Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Bekijk resultaten poll: Stoor jij je aan deze avatar?
Ja, ik stoor me er aan 19 26.76%
Nee, ik stoor me er niet aan 52 73.24%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 04:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Momenteel wordt er gediscussiëerd over waar de grens ligt wat betreft avatars (de plaatjes onder iemand's naam). Hierover zijn de meningen verdeeld. Om inzicht te krijgen in hoe jullie bepaalde avatars ervaren, hebben we een poll van korte duur bedacht. Gedurende enkele dagen zal deze hier op Beleidszaken te vinden zijn.

De vraag: zou jij je storen aan de volgende avatar:

(ware grootte)

De vraag is dus niet of je de avatar mooi vindt, de vraag is of jij je stoort aan de avatar.

Daarnaast zou het fijn zijn als je hieronder kan toelichten waaróm de avatar jou wel of niet stoort. Echter: dit is geen discussie-topic! Off-topic reakties worden verwijderd. Forumbazen: deze poll is er voor de leden, dus graag niet stemmen! Jouw stem kun je kwijt in het topic op Admin.

Dank voor je medewerking!

Laatst gewijzigd op 03-08-2004 om 17:04.
Advertentie
Oud 02-08-2004, 09:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Het is een beetje vreemd om te zeggen waarom een avatar je niet stoort...als het je wel stoort kun je zeggen van "enge gedachte" ofzo, of "bloedc is eng"...maar als het je niet stoort dan eh... tja... omdat het gewoon niet erg is

edit: komt er ook nog discussie over de grens van avatars van politieke leiders?
Oud 02-08-2004, 10:03
Remqo
Remqo is offline
De avatar viel vooral in het begin wel op, maar ik heb me er niet echt aan gestoord. Ik vind het zelfs wel wat hebben.
Kwestie van wennen, lijkt mij ook het geval

Laatst gewijzigd op 02-08-2004 om 10:06.
Oud 02-08-2004, 10:49
Verwijderd
Ja, ik stoor me eraan.
De gedachte dat iemand z'n tong doorknipt...

Ik heb ook een ander topic hierover gelezen, en het idee van het bloed weghalen, en de schaar niet door de tong lijkt me een beter idee
Oud 02-08-2004, 11:26
MieX
MieX is offline
Ik stoor me er niet aan, de ava valt wel op en de eerste keer kijk je even raar maar ik heb er echt geen moeite mee
Oud 02-08-2004, 11:31
jet
jet is offline
ach na 1 keer schrik je er niet meer van.. en het staat ook ergens voor, en dat weet inmiddels iedereen nou wel. dus mij stoort het totaal niet. iedereen heeft hem nu al gezien dus laat hem nu maar gewono staan
Oud 02-08-2004, 11:47
Marcus
Marcus is offline
Nee, ik stoor me er niet aan, want het is maar net wat je erachter zoekt. Ik wist niet eens dat het een tong was die afgeknipt werd, tot ik het ergens las in een topic. Eigenlijk kan je achter elke avatar wel iets zoeken, zo ook mijn avatar, sommige kinderen kunnen er bang van worden, dus zou die ook maar verboden moeten worden, terwijl het niet eens zo'n 'enge' avatar is.

Gewoon laten staan die avatar, als iemand zich er aan stoort, dan kijk je maar niet. Zo denk ik erover. Ik irriteerde me ook mateloos aan de bewegende avatar van iemand hier op het forum (naam even kwijt), en daar kijk ik dan ook niet naar.
Oud 02-08-2004, 12:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, ik stoor me er niet aan. Ik had eerst helemaal niet door wat het voorstelde, tot er zoveel heisa over werd gemaakt. Nu ik het weet stoor ik me er ook niet aan, op avatargrootte zie je slechts een tong en een schaar, eindelijk een avatar met inhoud dus, waaruit niet echt iets weerzinwekkends spreekt. Je ziet tenminste geen doorgeknipte tong oid.
Oud 02-08-2004, 13:07
M@rco
M@rco is offline
Nope, hier kan ik me niet echt druk om maken. Ik stoor me eerlijk gezegd meer aan het irritante beestje dat op de een of andere manier IN mijn beeldscherm is gekropen en nu dus constant over het forum kruipt.

Het zou wat anders zijn als het bijvoorbeeld een échte tong was en er liters bloed vanaf dropen. Dit is echter duidelijk nep en iemand zei al eerder dat er slechts een suggestie wordt gewekt. Bovendien, als je weet waar hij voor staat vind ik het best leuk gevonden.
Oud 02-08-2004, 14:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
nee. het is toch een keuze van die persoon zelf? ik kan me ook wel ergeren aan weetikveelwie. dat is nog geen reden om het niet toe te staan. alles wat jij niet leuk/goed vindt, kan voor een ander weer heel anders over komen. en ik vindt dat het gewoon mag, anders voeg je diegene maar toe aan je negeerlijst ofzo .

btw vindt ik het zelf persoonlijk geen leuk plaatje. maar de eigenaar waarschijnlijk wel. daarom.

ja. maar als er toch teveel mensen zich echt aan storen (poll ) dan moet hij op zich wel weg gehaald kunnen worden. schaf dan een 'normale' ava aan .
Oud 02-08-2004, 15:37
p-chez
p-chez is offline
Nee, doet me niks, die avatar.
Oud 02-08-2004, 17:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 02-08-2004 @ 13:40 :
Nee, ik stoor me er niet aan. Ik had eerst helemaal niet door wat het voorstelde, tot er zoveel heisa over werd gemaakt. Nu ik het weet stoor ik me er ook niet aan, op avatargrootte zie je slechts een tong en een schaar, eindelijk een avatar met inhoud dus, waaruit niet echt iets weerzinwekkends spreekt. Je ziet tenminste geen doorgeknipte tong oid.
Oud 02-08-2004, 17:20
snoopy
snoopy is offline
nee, ik stoor me er niet aan.
Tis geen levensgrote foto. Tis maar een avatar.
Oud 02-08-2004, 17:38
Lorelei
Lorelei is offline
BTW, de foto in de beginpost is groter dan een ava. Als je het doet, doe het dan goed en post 'm op ava grootte.
Oud 02-08-2004, 18:58
Gatara
Gatara is offline
hoewel ik t kunstzinnig vind, voel ik t gewoon gebeuren aan mijn tong eew
Oud 02-08-2004, 19:27
Paus Pierre
Paus Pierre is offline
Ik stoor mij er niet aan, ik kijk sowieso bijna nooit nar de avatars, en dan nog als deze persoon dit mooi vind mij best, zolang ik het maar niet als avatar hoef.
Oud 02-08-2004, 21:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik stoor me er helemaal niet aan. Begrijp ook helemaal niet waar al die ophef vandaan komt. Het is een kunstzinnige afbeelding die ergens voor staat; één met een boodschap dus. Het is geen foto ofzo. Het is dus geen realiteit. Ik stoor me persoonlijk meer aan vlaggen van bepaalde landen/bepaalde politieke leiders dan aan deze avatar. Trouwens, de avatar is zo klein, inderdaad, dat je er met een loupe bovenop moet gaan zitten wil je goed zien wat het nou voorstelt.
Oud 02-08-2004, 22:14
Malice
Malice is offline
Ik stoor me er totaal niet aan, het is niet racistisch en ook niet ranzig (in mijn ogen). Door al die ophef over de avatar wordt het overigens alleen maar erger gemaakt, nu pas gaat iedereen op de avatar letten...
Oud 03-08-2004, 08:11
Verwijderd
Nee hoor. Geen probleem.
Ik heb avatars trouwens uit staan in mijn profiel opties, dus ik kan me er zowieso niet aan storen
Oud 03-08-2004, 10:58
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
grl schreef op 02-08-2004 @ 18:38 :
BTW, de foto in de beginpost is groter dan een ava. Als je het doet, doe het dan goed en post 'm op ava grootte.
idd

dus wat de leden zien is dit:

dus dat is nog onduidelijker, niet expliciet, en je moet ook nog eens redelijk goed kijken wil je zien wat 't werkelijk is...

en ik zie afentoe (ergens in mei) ook die PimFortuyn avatar terugkomen met dat bloederige verband, en dat werd naar mijn weten toen ook niet verwijderd... terwijl dat toch duidelijker is, wat 't voorstelt...

in dit geval is 't gewoon vreemd dat 't zomaar is verwijderd, helemaal naar zo'n tijd.. zoiets moet kunnen... 't is niet op de grens 't moet gewoon kunnen...
Oud 03-08-2004, 11:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Paperz schreef op 03-08-2004 @ 11:58 :
...
en je moet ook nog eens redelijk goed kijken wil je zien wat 't werkelijk is...
...
dat snap ik even niet. zie je niet wat het voorstelt?
Oud 03-08-2004, 11:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vindt het trouwens een best stomme manier met zo'n poll en ik hoop niet dat jullie hier dan ook echt op af gaan.
het zou ook toeval kunnen wezen. sowieso komen hier niet zo veel mensen en krijg je dus ook niet zoveel stemmen.

en ook voor de eigenaar vindt ik het niet erg leuk
Oud 03-08-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 03-08-2004 @ 12:54 :
en ook voor de eigenaar vindt ik het niet erg leuk
De eigenaar wilde zelf weten wat andere leden er van vonden ed, ik denk dus eerder dat het wat 'de eigenaar' betreft andersom is en ze het wel 'leuk' vindt.
Oud 03-08-2004, 11:59
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 03-08-2004 @ 12:53 :
dat snap ik even niet. zie je niet wat het voorstelt?
ik denk eerder dat hij bedoeld dat je op de ware grootte van een avatar nog minder duidelijk ziet wat het eigenlijk is enzo. het plaatje wat enlightenment heeft gepost is groter dan wat je eigenlijk te zien krijgt... (en volgens mij had myuki d'r avatar toch al een beetje aangepast, dan klopt dat plaatje niet eens? )
Oud 03-08-2004, 12:13
AlopiA
AlopiA is offline
Ik krijg nog steeds de kriebels als ik die avatar zie, maar ik gebruik hem zelf ook wel eens op msn, dus ik stoor me er niet aan. Het is tenslotte maar een plaatje van 60x60 pixels
Oud 03-08-2004, 12:47
Maurice
Maurice is offline
ik stoor me er aan.
it makes me not want to forum, zeg maar.
Oud 03-08-2004, 12:51
Chaucus
Chaucus is offline
Ik vind t geen prettige ava...
Oud 03-08-2004, 13:48
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 03-08-2004 @ 13:51 :
Oud 03-08-2004, 15:38
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 03-08-2004 @ 13:51 :
Oud 03-08-2004, 17:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Maurice schreef op 03-08-2004 @ 13:47 :
ik stoor me er aan.
Kun je misschien verder toelichten waarom je deze avatar zo 'erg' vindt dat je misschien zelfs niet zou willen forummen? Want dat gaat natuurlijk vrij ver.
Oud 03-08-2004, 17:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
grl schreef op 02-08-2004 @ 18:38 :
Daar heb je gelijk in, ik heb de beginpost aangepast met de kleine avatar (60x60) en een link naar het originele plaatje.

De avatar van Myuki was groter dan 60x60, maar de forumsoftware maakt deze automatisch kleiner als deze te groot is. Vandaar. Maar je hebt gelijk dat de leden 60x60 zien, dus daarop moet je iets dan ook beoordelen.
Oud 03-08-2004, 17:42
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 03-08-2004 @ 14:48 :
Toelichting:

Ik vind 'm gruwelijk. Ik kan slecht tegen dit soort plaatjes, omdat ik gauw 'meevoel', de pijn voel ik zelf ook bijna.
Oud 03-08-2004, 18:28
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vraag me trouwens af.. Heeft deze poll als bedoeling 'de meerderheid wint' of is het van 'meer dan 30% tegen = geen avatar? Of is het zelfs gewoon een opiniepeiling en neem je dat mee in je definitieve besluit..?
Oud 03-08-2004, 18:54
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik stoor me niet. De achterliggende gedachte ervan wordt meer en meer duidelijk.
Oud 03-08-2004, 19:09
BrightEyes
BrightEyes is offline
Nou ja, normaal gesproken zou ik me er waarschijnlijk niet aan storen, de meeste avatars vallen mij nooit echt op. Pas op een moment als dit, dat je aandacht er echt naar toe wordt getrokken vind ik het niet een geweldige avatar.
Oud 03-08-2004, 20:45
Miles
Miles is offline
Citaat:
Remqo schreef op 02-08-2004 @ 11:03 :
De avatar viel vooral in het begin wel op, maar ik heb me er niet echt aan gestoord. Ik vind het zelfs wel wat hebben.
Kwestie van wennen, lijkt mij ook het geval
Idem dito.
Oud 03-08-2004, 22:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Arashi schreef op 03-08-2004 @ 12:59 :
ik denk eerder dat hij bedoeld dat je op de ware grootte van een avatar nog minder duidelijk ziet wat het eigenlijk is enzo. het plaatje wat enlightenment heeft gepost is groter dan wat je eigenlijk te zien krijgt... (en volgens mij had myuki d'r avatar toch al een beetje aangepast, dan klopt dat plaatje niet eens? )
Ja, plus het feit dat de meeste mensen helemaal niet op ava's letten. Ik heb nooit gekeken wat het was tot er zo'n drama van gemaakt werd. Nu weet het hele forum het inderdaad wel en heeft iedereen er opeens een mening over. Maar volgens mij had niemand er een probleem van gemaakt als dat ding gewoon was blijven staan.

Ik vond trouwens het aangepaste plaatje van myuki alleen maar storender. Om 2 redenen: 1) omdat dat wel mag.. maar als er 3 rode vlekjes (pixels) inzitten, is het een ramp en 2) het ziet er veel onnatuurlijker en vooral veel duidelijker uit!
Oud 04-08-2004, 10:00
Remqo
Remqo is offline
Ik stoor me eerder aan flitsende, fel-gekleurde en (snel)bewegende avatars, dan zo'n "gruwelijke" avatar.

Als de pret van het forummen echt gedrukt word door één of meer avatars, bestaat er ook nog de optie om avatars uit te zetten. (mijn profiel --> wijzig opties)
Oud 04-08-2004, 14:38
Rieno
Rieno is offline
neuh...kan nou niet zeggen dat ik me er aan stoor. Het is niet eens 'echt'! mogen tekeningen van blote vrouwen op ARTistiek dan ineens ook niet meer?
Oud 04-08-2004, 15:53
$omeone
$omeone is offline
Ik stoor me er niet aan, er is niks gruwelijks of schokkends ofzo op te zien, gewoon een schaar en een mond.
Ik dacht eerst dat de schaar de onderlip wilde doorknippen, zo onduidelijk is ie eigenlijk. Of ik ben scheel

Ik snap ook niet waarom mensen niet tegen deze avatar zouden kunnen. Er gebeurt niks, er wordt alleen de suggestie gewekt dat de tong mogelijk doorgeknipt gaat worden, maar dat zie je nog niet op dit plaatje. Dat je zelf 'plaatjes' daarvan op je netvlies krijgt is je eigen 'schuld' en niet die van de avatar..

En je kan inderdaad altijd nog ervoor kiezen om avatars uit te schakelen als je er niet meer door wilt forummen (wat ik me niet kan voorstellen, kijk je ook nooit journaal dan?). Daarbij forum je om de topics (de tekst), je hoeft niet naar avatars te kijken.
Oud 04-08-2004, 16:29
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-08-2004 @ 18:02 :
Citaat:
Maurice schreef op 03-08-2004 @ 13:47 :
ik stoor me er aan.
Kun je misschien verder toelichten waarom je deze avatar zo 'erg' vindt dat je misschien zelfs niet zou willen forummen? Want dat gaat natuurlijk vrij ver.
ik raak daarvan onder de (negatieve) indruk. ik bedoelde het 'makes me not want to forum' meer platonisch.
Oud 04-08-2004, 21:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het geen fijn plaatje om naar te kijken maar ik vind de gedachte erachter wel goed. Eraan storen vind ik een groot woord. Als ik het niet wil zien dan scroll ik er wel snel aan voorbij en als je je er echt aan stoort kan je altijd nog uitzetten dat je avatars ziet.
Oud 04-08-2004, 23:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 04-08-2004 @ 15:38 :
neuh...kan nou niet zeggen dat ik me er aan stoor. Het is niet eens 'echt'! mogen tekeningen van blote vrouwen op ARTistiek dan ineens ook niet meer?
Er zijn verschillende uitzonderingen op verschillende regels. Je mag bijvoorbeeld geen buitenlandse talen gebruiken omdat we een nederlands forum zijn. Maar op Letteren mogen verhalen in vreemde talen (zoalng de meeste de taal nog kennen) geplaatst worden en op A&N mag je engelse bronnen gebruiken.
En op Art mogen best tekeningen van blote vrouwen staan. Dat is een kunstforum, dus er is meer toegestaan. Daarbij is dat ook iets wat je alleen maar ziet als je er naartoe gaat terwijl je met deze avatar overal gewoon tegenkomt. Maar dat er op Art meer mag wil dus niet zeggen dat alles mag en dat is ter beoordeling van de lokale forumbazen.
Oud 05-08-2004, 14:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 03-08-2004 @ 19:28 :
Ik vraag me trouwens af.. Heeft deze poll als bedoeling 'de meerderheid wint' of is het van 'meer dan 30% tegen = geen avatar? Of is het zelfs gewoon een opiniepeiling en neem je dat mee in je definitieve besluit..?
Dat laatste, op Onzin was een enigszins soortgelijke poll. Tot dit topic is besloten nadat er op Admin geen consensus ontstond over de avatar van Myuki. Belangrijk voor ons is hoe de leden er over denken. Want: dit soort censuur is uiteindelijk ter bescherming van onze leden.

De uitslag van deze poll en de reakties in het topic zijn daarom van adviserende aard, op Admin zal daarna een beslissing gemaakt worden over de avatar van Myuki en het beleid omtrent censuur in het algemeen. Ook voor de toekomst is dit belangrijk, dus niet een 'hele heisa' om één avatar. Er staat meer op het spel.

Dit topic zal ik nu sluiten. Ik wil éénieder bedanken voor hun reakties, deze zijn zeer waardevol in het beoordelen van zaken zoals avatars, en het afstemming van ons beleid op de leden. Wordt vervolgd!

Regels voor berichten