Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 09:17
Anne
Anne is offline
Uit de Volkskrant van 19 mei (internet dus)

Amerikaanse inlichtingendiensten hebben de afgelopen maanden een reeks berichten van al-Qaeda onderschept, waaruit blijkt dat het terroristische netwerk opnieuw een grote aanslag wil plegen. Dat hebben dienstmedewerkers gezegd tegen The New York Times.

Al-Qaeda zou doelen in de Verenigde Staten, Europa en het Midden-Oosten op het oog hebben. In een reactie op het artikel in The New York Times heeft een regeringsfunctionaris bevestigd dat de regering-Bush rekening houdt met een nieuwe terroristische actie. Volgens de krant gaat het om de voorbereiding voor een aanslag die net zo groot is als die van 11 september of mogelijk nog ingrijpender kan zijn.

Het terroristennetwerk beraamt onder meer aanslagen op appartementengebouwen in de Verenigde Staten. Dat heeft een woordvoerster van de recherchedienst FBI zondag gezegd. Leden van al-Qaeda willen appartementen huren met de bedoeling daar explosieven te plaatsen. De recherchedienst heeft alle kantoren in het land en eigenaren van appartementengebouwen voor de plannen van al-Qaeda gewaarschuwd.

De Britse krant The Sunday Times heeft beslag gelegd op een videoband waarop Osama bin Laden zegt dat Groot-Brittannië een doelwit is van zijn terreurnetwerk al-Qaeda. The Sunday Times schrijft dat verscheidene opnamen op de video ongeveer acht weken geleden zijn gemaakt.

Als de opnames echt zijn, betekent dit dat Bin Laden de geallieerde aanvallen op het grottencomplex Tora Bora in Afghanistan heeft overleefd. De videofilm duurt veertig minuten en bevat onder meer een interview met Bin Laden, dat is gemaakt kort na het begin van de Amerikaanse en Britse acties in Afghanistan.

http://www.volkskrant.nl/nieuws/inte...784917686.html

Wat vinden jullie hier nou van? Geloven jullie het of niet?
Oud 19-05-2002, 09:32
Uhmpra
Uhmpra is offline
vind t wel een mooie manier om de aandacht af te leiden van het hele voorkennis gebeuren met Bush enzo, nu wordt iedereen weer bang, luistert weer netjes en kunnen ze weer doen wat ze willen,
ik weet niet of ik het moet geloven, ik denk niet dat ik dit ga geloven...
Oud 19-05-2002, 09:44
Isa
Isa is offline
als ze een bom op mij gooien heb ik er niks op tegen. (tenzij ik het overleef)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als ze een bom op mij gooien heb ik er niks op tegen. (tenzij ik het overleef)

Waarom dat?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Over dat bericht...

Het zal wel, we zijn er nog lang niet vanaf.

Én ik heb het vermoeden dat Nederland ook geraakt zal worden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:09
PV
PV is offline
Ach ja... het is niet de 1e keer dat er zoiets wordt gezegd. Laat ze die nieuwe aanslagen dan maar gewoon voorkomen ipv mensen ongerust maken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:32
femme
femme is offline
je kunt het niet tegenhouden...
Oud 19-05-2002, 13:26
Boogie
Boogie is offline
dat is hun beroep he...aanslagen voorbereiden
Oud 19-05-2002, 14:45
knijtert!
knijtert! is offline
Je kunt dit nooit met zekerheid zeggen... Want het gebeurd meestal op de momenten waarop het niet verw8 word.
Laten we hopen dat het ni weer gebeurd... Overigens, als het gebeurd gebeurd het denk ik weer in de VS, als ze hetop een europees land doen krijgen ze de hele NAVO op hun af, waar het vorige keer vooral bij engeland en Amerika bleef.
Oud 19-05-2002, 19:52
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ik vind het zeer opvallend dat Bin Laden geheime informatie op video vast laat leggen, en dat het dan ook nog in handen van de Amerikaanse regering komt, en dan ook nog eens vóór een of andere journalist er zn handen op heeft kunnen leggen.....

Dus nee, ik geloof het niet echt eigenlijk
Oud 19-05-2002, 19:55
Verwijderd
De enige reden dat ze er nu zoveel ophef over maken, is dat ze straks dus niet achteraf aangesproken kunnen worden 'jullie wisten het maar zeiden niks'.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
nare man schreef:
De enige reden dat ze er nu zoveel ophef over maken, is dat ze straks dus niet achteraf aangesproken kunnen worden 'jullie wisten het maar zeiden niks'.
inderdaad.

Maar als ze nog een aanslag plegen vind ik het best zolang ze maar geen menselijke slachtoffers maken naast bush. (sorry kan het niet laten, die man staat me zo tegen dat ik af en toe verval in pure haat)
Oud 19-05-2002, 22:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Maar als ze nog een aanslag plegen vind ik het best zolang ze maar geen menselijke slachtoffers maken
Scenario: Halve stad brandt af. Mensen overleven.
Da's okay?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:19
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

inderdaad.

Maar als ze nog een aanslag plegen vind ik het best zolang ze maar geen menselijke slachtoffers maken naast bush. (sorry kan het niet laten, die man staat me zo tegen dat ik af en toe verval in pure haat)
Ja idd, ik kan die kerel ook nie lijen. Amerika zat steeds te zeiken over Clinton en zijn "affaire" wat in principe niks met zijn presidentschap te maken heeft gehad, maar ok...zo zie je hoe hypocriet ze zijn. Nee nu hebben ze de zoon van de duivel als president die niet alleen Amerika maar de rest van de wereld in de vernieling helpt *zucht*
Oud 21-05-2002, 17:36
disaster
disaster is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
vind t wel een mooie manier om de aandacht af te leiden van het hele voorkennis gebeuren met Bush enzo, nu wordt iedereen weer bang, luistert weer netjes en kunnen ze weer doen wat ze willen,
ik weet niet of ik het moet geloven, ik denk niet dat ik dit ga geloven...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

inderdaad.

Pim stond Volkert ook tegen... Of vind je het alleen goed als het jouw mening is?
Oud 21-05-2002, 18:28
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
toepasselijke Avatar waaromniet? maarehm.. dit is al de zoveelste keer dat er zoiets in de krant staat.. dan weer dit dan weer dat.. ik denk niet dat ze (= Al Quayda) zo gemakkelijk weer een aanslag kunnen plegen op zo'n grote manier als die van 11 september
Oud 21-05-2002, 19:30
Joostje
Joostje is offline
tuurlijk gaan die lui een aanslag plegen. Die terroristen moeten toch wat te doen hebben lijkt me?
Oud 21-05-2002, 20:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het houdt ze van de straat
Oud 23-05-2002, 11:40
twiety
twiety is offline
Wat zouden terroristen kunnen gaan doen?

- Weer vliegtuigkapingen.
- Flats huren, volstoppen met bommen, boem.
- Evt. atoomkoffertjes (missing in Russia) laten ontploffen
- Aanval op kerncentrales.
- Cyanide of andere bacteriologische oorlogsvooring via waterleiding, sproeivliegtuigjes of met een uit elkaar spattende ballon boven de stad.
- Aanval op bruggen en monumenten (vrijheidsbeeld).

Meer ideeën? Laat ze horen!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:59
twiety
twiety is offline
En hier zijn nog wat nieuwe feitjes over de kapingen van 11 september:
http://nu.nl/document?n=57014
WTC-kaper was dag voor aanslag nog in New York

Uitgegeven: 23-5-2002 12:44

AMSTERDAM - Kaper Mohamed Atta is een dag voor de aanslagen van 11 september nog in New York geweest. Dit blijkt uit credit card kwitanties van Atta die de FBI heeft gevonden, zo meldt CNN donderdag.

Atta is volgens de Amerikaanse autoriteiten een van de kapers die de aanslag op het Wordt Trade Center pleegde. Functionarissen denken dan ook dat Atta op 10 september in New York was om de exacte locatie van het WTC in een global positioning system te programmeren.

Overheidsfucntionarissen melden verder dat er nieuwe informatie is dat het vliegtuig dat op 11 september neerstortte in een veld in Pennsylvania, eigenlijk op het Witte Huis had moeten neerstorten.

Volgens de Washington Post zou Abu Zubaydah, een hoge al-Qaeda-leider die gevangen zit in de Verenigde Staten, dit tijdens een verhoor bevestigd hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:10
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Het houdt ze van de straat

MUAHAHAHHA
Reageren

Regels voor berichten