Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 09:52
Balance
Balance is offline
Wie heeft er ervaring met DCA?
Over precies een week zit ik in het vliegtuig richting Curacao en aangezien het nogal lang vliegen is, vraag ik me af hoe DCA anderen bevallen is.
Niet dat een vliegtuigmaatschappij nou zo verschrikkelijk uitmaakt, maar goed.

Hoe zit het met de beenruimte, het eten, films ed?
Oud 24-06-2004, 10:00
Maarten
Maarten is offline
Heb je ook gekeken naar KLM studententarieven dan is het meestal even duur als de goedkoopste vliegtuigmaatschappij.
Oud 24-06-2004, 12:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 24-06-2004 @ 11:00 :
Heb je ook gekeken naar KLM studententarieven dan is het meestal even duur als de goedkoopste vliegtuigmaatschappij.
Ik ben (nog) geen student, dus dat gaat niet op. We hebben er wel naar gekeken ja, maar dit was nog goedkoper.
Overigens is het ticket al geboekt, dus het gaat er ook niet om of ik met DCA ga vliegen, maar hoe de ervaringen van anderen zijn.
Oud 24-06-2004, 17:42
skip
skip is offline
op deze kan je voor alle maatschapijen de ervaringen opzoeken....deze kunnen positief, negatief of neutraal zijn. kheb even voor je gekeken bij dca, maar er staat alleen een ervaring op van curacao naar miami en nou zijn die toestellen vaak kleiner dan de toestellen die naar nederland en terug vliegen....ik hoop dat je wat erover te weten kan komen.

~SKIP~
Oud 13-07-2004, 15:49
uggemenugge
uggemenugge is offline
KUT MAATSCCHAPPIJ

is mijn ervaring
Oud 14-07-2004, 16:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
uggemenugge schreef op 13-07-2004 @ 16:49 :
KUT MAATSCCHAPPIJ

is mijn ervaring
mijne inmiddels ook

voor de terugvlucht ben ik nu dan ook overgeboekt naar KLM.
Oud 15-07-2004, 08:52
uggemenugge
uggemenugge is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-07-2004 @ 17:18 :
mijne inmiddels ook

voor de terugvlucht ben ik nu dan ook overgeboekt naar KLM.
whahaha t is echt zown rotzooi daaaaar!!

ik was er afgelopen mei, ik zou 29 april vertrekken wat ze hadden verschoven naar 2 mei, en ik zou 8 mei al terug vliegen dus dat vond ik niet koel wij boos geworden etc Konden we spontaan wel mee op 29 april

8 mei wij terug, ingencheckt etc, staan we bij de gate
jaaa u kunt niet mee balbalalala
wij 2 1/2 dag op kosten van DCA in een hotel gezeten
toen eenmaal in t vliegtuig mochten we eigelijk buinessclass vliegen omdat t zo gedoe was...
zat ik buinessclass en die vriend an mij met wie ik was zat op rij 37 achterin t vliegtuig...

we dachten nou dan ruilen we gewoon om de 3 uur ofzo
nah dat mocht niet hij werd buinessclass uitgebonjourd...

enne toen nog 3 uur lopen wachten op de koffers die waren kwijt....

nee k vind dca niet echt
Oud 15-07-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
uggemenugge schreef op 15-07-2004 @ 09:52 :

nee k vind dca niet echt
Daar kan DCA niks aan doen
Oud 15-07-2004, 12:57
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
heus wel
Oud 15-07-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 15-07-2004 @ 13:57 :
heus wel
Wat dan?
Oud 15-07-2004, 15:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
uggemenugge schreef op 15-07-2004 @ 09:52 :
whahaha t is echt zown rotzooi daaaaar!!

ik was er afgelopen mei, ik zou 29 april vertrekken wat ze hadden verschoven naar 2 mei, en ik zou 8 mei al terug vliegen dus dat vond ik niet koel wij boos geworden etc Konden we spontaan wel mee op 29 april

8 mei wij terug, ingencheckt etc, staan we bij de gate
jaaa u kunt niet mee balbalalala
wij 2 1/2 dag op kosten van DCA in een hotel gezeten
toen eenmaal in t vliegtuig mochten we eigelijk buinessclass vliegen omdat t zo gedoe was...
zat ik buinessclass en die vriend an mij met wie ik was zat op rij 37 achterin t vliegtuig...

