Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 16:27
Verwijderd
Hoi.

Ik zit nogal te twijfelen over iets:
de laatste tijd gaat t niet zo goed met mij, hoop stress enz.
Dat komt allemaal wel weer goed, dat is het probleem niet. Wel een probleem: mijn moeder maakt zich nogal zorgen daarom, en of dat het wel goedkomt met school, met mij en alles. Nu heeft ze, buiten mijn weten om, een afspraak gemaakt met iemand die paranormaal begaafd is, en door naar mij/mijn foto te kijken dingen kan 'zien'. (dat is tenminste wat mijn moeder zei, ik weet niet of ik erin geloof, maarja).

Nu heb ik nogal wat dingen, geheimen zegmaar, waarvan ik niet wil dat mijn moeder (of eigenlijk wie dan ook) dat weet. Ik heb dat gezegd, en ze wil het toch gaan doen, ook als ik dat niet wil. Ik mag er wel bij zijn van haar, en als ik dat niet wil is het ook goed.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten hiervan? De dingen die die persoon 'ziet', gaat tot in het detail? Wat voor dingen zullen het waarschijnlijk zijn waar het over gaat?

En nog iets.. kan die paranormaal begaafde persoon ook zomaar tegen mijn moeder gaan vertellen wat ze ziet aan/over mij, ook als ik dat echt niet wil? Er zijn gewoon dingen die mijn moeder niet hoeft te weten, niet mag weten, en is dat niet een soort schending van privacy ofzo?

edit: de afspraak is btw pas over een paar weken, het is dus niet zo dat ze er al geweest is ofzo..

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 16:32.
Advertentie
Oud 12-06-2004, 16:44
beaming eye
beaming eye is offline
hey,

je hebt kans dat deze paranormale persoon meer aan je ma verteld dan dat jij wil.. ik denk niet dat er bij zon persoon een ere code zit.. of een gerechtelijke wet van privacie schending waar ze zich aan moeten houden...

Jij hebt in Nederland het recht om tegen je ma te zeggen dat ze dat niet mag doen.. omdat het tenslotte over JOUW gaat..

mocht je ma wel gaan, bel die man dan maar op en vertel hem dat je het niet wil...(dit in noodzakelijke geval ofzo)
Oud 12-06-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 12-06-2004 @ 17:44 :
hey,

je hebt kans dat deze paranormale persoon meer aan je ma verteld dan dat jij wil.. ik denk niet dat er bij zon persoon een ere code zit.. of een gerechtelijke wet van privacie schending waar ze zich aan moeten houden...

Jij hebt in Nederland het recht om tegen je ma te zeggen dat ze dat niet mag doen.. omdat het tenslotte over JOUW gaat..

mocht je ma wel gaan, bel die man dan maar op en vertel hem dat je het niet wil...(dit in noodzakelijke geval ofzo)

Daar was ik al bang voor mja
Mja, ook als ik tegen mijn moeder zeg dat ik het niet wil, dan wil ze nog gaan, omdat ze vindt dat ze met mijn privacy weinig te maken heeft, aangezien ze m'n moeder is.. Vind ik onzin, privacy is privacy en ik heb ook recht op dingen die zij niet hoeft te weten, maarja..

Als ik haar niet van het idee af kan brengen en ik verander zelf niet van gedachten, dan is bellen inderdaad wel een goed plan denk ik, hopen dat die man dan ook niks zegt
Oud 12-06-2004, 18:50
Weylyn
Weylyn is offline
Als die man dan wel iets zegt wat jij niet dan kun je aangifte doen wegens laster. Schandelijke dingen over iemand zeggen zonder diens expliciete toestemming is in nederlnd stafbaar.

Je kunt hem ook wijzen op artikel 12 van de verklaring van de rechten van de mens:
Citaat:
No one shall be subjected to arbitrary interference with his privacy, family, home or correspondence, nor to attacks upon his honour and reputation. Everyone has the right to the protection of the law against such interference or attacks.
Je kunt zijn aanteigingen opvatten als een aanval op je reputatie.
Oud 12-06-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Weylyn schreef op 12-06-2004 @ 19:50 :
Als die man dan wel iets zegt wat jij niet dan kun je aangifte doen wegens laster. Schandelijke dingen over iemand zeggen zonder diens expliciete toestemming is in nederlnd stafbaar.

Je kunt hem ook wijzen op artikel 12 van de verklaring van de rechten van de mens:

Je kunt zijn aanteigingen opvatten als een aanval op je reputatie.
Hmm, okee.
Alleen.. als hij het eenmaal gezegd heeft dan maakt het niet zoveel meer uit, want dan weet ze het al he..

