Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 21:54
Gatara
Gatara is offline
Palestijnen steken kantoren veiligheidsdiensten in brand

Uitgegeven: 31 juli 2004 21:38

JENIN - Militante Palestijnen van de al-Aqsa Martelarenbrigades hebben zaterdag de kantoren in Jenin van de Palestijnse veiligheidsdiensten in brand gestoken. Volgens de leider van de groep hebben de diensten het Israëlische leger geholpen bij de arrestatie van Palestijnse activisten.

Een dag eerder stichtten leden van de al-Aqsa Martelarenbrigades in dezelfde stad op de Westelijke Jordaanoever brand in het kantoor van de gouverneur om diens vervanging te eisen. De Palestijnse leider Yasser Arafat heeft de secretaris-generaal van zijn Fatah-beweging, Quaddura Musa, dinsdag op die post benoemd.

De Israëlische tv toonde zaterdagavond beelden van Palestijnen die het kantoor plunderen en portretten van Arafat van de muur rukken en in het vuur gooien.
http://nu.nl/news.jsp?n=370761&c=23

Weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Kut dat t militanten zijn die dit doen iig.
Oud 31-07-2004, 22:20
Verwijderd
Misschien moet Sharon weer wat bommetjes gooien op Arafat's kantoren, ofzo. Dan wordt ie weer populair.

Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2004 @ 23:20 :
Misschien moet Sharon weer wat bommetjes gooien op Arafat's kantoren, ofzo. Dan wordt ie weer populair.

erm nee
Oud 31-07-2004, 22:38
Joostje
Joostje is offline
Achja. Er bestaat nou eenmaal geen goed georganiseerde tegenpartij in
Palestina voor Arafat die een vreedzame oplossing nastreeft .
Oud 31-07-2004, 23:02
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-07-2004 @ 23:38 :

Als je palastijn bent en openlijk tegen arafat, ben je je leven niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Here we go again.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 01-08-2004 @ 00:03 :
Here we go again.
Stakka Bo - Here We Go

(8)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 01-08-2004 @ 00:02 :
Als je palastijn bent en openlijk tegen arafat, ben je je leven niet zeker.

yep, en na elke gewelddaad hebben de extremisten weer meer aanhang en meer overredingskracht.

zelf dacht ik dat de premier, die Qurei (of hoe je het ook schrijft, mijn arabisch is ronduit roestig) de zaken een beetje recht zou kunnen trekken, maar dat gaat dus duidelijk niet gebeuren.

als organisaties als al aqsa de palestijnse autoriteit omver werpen dan bestaat er geen enkele controle meer in de palestijnse gebieden.

geen mooi scenario....
Oud 31-07-2004, 23:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 00:15 :
yep, en na elke gewelddaad hebben de extremisten weer meer aanhang en meer overredingskracht.

zelf dacht ik dat de premier, die Qurei (of hoe je het ook schrijft, mijn arabisch is ronduit roestig) de zaken een beetje recht zou kunnen trekken, maar dat gaat dus duidelijk niet gebeuren.

als organisaties als al aqsa de palestijnse autoriteit omver werpen dan bestaat er geen enkele controle meer in de palestijnse gebieden.

geen mooi scenario....
De Palestijnse Autoriteit is zo corrupt als de pest, wat ik eigenlijk al vermoedde. Het zijn verraders. Eindelijk treden die lui tegen ze op.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 01-08-2004 @ 00:19 :
De Palestijnse Autoriteit is zo corrupt als de pest, wat ik eigenlijk al vermoedde. Het zijn verraders. Eindelijk treden die lui tegen ze op.
Ja! Het werd tijd dat er eens wat mensen constructieve dingen ondernamen, zoals dingen in de fik zetten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.
Oud 31-07-2004, 23:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-08-2004 @ 00:22 :
Ja! Het werd tijd dat er eens wat mensen constructieve dingen ondernamen, zoals dingen in de fik zetten.
Jij begrijpt de shit.

(ik weet dat je sarcastisch deed)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 00:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 01-08-2004 @ 00:37 :
Jij begrijpt de shit.

maar ja, de autoriteiten zijn corrupt, de enige andere partijen zijn Israel en de extremisten.

de gematigde palestijn heeft gewoon niks over dat ie kan steunen.

het oprichten van een nieuwe gematigde beweging die als autoriteit zou moeten zou stranden omdat de andere partijden veel te machtig zijn.

van palestijnse kant lijkt de situatie hopeloos.

maar ik bedacht net nog (en sorry for t crossposten) mischien brengt dat afscheidingshek toch wel iets goeds
(niet direct schelden aub, lees volgende argumentatie).

want:
-geweld leidt tot geweld.
-aan beide zijden blijven de extremisten alleen aan de macht zolang er geweld is om hun ideeen te rechtvaardigen.
-dat hek is onrechtmatig, lullig, discriminerend en alles meer, maar zorgt wel dat de twee groepen fysiek elkaar slechter kunnen bereiken.

daadoor vormt zich een omgekeerde van de huidige geweldspiraal:

->minder aanslagen-> minder vergelding->minder radicalisering->minder voorstanders van geweld->voorstanders van geweld krijgen minder macht->minder geweld.

wel zal de scheiding leiden tot minder begrip door minder onderlinge contacten (voor zover dat ondertussen nog mogelijk was)
Oud 01-08-2004, 10:29
tosyali
tosyali is offline
sorry maar die arabieren zijn echt DOM! ik heb geen woorden, gaan ze een burgeroorlog beginnen, sorry maar ze willen het zelf. stelletje minkukels
Oud 01-08-2004, 12:04
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
tosyali schreef op 01-08-2004 @ 11:29 :
sorry maar die arabieren zijn echt DOM! ik heb geen woorden, gaan ze een burgeroorlog beginnen, sorry maar ze willen het zelf. stelletje minkukels
Die burgeroorlog was er altijd al alleen niet zo openlijk. Er vielen vaak veel doden doordat ze elkaar aan het bashen waren.

het is er een grote anarchie en nu israel zich terug wil gaan trekken heeft Onze Grote Totalitaire Geliefde Leider (arafat) de touwtjes minder sterk in handen....... en komt de wereld erachter hoe het er aan toe gaat....
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 12:47
JantjePietje
JantjePietje is offline
Ik heb het wel vaker betoogd. Niet alleen de joden moeten wat meer aan zelfkritiek doen, datzelfde geldt ook voor de Palestijnen. Eindelijk doen de militanten iets wat ze al langer hadden moeten gedaan. De PA is net zo corrupt als Sharon en zijn zoon. Terwijl een groot deel van de bevolking afhankelijk is van liefdadigheidsorganisaties zoals de Hamas, sluist Arafat de rat miljoenen euro's die als ontwikkelingsgeld voor de Palestijnen bedoeld zijn, door naar de bankrekeningen van zijn vrouw in Frankrijk. Net als Sharon heeft hij de smaak van macht en geld gesproefd en nu willen beide deze niet meer loslaten. Zeker gezien hun leeftijd is dit toch wel erg schandalig.

Dit is een gunstige ontwikkeling. Het is beter dat de liefdadigheidsorganisaties annex verzetsorganisaties de touwtjes in handen nemen. Deze zijn niet corrupt, helpen de bevolking met werk en voedsel, en staan hun mannetje wel aan de onderhandelingstafel in tegenstelling tot een seniele oude vent die nauwelijks kan praten.
Oud 01-08-2004, 12:51
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
tosyali schreef op 01-08-2004 @ 11:29 :
Wat is er zo dom aan om in opstand te komen tegen wanbeleid, corruptie en vriendjespolitiek?

Daar kunnen de Turken een puntje aan gaan zuigen.

Niet alleen de Palestijnen, ook de andere Arabieren ( 300 miljoen) zouden in opstand moeten komen tegen hun regimes. Ik verwacht wel dat dat in de komende 50 jaren zal gaan gebeuren, want een massa van 1 miljard Arabieren hou je denk ik niet zo gauw tegen.
Oud 01-08-2004, 13:09
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 01-08-2004 @ 13:51 :

Niet alleen de Palestijnen, ook de andere Arabieren ( 300 miljoen) zouden in opstand moeten komen tegen hun regimes. Ik verwacht wel dat dat in de komende 50 jaren zal gaan gebeuren, want een massa van 1 miljard Arabieren hou je denk ik niet zo gauw tegen.

Dat vind ik nou ook...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:14
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 01-08-2004 @ 13:51 :
Wat is er zo dom aan om in opstand te komen tegen wanbeleid, corruptie en vriendjespolitiek?

Daar kunnen de Turken een puntje aan gaan zuigen.

van mij mogen die overige arabieren ook in opstand komen maar in palestina is het nu anders. je zit al genoeg in de stront ga je toch niet verder zakken.

trouwens, wat is er mis met Turkije?
Oud 01-08-2004, 18:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 01-08-2004 @ 17:14 :
van mij mogen die overige arabieren ook in opstand komen maar in palestina is het nu anders. je zit al genoeg in de stront ga je toch niet verder zakken.
vooral leuk om te zien hoe de arabieren in de bres springen voor de palestijnen (terwijl ze niet zitten springen om palestijnen in eigen land ) en geen ene flikker doen m.b.t. Soedan.

Ook meten met twee maten, heet dat geloof ik.
Oud 01-08-2004, 18:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-07-2004 @ 23:38 :
of ze zijn politiek te ideologisch beladen en worden om die reden niet gesteund van buitenaf (te links, bv.).
Oud 01-08-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2004 @ 19:08 :
vooral leuk om te zien hoe de arabieren in de bres springen voor de palestijnen (terwijl ze niet zitten springen om palestijnen in eigen land ) en geen ene flikker doen m.b.t. Soedan.

Ook meten met twee maten, heet dat geloof ik.
ik denk niet dat de Arabieren écht in de bres springen voor de Palestijnen, want Israel boycotten ze ook niet en ze zijn over het algemeen vriendjes met Amerika

en ik denk dat de Palestijnen hun eigen land ook niet willen verlaten, en terecht natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 22:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 01-08-2004 @ 20:28 :

en ik denk dat de Palestijnen hun eigen land ook niet willen verlaten, en terecht natuurlijk...
erm

ik had t dan ook over de palestijnen die jaaaaaaaaarenlang in een ander land wonen en niet Israel/PG.
Oud 02-08-2004, 00:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2004 @ 19:10 :
of ze zijn politiek te ideologisch beladen en worden om die reden niet gesteund van buitenaf (te links, bv.).
Kun je daar vorbeelden van geven?
Oud 02-08-2004, 09:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-08-2004 @ 01:10 :
Kun je daar vorbeelden van geven?
Peoples Party bv. (was vroeger de communistische partij).
Oud 02-08-2004, 10:09
Gatara
Gatara is offline
Dode en gewonden bij Israëlische inval Gazastrook
02-08-2004

Israëlische militairen zijn maandagochtend met bulldozers het vluchtelingenkamp Khan Younis in de Gazastrook binnengevallen. Een Palestijnse vrouw werd in haar huis dodelijk getroffen door een Israëlische kogel, zeiden ooggetuigen. Zes burgers raakten gewond.

Volgens zegslieden in het leger was de operatie gericht tegen de "terroristische infrastructuur" in het kamp. De bulldozers verwoestten een gebouw van waaruit Palestijnse extremisten op joodse nederzettingen zouden hebben geschoten.

In de buurt van een joodse nederzetting in het noorden van de Gazastrook schoten Israëlische militairen in de nacht van zondag op maandag drie Palestijnse extremisten dood die kennelijk een aanslag wilden plegen. De Islamitische Jihad en de Al-Aqsa Martelarenbrigades eisten later in een gezamenlijke verklaring de verantwoordelijkheid voor de door de soldaten verijdelde terreuractie op.

Maandag deed zich in de centrale gevangenis van Gaza-Stad een explosie voor, waarbij zeven gevangenen gewond raakten. Over de oorzaak van de explosie is nog niets bekend.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/44168...11542c7c18b26c

M.b.t. die laatste alinea meldt TV5 dat 6 gevangenen gewond waren geraakt en twee van de gewonde gevangenen beschuldigd werden van collaboratie met Israël en dat daarom dus die explosies tot stand waren gebracht.
Oud 02-08-2004, 13:16
Daevrem
Daevrem is offline
Israel doet er natuurlijk alles aan die onderlinge strijd te doel laten escaleren.
Oud 02-08-2004, 13:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-08-2004 @ 14:16 :
Israel doet er natuurlijk alles aan die onderlinge strijd te doel laten escaleren.
owja
geef israel maar weer de schuld
Oud 02-08-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-08-2004 @ 14:46 :
owja
geef israel maar weer de schuld
Dat zegt hij toch niet?

Maar hij heeft wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2004 @ 23:21 :
erm

ik had t dan ook over de palestijnen die jaaaaaaaaarenlang in een ander land wonen en niet Israel/PG.
die hopen dan ook (een grootdeel van de gevluchte Palestijnen dan) dat ze ooit mogen terugkeren naar Palestina/Israel. Ze hebben de hoop (nog) niet opgegeven..en ook dát neem ik ze niet kwalijk natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-08-2004 @ 15:07 :
Dat zegt hij toch niet?

Maar hij heeft wel gelijk.
het woord "natuurlijk" (als in vanzelfsprekend) zegt genoeg

en als ie gelijk heeft, dan is het met feiten te onderstaven. Vooralsnog die ontbreken heeft hij domweg geen gelijk.
Oud 02-08-2004, 18:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 02-08-2004 @ 18:05 :
die hopen dan ook (een grootdeel van de gevluchte Palestijnen dan) dat ze ooit mogen terugkeren naar Palestina/Israel. Ze hebben de hoop (nog) niet opgegeven..en ook dát neem ik ze niet kwalijk natuurlijk..
en dan zeiken sommige mensen hier dat joden nu steeds teruggrijpen naar WOII.

Maar goed. Even on-topic: ja, ik neem t ze ook niet kwalijk. Ik snap alleen niet hoe ze dat bewerkstelligd zien dat zij - of generaties later - terugkeren naar het gebied waar zij of hun voorouders ooit vandaan kwamen.
Vaak is er verloren eigendom van grond mee gemoeid - dat zou sowieso rechtgetrokken moeten worden en hiervoor compensatie betaald moeten worden als terugkeren er niet in zit. Maar voordat het zo ver komt, moet er - denk ik - eerst een Palestijnse staat komen met een sterke goed functionerende Palestijnse Autoriteit. Waarom? Omdat een staat beter en doeltreffender kan opkomen voor de rechten van de Palestijnen dan een individu of organisatie.
Oud 02-08-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-08-2004 @ 19:28 :

