Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 16:17
ExVaal
ExVaal is offline
Ik gebruik sinds 3 maanden Roacutane, en daardoor werd mijn acne alleen maar hardnekkiger. Sinds vandaag gebruik ik i.c.m. Roacutane ook Prednisolon om mijn ontstekingen aan mijn gezicht te remmen.

Zijn er meerdere mensen die deze combinatie gebruikt hebben, en wat hebben jullie ervaren aan bijwerkingen/complicaties?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:42
Warsocket
Warsocket is offline
miss ben je ergens allergisch voor

nj ik heb alleen ervaring met mijn hond (die al 2 jaar dood is nu)
maar die was ook allergisch (waaraan wisten ze niet)
dus die kreeg ook pretnison (werkte goed)

maarja verder kan ik er weinig over zeggen
Oud 05-01-2005, 16:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Vaal schreef op 05-01-2005 @ 17:17 :
Ik gebruik sinds 3 maanden Roacutane, en daardoor werd mijn acne alleen maar hardnekkiger. Sinds vandaag gebruik ik i.c.m. Roacutane ook Prednisolon om mijn ontstekingen aan mijn gezicht te remmen.

Zijn er meerdere mensen die deze combinatie gebruikt hebben, en wat hebben jullie ervaren aan bijwerkingen/complicaties?
Heeft je huisarts dat aan jou voorgeschreven? Mijn famielid (huisarts) geeft dat nooit uit. Want als ze een gehandicapt kindje krijgen terwilj zij dit heeft voorgeschreven, is zij verantwoordelijk voor dat kind. Als ik me niet vergis in ieder geval.
Ik weet niet precies wat het doet. Maar volgens mij kan je er onvruchtbaar van worden, of je kunt gehandicapte kinderen ervan krijgen. Heb je op internet gelezen wat de bijwerkingen en gevolgen/risico's ervan zijn? Heeft je huisarts je hier attent op gemaakt (verplicht) en heb je iets moeten ondertekenen waar dit duidelijk gemaakt wordt?
Ga dan liever aan de diane-35 ofzo dat helpt enorm. Je kunt er wel een hoge bloeddruk van krijgen dus dat zou ik wel in de gaten houden (bij een familielid van mij was het levensbedreigend, haar bloeddruk...door de pil).
Als je acne echt zo erg is, probeer er dan op natuurlijke wijze vanaf te komen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 17:47 :
Heeft je huisarts dat aan jou voorgeschreven? Mijn famielid (huisarts) geeft dat nooit uit. Want als ze een gehandicapt kindje krijgen terwilj zij dit heeft voorgeschreven, is zij verantwoordelijk voor dat kind. Als ik me niet vergis in ieder geval.
Ik weet niet precies wat het doet. Maar volgens mij kan je er onvruchtbaar van worden, of je kunt gehandicapte kinderen ervan krijgen. Heb je op internet gelezen wat de bijwerkingen en gevolgen/risico's ervan zijn? Heeft je huisarts je hier attent op gemaakt (verplicht) en heb je iets moeten ondertekenen waar dit duidelijk gemaakt wordt?
Ga dan liever aan de diane-35 ofzo dat helpt enorm. Je kunt er wel een hoge bloeddruk van krijgen dus dat zou ik wel in de gaten houden (bij een familielid van mij was het levensbedreigend, haar bloeddruk...door de pil).
Het is een 'hij'. Dus die diane-pil zal wel niet kunnen.

Pretnison kan alleen maar voorgeschreven worden door een (huis)arts. Maar als zijn acne al niet weg gaat door die Roacutane (volgens mij is dat vrij heftig spul) zullen natuurlijke dingen vast niet veel helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:54
Verwijderd
benzac heb je vast al geprobeerd he?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:55
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 17:47 :
Liefje, Roacutane wordt niet zomaar voorgeschreven. Ik vind het heel lief van je dat je me Diane-35 aanraadt, maar dankzij het vernuftige stofje Oestrogeen, het werkende bestandsdeel tegen acne in de Diane-35, tevens een vrouwelijk hormoon, krijg ik borsten.

Maargoed, dat van die gehandicapte kinderen klopt, maar zodra je stopt met de kuur heb je binnen no-time weer gezond zaad. Vrouwen die Roacutane gebruiken moeten wél uitkijken. Daarom moeten ze ook een wilsovereenkomst tekenen dat ze niet zwanger worden, ze moeten aan de pil en maandelijks in het ziekenhuis een verplichte zwangerschapstest doen.

En over je natuurlijke wijze; ik heb alles geprobeerd. van Benzac (antiobioticum) tot Minocycline (ook een antibioticum).
Roacutane was de laatste mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-01-2005 @ 17:52 :
Het is een 'hij'. Dus die diane-pil zal wel niet kunnen.
Oh, sorry. Had ik niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:04
Verwijderd
Misschien helpt het ook om 2 keer per dag je gezicht te stomen?
Ik heb zo'n apparaat
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:04
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Vaal schreef op 05-01-2005 @ 17:17 :
Hallo allemaal?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Vaal schreef op 05-01-2005 @ 17:55 :
Liefje, Roacutane wordt niet zomaar voorgeschreven. Ik vind het heel lief van je dat je me Diane-35 aanraadt, maar dankzij het vernuftige stofje Oestrogeen, het werkende bestandsdeel tegen acne in de Diane-35, tevens een vrouwelijk hormoon, krijg ik borsten.

Maargoed, dat van die gehandicapte kinderen klopt, maar zodra je stopt met de kuur heb je binnen no-time weer gezond zaad. Vrouwen die Roacutane gebruiken moeten wél uitkijken. Daarom moeten ze ook een wilsovereenkomst tekenen dat ze niet zwanger worden, ze moeten aan de pil en maandelijks in het ziekenhuis een verplichte zwangerschapstest doen.

En over je natuurlijke wijze; ik heb alles geprobeerd. van Benzac (antiobioticum) tot Minocycline (ook een antibioticum).
Roacutane was de laatste mogelijkheid.
Maar kun je niet proberen gewoon dingen als teatrea olie te gebruiken. Dat droogt je huid verschrikkelijk uit. Als je pure gebruikt iig. En je gezicht stomen om de porien te reinigen (met zo'n speciaal ding)? Als je last van littekens hebt pure aloe vera gel... Ja het lijkt niet sterk maar dat is het echt wel je moet het maar proberen.
Je hebt verder nog voedsel dat acne veroorzaakt of juist verhelpt, wil je wel het lijstje geven als je wil. Het klopt wel hoor alleen bij de een meer dan de ander. Verder kun je hier gaan http://www.healthboards.com/boards/forumdisplay.php?f=5 voor advies. Daar zitten ook mensen met vreselijke acne en ze hebben er allemaal dingen tegen gevonden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:08
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 18:05 :
Maar kun je niet proberen gewoon dingen als teatrea olie te gebruiken. Dat droogt je huid verschrikkelijk uit. Als je pure gebruikt iig. En je gezicht stomen om de porien te reinigen (met zo'n speciaal ding)? Als je last van littekens hebt pure aloe vera gel... Ja het lijkt niet sterk maar dat is het echt wel je moet het maar proberen.
Je hebt verder nog voedsel dat acne veroorzaakt of juist verhelpt, wil je wel het lijstje geven als je wil. Het klopt wel hoor alleen bij de een meer dan de ander. Verder kun je hier gaan http://www.healthboards.com/boards/forumdisplay.php?f=5 voor advies. Daar zitten ook mensen met vreselijke acne en ze hebben er allemaal dingen tegen gevonden.
Nu zal ik het misschien pas 2x gezegd hebben, maar ik zoek mensen die Prednisolon gebruikt hebben i.c.m. Roacutane.

Ik wil mijn gezicht niet stomen, ik wil geen cactus-sap op m'n gezicht smeren en ik wil zeker geen thee-olie op mijn gezicht smeren. Mijn huid is al droog genoeg, dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Vaal schreef op 05-01-2005 @ 18:08 :
Nu zal ik het misschien pas 2x gezegd hebben, maar ik zoek mensen die Prednisolon gebruikt hebben i.c.m. Roacutane.

Ik wil mijn gezicht niet stomen, ik wil geen cactus-sap op m'n gezicht smeren en ik wil zeker geen thee-olie op mijn gezicht smeren. Mijn huid is al droog genoeg, dankjewel.
Oh aloe vera tegen een droge huid dan. In ieder geval ik schat de kans dat je zo iemand hier vindt zeer klein. Hier http://www.healthboards.com/boards/forumdisplay.php?f=5 zal er misschien wel iemand ervaring mee hebben.
Maar met zo'n houding kom je niet van je acne af hoor...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:16
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 18:09 :
Oh aloe vera tegen een droge huid dan. In ieder geval ik schat de kans dat je zo iemand hier vindt zeer klein. Hier http://www.healthboards.com/boards/forumdisplay.php?f=5 zal er misschien wel iemand ervaring mee hebben.
Maar met zo'n houding kom je niet van je acne af hoor...
Nu zal ik het misschien pas 3x gezegd hebben, maar ik zoek mensen die Prednisolon gebruikt hebben i.c.m. Roacutane.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:17
Verwijderd
ikkeleerlinge, roaccutane is een vrij heftig medicijn met een paar ernstige mogelijke bijwerkingen. Dat krijg je echt niet voorgeschreven als je niet alle mogelijke zalfjes, lotions, cremes en tonics al hebt geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:15
sasquatch
sasquatch is offline
Dat de acne erger wordt als je met Roaccutan begint is een veel voorkomende bijwerking en soms kan het wel tot een half jaar duren voordat er pas een verbetering is -aldus mijn dermatoloog. Ik heb zelf een Roaccutane kuur gehad na eerst en bij mij was het pas na een maand of 4 dat ik verbetering begon te zien.
Bij mij werdt het ook eerst erger (vooral op schouders, dus nogal lastig op school) maar ik mocht het gebruikelijke ontstekingsremmende spul daarvoor niet gebruiken. Nu weet ik niet meer zeker wat dat spul nou was maar de naam prednisolon komt me wel erg bekend voor... maar ik neem aan dat je dit in overleg met je dokter/derma slikt, dus zal er wel niks aan de hand zijn.

nu ben ik wezen zoeken en dit staat ook bij de bijwerkingen van prednisolon:
"Andere effecten op de huid zijn dat wonden minder goed en minder snel genezen en dat er een verhoogde kans is op acne (jeugdpuistjes)"

ik weet dat ik niet de combinatie heb gebruikt zoals je al zovaak hebt gezegd, maar k wou het toch ff zeggen

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:17
nienke85
nienke85 is offline
ik gebruik op het moment ook prednison.., ziekte van crohn maar bij mij zijn de bijwerkingen juist acne Vind het echt een ***middel!!! Krijgt er een superdik hoofd van (houdt veel vocht vast) en heb veel pukkels en vooral erg moe!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:51
Verwijderd
Kheb het gevoel dat hier prednisolon en prednison door elkaar gehaald worden, maar ik kan me ook vergissen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:25
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Loumpiaatje schreef op 08-01-2005 @ 20:51 :
Kheb het gevoel dat hier prednisolon en prednison door elkaar gehaald worden, maar ik kan me ook vergissen.
Dat zat ik me ook te bedenken dat ik dit las....
Oud 08-01-2005, 21:50
nienke85
nienke85 is offline
Prednisolon is hetzelfde als prednison.. De vorm ervan is anders. prednisolon wordt sneller in je bloed opgenomen... vaak gaat dat ook via een infuus(hoeft niet altijd maar meestal wel) Ik heb beide gehad en de bijwerkingen waren tzelfde
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:51
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
nienke85 schreef op 08-01-2005 @ 16:17 :
ik gebruik op het moment ook prednison.., ziekte van crohn maar bij mij zijn de bijwerkingen juist acne Vind het echt een ***middel!!! Krijgt er een superdik hoofd van (houdt veel vocht vast) en heb veel pukkels en vooral erg moe!
Ik had last van ongeveer dezelfde bijwerkingen.
Ik heb 3jaar lang prednison en prednisolon geslikt/ingespoten gekregen.

Ik kwam hier zo'n 25 kg van aan, werd van het minste of geringste moe, en om de een of andere reden trok alle kleur van mijn gezicht.
Bovendien is het gevaarlijk om dit middel lang te slikken, het schijnt verslavend te werken.
Oud 09-01-2005, 12:12
nienke85
nienke85 is offline
Ja ook dat, je moet er dan ook calciumabletten bij slikken... Tenminste die heb ik er wel bij gekregen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:27
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
nienke85 schreef op 09-01-2005 @ 13:12 :
Ja ook dat, je moet er dan ook calciumabletten bij slikken... Tenminste die heb ik er wel bij gekregen...
Maar het blijft troep
Oud 09-01-2005, 20:59
nienke85
nienke85 is offline
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:18
mirnie
mirnie is offline
even ietsje anders maar toch over prednisolon. Worden jullie daar ook zo ontzettend opgeblazen van? Ik begin dr uit te zien alsof ik zwanger ben. terwijl ik normaal toch wel een goed postuur heb
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:24
nienke85
nienke85 is offline
idd heb ik ook Echt niet leuk meer. En ook leuk alleen op de plaatsen waar je het niet kan gebruiken..namelijk in mn gezicht en mn buik is helemaal opgezet. Lijk ook wel zwanger!!!sommige broeken zitten zelfs niet meer
ben echt blij als ik van die zooi af ben!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 23:53
Sparkle.
Sparkle. is offline
Heb ik ook gehad

Maar bij mij was het niet alleen maar vocht dat werd vastgehouden, maar ik werd er gewoon echt DIK van.
(hoppa, + 25kg.)
Oud 10-01-2005, 12:12
ExVaal
ExVaal is offline
Dat je er van aankomt weet ik, ik merk dat mijn lichaam meer vocht vast houdt. Is niet erg, ik had toch een te laag BMI
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 22:15
Verwijderd
Mijn moeder gebruikt momenteel prednison en ze heeft echt een bol hoofd.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 06:02
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Loumpiaatje schreef op 10-01-2005 @ 23:15 :
Mijn moeder gebruikt momenteel prednison en ze heeft echt een bol hoofd.
Lachen!

Het werkt wel, het is nu echt al een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 06:04
Methuselah
Methuselah is offline
Misschien vind je hier of hier wat info...
Oud 11-01-2005, 08:05
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Ik weet niet hoe erg je acne is, maar ik zou niet snel me lichaam met dergelijke rotzooi volgooien.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 08:38
nienke85
nienke85 is offline
T is niet echt dat je ervoor kiest om die medicijnen te slikken Bij de ziekte van crohn wordt dit nou eenmaal voorgeschreven... En als ik dan toch moet kiezen... tijdelijke acne of constante pijn.... dan denk ik toch het eerste
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 08:40
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Citaat:
nienke85 schreef op 11-01-2005 @ 09:38 :
T is niet echt dat je ervoor kiest om die medicijnen te slikken Bij de ziekte van crohn wordt dit nou eenmaal voorgeschreven... En als ik dan toch moet kiezen... tijdelijke acne of constante pijn.... dan denk ik toch het eerste
Is acne altijd een gevolg van de ziekte van Crohn?

Serieuze vraag.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 08:42
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 11-01-2005 @ 09:05 :
Ik weet niet hoe erg je acne is, maar ik zou niet snel me lichaam met dergelijke rotzooi volgooien.
Ernstig genoeg om mijn lichaam vol te gooien met 'dergelijke rotzooi', klaarblijkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 11-01-2005 @ 09:40 :

Serieuze vraag.
Acne is geen gevolg van de ziekte van Crohn maar wel een bijwerking van prednison/prednisolon volgens mij.
Oud 11-01-2005, 13:18
nienke85
nienke85 is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Zwarte Reiger schreef op 11-01-2005 @ 09:40 :

Serieuze vraag.
--------------------------------------------------------------------------------

Acne is geen gevolg van de ziekte van Crohn maar wel een bijwerking van prednison/prednisolon volgens mij.

Klopt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:49
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Vaal schreef op 11-01-2005 @ 09:42 :
Ernstig genoeg om mijn lichaam vol te gooien met 'dergelijke rotzooi', klaarblijkelijk.
acne is vaak een uiting van een allergische reactie ergens in je lichaam, misschien moet je daar eens iets aan doen, dan hebje dat hele prednison niet nodig. kan beter de oorzaak aanpakken dan het gevolg.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:02
Verwijderd
Acne is meestal een combinatie van een huid die te veel talg aanmaakt en een huid die te gevoelig reageert op bacterien. En die bacterien aanpakken, dat is nu net wat prednison doet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:23
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2005 @ 12:02 :
Acne is meestal een combinatie van een huid die te veel talg aanmaakt en een huid die te gevoelig reageert op bacterien. En die bacterien aanpakken, dat is nu net wat prednison doet.
prednison pakt geen bacterien aan, die maakt alles dood, ook bacterien die je lijf nodig heeft. waardoor je vaak juist meer klachten krijgt door het gebruik van prednison, dan zonder. Je verplaatst de klacht gewoon. Ik werk zelf in een praktijk en er komen zo ongelooflijk vaak gewoon kinderen binnen van 6/7 jaar die zelfs al voor eczeem prednison hebben gekregen jaren lang...en die daardoor gewoon bijna geen normale huis meer over hebben en ontzettend veel last hebben van alle bijwerkingen. Ze kunnen beter eens iets doen aan de oorzaak, wwant die bacterien blijven toch wel terugkomen als je even stopt met prednison en je kunt moeilijk het altijd slikken, want zo goed is het niet voor je.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten