Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 22:53
Energie
Energie is offline
Dat je spoken niet kon fotograferen ( in een topic paar weken geleden) toen we het over "haar ervaringen" hadden die ik probeerde te ontkrachten . Maar nu blijkt dat in de telegraaf een man is geweest die dit wel voor mekaar kreeg... dus AngelLena, hoe zit het dan met jouw verhaal? met die poes enz.
Oud 05-09-2004, 22:57
AngelLena
AngelLena is offline
Haha, in de telegraaf stond een berichtje over een man die het wel voor elkaar kreeg. En in hoeverre is dat waarheidsgetrouw? Telegraaf doet alles voor een beetje sensatie. Laat mij een niet vervalste foto zien van een geest gemaakt met een gewoon huis tuin en keuken toestel. Dan wil ik misschien nog wel eens een poging wagen.

(heb je titel tikkie aangepast, vond ik beetje raar)
Oud 05-09-2004, 23:00
Energie
Energie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 05-09-2004 @ 23:57 :
Haha, in de telegraaf stond een berichtje over een man die het wel voor elkaar kreeg. En in hoeverre is dat waarheidsgetrouw? Telegraaf doet alles voor een beetje sensatie. Laat mij een niet vervalste foto zien van een geest gemaakt met een gewoon huis tuin en keuken toestel. Dan wil ik misschien nog wel eens een poging wagen.

(heb je titel tikkie aangepast, vond ik beetje raar)
Nou als een complete zaterdags krant(hele pagina) + andere kranten en tv stations daar aandacht aanbesteden en zelf ook onderzoek doen is het dan niet waar genoeg?

linkje:
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/dail..._15/pagina.php
Oud 05-09-2004, 23:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Energie schreef op 06-09-2004 @ 00:00 :
Nou als een complete zaterdags krant(hele pagina) + andere kranten en tv stations daar aandacht aanbesteden en zelf ook onderzoek doen is het dan niet waar genoeg?

Graancirkels worden ook door de media behandeld en onderzocht. Zijn die meteen allemaal van aliens? Dacht het niet. Dus waarom deze foto wel? Laat ze eerst het onderzoek maar eens afronden en met gegrond bewijs komen dat het kan met een huis tuin en keuken fototoestel, dan zal ik eens een poging wagen.
Oud 06-09-2004, 01:20
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha, die foto's waren echt lachwekkend nep. Dit is zelfs voor Telegraaf-begrippen goedkope sensatiezucht.
Oud 06-09-2004, 09:57
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
RTL Boulevard heeft ook een reportage gemaakt over die man (heeft niemand die reportage gezien?). De cameraploeg heeft hem een wegwerpcameraatje gegeven en gezegd dat hij maar even z'n kunstje moest doen. Dat deed hij en toen de ploeg de foto's liet afdrukken stonden er dus echt 'dingen' op. De foto's lieten ze ook zien: er stonden o.a. lichtvlekken op en een soort van alienhoofd. Wie ooit RTL Boulevard heeft gezien weet hoe sceptisch die mensen zijn, maar Beau, Albert en Peter waren helemaal verbijsterd. Misschien was dat gespeeld ofzo, maar het was een leuke reportage.
Oh ja, ze zeiden ook dat buitenlandse deskundigen de foto's hadden bekeken en die konden geen fotoshopbedriegerij ontdekken.
Oud 06-09-2004, 11:31
Verwijderd
Ik had het artikel gezien, maar niet gelezen (te weinig tijd). Ik vind het wel vage gedaantes op die foto's. Die ene lijkt wel, hoe heeft dat spul weer, waarmee geesten wel eens materialiseerden... pfoe. ik kijk wel even of ik het nog vind.
Oud 06-09-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 05-09-2004 @ 23:53 :
de telegraaf
Zegt genoeg, toch?
Oud 06-09-2004, 13:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nou nou, de telegraaf, RTL boulevard..... moet wel waar zijn dan hooooorrr......
Oud 06-09-2004, 16:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat kan gewoon hartstikke nep zijn. hoe goed kun je niet met foto's spelen en wat kun je wel allemaal niet vervalsen?

