Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2004, 12:56
rodina
rodina is offline
Festival in Hongarije, Budapest. 04/08/2004 - 11/08/2004
Duurt een week en is daarmee in van de grootste festivals van Europa. 30 podia en 800 acts, ook veel culturele dingen, blablabla.
Kosten zijn €70, en er zijn gratis maaltijden verkrijgbaar.

Klinkt aantrekkelijk he? Week lang feest, muziek, lol noem maar op, voor €70, niet veel.

Omdat Hongarije toch niet echt om de hoek van de deur is, ben i wel benieuwd of er mensen eerder heen zijn geweest, zo ja hoe was t? Hoe ben je heen gegaan? Noem maar op
Oud 06-01-2004, 14:18
Escapism
Escapism is offline
ik heb er vaak wat van gehoord, en ik ga er denk ik ooit nog wel een keer heen, maar dit jaar niet
Oud 06-01-2004, 22:02
Verwijderd
Da idd nie duur, gratis maaltijden toe maar.
Maar wavoor bands dan?
Want 't heeft weinig zin als je alleen maar lokale Hongaarse klompenbands krijgt.
Oud 06-01-2004, 22:17
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
eXo schreef op 06-01-2004 @ 23:02:
Da idd nie duur, gratis maaltijden toe maar.
Maar wavoor bands dan?
Want 't heeft weinig zin als je alleen maar lokale Hongaarse klompenbands krijgt.
nee staan nog best koele bands

als ik t me geod herinner speelde vorig jaar the cure er, weet t niet zeker
Oud 06-01-2004, 22:30
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik zou er vorig jaar heengaan, maar ik vond het toch niet echt de moeite waard op het laatste moment.. de line-up ziet er dit jaar weer niet eecht boeiend uit.
Oud 06-01-2004, 23:03
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Zoals ieder groot festival, heeft ook deze een site...na wat zoekwerk:

http://www.sziget.hu/festival_english

even kijken of het wat is...
Oud 06-01-2004, 23:14
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Mwa, zou ik (later) nog best wel een keer naartoe willen....waarom ook niet...

In Spanje had je ergens toch ook een groot 10-daags festival voor weinig?! Of weet hier niemand iets van?!
Oud 07-01-2004, 09:46
rodina
rodina is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 06-01-2004 @ 23:30:
Ik zou er vorig jaar heengaan, maar ik vond het toch niet echt de moeite waard op het laatste moment.. de line-up ziet er dit jaar weer niet eecht boeiend uit.
er is ook nog geen line-up schat

of leesik nou verkeerd
Oud 07-01-2004, 10:35
Verwijderd
mn vriend is er geweest...als je houd van veel bier is het zeker goed te doen
Oud 07-01-2004, 21:46
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
rodina schreef op 07-01-2004 @ 10:46:

of leesik nou verkeerd
hannie ik wil met je meej!
Oud 07-01-2004, 21:48
rodina
rodina is offline
Citaat:
harrie84 schreef op 07-01-2004 @ 22:46:
hannie ik wil met je meej!

Tuulijk lekker van goghs tekenen daar
Oud 07-01-2004, 23:31
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:

of leesik nou verkeerd
laat maar, ik zat ook vaag te lullen.
Oud 08-01-2004, 10:19
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
het meisje van mijn uitwisseling in hongarije schreef mij vorig jaar een brief dat ze daar heen zou gaan en ze noemde toen wel een aantal 'grote' namen die zouden komen....t klonk erg cool imo
en ja hongarije, das weer es wat anders he
Oud 08-01-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:

of leesik nou verkeerd
Oh nou op die site waren al een paar bevestigd. Maar niet echt de moeite waard om helemaal naar hongarije te gaan enzo.
Oud 08-01-2004, 10:27
very drunk driver
very drunk driver is offline
oh keb er veel van gehoord van mensen die daar naartoe gaan. het is een beetje spartaans vergelijken met lowlands maar daar hou ik wel van.

wat betreft de bands. dat maakt toch niet zoveel uit als het onbekende bands zijn als ze maar goede muziek spelen. het nadeel van onbekende bands is dat je niet weet of ze goed spelen of niet.
Oud 08-01-2004, 10:46
Verwijderd
Lijkt me idd een erg cool festival, maar ver reizen... het is nog wel te doen als je een rijbewijs hebt, maar heb ik niet
Oud 08-01-2004, 12:27
Verwijderd
Lijkt me een heel erg gaaf festival, maar het is idd ver weg. Ik ben wel van plan om nog eens te gaan interrailen door Europa, en dat is ook wel te combineren dan
Oud 09-01-2004, 20:37
rodina
rodina is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 08-01-2004 @ 11:27:
oh keb er veel van gehoord van mensen die daar naartoe gaan. het is een beetje spartaans vergelijken met lowlands maar daar hou ik wel van.

Spartaans in vergelijking met lowlands... Dat slaat op slaat op 't sanitair en dergelijke?
Oud 09-01-2004, 20:54
Verwijderd
Hmmm...vieze wc's enzo?
Oud 10-01-2004, 19:38
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Sziget Festival
Budapest / Ungarn
03.08. - 12.08.2004
ab € 95,-

Willkommen beim Sziget-Festival 2004 in Budapest! Das größte Musikfestival Europas mit über 250 Bands auf 12 Bühnen bietet nun schon zum 12. Mal eine ganze Woche lang Musik, Party, Fun und viele weitere Highlights. Über 200.000 Festival-Besucher feiern täglich bis zum Umfallen. Trotz dieser großen Besucherzahlen herrscht eine völlig entspannte Atmosphäre.

Das Rahmenprogramm mit Sport und Show, Tattooing- und Piercing-Shops, Second-Hand-Läden, 2 Open-Air-Kinos, Cyper-Places und Discozelten lässt garantiert keine Langweile aufkommen. Genießen könnt Ihr nicht nur internationale Top-Acts und Party pur, sondern auch die günstigen Nebenkosten für Essen und Getränke (u.a. frisch gezapftes Bier für unter 1,- Euro, gutes Essen ab 2,50 Euro). Durch die Dauer des Festivals (7 Nächte!) herrscht Urlaubsfeeling pur mitten in einer der heißesten Metropolen Europas!
van een duitse site gejat.

we zitten er over te denken om er met een groep heen te gaan. en dan deels festival/deels vakantie. gewoon op de dagen dat er niet zo veel boeiends komt boedapest ingaan, en cultureel doen enzo.

alleen jammer dat de busreis erheen duur is, duurder dan het festival kaartje en het eet/drink geld bij elkaar waarschijnlijk.
[euroliner retour boedapest voor jongeren kost ongeveer 135 euro zo schijnt het]

maar het lijkt me wel gaaf, 10 dagen in hongarije op een eiland zitten, relaxte muziek, goedkoop eten en drinken, na 5 dagen breken er epidemieen uit, goedkoop entreekaartje, boedapest vlakbij, noem maar op

ik vind het wel wat hebben iig, wil er zeker 1 keer heen, hoop dat het dit jaar lukt, en anders een andere keer.
nu nog maar hopen dat de line up een beetje goed is, een paar goede bekende bands zou wel gaaf zijn
Oud 10-01-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Lateralus schreef op 10-01-2004 @ 20:38:
verhaal

Maar ik vind 135 euro voor een retour reis nog best wel meevallen eigenlijk En daar zit je op de camping, best goedkope vakantie heb je dan

En als je echt gaat dit jaar, dan word ik jaloers
Oud 10-01-2004, 19:47
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb er wel heel veel overgehoord en het schijnt super vet te zijn!
Oud 10-01-2004, 23:09
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 10-01-2004 @ 20:45:

Maar ik vind 135 euro voor een retour reis nog best wel meevallen eigenlijk En daar zit je op de camping, best goedkope vakantie heb je dan

En als je echt gaat dit jaar, dan word ik jaloers
anders ga je gewoon mee in plaats van pinkpop ofzo..
Oud 11-01-2004, 11:53
rodina
rodina is offline
Citaat:
Lateralus schreef op 10-01-2004 @ 20:38:

alleen jammer dat de busreis erheen duur is, duurder dan het festival kaartje en het eet/drink geld bij elkaar waarschijnlijk.
[euroliner retour boedapest voor jongeren kost ongeveer 135 euro zo schijnt het]
Je kan ook interrailen. Dan heb je een retourkaartje die een maand geldig is in, C. Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk
D. Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Kroatië
E. Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk.
Tis alleen wel prijzig €329.

