!’ Terwijl de orks de bodyguards van Bush doodde, stapte Kharggg op de president zelf af. Deze stond met zijn rug tegen de muur, met een pistool in zijn hand. Kharggg was totaal niet bang, want hij wist dat leiders van mensen, in tegenstelling tot orkleiders, minder goed kunnen vechten dan hun soldaten. Kharggg pakte zijn mes. Bush schoot een kogel af. Mis. Nog een. Mis. En nog een. Weer mis. En Kharggg kwam grommend dichterbij. Nu schoot George W. raak, maar alleen in Kharggg’s schouder. Kharggg gromde van de pijn, en hakte met een houw de arm met het pistool van Bush’s lijf af. Daarna ging het mes in zijn borst, en de laatste leider van de mensen viel dood ten aarde neer. Kharggg hakte zijn hoofd af en hield het hoog in de lucht. Hij schreeuwde een overwinningskreet.
‘De aarde is van ons, dit is het einde van de mensen!!!!’

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 18:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 14:19
Nijn*
Nijn* is offline
Het interesseert me voor geen ruk..
Ten eerste: deze genre trekt mij zelden of nooit.. Áls deze me trekt, moet hij natuurlijk wel goed geschreven zijn. Dit is werkelijk pulp. Ik bedoel dingen als tactiek met een k ..Sorry hoor, maar dit is blubber. Het verhaal slaat eigenlijk nergens op..En die orks heb je gejat van LOTR.. Moet ik dit zien als een soort protest tegen andere verhalen?

Citaat:
Dit heb ik gedaan omdat ik me niet kan identificeren met de hoofdpersoon
Hihi, ben jij zo'n goed persoon dan? Sorry maar dit klinkt erg arrogant.

Citaat:
Kharggg werd wakker zijn tent.
Misschien moet je erbij zetten dat hij IN zijn tent wakker werd?

Citaat:
Dit hield in dat hij naar buiten liep en een willekeurige ork die nog lag te slapen ee n trap in zijn zij gaf.
Lange zin, misschien een komma?

*heeft nu al geen zin meer in verbeteren* Laat maar zitten.. Ik hoop dat je wat positieve reacties krijgt.. Misschien was deze reactie wel een beetje bot, maar ja, je wilde weten wat wij ervan vonden. Dus geef ik mijn mening

Nijn*
Oud 15-07-2004, 15:21
A Narrator
A Narrator is offline
Wel leuk dat Bush dood gaat!

Als dit verhaal serieus genomen moet worden is het totaal geen succes. Maar als je de wereld van nu een beetje op de hak wil nemen lukt het zeker!
Grappig verhaal.
Oud 15-07-2004, 15:22
Verwijderd
die in bosjes neervielen.

met bosjes tegelijk

Grim- hip stukje
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:22
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 15-07-2004 @ 15:19 :
Ik bedoel dingen als tactiek met een k
Tactiek mag ook met een k.

Citaat:
En die orks heb je gejat van LOTR..
Duh, dat is toch wel duidelijk... Moet ik er een copyright tekentje bij zetten of zo?? Ik kon alleen geen leuke naam verzinnen voor het buitenaardse ras.

Citaat:
Moet ik dit zien als een soort protest tegen andere verhalen?
nee

Citaat:
Hihi, ben jij zo'n goed persoon dan? Sorry maar dit klinkt erg arrogant.
Nee, ik kan mezelf niet identificeren met een massamoordenaar die meisjes verkracht omdat hij weet dat ze dan bang voor hem zijn en die ook zonder aarzelen zijn eigen mannen ombrengt...
Jij wel dan?

Citaat:
Misschien moet je erbij zetten dat hij IN zijn tent wakker werd?
heb ik veranderd.
Oud 15-07-2004, 18:32
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 15-07-2004 @ 16:21 :
Wel leuk dat Bush dood gaat!