met een weggooifototoestelletje kom je zelfs al een aardig eind

ik denk btw niet dat je geesten echt kunt fotograferen.
Oud 06-09-2004, 16:17
Verwijderd
Ik heb een geest gezien op een foto. Een soort engel. Het was heel indrukwekkend.
Oud 06-09-2004, 22:41
Energie
Energie is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 06-09-2004 @ 17:17 :
Ik heb een geest gezien op een foto. Een soort engel. Het was heel indrukwekkend.
cool, want volgens angelena kan dat dus niet
Oud 06-09-2004, 22:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Energie schreef op 06-09-2004 @ 23:41 :
cool, want volgens angelena kan dat dus niet
Ik denk idd dat het je niet zomaar gaat lukken zonder erg speciale aparatuur. Ik heb nog nooit een foto gezien van een geest, gemaakt met huis tuin en keuken fototoestel, die niet vervalst bleek te zijn.
Oud 06-09-2004, 22:53
Energie
Energie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-09-2004 @ 23:46 :
Ik denk idd dat het je niet zomaar gaat lukken zonder erg speciale aparatuur. Ik heb nog nooit een foto gezien van een geest, gemaakt met huis tuin en keuken fototoestel, die niet vervalst bleek te zijn.
mja, eigenlijk zou het in de eerste plaats een beetje stom zijn als et niet met een gewone camera kan, want een camera ziet het zelfde als wij zien tog
Oud 07-09-2004, 01:50
DioS
DioS is offline
woohoo robbert
woont hier bij mij in het dorp
in ons dorps-krantje stond ook un hele pagina, met ook zon foto
en had net toevallig ook un stuk gezien op een lokale tv-zender
daar zag je hem ook fotos maken met een digitale camera
dan kon je ze gelijk zien op het schermpje, grijze wazen met amandelvormige ogen, just the way i draw em
ik geloof het niet tot ik het zelf zie
zal er morgen us heen gaan dan he
robbert maak us un foto jongen
met MIJN fototoestel
Oud 07-09-2004, 15:43
Yora
Citaat:
Hmm niet alles heeft speciale aparatuur nodig
Oud 07-09-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 06-09-2004 @ 23:53 :
mja, eigenlijk zou het in de eerste plaats een beetje stom zijn als et niet met een gewone camera kan, want een camera ziet het zelfde als wij zien tog
een klein voorbeeldje, 'aura-zicht' (of je erin geloofd of niet moet je zelf weten maar er zijn vast nog wel meer dingen te verzinnen)
aura's kun je ook zien maar niet met een normaal toestel fotograeren.

edit: ik wil hier niet mee zeggen dat ze wel bestaan ofzo (ik heb geen idee, nooit over nagedacht en ook niet echt van plan)

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 17:23.
Oud 07-09-2004, 17:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Je kunt je dan ook afvragen of ze überhaupt wel bestaan.
Oud 07-09-2004, 17:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-09-2004 @ 18:09 :
Je kunt je dan ook afvragen of ze überhaupt wel bestaan.
als je ze zelf gezien hebt, alleen in het echt, niet op een onvervalste foto (omdat je zelf nooit foto's maakt van zoiets )

tsja..
Oud 07-09-2004, 18:22
Energie
Energie is offline
Citaat:
fosje schreef op 07-09-2004 @ 17:40 :
een klein voorbeeldje, 'aura-zicht' (of je erin geloofd of niet moet je zelf weten maar er zijn vast nog wel meer dingen te verzinnen)

edit: ik wil hier niet mee zeggen dat ze wel bestaan ofzo (ik heb geen idee, nooit over nagedacht en ook niet echt van plan)
nee maar infrarood kunnen we ook niet zo zien.. geesten kunnen we volgens angelena wel met het bloten oog zien
Oud 07-09-2004, 18:52
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Energie schreef op 07-09-2004 @ 19:22 :
nee maar infrarood kunnen we ook niet zo zien.. geesten kunnen we volgens angelena wel met het bloten oog zien

Ook lang niet iedereen. Alleen de verkozenen om ze zo maar even te noemen. Dus tja, het is ook maar net wat je verstaat onder 'zien'.
Oud 07-09-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 07-09-2004 @ 19:22 :
aura kan wel iedereen zien, je moet alleen weten hoe (ja met het blote oog ja voor als je het nog niet doorhad )
Oud 07-09-2004, 19:31
Verwijderd
Ik heb zo het idee dat het wel kan. Niet iedereen kan ze zien, terwijl we toch de zelfde opbouw van ogen hebben, misschien kan de ene camera wel dingen oppikken en de andere niet. Of ligt het aan de geest zelf. Ik hou me eigenlijk niet zo bezig met het hoe, eerder met het waarom als ik ze zie .
Oud 07-09-2004, 19:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-09-2004 @ 20:31 :
Ik heb zo het idee dat het wel kan. Niet iedereen kan ze zien, terwijl we toch de zelfde opbouw van ogen hebben, misschien kan de ene camera wel dingen oppikken en de andere niet. Of ligt het aan de geest zelf. Ik hou me eigenlijk niet zo bezig met het hoe, eerder met het waarom als ik ze zie .
waarom is een domme vraag...
Oud 07-09-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-09-2004 @ 20:50 :
waarom is een domme vraag...
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

