Wachten. Aah, ik haat het. Maar nu vind ik het wel fijn. Stiekem, want jij mag het niet weten. Dan laat je me nog meer wachten. En dat wil ik nou ook weer niet.
Het is hier echt mooi. Ben hier al ongelooflijk vaak langs gefietst. Elke keer als ik naar je toeging. Hoe vaak zal het al geweest zijn? Misschien wel bijna honderd keer. Honderd keer hier langs gefietst, maar het is me nog nooit echt opgevallen. Tot aan afgelopen week. Toen besloot ik dat ik hier eens een keertje op een bankje moest gaan zitten.
Dus nu zit ik hier.
Te wachten. Want jij mag pas weg als je hebt gegeten. En ik wil niet eerder binnenvallen. Maar ik vind het niet erg, hoor. Nee, het is mooi hier. Ik kijk niet al te goed naar de dingen om me heen, want dadelijk zie ik enge beestjes en dan is het hele moment kwijt.
Ik blijf hier gewoon stil zitten.
Nou ja, stil… Rechts van me razen auto’s over de A2. Maar links van me is een oase van rust. Gras, bomen, struiken, vogels, lieve bloemetjes. Zal ik bloemetjes plukken voor je? Hihi, nee, dan zie ik die beestjes!
Die rijkelui hier zijn het denk ik niet gewend dat er roze fietsen in hun liefdevolle park staan. Nou, sorry! Ik blijf hier toch lekker zitten. Zit lekker hier. Behalve dan dat de rugleuning van het bankje in mijn rug zit te porren. Eventjes verzitten.
Zo, dit zit beter.
Telkens als er iemand om de hoek komt, denk ik dat jij het bent. Maar nee, helaas. Het zijn telkens van die kakkers met hun leuke wapperende sjaaltjes, die afkeurend naar mij en mijn fiets kijken. Ik en mijn tweewielertje. “Pretty in pink, isn’t she pretty in pink?”.
Hihi, die boom daar lijkt op een man met een puntneus! Niet vergeten, dat moet ik dadelijk tegen je zeggen.
Een vogeltje komt dichterbij. Hallo, vogeltje! Kom je gezellig naast me zitten? Mag best, hoor! Ik zal je geen pijn doen! Oh, ja, vlieg maar weg. Pff, dan hoeft het al niet meer. Sjonge.
Zal wel weer een merel zijn.
Hee, daar fiets jij! Gek jongetje, je fietst de verkeerde kant op! Kom terug! Hihi, hoi! Daar ben je. “Hier zitten veel merels, joh!”, zeg je.
Jouw Merel, ja.
Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 20:46.
|