Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
je vraagt om theorieen om ons bestaan, dat betekend, OF we stammen van iets af, OF we zijn direct al zo gemaakt. nou, die laatste valt wat jou betreft af. de eerste, we stammen van iets af, geeft ruimte voor enige variatie. allereerst is er natuurlijk de evolutie theorie, vervolgens is er eentje die de "degeneratie theorie" wordt genoemd. de degeneratie theorie is ook een theorie die het verloop van het leven op aarde beschrijft. het begin van het leven wordt echter wel bij God gezocht, en een andere oplossing is ook eigenlijk niet te bedenken, daar de degeneratie begint met een paar zeer complexe wezens. in ieder geval, ik vind dat je even moet zien dat de evolutie theorie niet uitsluit dat het allemaal met god is begonnen. en verder zijn er geen theorieen. ik kan je nu wel gaan vertellen hoe de chinezen vroeger geloofden dat er een duivel uit een kosmisch ei kwam die de wereld schiep, maar daar zit je niet op te wachten neem ik aan.
||
Citaat:
zinnigere uitspraak dan bovengenoemde: de mensheid heeft god veroorzaakt.
||
Citaat:
het is onmogelijk om onomstotelijk te bewijzen hoe wij mensen zijn ontstaan/gemaakt. Als je het begin bij God legt (of Allah) dan blijft de vraag : waar komen die dan toch vandaan ? Andersom heeft elke theorie die ervanuit gaat dat er 'basis-materiaal' was om 'leven' te doen ontstaan hetzelfde probleem : hoe kan het dat het materiaal er was, waar kwam dat vandaan, en waarom was er dan niet al eerder leven ontstaan, als de juiste 'ingredienten' er al waren ? daarnaast is het de mens nog nooit gelukt om leven te doen ontstaan uit levenloze materie, of om het bestaan van God te bewijzen. *conclusie : zinloos topic*
||
![]() |
Citaat:
Wanneer je een dergelijke uitspraak doet dan moet je zoiets wel even staven met feiten, bewijzen en argumenten. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland, het veranderende (toch?) klimaat en het probleem met water Gatara | 479 | 26-09-2007 18:23 | |
Eten & Drinken |
Waarom eet je vlees? Verwijderd | 342 | 26-09-2005 23:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Film tegen Submission op het Internet te vinden! FatReaper | 227 | 16-02-2005 17:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe kijk jij aan tegen de opmars van de Islam? Mujahideen | 406 | 01-01-2005 16:50 | |
Beleidszaken |
Christenen QueenOfSpades | 201 | 10-09-2003 21:23 | |
Seksualiteit |
Verklaar mij graag alle vormen van seksueel gedrag, dus ook pedo-homo-necro-filie. Isa | 19 | 21-02-2003 13:36 |