Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 15:14
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik en mijn beste vriendin willen eigenlijk heel graag naar België op vakantie deze zomer.
We weten alleen niet precies wat de mogelijkheden zijn. We vinden het bijvoorbeeld wel leuk om wel iets te doen (dus geen zon zee strand idee, een dagje is leuk maar niet een week). We zaten er over te denken om met de fiets in de trein naar België te gaan,.... maar wat dan. We willen wel in het nederlands talige gebied blijven en hebben opzich ook niet zo heel erg veel geld.
Maar veel verder komen we niet, hebben al beetje op internet zitten zoeken, maar dan moet je toch wel heel gericht tewerk gaan wil je echt iets vinden.
Dus iemand ideeën? Wat we kunnen gaan doen, we zouden dan waarschijnlijk vertrekken vanuit Breda, maar weten ook niet precies hoe het met de treinen in België zit (qua fietsen dan, tijden valt natuurlijk makkelijk uit te zoeken).
Verder weten we niet hoe het met overnachten zit. Hoe duur zijn campings/jeugdherbergen etc.
Oud 17-02-2004, 16:35
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Trein op fiets is in België vrij goedkoop, alhoeel dat niet alle treinen aangepast zijn op fietsers = !!
Pensions etc zou ik echt nie weten, denk gemiddelde prijs, maar ze zijn nie zo in overvloed, ga maar naar Frankrijk, veel mooier land
Oud 17-02-2004, 17:29
Cartosa
Cartosa is offline
Mja je stelt het nogal vaag voor allemaal.

Treinen is absoluut geen probleem, het is redelijk goedkoop (allerlei soorten tickets, lang geldig) en je fiets kan overal mee.

Je kan cultuur opsnuiven in steden als Brugge, Gent en in iets mindere mate Antwerpen, Kortrijk,..in elke stad heb je goeie jeugdhergergen en je kan overal wel redelijk goedkoop goed eten.

Verder heb je kleine natuurgebieden die leuk zijn aan de kust (oa), veel groen in Limburg maar voor mooie natuur en actieve sport moet je toch in Wallonie zijn vind ik.
Oud 17-02-2004, 17:49
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ok, dus de trein moet geen probleem zijn? Nou dat is alvast mooi.

We zitten er nu over te denken om als er toch genoeg jeugdherbergen zijn of campings, om gewoon met een kaart op weg te gaan en dan maar kijken waar we uitkomen.

Dus dan is het nu vooral nog de vraag welk gebied leuk is om door heen te fietsen. En welke steden inderdaad interessant, waar zijn interessante gebouwen, mooie omgeving etc.
Oud 17-02-2004, 20:48
Emilia
Emilia is offline
Brugge is alvast de moeite waard, en Antwerpen en Gent.
Oud 17-02-2004, 20:51
perfectme
perfectme is offline
Gentse Feesten
Oud 16-04-2004, 21:29
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
ik heb ook nog een vraaggie over belgie dus die pleur ik mooi hierbij

ik ga van de zomer met wat vrienden (5 inc mijzelf) in een auto met tent naar belgie....

waar zijn nu een beetje de jongerengebieden in belgie, waar je lekker kan uitgaan zegmaar?
Oud 13-07-2004, 21:09
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
schat, ik ga over paar daagjes naar blankeberge en das helemaal koel.. zon zee, cultuur, aldi, uitgaan, gzellig heid en ik natuurlijk tis aan de westkust.,... kom gezllie meej

xie je daar

kus
Oud 13-07-2004, 22:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ervaring met jeugdherbergen in Nederland is dat ze toch nog vrij prijzig zijn dus ik weet niet hoe dat in Belgie zit maar ga er niet vanuit dat het goedkoop is.
Oud 14-07-2004, 12:17
Suziewafel
Suziewafel is offline
Citaat:
perfectme schreef op 17-02-2004 @ 21:51 :
Gentse Feesten
Lokerse Feesten
Oud 26-07-2004, 22:16
Bram
Bram is offline
Citaat:
*Finding*Niki* schreef op 13-07-2004 @ 22:09 :
schat, ik ga over paar daagjes naar blankeberge en das helemaal koel.. zon zee, cultuur, aldi, uitgaan, gzellig heid en ik natuurlijk tis aan de westkust.,... kom gezllie meej

xie je daar

kus
Oostende is beter

Regels voor berichten