Alleen, je hebt het over schandelijke dingen.
Stel dat mijn moeder vraagt 'komt het nog goed op school, gaat ze volgend jaar gewoon naar vwo5 en doet ze over 2 jaar examen', en hij antwoord nee, dan is dat niet schandelijk..
Maar toch wil ik niet dat ze dat weet ofzo..

misschien een raar voorbeeld omdat het niet lijkt alsof dat wat uitmaakt, maar dit zou dan opzich toch wel mogen?
is ook geen aanval op reputatie, of wel?
Oud 12-06-2004, 18:55
Verwijderd
Bedankt trouwens, weylyn en beaming eye
Oud 12-06-2004, 19:06
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Ik vind het niet echt aardig van je moeder, dat ze dingen over jou gaat vragen terwijl jij dat niet wil...
Maar weet je, paranormale mensen kunnen je geheimen waarschijnlijk niet eens letterlijk "zien". Zij kunnen hooguit cryptische aanwijzingen geven die dan zouden kunnen slaan op je geheimen/gevoelens. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat als je moeder erheen gaat, ze daarna al de dingen weet die jij niet tegen haar wilt vertellen. Wie weet geeft hij wel goede raad aan je moeder hoe ze beter met je om kan gaan. Bijvoorbeeld door naar je te luisteren als ze iets gaat doen wat jij niet wil.
Anyway, succes ermee!
Oud 12-06-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Puppetgirl schreef op 12-06-2004 @ 20:06 :
Ik vind het niet echt aardig van je moeder, dat ze dingen over jou gaat vragen terwijl jij dat niet wil...
Maar weet je, paranormale mensen kunnen je geheimen waarschijnlijk niet eens letterlijk "zien". Zij kunnen hooguit cryptische aanwijzingen geven die dan zouden kunnen slaan op je geheimen/gevoelens. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat als je moeder erheen gaat, ze daarna al de dingen weet die jij niet tegen haar wilt vertellen. Wie weet geeft hij wel goede raad aan je moeder hoe ze beter met je om kan gaan. Bijvoorbeeld door naar je te luisteren als ze iets gaat doen wat jij niet wil.
Anyway, succes ermee!
nee, ik ook niet

Dus wat hij zal zien/zeggen zal volgens jou niet echt tot in het detail gaan ofzo?
Opzich.. als ze hoort hoe ze het best met me om kan gaan, dat kan niet echt kwaad lijkt me, hoewel ik er niet van hou als mensen teveel van me weten, maargoed

mss dat ik er dan toch niet zo moeilijk over moet doen..
Oud 12-06-2004, 19:23
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Citaat:
(: schreef op 12-06-2004 @ 20:09 :
nee, ik ook niet

Dus wat hij zal zien/zeggen zal volgens jou niet echt tot in het detail gaan ofzo?
Opzich.. als ze hoort hoe ze het best met me om kan gaan, dat kan niet echt kwaad lijkt me, hoewel ik er niet van hou als mensen teveel van me weten, maargoed

mss dat ik er dan toch niet zo moeilijk over moet doen..
Ik denk inderdaad dat hij niet in detail kan en zal gaan.
Ik vind niet dat je er moeilijk over doet hoor! Je moet je gewoon bedenken dat het ook heel positief kan uitpakken en dat die vent ook niet alles weet !
Oud 12-06-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Puppetgirl schreef op 12-06-2004 @ 20:23 :
Ik denk inderdaad dat hij niet in detail kan en zal gaan.
Ik vind niet dat je er moeilijk over doet hoor! Je moet je gewoon bedenken dat het ook heel positief kan uitpakken en dat die vent ook niet alles weet !
mm, gelukkig

Heb je enig idee wat ik me voor moet stellen bij 'cryptische aanwijzingen'?
Oud 13-06-2004, 09:02
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Phoe, das wel een moeilijke vraag!! Tja, gewoon adviezen die gaan over jouw gevoelens ofzo. Hoe je je beter kan gaan voelen.
Ik weet het niet precies eigenlijk, ik ken je niet dus ik kan het je moeilijk vertellen .
Oud 13-06-2004, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Puppetgirl schreef op 13-06-2004 @ 10:02 :
Phoe, das wel een moeilijke vraag!! Tja, gewoon adviezen die gaan over jouw gevoelens ofzo. Hoe je je beter kan gaan voelen.
Ik weet het niet precies eigenlijk, ik ken je niet dus ik kan het je moeilijk vertellen .
Daar was ik al bang voor
Hmm, zolang het adviezen zijn is het goed, alleen..
stel dat ik depressief ben he? Zou ze dan bijvoorbeeld de oorzaak te horen krijgen, of gewoon hoe ze daar mee om kan gaan?
Denk niet dat je met deze vraag wel iets kunt, beetje moeilijk allemaal zo, maarja
Oud 13-06-2004, 13:20
lady of the dark
lady of the dark is offline
Het valt allemaal wel mee hoor. Zo'n man zal waarschijnlijk de dingen die je echt verborgen wilt houden niet eens zien, en als hij ze ziet zal hij ze waarschijnlijk niet eens noemen. Je kunt vragen (wat nou vragen, je moet het gewoon eisen) dat je moeder niet bij die sessies is en dat die man en jouw moeder geen gesprekken hebben over jou waar jij niet bij bent. Toen je moeder die afspraak maakte was dat waarschijnlijk met de beste bedoelingen, maar ik kan me goed voorstellen dat je je flink genaaid voelt. Mijn moeder maakte op mijn zestiende eens een afspraak met een psychologe achter mijn rug om. Vond ik echt niet leuk, vooral omdat ik zelf geen problemen had. Maar goed, ik zou zeggen, ga gewoon eens, zorg dat je moeder er niet achter komt wat die man met jou bepraat en blijf wel nuchter, want niet alle paranormale genezers zijn even goed.
Oud 13-06-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 13-06-2004 @ 14:20 :
Het valt allemaal wel mee hoor. Zo'n man zal waarschijnlijk de dingen die je echt verborgen wilt houden niet eens zien, en als hij ze ziet zal hij ze waarschijnlijk niet eens noemen. Je kunt vragen (wat nou vragen, je moet het gewoon eisen) dat je moeder niet bij die sessies is en dat die man en jouw moeder geen gesprekken hebben over jou waar jij niet bij bent. Toen je moeder die afspraak maakte was dat waarschijnlijk met de beste bedoelingen, maar ik kan me goed voorstellen dat je je flink genaaid voelt. Mijn moeder maakte op mijn zestiende eens een afspraak met een psychologe achter mijn rug om. Vond ik echt niet leuk, vooral omdat ik zelf geen problemen had. Maar goed, ik zou zeggen, ga gewoon eens, zorg dat je moeder er niet achter komt wat die man met jou bepraat en blijf wel nuchter, want niet alle paranormale genezers zijn even goed.
Hmm..
Maar eisen dat mijn moeder er niet bij is, gaat niet, want ZIJ heeft de afspraak gemaakt, en ik ga alleen maar mee omdat ik niet wil dat ze alleen gaat. Als het aan mij ligt gaan we helemaal niet
Dus dat ik dan alleen met die man ga praten hoeft van mij ook niet, maar ik vind het wel een prettig idee dat die man waarschijnlijk niet eens zal zien/noemen wat de dingen zijn waar ze niks mee te maken heeft

Bedankt voor de reacties iedereen.
Oud 13-06-2004, 14:48
Laijun
Laijun is offline
ik weet bijna zeker dat die paranormale genezer niks tegen jou moeder zegt wat ze niet wil. Ten eerste doet een paranormaal genezer of iemand die paranormaal begaafd is geen uitspraak over onzinnige dingen en eventuele geheimen van jou zal hij echt niet vrijgeven. Het gaat er hier om dat je moeder zich ongerust maakt en hij/zij probeert te helpen en hij/zij zal dan een soort van advies geven hoe jou moeder je kan helpen..
Paranormaal begaafde mensen verdiepen zich niet in het exacte wat er in jou hoofd bevindt maar meer om het gevoel en jou aura..dus waarom iemand zich zo voelt en zo probeert hij te helpen. Wees dus maar niet bang.
Oud 13-06-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 13-06-2004 @ 15:48 :
ik weet bijna zeker dat die paranormale genezer niks tegen jou moeder zegt wat ze niet wil. Ten eerste doet een paranormaal genezer of iemand die paranormaal begaafd is geen uitspraak over onzinnige dingen en eventuele geheimen van jou zal hij echt niet vrijgeven. Het gaat er hier om dat je moeder zich ongerust maakt en hij/zij probeert te helpen en hij/zij zal dan een soort van advies geven hoe jou moeder je kan helpen..
Paranormaal begaafde mensen verdiepen zich niet in het exacte wat er in jou hoofd bevindt maar meer om het gevoel en jou aura..dus waarom iemand zich zo voelt en zo probeert hij te helpen. Wees dus maar niet bang.
mm

Opzich kan het geen kwaad dan toch?

het komt er dus eigenlijk op neer, alle reacties samengevat, dat het niet echt kwaad kan, dat hij alleen in globale lijnen zeg maar zal zien hoe het met mij gaat, en hoe zij daar mee om kan gaan?

Dat klinkt opzich wel.. goed
Oud 13-06-2004, 15:15
Laijun
Laijun is offline
ja uit mijn ervaring wel ja
en paranormaal begaafde mensen zijn er om je te helpen niet om geheimen vrij te geven!
Oud 13-06-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 13-06-2004 @ 16:15 :
ja uit mijn ervaring wel ja
en paranormaal begaafde mensen zijn er om je te helpen niet om geheimen vrij te geven!
Mja, vond het eerst niet zo'n goed plan (helemaal geen goed plan eik), maar als het zeg maar alleen om aura enzo gaat, dan wil ik het opzich ook wel eens horen
Oud 13-06-2004, 15:22
Laijun
Laijun is offline
nou ja niet alleen maar om de aura..maar paranormaal is niet zomaar gedachten lezen..het gaat veel meer met gevoel enzo..iemand zal nooit precies je gedachten gaan lezen
aah ja ik weet het allemaal niet heel precies maja wees maar niet bang!
Oud 13-06-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 13-06-2004 @ 16:22 :
nou ja niet alleen maar om de aura..maar paranormaal is niet zomaar gedachten lezen..het gaat veel meer met gevoel enzo..iemand zal nooit precies je gedachten gaan lezen
aah ja ik weet het allemaal niet heel precies maja wees maar niet bang!
mm mja, okee
Kijk er nu iig niet meer zo tegenop
Oud 13-06-2004, 17:15
beaming eye
beaming eye is offline
sorry, hier dan toch een beetje iets anders..
ik zou er toch mee uitkijken..
bedoel die man kan beste voor je voor hebben... meestal zijn zulke lui enorm behulpzaam, en die eigenschap waardeer ik zeer..
maar stel dat deze niet zo goed weet wwaar hij-zei mee bezig is..
en iets vervelend over je heen roept.. je krijgt nare dromen, komen nog meer verschijnselen of ziekte of wat dan ook.. (dit hoor je vaak zat)
daarom toch wel heel verzichtig zijn met zulke dingen..
het is geen spelletje op geestelijk terrein.

p.s ; burning_seeker@hotmail.com mag je evt toevoegen..
Oud 13-06-2004, 17:22
Laijun
Laijun is offline
ach als ze naar een paranormaal genezer gaan die gewoon bekend is dan is er niks aand e hand..ga je naar een vaag kennisje ofzo ja dan zou ik me wel druk maken!zon paranormaal genezer zal wel gek zijn om nare dromen ofzow over je uit te roepen..wat heeftie uberhaupt daaraan? hij zal eerder dan een of ander lulverhaal ophangen om toch te doen alsof hij er wat vanaf weet dan dattie allemaal rare dingen over je gaat uitroepen
Oud 13-06-2004, 17:25
legatus
legatus is offline
Citaat:
Nu heb ik nogal wat dingen, geheimen zegmaar, waarvan ik niet wil dat mijn moeder (of eigenlijk wie dan ook) dat weet.
Die zullen zij nooit komen te weten, hoogstens dat je geheimen hébt. Aan je bericht te lezen zou ik vermoeden dat je zo angstig bent dat je de geheimen zult vertellen omdat ze er toch wel achter zouden komen. Het hangt allemaal van jezelf af, niet van een paranormale gave die iemand beweerd te hebben.

Citaat:
Dus dat ik dan alleen met die man ga praten hoeft van mij ook niet
Waarom praten met iemand die beweerd bovennatuurlijke krachten te hebben?

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 17:28.
Oud 13-06-2004, 17:45
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 13-06-2004 @ 18:22 :
ach als ze naar een paranormaal genezer gaan die gewoon bekend is dan is er niks aand e hand..ga je naar een vaag kennisje ofzo ja dan zou ik me wel druk maken!zon paranormaal genezer zal wel gek zijn om nare dromen ofzow over je uit te roepen..wat heeftie uberhaupt daaraan? hij zal eerder dan een of ander lulverhaal ophangen om toch te doen alsof hij er wat vanaf weet dan dattie allemaal rare dingen over je gaat uitroepen
zoals ik probeerde te zeggen, het is geen spelletje.. ik zeg ook niet dat de paronormale persoon die met opzet over iemand roept hoor! in tegendeel.. het zijn vaak juist lui met een karakter waar ik respect voor heb!

Maar niet bedoelt gebeurt er meer dan bedoelt denk ik..

dus mijn raad blijft ook, kijk uit.. en wat Legatus zegt sluit ik me opzich bij aan-. je kan ook gewoon naar een vertrouwingspersoon.. die heeft wel zwijgplicht.. en weetje in iedergeval dat je niet met misschien wel geestelijke spelletjes te maken hebt.. zekere voor onzekere nemen..
Oud 14-06-2004, 11:42
finger_fish
finger_fish is offline
Mijn moeder heeft dit bij mij ook gedaan... niet via foto ik MOEST gewoon mee... en hij had bij alles wat ie zei gelijk maar hij sommige dingen van mij KON die niet eens vertellen...die wist hij niet (sommige dingen ook wel en dat is zeer klote)..... zoals iemand hier in het forum ook al zei is dat ze erg behulpzaam zijn...dat zij ze ook.... voor mijn gevoel bemoeide die ze met dingen waar die zich niet mee hoorde te bemoeien..... En opzich als ze naar iemand gaat met een eigen praktijk is er verder niet veel aan de hand...maar ze hebben indd geen zwijgplicht....
Oud 16-06-2004, 15:40
Verwijderd
Is het niet zo, dat als zij mee gaat hij veel meer voelt aan haar dan via een foto? Of heb ik dit helemaal mis?
Als dat zo is zou ik persoonlijk niet mee gaan, want hij 'voelt' je dan en voelt dan ook hoe jij je voelt en andere dingetjes..
Oud 16-06-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 13-06-2004 @ 18:15 :
sorry, hier dan toch een beetje iets anders..
ik zou er toch mee uitkijken..
bedoel die man kan beste voor je voor hebben... meestal zijn zulke lui enorm behulpzaam, en die eigenschap waardeer ik zeer..
maar stel dat deze niet zo goed weet wwaar hij-zei mee bezig is..
en iets vervelend over je heen roept.. je krijgt nare dromen, komen nog meer verschijnselen of ziekte of wat dan ook.. (dit hoor je vaak zat)
daarom toch wel heel verzichtig zijn met zulke dingen..
het is geen spelletje op geestelijk terrein.

p.s ; burning_seeker@hotmail.com mag je evt toevoegen..
hmm..
Het is zegmaar wel iemand die dat professioneel doet, voor zn geld..
maar ik weet natuurlijk niet of dat ook garantie is voor professionaliteit...
Heb je enig idee of die risico's waar je het over had, ook aanwezig zijn als hij met mijn foto werkt?

p.s.: ik zal je aanmelden, bedankt
Oud 16-06-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 13-06-2004 @ 18:22 :
Mja, maar stel dat t fout gaat ofzo
Oud 16-06-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 13-06-2004 @ 18:25 :
Die zullen zij nooit komen te weten, hoogstens dat je geheimen hébt. Aan je bericht te lezen zou ik vermoeden dat je zo angstig bent dat je de geheimen zult vertellen omdat ze er toch wel achter zouden komen. Het hangt allemaal van jezelf af, niet van een paranormale gave die iemand beweerd te hebben.

Nou, zolang bijvoorbeeld zo'n paranormaal genezer niks zegt, zullen ze er niet achter komen.. Er is verder niemand die iets weet, boeit opzich niet zo wat ze niet mogen weten, maar ik zal het zelf iig niet vertellen.. dus ze komen er niet achter lijkt me?
Ik snap niet wat je zegt

Citaat:
Waarom praten met iemand die beweerd bovennatuurlijke krachten te hebben?
Als het aan mij ligt dan gebeurt het ook niet, heb ik totaal geen behoefte aan, maar mijn moeder denkt daar dus anders over, ze snapt niks van mij en wil weten wat er aan de hand is ofzo./. en hoe ze daar dan mee om kan gaan...
Oud 16-06-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 13-06-2004 @ 18:45 :
zoals ik probeerde te zeggen, het is geen spelletje.. ik zeg ook niet dat de paronormale persoon die met opzet over iemand roept hoor! in tegendeel.. het zijn vaak juist lui met een karakter waar ik respect voor heb!

Maar niet bedoelt gebeurt er meer dan bedoelt denk ik..