Het is zeker geen domme vraag. Als je bepaalde dingen ziet, zit daar een reden achter meestal. Zelfs als je hallucineert, of door drugs last ervan krijgt, teken dat je teveel hebt genomen .
Maar meestal hebben ze een boodschap of proberen ze iets duidelijk te maken. Dus waarom is dan voor mij geen overbodige vraag.
Advertentie
Oud 07-09-2004, 20:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-09-2004 @ 21:00 :
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

Het is zeker geen domme vraag. Als je bepaalde dingen ziet, zit daar een reden achter meestal. Zelfs als je hallucineert, of door drugs last ervan krijgt, teken dat je teveel hebt genomen .
Maar meestal hebben ze een boodschap of proberen ze iets duidelijk te maken. Dus waarom is dan voor mij geen overbodige vraag.
je vraagt het je ook niet af, als je ze NIET ziet. begrijp je.
Jij ziet ze (ik geloof er niet in daar niet van). Maar waarom zou je willen weten waarom je ze ziet.
Oud 07-09-2004, 20:13
Energie
Energie is offline
Haha iedereen die heeft geantwoord Geesten Fotograferen kan niet.. is gek.

Want je kan geen antwoord op iets geven waar nog geen antwoord voor is. Enigste wat ik mensen zie lopen doen voornamelijk die gothic mensen die dat geesten gedoe doen enz, is in iets geloven waar ze alleen maar in geloven maar nog nooit bewezen is op wat voor een manier dan ook. Mja misschien is het voor hun een manier om in een soort droomwereld te leven ofzo.

een soort underground geloof, wat een geloof is dat door mensen zelf in stand word gehouden

No offense ofcourse
Oud 07-09-2004, 20:35
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
fosje schreef op 07-09-2004 @ 17:40 :
Een fototoestel kan zichzelf inderdaad niet wijs maken dat er fotonen op het licht gevoelige medium vallen. Vandaar dat men in een zogenaamde aura camera maar wat LEDs propt en die aan de hand van de huidweerstand van de te fotograferen persoon aanstuurt.
Oud 07-09-2004, 20:37
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Energie schreef op 07-09-2004 @ 21:13 :
Haha iedereen die heeft geantwoord Geesten Fotograferen kan niet.. is gek.
Iedereen die zich laat bedotten door geest foto's die niet onder streng gecontroleerde laboratorium condities zijn gemaakt is nog veel gekker.
Oud 07-09-2004, 21:58
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-09-2004 @ 20:31 :
Dat is volstrekt niet logisch .
Oud 08-09-2004, 12:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-09-2004 @ 19:52 :
Ook lang niet iedereen. Alleen de verkozenen om ze zo maar even te noemen. Dus tja, het is ook maar net wat je verstaat onder 'zien'.
Maar op basis waarvan zou je die mensen geloven? Er zijn ontzettend veel mensen die vreemde zaken denken waar te nemen. Sommigen worden door buitenaardse wezens ontvoerd, sommigen zien overleden beroemdheden, sommigen krijgen booschappen van God door, sommigen zien geesten, kabouters of demonen. Welke groep geloof je, welke niet?
Oud 08-09-2004, 12:05
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-09-2004 @ 13:03 :
Maar op basis waarvan zou je die mensen geloven? Er zijn ontzettend veel mensen die vreemde zaken denken waar te nemen. Sommigen worden door buitenaardse wezens ontvoerd, sommigen zien overleden beroemdheden, sommigen krijgen booschappen van God door, sommigen zien geesten, kabouters of demonen. Welke groep geloof je, welke niet?