we dachten nou dan ruilen we gewoon om de 3 uur ofzo
nah dat mocht niet hij werd buinessclass uitgebonjourd...

nee k vind dca niet echt
Ik zit hier bij m'n oom en tante op Curacao en die kennen ontzettend veel mensen die met DCA hebben gevlogen. Bijna iedereen heeft wel eerst op een standby lijst gestaan en mocht pas een paar dagen later mee vliegen. Ze boeken gewoon het halve vliegtuig over en vervolgens zetten ze iedereen op standby zodat ze geen tickets terug hoeven te nemen en geld terug moeten geven. Op dit moment zijn er 7 van de 12 vliegtuigen van DCA kapot en men weet niet wanneer die gemaakt zijn. Alle mensen van die vluchten moeten nou dus wachten op een vliegtuig dat het 'nog' wel doet. Zodra er nou dus een vliegtuig vertrekt gaat men daar massaal op af. Het is echt een complete zooi.
Ik ben dus heel erg blij dat ik terug niet met DCA hoef.
Oud 15-07-2004, 17:50
TechXP
TechXP is offline
Hoe is het weer op curacao?

Ik ga 4 augustus naar Curacao voor 5 maanden (stage).
Ik ga in het Plaza hotel (van der valk) zitten.

Ben zeer benieuwd hoe het leven op curacao is, toch wel ander dan in NL natuurlijk. Maar het zal wel een leuke tijd worden denk ik.
Oud 15-07-2004, 19:44
droppiej
droppiej is offline
als je met dca gaat
dan ben je niet verzekerd dat je echt gaat
op het moment gaat het vet slecht met ze.
ennuh k ga morgen richting nl MET KLM.
ff op vakantie
maar als het kan...boek het naar een andere maatschappij
Oud 15-07-2004, 19:55
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 15-07-2004 @ 20:44 :
als je met dca gaat
ff op vakantie
Het is hier niet zulk lekker weer hoor .
Oud 15-07-2004, 22:11
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 15-07-2004 @ 20:44 :
als je met dca gaat
ff op vakantie
Ik ga met KLM
Oud 16-07-2004, 01:49
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 15-07-2004 @ 13:55 :
Het is hier niet zulk lekker weer hoor .

Nou..,.ik weet het......het is niet leuk.......
Oud 16-07-2004, 08:23
uggemenugge
uggemenugge is offline
iedere maatschappij boekt mensen over omdat ze gewon niet met lege stoelen in het vliegtuig willen zitten.

De reden bij ons die gegeven was, was dat op dat moment op hato (het vliegveld) aan t verbouwen waren en de bodyscans niet werkte, ze bweeerde dat ze normaal gesproken ongeveer 50 man bolletjeslikkers/sliksters eruit halen.

maarja... k weet iig zeker dat ik niet meer met dca vlieg
Oud 16-07-2004, 13:36
Pan Am
Pan Am is offline
Dutch Caribbean Airlines is op sterven na dood. Ik werk zelf bij Holland Exel, en sta volgende week op een Dutch Caribbean Exel vlucht. Gisteren was net de 1e vlucht naar Curacao. Als je zekerheid wilt (overigens; ook bij maatschappijen die WEL financieel gezond zijn kun je nog steeds geweigerd/overgeboekt etc. etc. worden; je betaalt namelijk om vervoerd te worden, en niet om vervoerd te worden op de tijd die in je ticket staat), vlieg dan gewoon met KLM of Exel.
Oud 16-07-2004, 14:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
uggemenugge schreef op 16-07-2004 @ 09:23 :
iedere maatschappij boekt mensen over omdat ze gewon niet met lege stoelen in het vliegtuig willen zitten.
Ja, maar men mag maar 10% overboeken. Daar zijn namelijk regels voor. En DCA boekt veel meer mensen over.
En veel andere vliegtuigmaatschappijen boeken je over of geven (gedeeltelijk) geld terug wanneer zij je hebben over geboekt en je niet op de tijd die op je ticket staat kan vliegen. DCA zet je echter op een standby lijst. Dit betekent dat je nergens recht op hebt. Ja, op de volgende vlucht die gaat, maar dat is vaak een paar dagen later. En overboeken doet men niet aan bij DCA. Ik heb nu dus een retourtje Curacao met DCA en nog apart een enkeltje naar Nederland met KLM. Dit, omdat ik niet meer met DCA wil vliegen, maar in feite betaal ik dus gewoon 3 tickets waarvan ik er maar 2 gebruik!
Oud 16-07-2004, 21:21
uggemenugge
uggemenugge is offline
Mjah idd heb je gelijk in...

fuck dca
Oud 16-07-2004, 23:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-07-2004 @ 18:50 :
Hoe is het weer op curacao?

Ik ga 4 augustus naar Curacao voor 5 maanden (stage).
Ik ga in het Plaza hotel (van der valk) zitten.

Ben zeer benieuwd hoe het leven op curacao is, toch wel ander dan in NL natuurlijk. Maar het zal wel een leuke tijd worden denk ik.
Het is hier elke dag warm; van januari tot december. Zo'n 30 / 35 graden gemiddeld. Als je in de felle zon bezig bent is dat erg heet, maar lig je aan het strand / zwembad dan is het heerlijk. In veel gebouwen is airco dus binnen heb je ook niet echt last van de warmte en is het alleen maar lekker.
Af en toe kan het regenen, maar dat zijn hele korte buien van zo'n 5 minuten, waarna het direct weer zo warm is als voor de bui. Dat is dus anders dan in Nederland.
Augustus en september zijn de warmste maanden van Curacao. Normaal gesproken waait er namelijk altijd wind hier, wat lekker verkoelend is. Je merkt heel veel van die wind. Maar in augustus en september zijn er stormen/orkanen op St. Maarten en die zuigen alle wind uit heel de omgeving op. Dan is er dus geen zuchtje wind op Curacao en dat schijnt wel heel erg heet te zijn.

Waarom zit je eigenlijk in het vd Valk hotel? Ik neem aan dat je je toch niet kan permiteren om elke avond uit eten te gaan; hoe ga je dat dan doen? (een hotelkamer heeft toch geen keukentje oid?)
Het vd Valk hotel is overigens wel heel mooi gelegen. Mooi uitzicht op zee en in het stadje Punda. Dat is waar de pondjesbrug ligt en die huisjes staan die je altijd op ansichtkaarten ziet.
Als je meer wil weten hoor ik het wel
Oud 17-07-2004, 01:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-07-2004 @ 00:12 :
[B]Waarom zit je eigenlijk in het vd Valk hotel? Ik neem aan dat je je toch niet kan permiteren om elke avond uit eten te gaan; hoe ga je dat dan doen? (een hotelkamer heeft toch geen keukentje oid?)
Nou voorlopig is het iig het plaza hotel. Gewoon omdat me (ons eigenlijk met zijn drieen) dat wat veiliger leek. Ik ben nl. via een stagebureao die wat dingen regelt daar en ook boden ze bepaalde plekken aan om te verblijven. De andere 2 plekken (studentenhuizen) waren niet zo zeer veilig. Er kwamen gewoon mensen binnen geslopen om je portomonnee te stelen e.d.
Dus plaza leek ons veiliger.

Ik weet niet precies de prijzen van het eten. Hoeveel kost een hapje eten gemiddeld?

Het is overigens een appartement tegen studententarief. Niet dus de normale hotelprijzen. Maar idd geen keukentje. Misschien dat we nog een elektische draagbaar fornuis meeslepen. Dan kunnen we toch 'beperkt' eventueel wat koken.
Oud 17-07-2004, 13:47
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-07-2004 @ 02:57 :
Nou voorlopig is het iig het plaza hotel. Gewoon omdat me (ons eigenlijk met zijn drieen) dat wat veiliger leek. Ik ben nl. via een stagebureao die wat dingen regelt daar en ook boden ze bepaalde plekken aan om te verblijven. De andere 2 plekken (studentenhuizen) waren niet zo zeer veilig. Er kwamen gewoon mensen binnen geslopen om je portomonnee te stelen e.d.
Dus plaza leek ons veiliger.

Ik weet niet precies de prijzen van het eten. Hoeveel kost een hapje eten gemiddeld?

Het is overigens een appartement tegen studententarief. Niet dus de normale hotelprijzen. Maar idd geen keukentje. Misschien dat we nog een elektische draagbaar fornuis meeslepen. Dan kunnen we toch 'beperkt' eventueel wat koken.
Eten op CUR is duur. Net zo duur als uit eten gaan in Nederland ongeveer. Beneden bij het Van der Valk heb je 'de Boogjes' waar je heel gezellig kunt eten, aan zee. Als je goedkoop wilt eten kun je het beste naar Otrobanda gaan. Lekker vind ik dat niet; ik vind de Antilliaanse keuken erg smerig en niet in verhouding staan tot bijvoorbeeld de Surinaamse keuken (vele malen lekkerder). Voor de rest vind ik Zanzibar en Sarifundy's ook erg leuk. de Gouverneur is ook wel OK, maar vrij prijzig.
Oud 18-07-2004, 18:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pan Am schreef op 17-07-2004 @ 14:47 :
Eten op CUR is duur. Net zo duur als uit eten gaan in Nederland ongeveer. Beneden bij het Van der Valk heb je 'de Boogjes' waar je heel gezellig kunt eten, aan zee. Als je goedkoop wilt eten kun je het beste naar Otrobanda gaan. Lekker vind ik dat niet; ik vind de Antilliaanse keuken erg smerig en niet in verhouding staan tot bijvoorbeeld de Surinaamse keuken (vele malen lekkerder). Voor de rest vind ik Zanzibar en Sarifundy's ook erg leuk. de Gouverneur is ook wel OK, maar vrij prijzig.
mwah, met de prijzen vond ik het wel meevallen. Het is er niet heel duur, maar goedkoop is het ook weer niet te noemen.
Van de week hebben we met 3 volwassenen en 2 kinderen (kindermenuutje dus) voor 150 gulden gegeten. Dat is niet enorm veel als je het naar euro's vertaald, maar wanneer je elke avond zo gaat eten wordt het wel een dure grap.
Oud 19-07-2004, 13:19
Balance
Balance is offline
Whaha, m'n terugvlucht is gecancelled... Ik ben dus echt heeeeeeel blij dat ik nog snel een KLM ticket had gekocht! Anders had ik niet terug gekund..
Oud 19-07-2004, 19:51
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-07-2004 @ 14:19 :
Whaha, m'n terugvlucht is gecancelled... Ik ben dus echt heeeeeeel blij dat ik nog snel een KLM ticket had gekocht! Anders had ik niet terug gekund..

Dit topic is echt goeie reclame voor DCA
Oud 20-07-2004, 00:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 19-07-2004 @ 20:51 :

DCA is niet eens goeie reclame voor zichzelf, laat staan dat ik daar voor hen ga zijn
Op dit moment is de vlucht van zaterdag gecancelled en de vlucht van zondag. Nou zijn alle passagiers van die vluchten naar de vlucht van dinsdag (die al helemaal vol zit) geboekt.
Kortom: er zijn nou 3x zoveel mensen geboekt voor de vlucht van dinsdag als dat er in het vliegtuig passen
Oud 22-07-2004, 06:36
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 19-07-2004 @ 20:51 :

Copypaste van Lifestyle uit het "Wat heb je vandaag gedaan-topic" :