dus mijn raad blijft ook, kijk uit.. en wat Legatus zegt sluit ik me opzich bij aan-. je kan ook gewoon naar een vertrouwingspersoon.. die heeft wel zwijgplicht.. en weetje in iedergeval dat je niet met misschien wel geestelijke spelletjes te maken hebt.. zekere voor onzekere nemen..
Nah kijk, ik weet wel van vertrouwenspersonen enzo, maar het feit dat er dingen zijn die mijn ouders (niemand..) hoeven te weten, wil niet zeggen dat ik het wel aan iemand anders kwijt wil Er zijn gewoon dingen die niemand hoeft te weten, zowel mijn ouders als een of andere vertrouwenspersoon ofzo
Oud 16-06-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
finger_fish schreef op 14-06-2004 @ 12:42 :
Mijn moeder heeft dit bij mij ook gedaan... niet via foto ik MOEST gewoon mee... en hij had bij alles wat ie zei gelijk maar hij sommige dingen van mij KON die niet eens vertellen...die wist hij niet (sommige dingen ook wel en dat is zeer klote)..... zoals iemand hier in het forum ook al zei is dat ze erg behulpzaam zijn...dat zij ze ook.... voor mijn gevoel bemoeide die ze met dingen waar die zich niet mee hoorde te bemoeien..... En opzich als ze naar iemand gaat met een eigen praktijk is er verder niet veel aan de hand...maar ze hebben indd geen zwijgplicht....
Dat is dus eigenlijk waar het op neerkomt, dat ze zich bemoeit met dingen waar ze niks mee te maken hebben..
Wel klote dat je persee mee moest enzo
Ik vind het echt raar dat er niet iets is waardoor ze zich moeten houden aan zwijgplicht of iets met privacy ofzo, echt achterlijk dat mijn ouders (of wie dan ook, voor mijn part de buurman) aan zo iemand kunnen vragen wat er in mij omgaat, dat gaat anderen toch niks aan tenzij ik wil dat ze dat weten?
Oud 16-06-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Lean schreef op 16-06-2004 @ 16:40 :
Is het niet zo, dat als zij mee gaat hij veel meer voelt aan haar dan via een foto? Of heb ik dit helemaal mis?
Als dat zo is zou ik persoonlijk niet mee gaan, want hij 'voelt' je dan en voelt dan ook hoe jij je voelt en andere dingetjes..
Vind ik opzich wel logisch klinken, dat een foto minder goed werkt zegmaar, maar ik weet er eigenlijk niks van

Mja, ik wil eik wel mee als smam daar naartoe gaat, omdat ik anders niet zeker weet wat die persoon wel en niet over mij zegt..
Oud 16-06-2004, 17:08
Upke
Upke is offline
Citaat:
(: schreef op 12-06-2004 @ 17:27 :
Hoi.

Ik zit nogal te twijfelen over iets:
de laatste tijd gaat t niet zo goed met mij, hoop stress enz.
Dat komt allemaal wel weer goed, dat is het probleem niet. Wel een probleem: mijn moeder maakt zich nogal zorgen daarom, en of dat het wel goedkomt met school, met mij en alles. Nu heeft ze, buiten mijn weten om, een afspraak gemaakt met iemand die paranormaal begaafd is, en door naar mij/mijn foto te kijken dingen kan 'zien'. (dat is tenminste wat mijn moeder zei, ik weet niet of ik erin geloof, maarja).

Nu heb ik nogal wat dingen, geheimen zegmaar, waarvan ik niet wil dat mijn moeder (of eigenlijk wie dan ook) dat weet. Ik heb dat gezegd, en ze wil het toch gaan doen, ook als ik dat niet wil. Ik mag er wel bij zijn van haar, en als ik dat niet wil is het ook goed.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten hiervan? De dingen die die persoon 'ziet', gaat tot in het detail? Wat voor dingen zullen het waarschijnlijk zijn waar het over gaat?

En nog iets.. kan die paranormaal begaafde persoon ook zomaar tegen mijn moeder gaan vertellen wat ze ziet aan/over mij, ook als ik dat echt niet wil? Er zijn gewoon dingen die mijn moeder niet hoeft te weten, niet mag weten, en is dat niet een soort schending van privacy ofzo?

edit: de afspraak is btw pas over een paar weken, het is dus niet zo dat ze er al geweest is ofzo..
Nou als het echt iemand is met een bepaalde gave dan zou ik als ik jou was nog niet bang zijn. Kijk je moeder doet het voor je eigen bestwil denk ik. Stel dat ik die paranormaal begaafd persoon zou zijn en ik zag 'bepaalde dingen' van iemand dan zou ik dat niet vertellen tegen je moeder. En als ik dat wel deed, dan denk ik dat jou moeder dat ook wel voor zich houd. Maar bepaalde dingen? Als het slechte dingen zijn ja dan zou ik het liever ook voor me willen houden. Martel je kleine meisjes dood? Heb je iemand vermoord? Heb je sex met dieren?
Oud 16-06-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 16-06-2004 @ 18:08 :
Nou als het echt iemand is met een bepaalde gave dan zou ik als ik jou was nog niet bang zijn. Kijk je moeder doet het voor je eigen bestwil denk ik. Stel dat ik die paranormaal begaafd persoon zou zijn en ik zag 'bepaalde dingen' van iemand dan zou ik dat niet vertellen tegen je moeder. En als ik dat wel deed, dan denk ik dat jou moeder dat ook wel voor zich houd. Maar bepaalde dingen? Als het slechte dingen zijn ja dan zou ik het liever ook voor me willen houden. Martel je kleine meisjes dood? Heb je iemand vermoord? Heb je sex met dieren?
mja, het zal ook wel voor mn eigen bestwil zijn denk ik.. maar toch, vind het geen prettig idee dat ze straks misschien wel meer van mij weet dan dat ik wil dat ze weet
Mn moeder zal het ook wel voor zich houden (behalve voor mn vader dan..), maar toch...