Of JIJ die mensen gelooft zal mij een zorg wezen, het punt is dat die mensen er zelf in geloven, en geloof mij, de meesten proberen eerst alle andere verklaringen voor ze gaan geloven in wat ze zien. Weer andere mensen geloven in de ervaringen van anderen, sommigen alleen in hun eigen ervaringen, sommigen helemaal nergens in. Geen probleem toch? Zolang je respect voor elkaar kunt opbrengen.
Oud 08-09-2004, 12:12
MieX
MieX is offline
Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar die man heeft hier ook in het brabants dagblad gestaan, de fotograaf van de krant was bij hem langsgegaan en heeft hem gevraagd of hij met zijn (van de fotograaf dus) toestel foto's wou maken, de fotograaf heeft ze zelf ontwikkeld en die rare figuren staan er ook op
Oud 08-09-2004, 12:37
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-09-2004 @ 13:12 :
Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar die man heeft hier ook in het brabants dagblad gestaan, de fotograaf van de krant was bij hem langsgegaan en heeft hem gevraagd of hij met zijn (van de fotograaf dus) toestel foto's wou maken, de fotograaf heeft ze zelf ontwikkeld en die rare figuren staan er ook op

Ik vertrouw nooit direct op media. Media is nogal sensatiegericht (zacht uitgedrukt), dus doen ook echt alles voor een beetje sensatie. Ook vervalsing dus. Da's dus wat ik het hele topic al roep, maar goed. Misschien kan het wel, misschien kan het niet, maar ik geloof de media niet direct.
Oud 08-09-2004, 14:29
MieX
MieX is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2004 @ 13:37 :
Ik vertrouw nooit direct op media. Media is nogal sensatiegericht (zacht uitgedrukt), dus doen ook echt alles voor een beetje sensatie. Ook vervalsing dus. Da's dus wat ik het hele topic al roep, maar goed. Misschien kan het wel, misschien kan het niet, maar ik geloof de media niet direct.
Ik ken die fotograaf zelf ook, ik geloof niet dat hij het deed vanwege de sensatie, meer omdat hij niet geloofde dat iemand "zomaar" zulke foto's kan maken
Oud 08-09-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-09-2004 @ 22:58 :
Dat is volstrekt niet logisch .
Zeg ik dan dat dat zo is? Het is alleen maar iets wat ik bedenk, ik weet het niet, ik beweer niet dat het zo is, ik hou me er ook niet mee bezig.

Citaat:
je vraagt het je ook niet af, als je ze NIET ziet. begrijp je.
Jij ziet ze (ik geloof er niet in daar niet van). Maar waarom zou je willen weten waarom je ze ziet.
Omdat er niets aan de hand is als ik ze niet zie. Als ik wel dingen zie is het misschien een teken dat ik teveel heb gedronken, andere dingen heb gedaan, iets ben vergeten of dat er gewoon iets is dat mij duidelijk wil maken dat het aanwezig is. En als het dat duidelijk wil maken, dan zit daar iets achter en dan vraag ik mij af wat. Het is niet altijd even aangenaam bepaalde dingen te zien dus als ik weet waarom ik ze zie en hoe ik ze weer kan laten verdwijnen is dat handig.

Maar daar gaat het hier niet over.
Oud 08-09-2004, 16:16
Verwijderd
heej mensen,

Ik geloof wel dat je geesten kan fotograferen omdat een vriendin van me in griekenland een foto heeft gemaakt van het bos en daar zit een waas over heen en ik zie er geesten, zij ziet het ook haar ouders niet en mijn moeder ziet er 1 ik heb die foto nu niet hier meer anders had ik um op het forum gezet
Oud 08-09-2004, 17:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2004 @ 13:05 :
de meesten proberen eerst alle andere verklaringen voor ze gaan geloven in wat ze zien.
Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Sommigen zullen na zorgvuldige analyse bij gebrek aan rationele verklaringen een paranormale conclusie aanvaarden, anderen zijn bereid alles te aanvaarden zolang het maar een beetje interessant klinkt.

Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2004 @ 13:05 :
Weer andere mensen geloven in de ervaringen van anderen, sommigen alleen in hun eigen ervaringen, sommigen helemaal nergens in. Geen probleem toch? Zolang je respect voor elkaar kunt opbrengen.
Maar ik vroeg me dus af hoe jij tegen andere groepen mensen aankijkt die bovenstaande waarnemingen hebben gedaan. Geloof jij in de zaken die zij zien, of houd jij je alleen bezig met geesten? Zo nee, op grond waarvan schrijf jij hun waarnemingen al dan niet af?

Dit is bedoeld als een oprechte en respectvolle vraag, overigens.
Oud 08-09-2004, 18:50
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-09-2004 @ 18:07 :
Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Sommigen zullen na zorgvuldige analyse bij gebrek aan rationele verklaringen een paranormale conclusie aanvaarden, anderen zijn bereid alles te aanvaarden zolang het maar een beetje interessant klinkt.

Maar ik vroeg me dus af hoe jij tegen andere groepen mensen aankijkt die bovenstaande waarnemingen hebben gedaan. Geloof jij in de zaken die zij zien, of houd jij je alleen bezig met geesten? Zo nee, op grond waarvan schrijf jij hun waarnemingen al dan niet af?

Dit is bedoeld als een oprechte en respectvolle vraag, overigens.

Ik respecteer ieder geloof. Als iemand beweert dat Maria in zijn kamer stond, of dat iemand God of Jezus heeft gezien, geloof ik daar misschien niet meteen zelf in dat het ook maria god of jezus was, maar ik geloof wel dat die persoon iets of iemand heeft gezien. Ik verbind er alleen minder snel een naam aan.
Maar ik maak wel het onderscheid tussen sprookjes en onverklaarbaarheid, als iemand mij komt vertellen dat zijn tuinkabouter ineens tot leven is gekomen, met een mes overal op in is gaan slaan en is weggelopen vraag ik me idd ook af waar ie last van heeft.

En die foto waar het topic hier over gaat, misschien staat er wel iets op, misschien niet, dat kan ik niet weten, maar het lijkt mij persoonlijk gewoon erg sterk.
Oud 08-09-2004, 22:13
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2004 @ 19:50 :
Maar ik maak wel het onderscheid tussen sprookjes en onverklaarbaarheid, als iemand mij komt vertellen dat zijn tuinkabouter ineens tot leven is gekomen, met een mes overal op in is gaan slaan en is weggelopen vraag ik me idd ook af waar ie last van heeft.
En waar trek je die grens dan?
Oud 08-09-2004, 22:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-09-2004 @ 23:13 :
En waar trek je die grens dan?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het voorbeeld wat ik noemde is wel een duidelijke grens haha Maar verder is het denk ik per geval afhankelijk.
Oud 09-09-2004, 00:09
Q
Q is offline
Ook opgevallen dat die eerst een enorme mep tegen de camera geeft voordat die een foto maakt? Mij wel.
Oud 10-09-2004, 21:28
Eend
Eend is offline
Ik heb er geen foto's van gezien en bij die ene link moest je je aanmelden. Zijn hier geen linken van die fóto's?
Oud 10-09-2004, 21:29
Eend
Eend is offline
Citaat:
Q schreef op 09-09-2004 @ 01:09 :
Ook opgevallen dat die eerst een enorme mep tegen de camera geeft voordat die een foto maakt? Mij wel.
Als je mijn digicam een beetje verkeerd afsteld zijn er in dit huis zoveel geesten, daar word je eng van
Oud 10-09-2004, 22:42
moon
moon is offline
ik heb er ook een artikel over gelezen: noord hollands dagblad (dacht ik). Er stond een verhaal bij wat heel geloofwaardig over kwam....en toch geloof ik het niet. Waarom is hij de enige die zulke foto's kan maken dan? wij zouden dan toch ook weleens geesten op de foto moeten hebben staan? waarom gebeurt dat bij andere mensen nooit? nee ik geloof er niet in.
Oud 11-09-2004, 18:39
Verwijderd
Het was dus ook geen speciaal fototoestel of zoiets. Mijn overbuurvrouw en haar man waren op vakantie ergens in Spanje en ze hadden een uitstapje gemaakt. Op een gegeven moment maakte zij een foto van haar man op een of andere plaats, en toen ze thuiskwamen stond er een soort engel/geest op de foto. Een soort gespierde gedaante, met een klein soort dansend beeldje in zijn hand en een staf in zijn andere hand en een soort sjerp om. Een hele grote hand had hij. Het leek een beetje op een Grieks beeld of iets dergelijks. Toen de overbuurvrouw die foto zag wist ze dat haar man dood zou gaan, heeft ze gezegd. Binnen een paar weken daarna is hij overleden. Ik heb de foto zelf gezien, het lijkt een beetje alsof er 2 foto's samengevoegd zijn en het is echt heeel raar. Maar dat kan niet want ik had zoiets echt nog nooit eerder gezien.
Oud 11-09-2004, 21:47
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Energie schreef op 06-09-2004 @ 23:53 :
Misschien zie je geesten met je gevoel? Dat je spirtuele bewustzijn zich buiten de zichtbare wereld bevind.. ofzo.
Oud 13-09-2004, 16:47
watermuis
watermuis is offline
mag ik misschien vragen op welke pagina (in die link) het staat?
Advertentie

Regels voor berichten