Citaat:
Pan Am schreef op 21-07-2004 @ 18:09 :
Ik heb net een rampzalige vlucht achter de rug We waren ingehuurd om voor DCA een vlucht van Curaçao naar Amsterdam te doen. Nou, dat hebben we geweten. Al het uitschot van Curaçao aan boord. Scheldende mannen, krijsende Antilliaanse moeders in neonkleurige poezenpakken met van die veters bij het decolleté en aan de zijkant van hun broekspijpen (of wat daar voor door moest gaan). Tijdens service ineens een raar, zuigend geluid uit het toilet; toiletafzuiging op hol, toilet gelockt, door Antilliaan weer open gemaakt en in de wasbak gepist Later bleek ook nog waarom het toilet zo raar deed; de Marechaussee op Schiphol + hun lieve herdershond vonden welgeteld 150 bolletjes, verstopt op de meest onmogelijke plekken. Meneer Antilliaan kon ze niet meer meer binnen houden. En dacht daarom dat het verstandig was om een deel door het toilet te spoelen en het andere deel te verstoppen in de waste bins, de stowage compartments, onder het toilet, achter de spiegel, etc. OMG!
Conclusie: Misdaad loont niet. En ik wil niet meer naar Curaçao.
Oud 22-07-2004, 11:43
angel--1987
angel--1987 is offline
balance...wat jij zegt klopt niet helemaal hoor
de mensen die zaterdag zouden vliegen vlogen zondag, de mensen die znodag zouden vliegen vlogen dinsdag en de mensen die dinsdag zouden vliegen vlogen nu op woensdag....dus iedereen schuift gewoon 1 vlucht op.....en worden niet allemaalop dinsdag gezet zoals jij zegt
Oud 22-07-2004, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 22-07-2004 @ 12:43 :
balance...wat jij zegt klopt niet helemaal hoor
de mensen die zaterdag zouden vliegen vlogen zondag, de mensen die znodag zouden vliegen vlogen dinsdag en de mensen die dinsdag zouden vliegen vlogen nu op woensdag....dus iedereen schuift gewoon 1 vlucht op.....en worden niet allemaalop dinsdag gezet zoals jij zegt
Volgens mijn oom en tante op Curacao (zij kennen heel veel mensen die vliegen dus krijgen ze heel veel mee) zijn de mensen van de zaterdag idd naar de zondag verplaatst. Maar de zondagvlucht zou gecancelled zijn, waardoor zij doorgeschoven werden naar de dinsdag.
De mensen die oorspronkelijk de zondagvlucht hadden waren ook al doorgeschoven naar de dinsdag.
En de mensen die oorspronkelijk de dinsdagvlucht hadden: nou ja: zij hoorden dus ook op die dinsdagvlucht.
In totaal waren er daardoor dus 3 groepen die allemaal met de dinsdagvlucht mee zouden moeten.
Oud 23-07-2004, 17:44
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
skip schreef op 24-06-2004 @ 18:42 :
op deze kan je voor alle maatschapijen de ervaringen opzoeken....
Helaas TunisAir staat er niet bij
ben wel benieuwd
ookal is het maar 2,5 uur vliegen..
Oud 25-07-2004, 16:25
angel--1987
angel--1987 is offline
de oorspronkelijke vlucht van zondag werd gecanceld omdat de mensen van zaterdag gingen vliegen...en de mensen van zondag moest naar dinsdag en de mensen van dinsdag moesten naar woensdag...woensdag ahdden ze een extra vlucht omdat het ander zo door bleef gaan..
maar een vrienidn van mij zou eerst zaterdag vliegenm aar wij hadden al gehoord dat die vluch niet door zou gaan dus hadden we dr over geboekt op zondag...dus wij stonden zondag op schiphol werd die vlucht gecanceld omdat daar de mensen van zaterdag in moesten...dus werd ze overgeboekt naar dinsdag en de mensen van dinsdag werden overgeboekt naar wensdag, woensdag hadden ze een extra vluicht ingelast omdat ze anders bleven overboeken...
maar het is dsu neit zo dat er dinsdag 3 groepen in 11 vliegtuig zouden moeten
Oud 26-07-2004, 10:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 25-07-2004 @ 17:25 :
de oorspronkelijke vlucht van zondag werd gecanceld omdat de mensen van zaterdag gingen vliegen...en de mensen van zondag moest naar dinsdag en de mensen van dinsdag moesten naar woensdag...woensdag ahdden ze een extra vlucht omdat het ander zo door bleef gaan..
maar een vrienidn van mij zou eerst zaterdag vliegenm aar wij hadden al gehoord dat die vluch niet door zou gaan dus hadden we dr over geboekt op zondag...dus wij stonden zondag op schiphol werd die vlucht gecanceld omdat daar de mensen van zaterdag in moesten...dus werd ze overgeboekt naar dinsdag en de mensen van dinsdag werden overgeboekt naar wensdag, woensdag hadden ze een extra vluicht ingelast omdat ze anders bleven overboeken...
maar het is dsu neit zo dat er dinsdag 3 groepen in 11 vliegtuig zouden moeten
Ah, ik snap hem. Dan hebben zij of ik dat gewoon verkeerd begrepen.
Feit blijft dat het toch een zooitje is. Wel ontzettend lullig voor die vriendin van jou!
Oud 30-07-2004, 09:48
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
kutmaatschappij... 3 keer mee gevolgen en alle keren narigheid gehad.. ik word doodziek van die maatschappij!
Oud 31-07-2004, 14:00
angel--1987
angel--1987 is offline
ja ze vond het zelf oko niet echt leuk....
maja..sprak dr gisteren en ze vind t in curacoau oko niet echt super...
maar ze is er nog maar 2 weken...misschien evranderd het als ze naar school gaat en meer mensen leer kennen...
Oud 31-07-2004, 18:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er was gister iets op tv dat er weer iets was misgegaan daar.

Regels voor berichten