Maar die busreizen.. Hoe weet je dat? Site? Welke organisatie?
Oud 11-01-2004, 13:26
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
rodina schreef op 11-01-2004 @ 12:53:
Je kan ook interrailen. Dan heb je een retourkaartje die een maand geldig is in, C. Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk
D. Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Kroatië
E. Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk.
Tis alleen wel prijzig €329.

Maar die busreizen.. Hoe weet je dat? Site? Welke organisatie?
interrail kaartje is sowieso te duur voor me dit jaar dat moet ik over een paar jaar nog maar eens gaan doen..

maar over die busreizen: www.eurolines.nl
en dan -->bestemmingen-->boedapest en daar staat bijna onderaan een lijstje met tarieven enzo.

en over dat gratis voedsel, hoe weet je dat? want als dat echt zo is..
Advertentie
Oud 11-01-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Lateralus schreef op 11-01-2004 @ 14:26:
interrail kaartje is sowieso te duur voor me dit jaar dat moet ik over een paar jaar nog maar eens gaan doen..

maar over die busreizen: www.eurolines.nl
en dan -->bestemmingen-->boedapest en daar staat bijna onderaan een lijstje met tarieven enzo.

en over dat gratis voedsel, hoe weet je dat? want als dat echt zo is..
ik las het ergens op een site.. www.festivalinfo.nl geloof ik.. de Hare Krisjna zorgt voor gratis eten
Oud 11-01-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 11-01-2004 @ 16:56:
Main Stage:
69 Eyes (FIN), Al McKay's Earth Wind and Fire Experience (USA), Asian Dub Foundation (UK), Björn Again (AUS), De-Phazz (D), Dreadzone (UK), Fun Lovin' Criminals (USA), H-Blockx (D), Lamb (UK), Massive Attack (UK), Moloko (UK), Morcheeba (UK), Panjabi MC (UK), Michael Rose and Sly and Robbie (UK), Shaggy (Jamaica), Slayer (USA), Slovo (UK), Patti Smith (USA), Spook and the Guay (F), Spyro Gyra (USA), Voodoo Glow Skulls (USA).

Pannon Praktikum World Music Main Stage:

Dikanda, Buena Vista SC presents: Ibrahim Ferrer, David Krakauer's Klezmer Madness!, Madredeus, Skatalites, Los de Abajo, The Bollywood Brass Band, Bratsch, Nitin Sawhney, Värttinä, Goran Bregovic, Shane MacGowan and the Popes, Garmarna, Zamballarana, Lo'Jo, Amadou et Mariam with special guest Cheick Tidiane Seck, Bonga, Jony Iliev Band, Mercedes Peón, Traband, Makám, Etnofon Zenei Társulás, Besh o droM, Balogh Kálmán Gipsy Cimbalom Band, Ökrös, Parno Graszt, Hétrét.

Pörgés Party Arena:

John Acquaviva (CAN, Plus 8), DJ Observer (A, GP Rec), Darren Emerson (UK, Global Underground/Underwater), Goldie (UK, Metalheadz), Dillinja (UK, Valve), MC Rage (UK, Metalheadz), Dave Angel (UK, Rotation), The Advent (UK, Kombination Research), Jesco Schuck (D), Armand Van Helden (USA, Armed Rec.) Paul Van Dyk (D, Vand Rec.), Dj Rush (USA, Knee Deep), Toky (SK, Numb Rec.)

WAN2 and Hammerworld Stages headliners:
Testament (USA), Annihilator (CAN), Sonata Arctica (FIN), My Dying Bride (UK), Clawfinger (S), Apocalyptica (FIN), Circle II Circle (USA), Napalm Death (UK), Ganga Giri (AUS), Ojos de Brujo (E), Flylow Organisation (FIN), Boo! (South-Africa), Dusminguet (E), Senser (UK), Seeed (D), Bauchklang (A), Saian Supa Crew (F), Improvisators Dub (F), Zion Train (UK), Laibach (SL).

Voor de hippies en Slayer/Testament/Napalm Death fannetjes een aanrader denk ik zo.
Van vorig jaar.
Oud 13-01-2004, 11:24
ShadowX
ShadowX is offline
Wij zitten ook plannen te maken om te gaan dit jaar. Klopt het dat er geen echte campings zijn en je je tentje in principe overal mag neerzetten? En het is toch op een eiland in de Donau?
Oud 13-01-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
ShadowX schreef op 13-01-2004 @ 12:24:
Wij zitten ook plannen te maken om te gaan dit jaar. Klopt het dat er geen echte campings zijn en je je tentje in principe overal mag neerzetten? En het is toch op een eiland in de Donau?
Het is op een eiland ja
Ik heb ook ooit gehoord dat je je tentje overal mag opzetten, maar ik heb ook ergens gelezen dat er wel aangewezen plaatsen voor zijn..

http://www.sziget.hu/festival_english/accomodation
Oud 13-01-2004, 11:46
rodina
rodina is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 13-01-2004 @ 12:33:
Het is op een eiland ja
Ik heb ook ooit gehoord dat je je tentje overal mag opzetten, maar ik heb ook ergens gelezen dat er wel aangewezen plaatsen voor zijn..

http://www.sziget.hu/festival_english/accomodation
Rare site...

'Still 1665 days to Sziget Festival!'
Oud 13-01-2004, 14:37
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
rodina schreef op 13-01-2004 @ 12:46:
Rare site...

'Still 1665 days to Sziget Festival!'
ja daar heb ik me dus ook over verbaasd. want dat zou iets van 4,5 jaar inhouden. lijkt me gewoon een foutje, want op verschillende sites wordt gewoon gesproken over een een sziget 2004, en bovendien is het de afgelopen jaren ook ieder jaar weer geweest..

en over die campingplaatsen heb mezelf ook al dingen afgevraagd.. misschien dat ze op het festivalterrein zelf stukken grasland afgebakend hebben waar je mag camperen ofzo? want idd had ik ook gelezen dat er geen aparte camping was.
Oud 14-01-2004, 10:37
Verwijderd
Programma van vorig jaar was wel hip
Oud 15-01-2004, 19:28
Gadje
Gadje is offline
ikl heb er veel over gehoord, en tlijkt me erg leuka l zou ik denk ik dit jaar niet mogen.
festrivals in italie zij ook leuk equa line up en gezelligheid enzo wil ik ook nog een x doen
Oud 19-01-2004, 00:13
Verwijderd
Misschien dat ik er met vrienden heenga. Er zijn plannen om een busje te huren voor een man of 8...en dan maar richting Budapest karren. Een vriend van me is er afgelopen jaar geweest. Bier voor een te verwaarlozen prijs, veel tamelijk bekende bands...Klinkt prima.

Maargoed, niks concreets geregeld nog.
Oud 02-03-2004, 13:46
rodina
rodina is offline
*UP*

De prijzen zullen dit jaar ongeveer als volgt zijn:
- 4000 HUF (ongeveer 15€) voor een dagkaart
- 16000 HUF (ongeveer 60€) voor het hele festival, als je voor 15 juli betaalt
- 20000 HUF (ongeveer 75€) voor het hele festival, als je na 15 juli betaalt, reserveren is mogelijk via de site van Diaksziget
- 24000 HUF (ongeveer 90€) voor het hele festival, wanneer je pas bij de ingang van het festival je kaartje koopt.

Bevestigde artiesten:

Amorphis
Children of Bodom
Chumbawamba

[festivalinfo]
Oud 02-03-2004, 16:23
rodina
rodina is offline
http://www.diaksziget.com/english/s1.php?oldal=artists

Ook the Rasmus en de Bloodhound Gang dus
Oud 02-03-2004, 16:54
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik ga mn uiterste best doen erheen te kunnen .
Oud 02-03-2004, 18:11
Verwijderd
Godverde, helemaal vergeten dat festival. Was vorig jaar van plan om dit jaar te gaan, kijken of dat nog mogelijk is.
Oud 02-03-2004, 18:12
Verwijderd
Nou.. behalve de prijs dan vooralsnog weinig motivatie om te gaan..
Oud 02-03-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 02-03-2004 @ 19:12:
Nou.. behalve de prijs dan vooralsnog weinig motivatie om te gaan..
Hongaarse chicks.
Oud 03-03-2004, 12:56
rodina
rodina is offline
Citaat:
Ufke schreef op 02-03-2004 @ 19:18:
Hongaarse chicks.
mooi weer
lage accijnzen
Oud 04-03-2004, 15:31
blushingbride
blushingbride is offline
Ik wil dr ook heen !
Maar is er dan geen goedkope luchtvaartmaatschappij die op Boedapest vliegt? Vast wel toch?

