Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 13:06
Sam87
Sam87 is offline
Hallo,

ik heb een rare vraag, en misschien vinden sommige van jullie dit zelfs een domme vraag maar goed.

Ik heb net de havo afgerond en ik vertrek over 2 weken voor een jaar high school in Amerika. Maar nu komt het probleem, het is erg lastig voor mij om me aan te melden bij een vervolgopleiding ivm de toelatingstesten. (Dat is meestal in april, en dan zit ik dus nog in Amerika)

Ik zat te denken in de richting van zingen, dansen, en acteren, en ik vroeg mij af of iemand nog een school in die richting weet, misschien dat ik een regeling kan treffen.

Alvast bedankt! Dikke zoen Sam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 13:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat er weinig anders op zit dan voor die toelatingstesten terug te komen naar Nederland of een opleiding zoeken waarvoor je geen toelatingstesten hoeft te doen.
Oud 02-08-2004, 13:24
Sam87
Sam87 is offline
misschien heb ik dat niet goed uitgelegd, maar de eerste optie is echt uitgesloten, en de tweede optie was dus een beetje mijn vraag; weet iemand zo'n soort opleiding zonder toelatingstesten, want ik wil natuurlijk niet iets doen wat ik niet wil.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:27
Verwijderd
Ik heb nog nooit van een school voor zingen/dansen/acteren gehoord waar je geen toelatingsexamen voor moet doen. Misschien kan je instellingen benaderen en je probleem voorleggen; misschien kan je dan op een later tijdstip het toelatingsexamen doen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:27
Sam87
Sam87 is offline
of beter gezegd: een opleiding waar je regelingen kunt treffen, misschien zijn er mensen die zelf op zo'n school zitten?

(Ik weet trouwens wel dat er een Kunstacademie in Amsterdam zit, alleen weet ik de precieze naam niet, dus ook de site niet... Iemand?)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Sam87 schreef op 02-08-2004 @ 14:27 :
of beter gezegd: een opleiding waar je regelingen kunt treffen, misschien zijn er mensen die zelf op zo'n school zitten?

(Ik weet trouwens wel dat er een Kunstacademie in Amsterdam zit, alleen weet ik de precieze naam niet, dus ook de site niet... Iemand?)
www.hva.nl ?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:29
Sam87
Sam87 is offline
Ja precies...! Maar ik wil namen!!!

haha, ben ik erg lastig?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:29
Sam87
Sam87 is offline
ok bedankt, ik zal even kijken
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:32
Sam87
Sam87 is offline
nee... sorry niet wat ik zocht, toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Sam87 schreef op 02-08-2004 @ 14:32 :
nee... sorry niet wat ik zocht, toch bedankt.
misschien heb je hier verder nog wat aan:
http://hbo.pagina.nl
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:41
Verwijderd
je kan soms ook wat op video of cassettebandje oid insturen geloof ik.
Daar zou ik naar informeren.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:53
Verwijderd
Waarom high school in Amerika? Het gemiddelde niveau van een Amerikaanse high school ligt zo rond VMBO-niveau. Tenzij het een dure private school is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:10
Sam87
Sam87 is offline
Het gaat mij meer om de ervaring, lijkt me fantastisch om een jaar als een echte Amerikaan te leven, en toch juist lekker dat het een wat lager niveau is...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:11
Balance
Balance is offline
Kun je misschien eerst een jaartje iets anders gaan doen als je terug bent van High School? In dat jaartje kun je dan bij hogescholen rond gaan kijken en audities doen om het jaar d'r op te beginnen?
Oud 02-08-2004, 15:14
Sam87
Sam87 is offline
ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar voor mijn gevoel vergooi ik dan een jaar, maar ik zoek nu gewoon enkele namen van hoge scholen, theaterscholen, (ik kan echt niks vinden!!) zodat ik in ieder geval kan proberen om een andere regeling te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:30
Verwijderd
hmm je hebt de Landelijke Orientatiecursus Theaterscholen Nederland, maar ikw eet niet of dat is wat je zoekt. (ik dat hieraan omdat je nog niet weet wat je waar wil en je hierbij kijkt wat goed is enzo en of theater je ligt.)

http://www.lo-theater.nl/]

hier is een 4 jarige HBO opleiding :

http://www.euronet.nl/~consalkm/Musi...al_dagopl.html

Verder moet je denk ik bij de kunstacademies kijken voor theater opleidingen.

www.hku.nl - Hogeschool voor de kunsten in Utrecht
www.ahk.nl - Amsterdamse hogeschool voor de kunsten

verder kan je vast wel even googelen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 02-08-2004 @ 16:30 :
hmm je hebt de Landelijke Orientatiecursus Theaterscholen Nederland, maar ikw eet niet of dat is wat je zoekt. (ik dat hieraan omdat je nog niet weet wat je waar wil en je hierbij kijkt wat goed is enzo en of theater je ligt.)

http://www.lo-theater.nl/]
Op die site staan ook links van hogescholen die theater opleidingen aanbieden.

Ik weet niet of je voor die cursus ook een toelating moet doen? Anders zou dat mooi dat tussen jaar op kunnen vullen. Doe je ervaring op, kun je kijken wat je wilt en je bent weer in Nederland om toelatingsexamens te doen ed.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2004 @ 19:24 :
Op die site staan ook links van hogescholen die theater opleidingen aanbieden.

Ik weet niet of je voor die cursus ook een toelating moet doen? Anders zou dat mooi dat tussen jaar op kunnen vullen. Doe je ervaring op, kun je kijken wat je wilt en je bent weer in Nederland om toelatingsexamens te doen ed.
Je hebt gelijk

Dat had ik ook bedacht om te doen in dat tussen jaar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:32
Sam87
Sam87 is offline
okee hartstikke bedankt, ik ben nu in ieder geval een stuk verder gekomen..! Gaan er nog meer mensen au pair trouwens het aankomende jaar?

kus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten