Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 08:42
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Vanochtend, toen mijn vader ons hondje uitliet, is ze onder een fietser gekomen. De fietser is op zijn bek gegaan, dus mijn vader is hem gelijk te hulp geschoten.
Ons hondje ging er vandoor, en omdat mijn vader die fietser hielp heeft hij niet echt goed op gelet waar ze heen liep - maar aangezien het vlakbij huis was, dacht hij: de tuin. Maar dat was dus niet zo.

Wat nu?

We hebben de buurt al doorzocht, geroepen etc. We hebben de politie, stichting Amivedi en de Dierenambulance gebeld. Kunnen we nog meer doen?

Is een van jullie wel eens een huisdier kwijtgeraakt? Waar is ze toen gevonden: een plek die ze goed kent? Bekenden? Of echt zomaar ergens in het niets?

Nog iemand tips wat te doen haar terug te vinden?
Oud 29-07-2004, 08:45
Verwijderd
Briefjes ophangen met een foto ed? Mensen er over aanspreken.
En verder wachten...

Verschillende katten van m'n ouders zijn ook wel eens 'zoek' geweest...'t voordeel van katten is dat ze meestal wel weer vanzelf terug komen (tenzij er iets gebeurd is natuurlijk). Ik weet niet precies hoe dat met honden is...'k dacht dat die dat richtingsgevoel ed niet hadden?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 08:59
Sitia
Sitia is offline
Ik ben zelf nog nooit een huisdier kwijtgeraakt, en ik ken ook niemand bij wie dat ooit is gebeurd.

Maar ik denk dat je hond ondertussen wel gevonden is, en dat die mensen hem naar het politiebureau brengen ofzo

Had hij geen halsband om met adres ofzo erop?
Oud 29-07-2004, 09:05
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ja, wij hebben ook katten en die zijn ook wel eens kwijt geraakt, maar die komen idd vanzelf wel weer terug!
Ik dacht dat ons hondje nu eindelijk wel een een beetje doorhad hoe de buurt e.d. in elkaar zat (ze is nu bijna 1 jaar).

Ze heeft een klein chipje in haar nekvel geschoten gekregen, toen ze klein was. Ze heeft dus een soort van bar-code, waarop af te lezen is van wie ze is.
Ze heeft geen penning met ons adres erop, maar wel een met het nummer van die organisatie van die chips. We kunnen dus altijd bewijzen dat het ons hondje is - moet ze alleen wel teruggevonden worden!
Oud 29-07-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 29-07-2004 @ 10:05 :
Ik dacht dat ons hondje nu eindelijk wel een een beetje doorhad hoe de buurt e.d. in elkaar zat (ze is nu bijna 1 jaar).
Volgens mij 'werken' honden niet op die manier... (Hoe zeg je dat anders, een hond is natuurlijk geen product...maar ik weet even geen ander woord. )

Citaat:

Ze heeft een klein chipje in haar nekvel geschoten gekregen, toen ze klein was. Ze heeft dus een soort van bar-code, waarop af te lezen is van wie ze is.
iig de dierenartsen en asiels en misschien ook de politie wel beschikken over zo'n scanner...als ze gevonden wordt en daar naar toe gebracht wordt komt het vast wel goed. Dan moet ze idd wel eerst gevonden worden, maar ze kan moeilijk van de aardbodem verdwenen zijn, toch?

Misschien is ze al gevonden, over bovenstaande gaat ook wel wat tijd over heen. Misschien kun je de buurt nog eens doorzoeken en eventueel briefjes in brievenbussen doen oid?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:15
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Briefjes is misschien wel een idee! Ik ben nu op m'n werk, maar ik ga het mijn moeder zo wel even vertellen, dank je!

Ze is nu al 3 uur weg... en nog steeds niets.

Ik vrees dat ze door de fietser best hard geraakt is, eerst van schrik had weggelopen is nu ergens ligt met een kapot pootje of zo. Dat ze niet meer kan lopen, en niemand haar vind.
Oud 29-07-2004, 10:21
Verwijderd
3 uur is nog niet zo heel erg lang (wel voor je gevoel, maar niet voor dingen als vinden, naar een dierenarts brengen, scannen + adresgegevens opzoeken, eigenaar bellen, enz.).

Misschien kun je na je werk de buurt nog eens doorzoeken, als ze nog niet gevonden is? Eventueel met een paar vrienden ofzo? En dan naast briefjes in brievenbussen bv. ook van die dingen op lantaarnpalen hangen ed?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:23
AlopiA
AlopiA is offline
Onze hond is er ook een keer vandoor gegaan, mijn vader was met hem aan het wandelen in het bos toen iemand een rotje afstak. Hond er natuurlijk helemaal panisch vandoor, mijn vader erachteraan. Hij kon hem alleen niet meer terugvinden en is uiteindelijk naar huis gegaan, daar zat bram voor de deur
Ik denk dus dat ze meestal wel naar een bekende plek rennen, misschien in/achter een schuurtje? onder een struik? een plek waar jullie vaak met hem/haar wandelen?
succes
Oud 29-07-2004, 11:12
Nesa
Nesa is offline
Licht sowieso de dierenasiels in de buurt in. Dat ze je bellen als je hond is binnengebracht. Veel mensen die dieren vinden en denken dat ie weggelopen is, brengen hem naar een asiel in de buurt. Echt doen, want heel veel dieren zijn hierdoor terug gekomen!!
Je kan ook nog even een dagje wachten, kijken of die morgen terug is, want hij is pas 3 uur weg...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:48
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ze is terug!!

Mijn zusje was net begonnen met vermist-met-foto-briefjes aan lantaarnpalen in de buurt op te hangen. Toen ze de eerste op had gehangen, vlak bij ons huis was ze er gewoon aan komen lopen.
Niets aan de hand, alleen heel erg honger. Geen verwonding of zo, maar ze was wel heel blij dat ze hun weer zag!

Ow, wat ben ik opgelucht. 't Is ook zo'n lief hondje!

Dank jullie allemaal, voor jullie reaties en steun!
Oud 29-07-2004, 11:51
Verwijderd

Ben blij dat te horen!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:01
Sitia
Sitia is offline
Mooi man!
Oud 29-07-2004, 14:09
Verwijderd
gelukkig maar

had ze eigenlijk ook een chip ingeplant gekregen? dat de dierenarts/ambulance haar had kunnen scannen? ik denk dat dat wel handig is voor als je hond nog een keer wegloopt, mensen kunnen haar dan veel sneller terugbrengen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-07-2004 @ 15:09 :
had ze eigenlijk ook een chip ingeplant gekregen? dat de dierenarts/ambulance haar had kunnen scannen? ik denk dat dat wel handig is voor als je hond nog een keer wegloopt, mensen kunnen haar dan veel sneller terugbrengen.
Citaat:
Een Tweeling schreef op 29-07-2004 @ 10:05 :

Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:46
Boozle
Boozle is offline
Wat voor hondje heb je dan.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:55
AlopiA
AlopiA is offline
Gelukkig
Oud 29-07-2004, 17:59
Verwijderd