Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 09:32
Nesa
Nesa is offline
Ik heb een probleempje met mn kat. We geven ze 's avonds en 's ochtends te eten. 's Avonds houden we ze in de keuken (we hebben geen kattenluikje) en dan krijgen ze te eten. Maar tegenwoordig wil mijn ene kat niet meer thuis komen 's avonds. We zetten dan zn bakje eten voor de deur, dat is 's ochtends leeg, en dan komt ie 's ochtends weer vrolijk binnen lopen. Voor de rest slaapt ie de hele dag en gaat ie er snachts weer op uit. Omdat ie een speciaal dieet heeft van de dierenarts, weten we niet wat ie buiten allemaal eet (vaak heeft ie 's ochtends geen honger) wie heeft een oplossing.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2004, 09:35
Verwijderd
Een kat is een nachtdier...dus op zich is het logisch dat hij 's nachts op stap wil. Als hij overdag buiten is, weet je ook niet wat hij eet. Als je echt wilt weten wat hij eet en dat hij alleen dat speciale voer eet, dan zul je hem altijd binnen moeten houden... Maar of de kat daar zo blij mee zal zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:37
Nesa
Nesa is offline
Ja... das wel waar. maar ' s nachts heeft ie honger omdat ie geen eten krijgt en overdag is dat veel minder... en natuurlijk houden we de kat niet binnen! das zielig
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Nesa schreef op 28-07-2004 @ 10:37 :
Ja... das wel waar. maar ' s nachts heeft ie honger omdat ie geen eten krijgt en overdag is dat veel minder... en natuurlijk houden we de kat niet binnen! das zielig
Ik houd mijn katten ook binnen en zo zielig zijn ze niet. ('t zou zieliger zijn als ze niet meer naar binnen konden en ze hebben vrij veel ruimte (natuurlijk niet zoveel als buiten, maar goed). En ze zijn het gewend, een kat die gewend is naar buiten te gaan binnen houden, dat vind ik ook zielig.)

Hij krijgt toch 's ochtends en 's avonds eten...? En als ie dan 's avonds eet (het is de volgende dag immers leeg...kan ook door een andere kat gedaan zijn, maar ja), dan is het toch niet logisch dat ie dan 's nachts honger heeft...?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:54
Nesa
Nesa is offline
Nee, als ze het gewend zijn ist niet zielig maar mijne zijn het niet gewend en vooral die ene die niet meer terug wil komen, houd van buiten zijn..

misschien was mn eerste bericht een beetje onduidelijk getypt: ik heb pas 1 avond het bakje buiten gezet, daarvoor liep die dus rond 's nachts met een lege maag!
maar het is misschien wel waar, overdag is ie ook buiten.. maar dan kan die naar binnen asl ie naar binnen wil, omdat ik vooral nu, thuis ben. Maar snachts niet, moisschien zit ie wel de hele nacht voor de deur!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:00
Verwijderd
Normaal zit ie dan overdag toch ook de hele dag 'verplicht' buiten als er niemand thuis is...?

'k zou idd het voerbakje buiten zetten, dan kan ie dat iig eten als ie dat wil. Of hem 's middags al niet meer naar buiten laten, zodat ie dan 's nachts iig ook binnen is...maar dat is misschien zielig als hij zo graag buiten is.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:06
Nesa
Nesa is offline
Normaal zit ie dan overdag toch ook de hele dag 'verplicht' buiten als er niemand thuis is...?

'k zou idd het voerbakje buiten zetten, dan kan ie dat iig eten als ie dat wil. Of hem 's middags al niet meer naar buiten laten, zodat ie dan 's nachts iig ook binnen is...maar dat is misschien zielig als hij zo graag buiten is.

hahaha
ik heb al geprobeerd m, als ie overdag slaapt, buiten te zetten, zodat ie wat moeier is, en savonds terug komt, maar hij wil niet naar buiten als ie zin heeft in slapen

en overdag is er bijna altijd iemand thuis dus hij kan bijna altijd nar binnen als ie wil. Maar ikd enk dat we toch beter maar een kattenluik kunnen aanschaffen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten