Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 07:48
D@mien
D@mien is offline
...terwijl ál mn data dr op staat (10Gb!!), inclusief alles voor school...de films ed zijn vervangbaar natuurlijk, maar die schooldingen niet...

Et is dus belangrijk dat mn computer weer duidelijk gemaakt wordt dat mn HD gewoon toegankelijk is.....

Et kwam ongeveer zo:
Ik werd gister ineens geveld door een virus (mn hele netwerk), en als enige was mijn computer niet te herstellen. (et virus blokkeerde mn netwerkverbinding, maakte zonealarm en McAfee niet meer t egebruiken (zelfs niet na re-install)) Enige oplossing dus: overal backups maken op andere schijf in compu (geen partitie van diezelfde schijf) en formatten die C:\...
Dat ging goed, maar nadat ik XP dr weer had opgegooid kreeg ik een bericht dat XP mn 2e HD niet kan lezen, gevolgd met de vraag of ik em wilde formatten...ik heb natuurlijk NEE!! gekozen.
Ik vet balen...want ik weet dat ie geformat is..(had Tofke me nog mee geholpen op Onzin pas geleden(HD was nieuw)) Dus ik ben zeker dat alles dr nog opstaat en ie geformat is..

Mijn noodkreet en vraag is dus: Kan ik mijn computer duidelijk maken dat mn 2e HD wel degelijk geformat is...of iig die data kan redden...
Oud 13-05-2002, 08:24
Verwijderd
Heb ik ook gehad,
ik heb 'm toen maa geformat en er stond bij mij ook data op[school, websites etc etc]
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 08:57
Verwijderd
NTFS/FAT verschilletje?

Zet die 2e HD eens in een andere bak, waar bijv. Win '98 opdraait, en kijk of die hem wel kan lezen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 10:23
pietje63
pietje63 is offline
zoek bij download.com naar iets van data recovery
zijn best goede programma's voor
Oud 13-05-2002, 11:00
The Iceman
The Iceman is offline
Misschien heeft het virus niet alleen je c schijf maar ook je andere harde schijf aangetast? In dat geval ziet het er niet al te best uit voor je.

Oh en, je wordt niet 'ineens geveld door een virus', je 'installeert' zoiets meestal zelf. (Jij, je broertje of je moeder). Dus hamer het er maar eens goe in dat ze geen bestanden moeten openen die ze via mail krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 11:58
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
Oh en, je wordt niet 'ineens geveld door een virus', je 'installeert' zoiets meestal zelf. (Jij, je broertje of je moeder). Dus hamer het er maar eens goe in dat ze geen bestanden moeten openen die ze via mail krijgen.
Dat is zeker waar!! Een vriend van mij loopt altijd te zeiken dat Outlook Express zo gevaarlijk is qua beveiliging omdat iedereen z'n virussen op O.E. baseert. Mijn standaardantwoord is, dat het voor míj niet echt gevaarlijk is, maar wél voor oude opaatjes die als ze een mail aanklikken en direct een venstertje krijgen van "wilt u dit openen?" braaf op ja klikken ipv op nee en ff te kijken wat het wel niet is...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 12:07
robdr
robdr is offline
Dit lijkt verdacht veel op een corrupte fat (file allocation table). Volgens mij zijn er wel programmatjes voor om dit te herstellen. Google er eens op.
Oud 13-05-2002, 13:03
pietje63
pietje63 is offline
als filetable kapot is kan scandisk het toch gewoon maken?
Oud 13-05-2002, 18:42
D@mien
D@mien is offline
Win '98 ziet em en ik ben nu alles op een netwerkschijf aant gooien. (en daarna naruurlijk ff virusscannen) als ik em daarna in DOS formatteer...kan Xp em dan ook gewoon zien? (kdoe et gewoon FAT 32...
Oud 13-05-2002, 20:05
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Win '98 ziet em en ik ben nu alles op een netwerkschijf aant gooien. (en daarna naruurlijk ff virusscannen) als ik em daarna in DOS formatteer...kan Xp em dan ook gewoon zien? (kdoe et gewoon FAT 32...
Bij installatie van XP moet je hem formatteren naar FAT32. Als je andere schijven dit ook zijn ziet XP ze allemaal wel
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:25
pietje63
pietje63 is offline
win xp ziet toch altijd alle ntfs en fat32 partities (alleen bij beginfase van installatie niet altijd )
Oud 13-05-2002, 22:01
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
ModuM schreef:

Dat is zeker waar!! Een vriend van mij loopt altijd te zeiken dat Outlook Express zo gevaarlijk is qua beveiliging omdat iedereen z'n virussen op O.E. baseert. Mijn standaardantwoord is, dat het voor míj niet echt gevaarlijk is, maar wél voor oude opaatjes die als ze een mail aanklikken en direct een venstertje krijgen van "wilt u dit openen?" braaf op ja klikken ipv op nee en ff te kijken wat het wel niet is...
Er is ook een functie in Outlook om scripts in een mail automatisch uit te voeren. Die scripts kunnen ook programma's uitvoeren. Dus ook virussen. Die zich weer inclusief script verder mailen. Als je alleen het bestand previeuwt al. Je snapt wel waar dit voor zorgt.

OK, nieuwere versies doen dit niet meer zomaar meer, dus je zou kunnen zeggen dat ze up moeten daten (naar een niet MS-product ofzo ) of geen e-mails die verdacht zijn moeten previewen (wat lastig is, moet je eerst weten of 'ie verdacht is), maar dat is het punt niet: elk bedrijf dat standaard zo'n afgrijselijk onveilige functie in z'n programma's bakt, die zo goed als geen extra functionaliteit toevoegd (nouja, geen positieve), terwijl ze van te voren duidelijk gewaarschuwd zou worden (vanuit andere delen van het bedrijf) verdiend het om over geklaagd te worden. En meer.

Veel van de fouten in een systeem zullen aan de gebruiker/administrator liggen, maar dat betekend niet dat softwarebedrijven die troep schrijven geen schuld hebben aan in ieder geval een deel van de problemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten