Meer diepgang bereik je met een meer realistischere invalshoek. Meer expressie geven aan de gezichtsuitdrukking van het meisje(?), bijvoorbeeld.
Ik ben het niet eens met Brinta dat je de lijken beter af moet beelden; ik zou namelijk de lijken helemaal weghalen. Vooral het lichaam met het missende hoofd lijkt meer een komisch dan een dramatisch effect te bereiken, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Overigens snap ik dat de vierkantjes op de achtergrond de ruimte prima opvullen, maar het heeft naar mijn mening geen enkele rol in de tekening. Behalve opvulling, dus. Als ik jou was zou ik elke pixel van de tekening nuttig gebruiken voor (bijvoorbeeld) een oorlogslandschap. Of, nog beter: een huiskamer met twee mensen op de bank. Die volslagen verbaasd kijken naar dat meisje met tranen in haar ogen, een oorlogskind in plaats van op de tv op hun vloerkleed staat.
Oorlog wordt toch de ver-van-mijn-bed-show genoemd? Dit lijkt me een goed idee om dat eens om te werpen met zo'n soort tekening.
Zo, meer kan ik even niet bedenken voor de zondag.