Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2004, 15:19
Jesje_Olga
Jesje_Olga is offline
Jullie zullen het allemaal wel eens meegemaakt hebben bij je vriend of vriendin... jaloezie.

Ik geef eerlijk toe, ik ben jammer genoeg heel erg jaloers, en mijn relatie van meer dan 3 jaar staat op het punt hierdoor in te zakken. Mijn vriend kan er niet meer tegen en ik begrijp hem zo goed.. en toch lukt het me niet om er iets aan te doen. Ik heb het al zo vaak geprobeerd!! maar het wil me maar niet lukken...

Gisteren kwam ik binnen bij vrienden en lag mijn vriend (terwijl hij al wel naar beneden was gekomen om me gedag te zeggen) op het bed met een ander meisje, gewoon alleen te praten, maar ik werd zo verschrikkelijk boos, ik zei niets, ben alleen gaan zitten en keek hem half dood. Dat was volgens hem de druppel..
Later bleek dat hij en dat meisje het over haar vriend hadden.. en ik voelde me zo stom!!

Ik weet gewoon niet hoe ik mezelf kan helpen en ik wou vragen wie hier nog meer last van heeft, en wat jullie er tegen doen.. ik wil hem gewoon echt niet kwijt, maar zo gaat het niet langer..

Liefs,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 15:26
ZerO
ZerO is offline
Langs de psychiater ?
Oud 20-07-2004, 15:32
elledc
elledc is offline
Citaat:
ZerO schreef op 20-07-2004 @ 16:26 :
Langs de psychiater ?

Ts, is best normaal dat je jaloers bent, is een teken van liefde nietwaar Zelf heb ik het ook wel af en toe maar nu we al een lange tijd samen zijn vertrouw ik hem wel, hoewel het soms begint te knagen als hij lang naar mooie meiden kijkt of als hij lang met meiden babbelt. Ik vind het doodnormaal dat jaloezie parten speelt. Ik zou het vreemd vinden bijvoorbeeld moest mijn vriend nooit jaloers zijn.
Maartoch, overdrijven is nooit goed. Als hij eerlijk tegen je is en je voelt dat je er gerust bij kan gaan zitten dan is er denk ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:37
Verwijderd
Ik vind dat je vriend niet zo moet zeuren.. het is toch logisch dat jij schrikt als je hem met een ander meisje op bed ziet liggen.. hij kan daar best gewoon wat uitleg over geven. Misschien vindt ie het niet leuk om zich iedere keer te moeten verantwoorden bij jou, maar kom op, zoveel is het toch niet gevraagd om iemand gerust te stellen..
Sorry, mijn mening.
Ik hoop dat jullie eruit komen. Blijf gewoon jezelf, maar misschien kun je proberen om in ieder geval niet kwaad te worden. Je mag altijd dingen aan hem vragen, daar kan hij echt niets over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:40
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 20-07-2004 @ 16:32 :

Citaat:
mijn relatie van meer dan 3 jaar staat op het punt hierdoor in te zakken. Mijn vriend kan er niet meer tegen en ik begrijp hem zo goed.. en toch lukt het me niet om er iets aan te doen. Ik heb het al zo vaak geprobeerd!! maar het wil me maar niet lukken...
Dan zou ze misschien hulp moeten zoeken.
Je hoeft echt niet knettergek te zijn om langs een psychiater te gaan
Oud 20-07-2004, 15:45
Endomychus
Endomychus is offline
psycholoog heet dat dan
Oud 20-07-2004, 15:59
ZerO
ZerO is offline
ohja idd een psycholoog meer van toepassing wat dit betreft !
Oud 20-07-2004, 16:01
filia dei
filia dei is offline
Ik ben ook stik jaloers. Ik ben in staat om een vrouwelijk lieveheerstbeestje dood te trappen als hij er iets te lang naar kijkt . Maar goed, meestal kan ik het heel aardig verbergen.

Ik vind wel dat je vriend een beetje overdreven reageert. Ik zou 't ook niet fijn vinden als hij met een ander meisje op bed lag. En ik één blik kan ik niet zien dat ze het over haar vriend hebben hoor. Misschien had je niet boos moeten worden en je een beetje in moeten houden. Maar er met hem over praten en vragen waar hij dacht dat hij mee bezig was daar op het bed met dat andere meisje zou ik niet meer dan logisch vinden.
Oud 20-07-2004, 16:04
Jones
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-07-2004 @ 16:37 :
Ik vind dat je vriend niet zo moet zeuren.. het is toch logisch dat jij schrikt als je hem met een ander meisje op bed ziet liggen.. hij kan daar best gewoon wat uitleg over geven. Misschien vindt ie het niet leuk om zich iedere keer te moeten verantwoorden bij jou, maar kom op, zoveel is het toch niet gevraagd om iemand gerust te stellen..
Sorry, mijn mening.
Ik hoop dat jullie eruit komen. Blijf gewoon jezelf, maar misschien kun je proberen om in ieder geval niet kwaad te worden. Je mag altijd dingen aan hem vragen, daar kan hij echt niets over zeggen.
Het gaat volgens mij niet zozeer over die ene keer. Het is niet zoveel moeite om iemand gerust te stellen, dat klopt wel. Maar om het 3 jaar lang te doen (Ik neem niet aan dat dit de eerste keer is dat ze in zo'n situatie terecht komt) is het wel vervelend. Vergelijk het met de afwas, ook niet zoveel moeite maar het wordt na 3 jaar ook vervelend om te doen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:08
Verwijderd
Misschien helpt het om je jaloerse of boze reactie in te houden, en gewoon rustig een vraag te stellen, zodat hij je gerust kan stellen zonder dat hij meteen merkt dat je jaloers was. In bovenstaand geval had je bijvoorbeeld kunnen zeggen 'hoi, wat zijn jullie aan het doen?', dan had hij kunnen antwoorden dat ze over haar vriend aan het praten waren. Hij was dan niet geïrriteerd geweest, jij was dan maar héél even jaloers geweest.

Het is natuurlijk wel moeilijk om op zo'n manier met dingen om te gaan, maar als je vaak te snel conclusies trekt is het wel het beste, denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:40
Verwijderd
je moet eens voor jezelf helemaal nagaan waarom je zo jaloers bent, ben je nou eenmaal heel jaloers aangelegt of is er vroeger ooit iets gebeurd waardoor je heel jaloers bent, en of er een reden zou zijn waarom je jaloers zou zijn als je vriend op bed met een meisje ligt te praten bijv. waar je nou precies bang voor bent,of er een reden is om bang te zijn, en in welke mate je onzeker bent enz.enz. pas als je zelf de reden weet kun je er iets aan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:42
Verwijderd
jaloerse vrouwen jagen mij weg.
Als mijn vriendin te jaloers is maak ik het uit, want daar zou ik niet mee kunnen leven, telkens op mijn tenen moeten lopen omdat mevrouw zich anders in haar kut getrapt voelt, nee dank je.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-07-2004 @ 16:37 :
Ik vind dat je vriend niet zo moet zeuren.. het is toch logisch dat jij schrikt als je hem met een ander meisje op bed ziet liggen.. hij kan daar best gewoon wat uitleg over geven.
Zo te horen kreeg hij daar niet de kans voor; en naar drie jaar zou ik er ook strontziek van worden als ik telkens bevooroordeelt word op wat ik doe met andere meisjes.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:53
Verwijderd
Als je een relatie hebt van meer dan 3 jaar gaat hij sowieso binnenkort voorbij, jaloezie of geen jaloezie.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:55
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2004 @ 17:53 :
Als je een relatie hebt van meer dan 3 jaar gaat hij sowieso binnenkort voorbij, jaloezie of geen jaloezie.
ja daarom zijn er ook geen mensen die 10 jaar bij elkaar zijn, die bestaan namelijk niet. als je ouders dat zeggen, dikke onzin. vraag maar aan mephostophilis
Oud 20-07-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 20-07-2004 @ 17:55 :
ja daarom zijn er ook geen mensen die 10 jaar bij elkaar zijn, die bestaan namelijk niet. als je ouders dat zeggen, dikke onzin. vraag maar aan mephostophilis

Ik snap niet dat je hem nog serieus neemt..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 20-07-2004 @ 17:55 :
Ik bedoelde een liefdesrelatie, sorry.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2004 @ 17:58 :
Ik bedoelde een liefdesrelatie, sorry.
...zullen we daar maar een verliefdheidsrelatie van maken?? dan klopt t namelijk wel...en dan blijkt ook meteen dat je post nergens op slaat want waarom zouden ze niet bij elkaar kunnen blijven ook al zijn ze niet meer verliefd?? ...oh well, helaas is dat in mijn relatie idd niet gebeurd maarja
Oud 20-07-2004, 17:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-07-2004 @ 17:56 :

Ik snap niet dat je hem nog serieus neemt..
nouja, ik geloof dat ie kwa bijdehandheid wel te overrulen is, msschien dat t dan ophoudt...vast niet

verder is t een leuk tijdsverdrijf want ik verveel me
Oud 20-07-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 20-07-2004 @ 18:02 :
...zullen we daar maar een verliefdheidsrelatie van maken?? dan klopt t namelijk wel...en dan blijkt ook meteen dat je post nergens op slaat want waarom zouden ze niet bij elkaar kunnen blijven ook al zijn ze niet meer verliefd?? ...oh well, helaas is dat in mijn relatie idd niet gebeurd maarja
Omdat je na de verliefdheidsperiode alleen bij elkaar blijft indien je hiertoe wordt gedwongen door sociale/financiële factoren.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2004 @ 18:03 :
Omdat je na de verliefdheidsperiode alleen bij elkaar blijft indien je hiertoe wordt gedwongen door sociale/financiële factoren.
echt niet, ik was bij mn ex na een jaar al niet meer verliefd en toch werd ik niet gedwongen bij dr te blijven en vond ik t heel erg jammer toen t uitging na bijna 2,5 jaar...
Oud 20-07-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 20-07-2004 @ 18:05 :
echt niet, ik was bij mn ex na een jaar al niet meer verliefd en toch werd ik niet gedwongen bij dr te blijven en vond ik t heel erg jammer toen t uitging na bijna 2,5 jaar...
Mja ok, het gaat meer om de verliefdheid van de vrouw. Mannen willen toch altijd wel seks, verliefdheid of geen verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2004 @ 18:09 :
Mja ok, het gaat meer om de verliefdheid van de vrouw. Mannen willen toch altijd wel seks, verliefdheid of geen verliefdheid.
zelfs zonder sex had ik een relatie met haar gewild, teminste toen we iets hadden...maar ok, dan weet k meteen hoe het bij jou zit

en ook bij vrouwen gaat het niet op sorry...ik ken genoeg mensen met een langere relatie waarbij er geen sprake is van sociale/financiele dwang en waarbij toch wel duidelijk is dat het meisje niet meer verliefd is...oh well, ik denk dat je nog wat levenservaring mist op dit gebied maar zullen we maar weer ontoopic gaan, hier heeft TS niet zoveel aan...

dus ontopic: ik denk niet dat je iets tegen je jaloerse gevoelens kan doen. ik denk wel dat je er anders mee om kan gaan. als je jezelf dwingt om NOOIT toe te geven aan dat gevoel en dat je pas later, als de situatie over is, gaat bedenken of het iets is om boos over te zijn of niet. ...is niet makkelijk, maar het is ook gewoon geen makkelijke situatie als je zo jaloers bent.
Oud 20-07-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Jesje_Olga schreef op 20-07-2004 @ 16:19 :
Gisteren kwam ik binnen bij vrienden en lag mijn vriend (terwijl hij al wel naar beneden was gekomen om me gedag te zeggen) op het bed met een ander meisje, gewoon alleen te praten, maar ik werd zo verschrikkelijk boos, ik zei niets, ben alleen gaan zitten en keek hem half dood. Dat was volgens hem de druppel.. Later bleek dat hij en dat meisje het over haar vriend hadden..) en ik voelde me zo stom!!
Dit doet me denken aan 'allo 'allo.
Rene staat te vozen met de serveerster en zijn vriendin komt binnen: "Rene! Why are you kissing her?!"
Rene: "You stupid woman! I wasn't kissing her! The girl was choking so I gave her mouth to mouth!"

