Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Iets dat entertainment is is niet per se kunst. Kunst is een soort hoger ongrijpbaar doel. Trouwens is de van dale nogal ruim met definities van allerlei woorden, dus die vind ik niet echt betrouwbaar.
Als iemand een musical schrijft dan spelen kunstzinige argumenten veel minder en soms helemaal geen rol vergeleken met commericiele en entertainment gebaseerde argumenten. Voor mij is bij kunst het nemen en van beslissingen en de manier waarop heel belangrijk. Vandaar dat er heel moeilijk een definitie voor te geven is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ( ben het op zich wel met je eens, maar kunst is denk ik een begrip dat ieder voor zich kan invullen, de meeste zangers/acteurs die bij Joop vd Ende werken zijn toonkunstenaars, evenals het orkest wat erachter zit ) |
![]() |
|
ik snap je argumentatie, het is idd subjectief. toch heb ik nog nooit een britney fan, britney een kunstenaar horen noemen. en de reden waarom ik bijv. niet alle dansers kunstenaars vind, is omdat sommige dansers topsporters zijn. kunst heeft iets met gevoel te maken, dansen kan daar een mooie uiting van zijn, maar dan moet je dat wel laten blijken. je kunt ook "gewoon" dansen
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat er altijd iets "neppigs" aan musicals is.
Iedereen zingt ongeveer op dezelfde manier, acteren kunnen ze (bijna) allemaal eigenlijk niet en de dans is ook zo commercieel als wat. Verder word ik ziek van die Prodentsmile die al die arrogante musicalmeisjes hebben.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Musical is m.i niet commercieler dan iedere andere vorm van theater. Of dacht je dat de mensen van het Noord Nederlands Toneel (of iedere andere willekeurige toneelgroep) ook zouden werken als ze niet betaald zouden krijgen? Musical is alleen groter van opzet, en daardoor lijkt het een stuk commercieler. Maar voor de acteurs en actrices is het gewoon hun werk, en dat is niet anders dan voor andere acteurs. Wat dat zingen en acteren betreft: heb jij uberhaupt wel eens goed gekeken? Er zijn meerdere musicalacteurs die mij in verschillende verhalen meer hebben 'meegekregen' in het verhaal, waarin ik me heel goed kon inleven. Verder vind ik niet dat je van Pia Douwes, Henk Poort, Bastiaan Ragas of Simone Kleinsma qua zang kunt zeggen dat ze 'hetzelfde' zingen. Overigens vind ik de discussie of musical nou wel of geen kunst is nog steeds vrij zinloos, als je het leuk vindt, wat maakt het dan uit welk label je er op plakt. Maar kom iig niet met van holle frasen aan..
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me af waar jij op baseert dat die musical meisjes arrogant zijn, ik heb er eens een middag mee gekletst, toen ik auditie dee voor het orkest van Joop vd Ende, en arrogant waren ze niet. Suffe redenering..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wil toch even ergens op reageren. Is het niet logisch dat musicalacteurs ongeveer op 'dezelfde manier' zingen omdat het gewoon bepaalde technieken zijn? Niet als dat mensen die klassiek zingen ook allemaal een klassieke techniek gebruiken? Dat lijkt me overal zo, en toch is er nog heel veel verschil in interpretatie, klankkleuren enz. Ik vond het een beetje denigrerend klinken en dat vind ik niet terecht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ja, en jij bent een grappenmaker.
Mijn punt is, doordat van den Ende zo'n commercie van musicals/theater heeft gemaakt, heeft hij theater dus eigenlijk ontoegankelijker gemaakt. De enige voorstellingen waar je iets van hoord via de tv, is musical. Niet dat ik pleit voor registraties van toneel, want dat zuigt, maar het is wel hét medium wat mensen naar de schouwburg zou moeten trekken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat juist mensen die een musical bezocht hebben daarna eerder hun interesse zullen verleggen naar theater, eigenlijk hetzelfde als met muziek, als mensen eerst naar de dorpsharmonie zijn wezen luisteren, die flink wat transcripties hebben gespeeld, ligt de drempel voor een symphonie orkest toch weer wat lager.
Ook ben ik het met bertbart eens dat je theaterbezoek voor een groot deel wel van huis meekrijgt, als je ouders tamelijk cultureel zijn ingezet, krijg je daar als kind toch wel iets van mee. Maar ik ben ook wel eens dat het echte die-hard theaterpubliek is iets anders dan het gemiddelde musicalpubliek, maar het een sluit het ander niet bij voorbaat uit |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nietzsche hans01 | 29 | 19-01-2006 16:33 |