Als dit verhaal serieus genomen moet worden is het totaal geen succes. Maar als je de wereld van nu een beetje op de hak wil nemen lukt het zeker!
Grappig verhaal.
Het is niet de bedoeling dat het verhaal serieus genomen moet worden.
En het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat de dood van Bush als 'leuk' beschouwd wordt. Mensen moeten zoiets hebben van: hopen dat dit nooit werkelijk gebeurd, het einde van de mensheid, hopen dat Bush die Kharggg weet de doden, enzovoort. Anders had ik wel Osama Bin Laden of zo als tegenstander neergezet....maar dat kon niet want dan heb je twee slechteriken tegenover elkaar.
Oud 15-07-2004, 19:01
Verwijderd
Ik vind het idee op zich niet verkeerd. Dat er al orks bestaan in een ander verhaal maakt de naam niet bijster origineel, maar als je zo gauw niet op een andere naam kan komen weten mensen in ieder geval wel wat je bedoelt. Op de een of andere manier vond ik het niet heel erg lekker lezen, ik kan je zo gauw niet vertellen waar het aan ligt. Ik denk dat als je het zelf nog eens goed naleest, echt kritisch bedoel ik, er nog best een paar dingetjes uit te halen zijn die het verhaal wat vloeiender kunnen maken, wat makkelijker om te lezen. Het is niet echt het soort verhaal waar ik van houd, maar ik denk dat mensen die wel van dit soort verhalen houden het best zouden kunnen waarderen. Als het iets makkelijker zou lezen, zou ik het een vrij goed verhaal vinden.

PS: Dat ik vind dat het niet makkelijk leest, komt denk ik ook, omdat het dit keer niet in de ik-vorm is geschreven. Je zegt zelf ook dat je dat normaal wel doet, dus het is niet zo raar dat dit misschien wat moeilijker schrijft en dus wat moeilijker leest (voor mij) dan wat je normaal doet.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:05
A Narrator
A Narrator is offline
Toen ik het verhaal las had ik niet het gevoel van 'hopen dat dit nooit in het echt gebeurt'. Ik heb eigenlijk gegniffeld tijdens het lezen, niet omdat het slecht is ofzo. Nee omdat het juist zo onwerkelijk is dat het grappig is.
Oud 15-07-2004, 23:12
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 15-07-2004 @ 20:05 :
Toen ik het verhaal las had ik niet het gevoel van 'hopen dat dit nooit in het echt gebeurt'. Ik heb eigenlijk gegniffeld tijdens het lezen, niet omdat het slecht is ofzo. Nee omdat het juist zo onwerkelijk is dat het grappig is.
OK, dat zal ik dan maar als compliment opvatten, want het is natuurlijk ook onwerkelijk.
Oud 16-07-2004, 15:39
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 15-07-2004 @ 19:22 :

Duh, dat is toch wel duidelijk... Moet ik er een copyright tekentje bij zetten of zo?? Ik kon alleen geen leuke naam verzinnen voor het buitenaardse ras.

Nja, je komt wel een beetje bot over, maar ik besluit me er niets van aan te trekken. Ik wilde hier alleen mee verduidelijken dat ik de orks een beetje onorigineel vond.

Nee, ik kan mezelf niet identificeren met een massamoordenaar die meisjes verkracht omdat hij weet dat ze dan bang voor hem zijn en die ook zonder aarzelen zijn eigen mannen ombrengt...
Jij wel dan?

Whiehie, wie weet ...
Trouwens, het stuk waarin Bush doodging, had ik opzich ook niets op tegen
Oud 16-07-2004, 16:06
Signy
Signy is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 15-07-2004 @ 19:32 :
Het is niet de bedoeling dat het verhaal serieus genomen moet worden.
En het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat de dood van Bush als 'leuk' beschouwd wordt. Mensen moeten zoiets hebben van: hopen dat dit nooit werkelijk gebeurd, het einde van de mensheid, hopen dat Bush die Kharggg weet de doden, enzovoort. Anders had ik wel Osama Bin Laden of zo als tegenstander neergezet....maar dat kon niet want dan heb je twee slechteriken tegenover elkaar.
Nou, ik heb zelf niet het idee dat ik denk 'hopen dat dit verhaal nooit echt gebeurd'.
Ten eerste vind ik het heel onrealistisch. Ja ok, ik snap dat het fictie is dat ik inlevensvermogen moet hebben, maar aan de ene kant Orks (die ik gelijk aan het boek LotR koppel.. maar dat lijkt me logisch) en aan de andere kant de mensheid... dat klópt gewoon niet. (kan aan mij liggen)