Maar goed. Even on-topic: ja, ik neem t ze ook niet kwalijk. Ik snap alleen niet hoe ze dat bewerkstelligd zien dat zij - of generaties later - terugkeren naar het gebied waar zij of hun voorouders ooit vandaan kwamen.
Vaak is er verloren eigendom van grond mee gemoeid - dat zou sowieso rechtgetrokken moeten worden en hiervoor compensatie betaald moeten worden als terugkeren er niet in zit. Maar voordat het zo ver komt, moet er - denk ik - eerst een Palestijnse staat komen met een sterke goed functionerende Palestijnse Autoriteit. Waarom? Omdat een staat beter en doeltreffender kan opkomen voor de rechten van de Palestijnen dan een individu of organisatie.
ja, daar ben ik het met je eens..er moet een onafhankelijke Palestina komen, maar zolang Sharon aan de macht is in Israel zal daar weinig tot niets van terecht komen.
maar het is belachelijk als er wordt gezegd dat er geen plaats is voor de miljoenen gevluchte Palestijnen. Sharon roept alle joden, over de hele wereld op, om naar Israel te komen om daar een leven op te bouwen. Terwijl zij over het algemeen in een welvarend land wonen. buitengewoon belachelijk...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 02-08-2004 @ 23:40 :
ja, daar ben ik het met je eens..er moet een onafhankelijke Palestina komen, maar zolang Sharon aan de macht is in Israel zal daar weinig tot niets van terecht komen.
maar het is belachelijk als er wordt gezegd dat er geen plaats is voor de miljoenen gevluchte Palestijnen. Sharon roept alle joden, over de hele wereld op, om naar Israel te komen om daar een leven op te bouwen. Terwijl zij over het algemeen in een welvarend land wonen. buitengewoon belachelijk...
dubbel moraal
Oud 04-08-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-08-2004 @ 23:43 :
dubbel moraal
het blijft een feit..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 04-08-2004 @ 14:26 :
het blijft een feit..
daarentegen is wel maar een heeeeeel piepklein stukje land joods en een tering grote hoeveelheid in de omgeving arabisch
Oud 04-08-2004, 19:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
zoveelste discussie over Palestijnen en Israel. Lekker zinloos eigenlijk, of ligt dat nou aan mij?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 04-08-2004 @ 20:04 :
zoveelste discussie over Palestijnen en Israel. Lekker zinloos eigenlijk, of ligt dat nou aan mij?
alsof discussieren over irak of afghanistan of terrorisme in de wereld of de olympische spelen nu zo bijzonder zinvol zijn
Oud 04-08-2004, 19:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 04-08-2004 @ 20:04 :
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-08-2004 @ 20:29 :
alsof discussieren over irak of afghanistan of terrorisme in de wereld of de olympische spelen nu zo bijzonder zinvol zijn
Ik vind aandacht besteden aan terrorisme sowieso zinloos. Irak heb ik al genoeg over gediscussieerd, en afghanistan kan de schijt krijgen, ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 04-08-2004 @ 20:32 :
Ik vind aandacht besteden aan terrorisme sowieso zinloos. Irak heb ik al genoeg over gediscussieerd, en afghanistan kan de schijt krijgen, ofzo
blijf vooral zo apathisch
Oud 04-08-2004, 20:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-08-2004 @ 21:21 :
blijf vooral zo apathisch
Ik weet niet wat meer apatisch is, de hele tijd blijven doorzagen over een oorlog in Irak, een bomaanslag in Israel. Die dingen blijven toch wel gebeuren. Wat heeft Bush gedaan na al die protesten over de hele wereld tegen de Irak oorlog? Helemaal niets, sterker nog zelfs zonder dat er toestemming was gegeven door de VN enzo, gingen landen toch helpen en er soldaten heen sturen. Wat heeft het voor nut om door te zagen over Israel en de Palestijnen, als de enige oplissing is, tolerantie. Niks meer. Als ze elkaar gewoon tolereren. Samen in een land wonen, en kappen met zeiken is alles goed. Het valt me ook wel op dat de grootste oorzaak van al deze shit in de wereld religie is.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:42
Gatara
Gatara is offline
niet religie, maar de mens
Oud 04-08-2004, 20:43
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-08-2004 @ 21:42 :
niet religie, maar de mens
Is maar net hoe je het bekijkt he
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 04-08-2004 @ 14:26 :
het blijft een feit..

Israeli activists, intellectuals recognize the right of return

Signatories include Prof. Anat Biletzki, Andre Draznin, Haim Hanegbi, Yehudith Harel, Michel (Micado) Warschawski and Oren Medicks

Thursday, July 29, 2004

Israel, 2004, is a state on the road to nowhere. Fifty-six years after its establishment - notwithstanding its many achievements in agriculture, science and technology, and albeit a great regional military power, armed with doomsday weapons - many of its citizens are heartsick with existential worry and fear for their future.

Since its foundation Israel has lived by its sword. An incessant succession of "retaliations," military operations and wars has become the life-support drug of Israel's Jews. And now, almost four years after the beginning of the second Palestinian intifada, Israel is up to its neck in the mire of occupation and oppression, while it goes on extending the settlements and multiplying the outposts, repeating to itself ad nauseam that "we have no partner for peace."

Ten years after the Oslo Accords, we are living in a benighted colonial reality - in the heart of darkness. Thirty-seven years after Israel conquered the last of the Palestinian territories in the West Bank and the Gaza Strip, over three and a half million Palestinians under its rule are penned up in their towns and villages. The term "Palestinian State" - which for years embodied the peace option - is being used by many Israeli politicians as a mirage phrase, a spin on the reality of occupation: "In the future," they whisper with a knowing wink, "the Palestinian entity in the Territories may be called a 'state.'" And meanwhile Israel is amplifying the devastation of the West Bank and the Gaza Strip, as if determined to pulverize the Palestinian people to dust.

In the face of the large Israeli camp of supporters of the separation walls - those, both right and left, who are terrified by the demons of demography, constantly counting the populace to find out how many Jews and Arabs are born and die every week, how many Jews and Arabs live in the entire country and in each of its districts every month - it is vital to pose an alternative outlook, based on the following principles:

Coexistence of the peoples of this country, based on mutual recognition, equal partnership and implementation of historical justice.

We are united in a critique of Zionism, based as it is on refusal to acknowledge the indigenous people of this country and on denial of their rights, on dispossession of their lands, and on adoption of separation as a fundamental principle and way of life. Adding insult to injury, Israel persists in its refusal to bear any responsibility for its deeds, from the expulsion of the majority of Palestinians from their homeland more than half a century ago, to the present erection of ghetto walls around the remaining Palestinians in the towns and villages of the West Bank. Thus, wherever Jew and Arab stand together or face each other, a boundary is drawn between them, to separate and distinguish between the blessed and the cursed.

We are united in the recognition that this country belongs to all its sons and daughters - citizens and residents, both present and absentees (the uprooted Palestinian citizens of Israel in 1948 ) - with no discrimination on personal or communal grounds, irrespective of citizenship or nationality, religion, culture, ethnicity or gender. Thus we demand the immediate annulment of all laws, regulations and practices that discriminate between Jewish and Arab citizens of Israel, and the dissolution of all institutions, organizations and authorities based on such laws, regulations and practices.

We are united in the belief that peace and reconciliation are contingent on Israel's recognition of its responsibility for the injustices done to the indigenous people, the Palestinians, and on willingness to redress them. Recognition of the right of return follows from our principles. Redressing the continued injustice inflicted on the Palestinian refugees, generation after generation, is a necessary condition both for reconciliation with the Palestinian people, as for the spiritual healing of ourselves, Israeli Jews. Only thus shall we stop being plagued by the past's demons and damnations and make ourselves at home in our common homeland.
http://www.dailystar.com.lb/article....rticle_id=6707
Oud 04-08-2004, 22:16
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-08-2004 @ 19:17 :
daarentegen is wel maar een heeeeeel piepklein stukje land joods en een tering grote hoeveelheid in de omgeving arabisch
Amerika is ook groot.
Oud 04-08-2004, 22:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 04-08-2004 @ 23:16 :
Amerika is ook groot.
Oud 04-08-2004, 22:25
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-08-2004 @ 23:18 :
Oud 05-08-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-08-2004 @ 19:17 :
tjonge, daardoor zijn de Arabische landen niet verplicht om hen op te nemen...
Joden werden verdreven uit Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland waarom gaan ze niet terug...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:20
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
S. schreef op 05-08-2004 @ 16:13 :
tjonge, daardoor zijn de Arabische landen niet verplicht om hen op te nemen...
Joden werden verdreven uit Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland waarom gaan ze niet terug...
Idd. Als mijn huis zou afbranden, dan ga ik toch ook niet gewaperhand het huis van mijn buurman binnenvallen en overnemen? Ik zou hoogstens met instemming van mijn buurman in zijn nederige achtertuin bivakkeren, totdat mijn eigen huis herbouwd zou worden.
Reageren

Regels voor berichten