Maar dat praten kunnen ze niet zittend doen?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:56
Fa Sai
Fa Sai is offline
Het is onzin dat de vrouw per se verliefd moet zijn om een relatie in stand te houden hoor, bij mij gaat het ook al lang zat vrij goed...
En over die jaloezie, ik denk dat je niet goed communiceert met je vriend, jij moet duidelijk maken wat hij wel en niet mag door te praten, en hij moet jou gerust kunnen stellen en ook zich 'naar jouw regels gedragen'. En als hij daar geen zin in heeft (als de regels redelijk zijn dan he) dan is het misschien tijd voor een vrijgezellenperiode. Als ik zo naar jouw leeftijd kijk denk ik dat het op zich geen slecht idee voor je zal zijn om eens lekker op jezelf te zijn. Gewoon lekker leven nu, en een vaste serieuze verkering komt nog wel een keertje!
Oud 24-07-2004, 16:46
little_devotion
little_devotion is offline
Ik ben ook snel jaloers. En ik zou ook boos worden als mijn vriend (als ik die zou hebben dan ) op bed met een meisje ligt te praten. Het is misschien niet goed om jaloers te zijn, maar je bent heus niet gelijk psychisch niet in orde ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:04
Romie
Romie is offline
nee tuurlijk, ts was wel terecht jaloers in dit geval, maar als ze het echter heel vaak is, kan ik me voorstellen dat haar vriend het nu echt storend vind.

je zegt dat jullie al een relatie hebben van 3 jaar, als hij vreemd zou willen gaan had hij dat al lang gedaan.

en k kan me voorstellen dat je, zodra hij met iemand anders praat van t vrouwelijk gedoe dan, het niet leuk vind, maar hij doet niks verkeerd...

ach ja, k kan dr ook niet echt raad voor geven, maar als het inderdaad storend begint te worden kun je eens met n psycholoog gaan praten ja...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:52
snoopy
snoopy is offline
Ik ben ook heel jaloers (geweest) en bij mij heeft psychotherapie wel heel erg geholpen, dus:
Oud 24-07-2004, 17:57
Hagel
Hagel is offline
Ik was altijd erg jaloers en op een gegeven moment werd ik er zelf zo gestoord van dat ik echt kwaad op mezelf ben geworden. Telkens als ik nu iets raars denk ofzo dan ga ik rustig ergens anders aan denken. Tuurlijk ben ik nog wel een beetje jaloers maar het is al veeeel minder als eerst.
Oud 24-07-2004, 17:59
pyres
pyres is offline
nou sorry hoor
maar als ik mijn vriend op een bed zie liggen praten met een ander meisje, zou ik ook heel erg boos worden.
ik snap niet dat je vriend dat niet begrijpt.
Oud 24-07-2004, 19:18
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
pyres schreef op 24-07-2004 @ 18:59 :
nou sorry hoor
maar als ik mijn vriend op een bed zie liggen praten met een ander meisje, zou ik ook heel erg boos worden.
ik snap niet dat je vriend dat niet begrijpt.
Na 3 jaar komt t zn strot uit als ie voor de tigste keer moet uitleggen dat het niks betekent, dus ja ik begrijp die vriend wel.
Oud 24-07-2004, 19:26
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Jesje_Olga schreef op 20-07-2004 @ 16:19 :
Jullie zullen het allemaal wel eens meegemaakt hebben bij je vriend of vriendin... jaloezie.

Ik geef eerlijk toe, ik ben jammer genoeg heel erg jaloers, en mijn relatie van meer dan 3 jaar staat op het punt hierdoor in te zakken. Mijn vriend kan er niet meer tegen en ik begrijp hem zo goed.. en toch lukt het me niet om er iets aan te doen. Ik heb het al zo vaak geprobeerd!! maar het wil me maar niet lukken...

Gisteren kwam ik binnen bij vrienden en lag mijn vriend (terwijl hij al wel naar beneden was gekomen om me gedag te zeggen) op het bed met een ander meisje, gewoon alleen te praten, maar ik werd zo verschrikkelijk boos, ik zei niets, ben alleen gaan zitten en keek hem half dood. Dat was volgens hem de druppel..
Later bleek dat hij en dat meisje het over haar vriend hadden.. en ik voelde me zo stom!!

Ik weet gewoon niet hoe ik mezelf kan helpen en ik wou vragen wie hier nog meer last van heeft, en wat jullie er tegen doen.. ik wil hem gewoon echt niet kwijt, maar zo gaat het niet langer..

Liefs,
Dit komt mij heel erg bekent voor... heb er zelf ook enorme last van. En het is niet dat je hem niet vertrouwd ofzo maar gewoon dat rotgevoel!
Ik en mijn vriend zijn nu bijna 1 jaar en 10 maanden samen en we hebben het er al een paar keer over gehad samen (ookwel na ruzie). Ik probeer het nu gewoon zwaar te onderdrukken maar het gevoel blijft. Ikzelf ben er ook niet echt achter wat het juiste medicijn is, gewoon jezelf goed onder controle houden en weten dat hij alleen van jou houdt.
Sterkte in ieder geval!
Groetjess!
Oud 24-07-2004, 19:52
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sithan schreef op 24-07-2004 @ 20:18 :
Na 3 jaar komt t zn strot uit als ie voor de tigste keer moet uitleggen dat het niks betekent, dus ja ik begrijp die vriend wel.
tigste keer .......... mwah
ik heb een relatie van 2,5 jaar
en ik vind het zeer vervelend als mijn vriend zoiets zou doen

ik bedoel; als haar vriend haar zo zag liggen met een jongen, dan zou hij dat toch ook vreemd vinden?
Oud 24-07-2004, 19:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
pyres schreef op 24-07-2004 @ 20:52 :
tigste keer .......... mwah
ik heb een relatie van 2,5 jaar
en ik vind het zeer vervelend als mijn vriend zoiets zou doen

ik bedoel; als haar vriend haar zo zag liggen met een jongen, dan zou hij dat toch ook vreemd vinden?
Hoezo, ik neem aan dat ze niet lagen te kleffen of whatever...ik snap best dat je dat vervelend vind, dat is wie je bent, maar dan hoef je dat niet keer op keer te laten merken als je vriend niet exact denkt zoals jijzelf, denk ik dan...dan moet je daar gewoon bij neerleggen.
Oud 24-07-2004, 20:00
little_devotion
little_devotion is offline
Citaat:
Romie schreef op 24-07-2004 @ 18:04 :

je zegt dat jullie al een relatie hebben van 3 jaar, als hij vreemd zou willen gaan had hij dat al lang gedaan.

Dat vind ik onzin. Dan zou je ook kunnen zeggen dat het juist logischer is dat iemand na 3 jaar vreemd gaat, omdat je al zou lang iets hebt en het misschien een sleur wordt. Maar dat slaat ook nergens op, want het ligt gewoon aan de persoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 20:43
pyres
pyres is offline
Citaat:
FleurtjeKoo schreef op 24-07-2004 @ 21:00 :
Dat vind ik onzin. Dan zou je ook kunnen zeggen dat het juist logischer is dat iemand na 3 jaar vreemd gaat, omdat je al zou lang iets hebt en het misschien een sleur wordt. Maar dat slaat ook nergens op, want het ligt gewoon aan de persoon zelf.
idd vind ik ook onzin
ik heb het meegemaakt
dus i'm living proof

Reageren

Regels voor berichten