Ik zou btw echt 'Orks' veranderen in een andere naam. Nu denk ik gewoon dat je te lui bent om een naam te bedenken. Ik bedoel, Kharggg is wel een leuke, aparte naam... Gewoon ff verder verzinnen. Nu link ik je verhaal gelijk met LotR, terwijl dat de bedoeling niet moet zijn.

Verder zeg je dat de hoofdfiguur in en inslecht is. Dat kan je volgens mij nog veel meer uitwerken. Nu schopt hij een Ork en misbruikt hij vrouwen. Dat kan slechter lijkt me. En het feit dat hij Bush doodt, daar wordt tie alleen maar liever van. .
Zo zeg je ergens: "Dit was een zelfmoordmissie, maar zijn orks waren banger van Kharggg dan voor de dood, dus de ork stak de bom aan." Ik geloof je op je woord, maar door je hoofdpersoon meer uit te werken, snap je die Ork ook meer... begrijp je. Tot nu toe heb ik negatief gevoel bij de Ork, maar uit je verhaal moet eigenlijk blijken dat je een soort van medelijden voelt met de Orks, vanwege die in en inslechte Kharggg.

Je verhaal kan veel spannender en uitgebreider en grauwer!
"Kharggg pakte zijn mes. Bush schoot een kogel af. Mis. Nog een. Mis. En nog een. Weer mis. En Kharggg kwam grommend dichterbij. Nu schoot George W. raak, maar alleen in Kharggg’s schouder. Kharggg gromde van de pijn, en hakte met een houw de arm met het pistool van Bush’s lijf af." Hierbij onderdruk ik een gaapje... bij wijze van spreken.
Oud 17-07-2004, 01:24
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Signy schreef op 16-07-2004 @ 17:06 :
Nou, ik heb zelf niet het idee dat ik denk 'hopen dat dit verhaal nooit echt gebeurd'.
Ten eerste vind ik het heel onrealistisch. Ja ok, ik snap dat het fictie is dat ik inlevensvermogen moet hebben, maar aan de ene kant Orks (die ik gelijk aan het boek LotR koppel.. maar dat lijkt me logisch) en aan de andere kant de mensheid... dat klópt gewoon niet. (kan aan mij liggen)

Ik zou btw echt 'Orks' veranderen in een andere naam. Nu denk ik gewoon dat je te lui bent om een naam te bedenken. Ik bedoel, Kharggg is wel een leuke, aparte naam... Gewoon ff verder verzinnen. Nu link ik je verhaal gelijk met LotR, terwijl dat de bedoeling niet moet zijn.

Verder zeg je dat de hoofdfiguur in en inslecht is. Dat kan je volgens mij nog veel meer uitwerken. Nu schopt hij een Ork en misbruikt hij vrouwen. Dat kan slechter lijkt me. En het feit dat hij Bush doodt, daar wordt tie alleen maar liever van. .
Zo zeg je ergens: "Dit was een zelfmoordmissie, maar zijn orks waren banger van Kharggg dan voor de dood, dus de ork stak de bom aan." Ik geloof je op je woord, maar door je hoofdpersoon meer uit te werken, snap je die Ork ook meer... begrijp je. Tot nu toe heb ik negatief gevoel bij de Ork, maar uit je verhaal moet eigenlijk blijken dat je een soort van medelijden voelt met de Orks, vanwege die in en inslechte Kharggg.

Je verhaal kan veel spannender en uitgebreider en grauwer!
"Kharggg pakte zijn mes. Bush schoot een kogel af. Mis. Nog een. Mis. En nog een. Weer mis. En Kharggg kwam grommend dichterbij. Nu schoot George W. raak, maar alleen in Kharggg’s schouder. Kharggg gromde van de pijn, en hakte met een houw de arm met het pistool van Bush’s lijf af." Hierbij onderdruk ik een gaapje... bij wijze van spreken.
Ik was al bezig met een andere naam. Wat vinden jullie van:
Zianoids
of:
Humargs

En dus de hoofdpersoon meer uitwerken, check. Meer excessen en zo, meer gruweldaden.