En nee, het zijn geen slechte dingen, ik martel geen kleine meisjes, heb geen moord gepleegd en heb ook geen sex met dieren
Nu ik zo mijn posts teruglees klinkt het idd ook wel alsof ik met een verschrikkelijk levensgroot geheim zit enzo, terwijl dat niet zo is, het is gewoon dat ik nogal op mn privacy gesteld ben en die niet op die manier wil kwijtraken, er zijn n hoop dingen die ik voor mezelf wil houden en waar mn ma niks mee te maken heeft
Oud 17-06-2004, 02:56
JCG
JCG is offline
, ben ik nou de enige die denk dat hij/zij waarschijnlijk geeneens gedachten kan lezen?

Iemand die zei dat ze mij aura kon lezen, zei dat ik veel woede in me had en dat zag ze aan mij aura. Alleen jammer dat een vriend ook zag dat ik boos was, maar dat alleen aan me gezicht.
Oud 17-06-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 17-06-2004 @ 03:56 :
, ben ik nou de enige die denk dat hij/zij waarschijnlijk geeneens gedachten kan lezen?

Iemand die zei dat ze mij aura kon lezen, zei dat ik veel woede in me had en dat zag ze aan mij aura. Alleen jammer dat een vriend ook zag dat ik boos was, maar dat alleen aan me gezicht.
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af, mij is altijd verteld dat gedachtenlezen niet bestaat, maar ik weet ook niet wat paranormaal begaafdheid precies inhoudt, en wat het inhoudt als je aura's ofzo kan zien..
Oud 26-06-2004, 16:39
raarbeestje
raarbeestje is offline
ik heb niet alle reacties gelezen..
maar het lijkt mij zo van.. dat die paranormale dat allemaal van je weet he.. dan weet ze toch ook dat je dat niet wil dat je moeder het weet??
Oud 26-06-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
raarbeestje schreef op 26-06-2004 @ 17:39 :
ik heb niet alle reacties gelezen..
maar het lijkt mij zo van.. dat die paranormale dat allemaal van je weet he.. dan weet ze toch ook dat je dat niet wil dat je moeder het weet??
Misschien wel, maar volgens anderen hier kan alleen gevoel zeg maar gezien worden, bijvoorbeeld woede ofzo..

nou ja, ik weet het niet..

heb tegen mn moeder gezegt dat ik het echt absoluut niet wil, dus ik hoop dat ze daar genoegen mee neemt, ik weet niet of ze desondanks tóch gaat
Oud 04-07-2004, 13:11
Auntie M
Auntie M is offline
Een echt paranormaal begaafd persoon zal eerst toestemming aan jou vragen om je te mogen 'lezen'. Ik zou dus meegaan.

Dit heb ik van een site geplukt van readers en healers:

Algemene info healing/reading/channeling

Citaat:
Het team helpt met alleKracht en Liefde die hun is gegeven om de cliënt zo spoedig mogelijk onafhankelijk te maken. Onderlinge aanvulling en steun, een schat aan kennis en ervaring, helderziende vermogens, contact met engelen, gidsen en Lichtmeesters, tonen, draken- en Merlinhealing dragen hiertoe bij. Je krijgt altijd uitleg over wat er oplicht, gedaan wordt en advies over wat je thuis kunt doen. Er is brede vakkennis op het gebied van gezondheid, edelsteen-, Bach-, aroma-, lichtwesen-therapie, aardstralen, de spirituele ontwikkeling en het verlichtingsproces. Door dit alles heb je vaak minder sessies nodig. Tijdens of voor de sessie kun je vragen stellen. De reader/healer vertelt geen informatie die nu nog niet goed is om te weten en stemt zich af op jouw grenzen. Voor reading en healing m.b.t. anderen hebben we toestemming nodig. (Voor kinderen onder de 12 jaar, baby`s, demente mensen en dieren vragen wij innerlijk eerst ook om toestemming). Voor een relatie kunnen we alleen jouw deel belichten als er geen toestemming van de ander is .
Oud 04-07-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 04-07-2004 @ 14:11 :
Een echt paranormaal begaafd persoon zal eerst toestemming aan jou vragen om je te mogen 'lezen'. Ik zou dus meegaan.

Dit heb ik van een site geplukt van readers en healers:

Algemene info healing/reading/channeling
Hmm, bedankt!
Ik ga iig mee dan denk ik, en dan zal ik daar wel zeggen dat ik het niet wil, waar die persoon bij is, dan heeft mn moeder weinig meer te zeggen

Bedankt
Oud 07-07-2004, 11:03
Verwijderd
De dingen die 'paranormaal begaafde' mensen 'zien', zijn net zo betrouwbaar als de horoscoop van de metro. Niet dus
Oud 07-07-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2004 @ 12:03 :
De dingen die 'paranormaal begaafde' mensen 'zien', zijn net zo betrouwbaar als de horoscoop van de metro. Niet dus
Toch vreemd dat er zoveel mensen zijn die er echt in geloven enzo
Oud 09-07-2004, 21:27
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
(: schreef op 07-07-2004 @ 16:52 :
Toch vreemd dat er zoveel mensen zijn die er echt in geloven enzo
Tja, mensen hebben ook een paar honderd jaar lang onschuldige vrouwen verbrand omdat ze op de verkeerde plaats een moedervlek bleken te hebben. Daarbij geloofd nog steeds een enorm deel van de wereldbevolking dat er 2000 jaar terug een man over vloeibaar water liep en uit de dood is herrezen.

Dat veel mensen ergens in geloven zegt natuurlijk niets, slechts een minderheid van de mensheid is in staat tot logisch nadenken.
Oud 10-07-2004, 00:01
JCG
JCG is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 09-07-2004 @ 22:27 :
Tja, mensen hebben ook een paar honderd jaar lang onschuldige vrouwen verbrand omdat ze op de verkeerde plaats een moedervlek bleken te hebben. Daarbij geloofd nog steeds een enorm deel van de wereldbevolking dat er 2000 jaar terug een man over vloeibaar water liep en uit de dood is herrezen.

Dat veel mensen ergens in geloven zegt natuurlijk niets, slechts een minderheid van de mensheid is in staat tot logisch nadenken.
Amen
Oud 10-07-2004, 01:20
Verwijderd
Citaat:
hatefukk schreef op 09-07-2004 @ 22:27 :

hmm-mm, ik snaop wel wat je bedoelt, maar dat een deel het wel gelooft en een deel niet zegt dus opzich niet of het wel of niet klopt... Jij weete ook niet zeker dat Jezus op het water liep (uit je post maak ik op dat je niet gelooft, correct me if i'm wrong..) Maar zeker weet je het niet, voor hetzelfde geld heb je ongelijk..
Oud 10-07-2004, 08:05
ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
precies, jij snapt t.

Wat voor antwoorden geven paranormaal begaafden of wat voor vragen beantwoorden ze.
Oud 13-07-2004, 07:19
No Quiero
No Quiero is offline
Nee, nou ja, de kans bestaat, maar in principe valt het vertellen van geheimen buiten de ethisch toelaatbare dingen van het vak denk ik.
Oud 13-07-2004, 08:40
proof of life
proof of life is offline
Citaat:
JCG schreef op 17-06-2004 @ 03:56 :
het is geen kwestie van gedachtenlezen

ik raad je aan zeker op te passen waar je naar toe gaat... doet hij het alleen om het geld of zou hij er werkelijk mensen mee willen helpen? Bij dit eerste is het echt oppassen geblazen, want dan bestaat er een grote kans dat hij zomaar wat lult. Je zegt dat dit zijn werk is... dan zal hij ook een eigen praktijk hebben. Kijk daar goed om je heen hoe alles erbij staat... dat klinkt misschien vaag, maar daar kun je wel een 'stemming' uit halen; is alles vies donker en kaal of staat alles er mooi en licht bij en geeft het een 'warme' gezellige sfeer. Je kunt het zelf wel nagaan.
Misschien heeft die man/vrouw ook een website ofzo waar je evt. op kunt kijken hoe hij te werk gaat?
Wat hierboven al is gezegd... De meeste readers/healers kunnen niet in detail treden, simpelweg omdat ze daar niet 'bij' kunnen. Maar sommigen zijn sterk en kunnen er wel bij. Dit betekend niet dat ze dit ook gaan/mogen zeggen.
Er bestaat zeker iets als een beroepsgeheim. Als je ergens in google zoekt zul je vast wat vinden. print het uit en neem het mee. Als je vindt dat hij/zij te ver gaat waar je moeder bij zit, kun je zeggen dat je dat niet wil en dat je moeder ff weg moet of dat je het wilt beeindigen. Willen ze hier nu niet naar luisteren, kun je hetgeen je uitgeprint hebt aan ze laten zien en dan vlucht je
Oud 14-07-2004, 12:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
fijn. zo'n moeder
het gaat niet goed met jou, dus gaat ze zo'n iemand roepen om een probleemPJE (sorry) op te lossen. sorry, maar ik vind dit abnormaal
Oud 14-07-2004, 12:28
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2004 @ 12:03 :
DACHT het niet!!!
Advertentie

Regels voor berichten