Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2004, 19:31
Upke
Upke is offline
Ja ik vind de evolutie-theorie de meest begrijpelijke theorie die er is. Zo kan je tenminste ook het leven verklaren hoe het allemaal ontstaan is. Maar nu zijn er van die mensen die altijd maar liggen te zeiken dat die hele evolutie onzin is, en dat het niet klopt en dat andere theorieen wel kloppen? Nou vertel mij eens die andere theorien en leg ze eens goed uit. Ik ken alvast één andere theorie en dat is dat God alles heeft gemaakt. Dus die hoef je alvast NIET op te noemen. Laat nu maar eens wat andere theorien horen.

Nogmaals de theorie van GOD en de theorie van de EVOLUTIE hoeven niet meer genoemd te worden, alle andere theorieen zijn welkom.
Advertentie
Oud 08-08-2004, 19:55
troep
troep is offline
Hoe je het ook bekijkt denk ik dat elke theorie die bedacht is en/of hier gepost gaat worden altijd wel onder een van die twee theoriën of beidden geplaatst kan worden.
Oud 08-08-2004, 20:01
No Quiero
No Quiero is offline
Theorie: Eén seconde voordat je dit las was er een grote explosie in het universum die alle deeltjes zo plaatste dat jij denkt wat je nu denkt.
Oud 08-08-2004, 22:17
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Upke schreef op 08-08-2004 @ 20:31 :
Ja ik vind de evolutie-theorie de meest begrijpelijke theorie die er is. Zo kan je tenminste ook het leven verklaren hoe het allemaal ontstaan is. Maar nu zijn er van die mensen die altijd maar liggen te zeiken dat die hele evolutie onzin is, en dat het niet klopt en dat andere theorieen wel kloppen? Nou vertel mij eens die andere theorien en leg ze eens goed uit. Ik ken alvast één andere theorie en dat is dat God alles heeft gemaakt. Dus die hoef je alvast NIET op te noemen. Laat nu maar eens wat andere theorien horen.

Nogmaals de theorie van GOD en de theorie van de EVOLUTIE hoeven niet meer genoemd te worden, alle andere theorieen zijn welkom.
de evolutie theorie tracht alleen maar het verloop van het leven te verklaren/beschrijven. het ontstaan is onbekend, en kan net zo goed bij god worden gelegd

je vraagt om theorieen om ons bestaan, dat betekend, OF we stammen van iets af, OF we zijn direct al zo gemaakt. nou, die laatste valt wat jou betreft af. de eerste, we stammen van iets af, geeft ruimte voor enige variatie. allereerst is er natuurlijk de evolutie theorie, vervolgens is er eentje die de "degeneratie theorie" wordt genoemd. de degeneratie theorie is ook een theorie die het verloop van het leven op aarde beschrijft. het begin van het leven wordt echter wel bij God gezocht, en een andere oplossing is ook eigenlijk niet te bedenken, daar de degeneratie begint met een paar zeer complexe wezens.

in ieder geval, ik vind dat je even moet zien dat de evolutie theorie niet uitsluit dat het allemaal met god is begonnen.

en verder zijn er geen theorieen. ik kan je nu wel gaan vertellen hoe de chinezen vroeger geloofden dat er een duivel uit een kosmisch ei kwam die de wereld schiep, maar daar zit je niet op te wachten neem ik aan.
Oud 08-08-2004, 22:49
Ndimension
Ndimension is offline
Theorie: God heeft de evolutie veroorzaakt
Oud 08-08-2004, 23:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 08-08-2004 @ 23:49 :
Theorie: God heeft de evolutie veroorzaakt

zinnigere uitspraak dan bovengenoemde: de mensheid heeft god veroorzaakt.
Oud 09-08-2004, 00:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2004 @ 00:56 :
die opmerking is net zo zinnig als de jouwe.
het is onmogelijk om onomstotelijk te bewijzen hoe wij mensen zijn ontstaan/gemaakt.

Als je het begin bij God legt (of Allah) dan blijft de vraag : waar komen die dan toch vandaan ?
Andersom heeft elke theorie die ervanuit gaat dat er 'basis-materiaal' was om 'leven' te doen ontstaan hetzelfde probleem : hoe kan het dat het materiaal er was, waar kwam dat vandaan, en waarom was er dan niet al eerder leven ontstaan, als de juiste 'ingredienten' er al waren ?

daarnaast is het de mens nog nooit gelukt om leven te doen ontstaan uit levenloze materie, of om het bestaan van God te bewijzen.

*conclusie : zinloos topic*
Oud 09-08-2004, 00:14
T_ID
T_ID is offline
nou ja, met behulp van de werkelijkheid, waarin vroegr elk volk en elke stammen zijn eigen goden creeerde om te aanbidden denk ik voldoende aannemelijk te maken dat de mensen goden scheppen, en niet omgekeerd.

de topic was bedoeld om andere bestaanstheorien dan de 'big bang+daaropvolgende evolutie' en 'een opperwezen kwakte leven op deze aardkloot neer' te posten, maar ik denk dat dat op voorhand verloren is.

wel vind ik het raar dat ik, ondanks dat het expliciet in de topic opener zie staan dat het niet de bedoeling is, iedere keer overnieuw weer mensen tussendoor zie spammen met "god maakte alles, punt, geen verdere discussie".

de topic is niet nutteloos, maar word nutteloos gemaakt.

ik moet zeggen dat ik bij dit soort spam als moderator zou overwegen in te grijpen, want zo kun je elke topic naar de haaien helpen.
Oud 09-08-2004, 02:01
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2004 @ 00:56 :
Een bijzonder onbeschofte uitspraak. Zinnig geeft de zin aan van een bepaalde uitspraak en filosofisch, theoretisch gezien kunnen beide uitspraken evengoed.

Wanneer je een dergelijke uitspraak doet dan moet je zoiets wel even staven met feiten, bewijzen en argumenten.
Oud 09-08-2004, 08:29
FLuKee
FLuKee is offline
Er is een theorie van "panspermie", leven is op aarde gekomen via macromoleculen/microörganismen die zich op 'n komeet bevonden die hier ooit ingeslagen is. Niet heel aannemelijk, maar de theorie is er.

Er is ook de evolutietheorie van Lamarck, hij beschreef evolutie als het doorgeven van verworven eigenschappen aan het nageslacht. Bijv, een giraf had vroeger een korte nek, maar door die constant uit te rekken omdat hij aan de bomen wilde, werd de nek steeds langer en kregen ook de baby-girafjes een lange nek.
Klinkt nu verouderd maar er wordt de dag van vandaag niet helemaal meer verworpen, er zitten een aantal interessante elementen in.
Oud 09-08-2004, 09:42
McCaine
McCaine is offline
Nee niet nog een evolutiethread svp

Regels voor berichten