Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 13:15
Hrvatska
Hrvatska is offline
Wie van jullie is er wel eens in Alanya geweest? wat vonden jullie er van? wat zijn de leuke dingen om te gaan daar? Ik ga zelf voor de eerste keer dus ik weet het niet.
Advertentie
Oud 09-02-2004, 14:12
Verwijderd
Ik ben er twee jaar geleden in de zomervakantie geweest. Alanya is wel mooi, maar ook erg toeristisch. Soms een beetje te toeristisch. Het strand is wel heel mooi en je kunt er ook goed uitgaan! Ik heb een paar excursies gedaan, zoals een jeepsafari (was heel gaaf!!) en raften. Wanneer ga je eigenlijk?
Oud 09-02-2004, 15:01
Hrvatska
Hrvatska is offline
ik ga eind juli!!
Oud 10-02-2004, 15:28
Shadina
Shadina is offline
Ik ben er 2 jaar geleden 3 dagen geweest. Het is er erg mooi, ook mooi strand enzo. Maar er zijn wel heel veel nederlanders en duitsers. Tja wat je er kunt doen.. er is zo'n grot waar je kunt kijken, weet ff niet hoe dat heet. Verder is er ook zo'n soort openluchtmuseum aan de top van een heuveltje. Had ook gehoord van iemand dat er een restaurant is waar je dan met je voeten in het water zit.. maar ben daar zelf dus niet geweest.
's Avonds zijn er van die boten waar ze dan muziek opzetten en mensen gaan dansen. Heel grappig om te zien. Daar bij die boten zijn er vaak ook andere activiteiten.
Verder heb ik er niet zoveel kunnen doen.. we waren er niet zo lang. Winkelen natuurlijk ook.
Oud 10-02-2004, 16:08
da leentjuh
da leentjuh is offline
k ga dr in de herfstvakantie voor t eerst heen
Oud 03-04-2004, 19:15
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik ben er in 96 geweest, toen was het nog niet zo heel toeristisch volgens mij.. Ik vond het heel leuk, we zaten vlak bij het strand en we hebben echt een zeer humoristische excursie gemaakt, de jeep-excursie de bergen in... Die begeleidster was echt supergestoord en nam expres een hele stoffige route omdat iedereen met water aan het gooien was! Echt zo lachen...
Oud 04-04-2004, 16:36
Yolcu
Yolcu is offline
Ik ben net een paar dagen terug uit Alanya. Ik vond het wel leuk, al was het jammer dat het nog zo vroeg in het seizoen is. Het is een mooie stad met genoeg excursiemogelijkheden in de omgeving en met een prachtig strand. Toch vind ik persoonlijk Marmaris leuker.
Oud 12-04-2004, 14:28
mario
mario is offline
Het is wel een leuke stad maar wel redelijk druk, mocht je dingen willen gaan aanschaffen kan je beter buiten alanya kijken. Konakli of Afsallar das richting Antalya of aan de andere kant mamuthlar het is daar stukken goedkoper. Verder de haven vind ik wel mooi net als het kasteel op die rots ook een boottocht in de omgeving van alanya is aan te raden.
Oud 19-04-2004, 22:30
geen punt.
geen punt. is offline
Kun je daar ook iets leuks doen een hele week als je niet naar het strand wilt of ben je dan na 3 uur uitgekeken?
Oud 21-04-2004, 18:21
mario
mario is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 19-04-2004 @ 23:30 :
Kun je daar ook iets leuks doen een hele week als je niet naar het strand wilt of ben je dan na 3 uur uitgekeken?
nou in de stad zelf ben je niet zo heel lang bezig, hoewel een bezoek aan de markt en bazaar wel erg leuk is. Maar er zijn voldoende dingen om te doen in de omgeving genoeg excursies bijvoorbeeld jeep safari's en raften. Ook kun je een boottocht maken naar een waterval in manavgat(stel je niet zo heel veel voor van de waterval zelf) er is in de omgeving genoeg te zien.
Oud 05-05-2004, 20:38
Verwijderd
bne ook naar alanya geweest en ga er weer naartoe

kheb ook de jeepsafari gedaan en naar dat restaurant geweest

waar je met je voeten in het water zit/zat

we gingen ook een watergevecht houden en toen pakte de chaffeur een keer mijn fles en gooide die over mij heen

en toen had ik alter een fles over heb heen gegooid
hij moest heel hard lachen
iedereen in de auto
Oud 06-05-2004, 11:02
Toscane
Toscane is offline
Ik ben er afgelopen herfstvakantie geweest. Het water daar is idd heerlijk, niet echt uit te leggen. Ze zeggen heel zacht en das misschien wel de beste omschrijving. Ik vond de stad persoonlijk niet echt geweldig, vooral omdat elke verkoper je iets wil aansmeren en er dus geen sprake is van rustig door het stadje heen lopen als je niks wil kopen of rustig naar dingen kijken als je wel iets wil kopen. En van afdingen hou ik al helemaal niet, maar dat moet nou eenmaal.
Je kan idd wel veel excursies doen, kennissen van ons die we daar tegenkwamen hadden gedoken, wat echt heel mooi was. Wij hebben met hun ook een boottocht gemaakt. Het slimste is gewoon op een dag naar de haven te gaan, alle boten te bekijken en op het laatste moment beslissen met welke boot je meegaat. Sommige boten worden namelijk hemaal volgepropt en de muziek staat echt niet normaal hard. Bovendien maken ze bij de haven een mooiere prijs voor je dan alle tentjes in het stadje zelf die een boottocht aanbieden (en waar je dus ook niet weet wat voor boot je krijgt).
Ik ben daar niet uitgegaan omdat wij toch best een eindje van de stad af zaten. Maar van wat ik heb gezien vond ik het niet echt heel veel voorstellen.
Oud 31-05-2004, 16:00
Rosaatje
Rosaatje is offline
Leuk, gezellig, heeft sfeer, wel heel toeristisch, dus als je daar niet van houdt komt dat niet zo goed uit.

Leuke dingen om te doen: zwemmen, boottocht, een heel eind omhoog lopen naar een kasteelruïne en vervolgens prachtig uitzicht hebben over de zee.

Het is maar waar je van houdt, dat wel natuurlijk .
Oud 01-06-2004, 06:19
miro
miro is offline
Ik ben er vorig jaar geweest, het was toen 48 graden daar, btje te heet dus. Voor de rest was het mijn beste vakantie ever. Je kunt veel doen, het strand is geweldig, de turken zijn aardig en de kroegen zijn leuk (al was t bij ons niet heel erg druk in de kroegen)
Oud 02-06-2004, 19:01
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
miro schreef op 01-06-2004 @ 07:19 :
Ik ben er vorig jaar geweest, het was toen 48 graden daar, btje te heet dus. Voor de rest was het mijn beste vakantie ever. Je kunt veel doen, het strand is geweldig, de turken zijn aardig en de kroegen zijn leuk (al was t bij ons niet heel erg druk in de kroegen)
acht-en-veertig graden !!Wanneer ben je geweest dan, midden in de zomer zeker.
Oud 04-06-2004, 17:10
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 02-06-2004 @ 20:01 :
acht-en-veertig graden !!Wanneer ben je geweest dan, midden in de zomer zeker.
Vorig jaar begin augustus was het in Marmaris (wat veel westelijker ligt) ook 48 graden.. dus het zal rond die periode geweest zijn.
Oud 10-06-2004, 22:59
Boozle
Boozle is offline
Zo'n jeep safari zou ik niet aanraden , want wij stonden bij zo'n vertrekpunt en opeens vond me pa het weer eens te duur, nou weer terug, de volgende dag in de krant: 3 jeeps het ravijn ingestort. In die jeeps zouden wij gezeten hebben. Die 3 bestuurders hadden geen rijbewijs.
Oud 11-06-2004, 11:27
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Boozle schreef op 10-06-2004 @ 23:59 :
Zo'n jeep safari zou ik niet aanraden , want wij stonden bij zo'n vertrekpunt en opeens vond me pa het weer eens te duur, nou weer terug, de volgende dag in de krant: 3 jeeps het ravijn ingestort. In die jeeps zouden wij gezeten hebben. Die 3 bestuurders hadden geen rijbewijs.
Je moet verplicht een rijbewijs hebben als je een jeep bestuurt, die moet je vaak ook tonen bij het vertrekpunt. Het feit dat de 3 bestuurders reden terwijl ze geen rijbewijs hadden (dat mag niet in Nederland en ook niet in Turkije) zegt niets over de kwaliteit van de excursie natuurlijk!

Ik heb een jeepsafari gedaan en ik vond het echt ontzettend leuk! Je ziet nog eens iets van het mooie binnenland en het crossen in die jeeps schijnt erg leuk te zijn. Ik heb geen rijbewijs, dus ik weet het niet. Sommige jeepsafari's zijn met een chauffeur en bij sommige mag je zelf rijden.
Oud 11-06-2004, 16:05
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Unique schreef op 04-06-2004 @ 18:10 :
Vorig jaar begin augustus was het in Marmaris (wat veel westelijker ligt) ook 48 graden.. dus het zal rond die periode geweest zijn.
Ja klopt, ik was er ook begin augustus. Het was idd warm, maar er was wel vaak een windje en het is niet te vergelijken met het weer hier.
Oud 16-07-2004, 10:47
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Ik ben net 1 weekje terug van Alanya (Mahmutlar) daar ben ik geweest, en nu ga ik in Oktober weer heen, dan zie ik me vriendje !
Oud 24-08-2004, 09:01
Lily
Lily is offline
Citaat:
Boozle schreef op 10-06-2004 @ 23:59 :
Duur...hmm...bij welke afzetter hadden jullie die jeepsafari geboekt dan? Wij waren voor 15 euro p.p 8 uur onderweg, met chauffeur, bezoek aan een moskee en dorpje, uitgebreide lunch... Dus duur
Oud 24-08-2004, 09:08
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik ben er 2 keer geweest (Mahmutlar), het beviel wel moet ik zeggen We zaten in een hotel waar de eigenaar een klant van mijn vader is (mijn vader heeft een accountantkantoor) dus zaten we buiten de openingstijden, dus hadden we een hotel voor ons zelf
Advertentie

Regels voor berichten