Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 20:53
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi,
mijn computer doet het niet helemaal goed meer.
Als ik een programma download (bv. adobe of msn)
en ik wil het vervolgens installeren geeft de computer
de foutmelding :

Het systeem kan het opgegeven apparaat of bestand
niet openen

En vervolgens moet ik de installatie dus annuleren.
Weet iemand toevallig hoe dit komt en/of hoe ik dit kan
verhelpen.

Bij voorbaat dank
Oud 17-07-2004, 21:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan spyware zijn. Ik denk dat je Windows misschien het beste opnieuw kunt installeren. Welke windows-versie gebruik je en hoeveel geheugen heeft je computer?
Oud 17-07-2004, 21:42
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik gebruik windows xp, 256 mb ram werkgeheugen.

waarschijnlijk is het geen spyware, omdat ik pas via ad-aware
de computer heb gecontroleerd.

Hoe zet je windows xp ' even opnieuw erop' moet je dan eerst alles formateren enz.. en blijven alle programma's dan wel gewoon op de computer staan?
Oud 17-07-2004, 21:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja, alhoewel je goed moet oppassen dat je je hardeschijf niet opnieuw formatteert, want dan ben je alles kwijt. Wel wordt je Windows map verwijderd en dien je sommige programma's opnieuw te installeren aangezien je een nieuw register hebt.

Maar je kunt ook de Restore functie gebruiken. Start op in Veilige Modus en kies bij die vraag op No, dan wordt de Restore Wizard opgestart (Systeem Herstel in het Nederlands).
Oud 18-07-2004, 03:22
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-07-2004 @ 22:51 :
Ja, alhoewel je goed moet oppassen dat je je hardeschijf niet opnieuw formatteert, want dan ben je alles kwijt. Wel wordt je Windows map verwijderd en dien je sommige programma's opnieuw te installeren aangezien je een nieuw register hebt.

Maar je kunt ook de Restore functie gebruiken. Start op in Veilige Modus en kies bij die vraag op No, dan wordt de Restore Wizard opgestart (Systeem Herstel in het Nederlands).
hmm ja EN zonder formatteren blijft er verschrikkelijk veel zooi hangen en dubbele folders in my documents etc... ALS je dan zover komt dat je dit echt niet verholpen kan worden zou ik gewoon backuppen en dan gelijk formatteren.

edit: goed je post. Wanneer je deze foutmelding krijgt is dat de seconde dat je op bijvoorbeeld het installatie bestand msn klikt? Of is het pas later in de prosedure

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 03:25.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:13
alwaysgood
alwaysgood is offline
heb nu de computer in veilige modus opgestart en vervolgens kon ik de programma's installeren. probleem opgelost dus!!
iig bedankt!
Oud 18-07-2004, 12:05
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 18-07-2004 @ 11:13 :
heb nu de computer in veilige modus opgestart en vervolgens kon ik de programma's installeren. probleem opgelost dus!!
iig bedankt!
hehe dus nu ga je elke x in veilige modus om iets te installeren.... leuk
Oud 18-07-2004, 21:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 18-07-2004 @ 04:22 :
hmm ja EN zonder formatteren blijft er verschrikkelijk veel zooi hangen en dubbele folders in my documents etc...
Dan denk ik dat jij dit nog nooit geprobeerd hebt. Windows XP en 2000 slaan alle data op in een eigen userfolder in Documents and Settings. Hierin staat b.v.:
- All Users
- Default User
- Harry
- Kees

Indien je Windows opnieuw installeert blijven deze mappen onaangetast, maar maakt windows wel nieuwe mappen aan:
- All Users.COMPNAAM
- Default User.COMPNAAM
- (eventuele gebruikers die je aanmaakt tijdens activatie)

Indien je dezelfde gebruikernaam kiest zoals Harry, dan maakt hij er dus Harry.COMPNAAM van. COMPNAAM dien je te vervangen met de naam van de computer, de zogenaamde netwerknaam.

Op deze manier blijft je profiel dus schoon van de vorige installatie, maar blijf je de data behouden als backup. Ook wordt de map Program Files niet leeggemaakt, maar enkele mappen voor windows wel overschreven, zoals Windows Messenger en Outlook Express (niet je mailbestanden!) etc.
Oud 18-07-2004, 23:21
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-07-2004 @ 22:25 :

Indien je Windows opnieuw installeert blijven deze mappen onaangetast, maar maakt windows wel nieuwe mappen aan:
- All Users.COMPNAAM
- Default User.COMPNAAM
- (eventuele gebruikers die je aanmaakt tijdens activatie)
Juist! dat is irritant. krijg je zon rare naam folder, en je vorige docs liggen er nog naast in een andere map

Citaat:

Op deze manier blijft je profiel dus schoon van de vorige installatie, maar blijf je de data behouden als backup. Ook wordt de map Program Files niet leeggemaakt, maar enkele mappen voor windows wel overschreven, zoals Windows Messenger en Outlook Express (niet je mailbestanden!) etc.
Juist, programmas staan er nog wel op, alle assosiaties zijn weg met programmas. Uninstal van programmas werkt vaak niet meer omdat er wel keys in de reg zijn overschreden ofzo

Ik heb het gedaan en dit kan ik me van herrineren dat het er verschrikkelijk onverzorgd uit zag en ik haat onverzorgd
Oud 20-07-2004, 07:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 19-07-2004 @ 00:21 :
Juist! dat is irritant. krijg je zon rare naam folder, en je vorige docs liggen er nog naast in een andere map
Mwah, de oude dirs die backup je / strip je en dan delete je ze. Je houdt dan de naam met punt, boeiend, zovaak kom je er niet.
Citaat:
Juist, programmas staan er nog wel op, alle assosiaties zijn weg met programmas. Uninstal van programmas werkt vaak niet meer omdat er wel keys in de reg zijn overschreden ofzo

Ik heb het gedaan en dit kan ik me van herrineren dat het er verschrikkelijk onverzorgd uit zag en ik haat onverzorgd
Helemaal niet onverzorgd. Je OS is school, schoon register, geen troep achtergebleven. Maar je behoud wel al je bestanden en persoonlijke gegevens zoals favorieten en emailberichten van outlook express. Voor veel mensen is dit dus een handige functie, wel je OS opgeschoond, maar niet je data kwijt. Veel mensen kunnen niet alles backuppen om zo een format te kunnen doen.

Programma's moet je veelal opnieuw installeren, yep.
Reageren

Regels voor berichten