Ik dacht juist dat dat laatste stuk wel behoorlijk spannend was, met dat doorgeladen pistool en dan de hele tijd misschieten, maar goed, zou ik dan toch nog eens over nadenken...

En als laatste: Wat heeft iedereen toch tegen Bush????
Oud 17-07-2004, 11:53
Signy
Signy is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 17-07-2004 @ 02:24 :
Ik was al bezig met een andere naam. Wat vinden jullie van:
Zianoids
of:
Humargs

En dus de hoofdpersoon meer uitwerken, check. Meer excessen en zo, meer gruweldaden.

Ik dacht juist dat dat laatste stuk wel behoorlijk spannend was, met dat doorgeladen pistool en dan de hele tijd misschieten, maar goed, zou ik dan toch nog eens over nadenken...

En als laatste: Wat heeft iedereen toch tegen Bush????
Zianoids klinkt me enigszins bekend.... maar ik kan het ook fout hebben hoor.. Prima namen.

Dat laatste stukje, daar kan je veel meer over uitweiden, niet alleen de acties beschrijven maar ook de gedachtes enzovoorts. Zo creër je meer spanning misschien... ?

Jij bent voor Bush? Tssk.
Oud 17-07-2004, 14:01
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Signy schreef op 17-07-2004 @ 12:53 :
Zianoids klinkt me enigszins bekend.... maar ik kan het ook fout hebben hoor.. Prima namen.

Dat laatste stukje, daar kan je veel meer over uitweiden, niet alleen de acties beschrijven maar ook de gedachtes enzovoorts. Zo creër je meer spanning misschien... ?

Jij bent voor Bush? Tssk.
Als die naam enigzins bekend klinkt is dat puur toeval. Ik heb gewoon een beetje gegoocheld met letters totdat het lekker klinkt. (je moet het een beetje als een keelklank uitspreken, net zoals Kharggg overigens, Andy Serkins doet dat ook als hij 'Gollum' zegt )
Oud 17-07-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 17-07-2004 @ 02:24 :

Je laatste stuk gaat te snel. Je bent voorbij de spanning voordat je t weet, alsof je met je fiets een lieveheersbeest platrijdt

Grim
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 14:08
Millroy
Millroy is offline
Uw vergelijkingen zijn komisch, geniaal en zeer accuraat.
Oud 17-07-2004, 14:14
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-07-2004 @ 15:03 :
Je laatste stuk gaat te snel. Je bent voorbij de spanning voordat je t weet, alsof je met je fiets een lieveheersbeest platrijdt

Grim
ha ha ha!
Bush's kracht zit hem ook niet in zijn gevechtskunde, maar in de knoppen die hij op zijn bureau heeft.....
launch SCUD-missiles now!!
Oud 17-07-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 17-07-2004 @ 15:14 :
ha ha ha!
Bush's kracht zit hem ook niet in zijn gevechtskunde, maar in de knoppen die hij op zijn bureau heeft.....
Gewoon een balans vinden tussen spanning en details. En dan langzaam meer spanning tegenover de details.

Grim
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 19:17
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-07-2004 @ 15:17 :
Gewoon een balans vinden tussen spanning en details. En dan langzaam meer spanning tegenover de details.

Grim
Oud 17-07-2004, 19:21
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 17-07-2004 @ 15:14 :
ha ha ha!
Bush heeft geen Scuds, dat zijn de wapens van de taliban en de persons formerly known as the sovjets.
Bush heeft Smart bombs, black hawks, warheads etc etc
Veeeel knopjes.
Maar goed, ff ontopic.
Je verhaal vindk vreemd, ik kan me niet inleven.
Vreemd dat die Aliens nog met Bush te doen hebben.
Met de verkiezingen in het vooruitzicht etc
Neem Kerry
Reageren

Regels voor berichten