Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2004, 20:25
Miracle
Miracle is offline
Sinds een poosje is m'n hoofdhuid weer jeukerig, bulterig en geirriteerd. Normaal koop ik daarvoor in Duitsland een shampoo, maar daar ga ik pas over 2,5 week heen. Dus wil ik toch graag in Nederland een shampoo kopen. Er zijn wel veel merken en het is per persoon verschillend wat aanslaat. Daarom wil ik niet teveel geld uitgeven, voor het geval het totaal niet werkt.
Heeft iemand een suggestie?
Oud 27-07-2004, 20:35
Verwijderd
Misschien iets via je huisarts vragen?

Anders zou ik bij De Tuinen kijken naar shampoo van Weleda, ik weet niet precies of die ook shampoo hebben voor een 'kapotte' hoofdhuid...maar het is voor zo ver ik weet iig 'huidvriendelijke shampoo'. Of shampoo met tea tree ofzo.

Of even bij de apotheek of drogist informeren of die iets weten.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:38
Miracle
Miracle is offline
Weleda verkopen ze ook waar ik werk geloof ik, ik ga morgen even kijken iig. Maar ik meende me te herinneren dat het niet goedkoop is.

In Duitsland heb je soms mega goedkope en super fijne shampoo's. Ik hoopte dat hier ook iemand zo één weet....
Oud 27-07-2004, 20:38
Quiana
Quiana is offline
Ik heb Denorex gekregen voor de eczeem op m'n hoofdhuid,
werkt jeukstillend (en is vrij van allerlei stoffen waar ik allergisch
voor ben ed, maar dat speelt nu niet mee?), .

Maar 'tis wel een medicinale shampoo, weet dus niet of je die zomaar mee kan krijgen bij de apotheek...?

Maar als je er vaker last van hebt, is het misschien sowieso wel handig om daar een 'vaste' shampoo voor te hebben als je in Nederland bent, denk ik, of heb je er niet zo heel vaak last van?
Oud 27-07-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 27-07-2004 @ 21:38 :
Weleda verkopen ze ook waar ik werk geloof ik, ik ga morgen even kijken iig. Maar ik meende me te herinneren dat het niet goedkoop is.
Misschien niet super goedkoop, maar Weleda is wel een heel fijn merk (gewoon in het algemeen).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-07-2004 @ 21:39 :
Misschien niet super goedkoop, maar Weleda is wel een heel fijn werk (gewoon in het algemeen).
Ik heb slechte ervaringen met Weleda.

Toen ik geen pepermunt mocht (van die homeopaat) toen had ik een tandpasta van Weleda. Die was echt té ranzig. Daarna kwam ik erachter dat er ook een andere bestond die wat minder ranzig was, van een ander merk. Niet leuk.
Oud 27-07-2004, 20:42
Verwijderd
Alle kruidentandpasta's zijn ranzig. Ik vond die van Weleda nog wel meevallen, na een periode van wennen dan.

Misschien is iets van VSM een idee? (Daar zat ik eigenlijk meer mee in m'n hoofd: iets met calendula er in oid. Ik zie net dat Weleda ook iets dergelijks heeft.)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou iig geen Dove shampoo proberen want daar krijg ik juist een jeukende hoofdhuid van. Je kan bij de Kruidvat wel huismerk shampoo en douchespul ineen kopen, als het dan niet bevalt als shampoo kan je het opmaken als douchegel en het kost maar 1,15.
Oud 27-07-2004, 20:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Quiana schreef op 27-07-2004 @ 21:38 :
Ik heb Denorex gekregen voor de eczeem op m'n hoofdhuid,
werkt jeukstillend (en is vrij van allerlei stoffen waar ik allergisch
voor ben ed, maar dat speelt nu niet mee?), .
Ik weet niet waar het bij mij door komt. Het is weer begonnen sinds ik shampoo gebruikte van Garnier.
Citaat:
Maar 'tis wel een medicinale shampoo, weet dus niet of je die zomaar mee kan krijgen bij de apotheek...?
Tot nu toe is het altijd overgegaan met vrij normale shampoo's. Maar ik kan altijd even langs de huisarts gaan.
Citaat:
Maar als je er vaker last van hebt, is het misschien sowieso wel handig om daar een 'vaste' shampoo voor te hebben als je in Nederland bent, denk ik, of heb je er niet zo heel vaak last van?
Ik kan het me niet meer precies herinneren, maar twee jaar geleden heb ik het ook gehad. (Of ik het in de tussentijd ook had, weet ik niet meer). Het is gewoon een bekend kwaaltje, maar ik heb er alleen met periodes last van.
Oud 27-07-2004, 20:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-07-2004 @ 21:42 :
Alle kruidentandpasta's zijn ranzig. Ik vond die van Weleda nog wel meevallen, na een periode van wennen dan.