Voor 90 euro zit je met 2 mensen in Londen en weer terug.. maar das EasyJet en die vliegen niet op Hongarije volgens mij.
Even zoeken..

// en toen ik 2 jaar geleden in Hongarije op vakantie was heb ik 2 mensen gesproken die allebei waren geweest (Hongaren) en die zeiden dat het helemaal geweldig was... dat je niet echt geld nodig had en dat dr overal drugs waren

Lowlands x 10, denk ik.
Oud 07-03-2004, 14:48
ikleef
ikleef is offline
Het lijkt me ook echt heel tof. Voor de grote namen hoef je er volgens mij niet heen te gaan want voor West Europese begrippen valt dat wel mee, al staan er elk jaar wel wat 'mega-acts'. Ik ken niemand die er geweest is persoonlijk dat ik weet, maar als je de verhalen die je leest mag geloven moet het echt heeeeeeeeeeeeeel erg tof zijn. Ik heb ook wel eens een of ander optreden op tv gezien, en dat bevestigde dat wel.

Je brengt me op een idee, ik wil er ook heen .
Oud 07-03-2004, 14:57
ikleef
ikleef is offline
Wat betreft goedkoop reizen: misschien is het een idee om met een goedkoop Wochenendeticket voor de Duitse trein naar de grens met Oostenrijk (??) te reizen en vaar daar verder te gaan. Dat is ongetwijfeld wel goedkoper dan Eurolines denk ik. Maar het duurt alles bij elkaar dan waarschijnlijk wel een dag of twee, je moet veel overstappen en het is een hoop gedoe.
Oud 08-03-2004, 13:37
Verwijderd
zoals ik al eerder zei, in Duitsland heb je meereiskorting... met hoe meer mensen je gaat hoe meer korting je krijgt... als je een ov jaarkaart hebt of een ander ns-abonnement kan je railplus kopen, krijg je ook nog eens korting... en als je voor een bepaalde tijd boekt krijg je ook nog eens korting
Oud 08-03-2004, 18:08
Carn
Carn is offline
idd, erg gaaf idee voor vakantie.

- schrijft Sziget op de ideën lijst-

bier minder dan een euro. gaaf man
Oud 10-03-2004, 23:21
Luna
Luna is offline
Vrienden van mij zijn er geweest en vonden het heel vet. IK ben afgelopen jaar wel in budapest geweest maar niet naar sziget, dat was helaas pas een paar weken later. Met de trein naar Budapest vond ik heel goed te doen, als je een beetje de tijd neemt en het in etappes doet (3 dagen ofzo) is het echt geen probleem, de treinen in hongarije heben ook bijna allemaal coupé's, en dat is echt relaxed.
Oud 11-03-2004, 14:17
blushingbride
blushingbride is offline
Citaat:
vizz schreef op 11-03-2004 @ 00:21:
. Met de trein naar Budapest vond ik heel goed te doen, als je een beetje de tijd neemt en het in etappes doet (3 dagen ofzo) is het echt geen probleem, de treinen in hongarije heben ook bijna allemaal coupé's
Hoe duur is dat dan...? Trein Nederland - Hongarije (Budapest)
Oud 12-03-2004, 18:14
Luna
Luna is offline
Ik heb geen retourtje naar budapest gekocht maar een retourtje tot de grens van tsjechie en dan voor tsjechie, slowakije en hangarije een eurodominokaart(3 dagn onbeperkt reizen in dat land) en dat was in totaal ongeveer250 euro, een retourtje budapest zal wel iets goedkoper zijn denkik.
Oud 21-03-2004, 19:11
Verwijderd
ik denk er ook erg aan om er naartoe te gaan.
maar dan wil ik met wat mensjes enzo
want ik ben bang dat ik de weg kwijt raak in budapest enzo
lijkt me erg leuk daar
Advertentie

Regels voor berichten