Misschien is iets van VSM een idee? (Daar zat ik eigenlijk meer mee in m'n hoofd: iets met calendula er in oid. Ik zie net dat Weleda ook iets dergelijks heeft.)
Die van homeofresh is niet extreem vies.

VSM... Ik zal morgen eens kijken. VSM heeft vaak ook kleinverpakkingen enzo.

Nu was ik m'n haar met Zwitsal. Het gaat niet weg, maar wordt ook niet erger..
Oud 28-07-2004, 14:07
luchtballon
luchtballon is offline
Mijn broer heeft ook iets van de dokter wat helpt tegen eczeem op zijn hoofd. Maar als jij zegt dat het overgaat van gewone shampoo heeft dat waarschijnlijk weinig extra zin.
Oud 28-07-2004, 14:12
Verwijderd
Gebruik eens een andere haarlak of gel of mousse of wat dan ook. Misschien ben je daar allergisch voor geworden in de loop der tijd.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:28
Raven
Raven is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-07-2004 @ 21:48 :
Die van homeofresh is niet extreem vies.

VSM... Ik zal morgen eens kijken. VSM heeft vaak ook kleinverpakkingen enzo.

Nu was ik m'n haar met Zwitsal. Het gaat niet weg, maar wordt ook niet erger..
heej .. precies dat zelfde heb ik ook gehad..

weet je wat heel goed helpt ..
COYON 1 extra milde shampoo

daar zit helemaal geen troep in
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:58
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
eppo2 schreef op 28-07-2004 @ 15:12 :
Gebruik eens een andere haarlak of gel of mousse of wat dan ook. Misschien ben je daar allergisch voor geworden in de loop der tijd.
Het komt door bepaalde shampoo's. Nu kwam het door Garnier denk ik.
Oud 28-07-2004, 15:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 28-07-2004 @ 15:28 :
heej .. precies dat zelfde heb ik ook gehad..

weet je wat heel goed helpt ..
COYON 1 extra milde shampoo

daar zit helemaal geen troep in
Waar kan ik die kopen?
Oud 28-07-2004, 15:01
Miracle
Miracle is offline
Bij de drogisten heb ik niks gevonden, van Welena hadden ze niet echt iets specifiek voor een kapotte hoofdhuid en van VSM ben ik vergeten te vragen maar dat kan ik ook op internet opzoeken.

In zo'n reformwinkel raadden ze me aan om een bepaald goedje te gebruiken met dodezeezout. Zo'n flesje kostte zeven euro en er zit veels te veel in... Nog niet echt ideaal dus...
Oud 28-07-2004, 15:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-07-2004 @ 16:00 :
Waar kan ik die kopen?
Ik heb 'm van mijn kapper .. een fles is vrij duur maar je hoeft er maar een beetje van te gebruiken .. dus valt mee..
die goedkope rotzooi is namelijk echt ... juist ROTZOOI en sommige mensen kunnen daar gewoon niet tegen ..

ow nog een tip .. spring ELKE avond ff onder de douche ..
als je hoofdhuid al geirriteerd is kan rommel die gewoon in je haren gevallen is al voor extra problemen zorgen .. geld ook voor gel enzo .. liefst ff NIET gebruiken
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 22:15
Verwijderd
Ik zweer bij Zwitsal babyshampoo, van de rest krijg ik direct last.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 27-07-2004 @ 21:38 :

In Duitsland heb je soms mega goedkope en super fijne shampoo's. Ik hoopte dat hier ook iemand zo één weet....
Ja daar hebben ze fijne producten .
Mss zou je babyshampoo kunnen kopen, en dan kruidvat merk, dat is niet al te duur iig. Het nadeel van babyshampoo is dat het je haar alleen niet echt goed schoonmaakt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten