Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 21:35
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Nou misschien zegt de titel al genoeg, hmm misschien ook niet echt

Ik en mn ex zijn al een jaar uit elkaar, we hebben wel nog best wel lang elkaar niet kunnen loslaten, paar keer nog gezoend en het duurde ook echt lang tot het houden van over was..

Maar het is zover; ik ben voor het eerst sinds mn ex weer verliefd aan het worden geloof ik..alleen gaat het om een van de beste vrienden van mn ex..

Het is niet zo dat we al half wat hebben hoor, helemaal niet, er is hoogstens een ieniemienie beginnetje..maar ja eigenlijk is het not done he?? Wat vinden jullie? Ik weet eigenlijk het antwoord al maar ik wilde toch ff van jullie horen voordat ik mezelf weer eens in de nesten ga werken

thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2004, 21:36
Verwijderd
Als je van veel gezeur en problemen houdt is het een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:39
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Hmm..dankjewel voor je stimulerende antwoord

Maar ik heb echt geen zin meer in gezeur en problemen die heb ik nl. al genoeg gehad met mn ex het afgelopen jaar..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:42
Jeopardize
Jeopardize is offline
Ga maar eens na hoe jij je zou voelen wanneer je ex en jouw beste vriendin besluiten wat te beginnen
Oud 25-07-2004, 21:46
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Ja, die vraag heb ik me inderdaad zelf ook al gesteld, en het antwoord is dat mn hart (alweer) gebroken zou worden en dat ik hen beide iets zou doen..nou ja zo ongeveer dan. Ok, ik ga van die vriend afblijven en mn ex maar een dikke knuffel geven denk ik..

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
stinkdiertje schreef op 25-07-2004 @ 22:46 :
en mn ex maar een dikke knuffel geven denk ik..
Waarom ga je nog zo met je ex om? ;|
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:57
Ashitaka
Ashitaka is offline
Citaat:
stinkdiertje schreef op 25-07-2004 @ 22:35 :
Ik en mn ex zijn al een jaar uit elkaar, we hebben wel nog best wel lang elkaar niet kunnen loslaten, paar keer nog gezoend en het duurde ook echt lang tot het houden van over was..
waarom is het dan uit?
Oud 25-07-2004, 21:58
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Ja dat is het stomme van alles eigenlijk he? Toen wij uit elkaar gingen dachten we; ach we doen eens leuk, we worden vrienden (bovendien is zn zus een vriendin van me, zn vrienden vrienden van mij, mijn vrienden vrienden van hem enz.). Nou dat werkte dus eigenlijk helemaal niet want we hebben nog heel veel twijfels enzo gehad, maar we moesten eigenlijk wel vrienden blijven (ten minste goede kennissen), en nu is er eigenlijk geen weg meer terug dus zijn we sinds kort wel een soort van vrienden geloof ik..en heb ik best wel een beetje medelijden met 'm, omdat ik uitgerekend verliefd moet worden op een vriend van hem..

Hmm het klinkt echt vaag geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:01
Verwijderd
Het heeft denk ik niet zo veel zin om aan ons te vragen of dat erg zou zijn; je kunt dat dan beter aan je ex vragen. Als hij het niet erg zou vinden en dan echt echt niet, dan is er niets aan de hand. Als hij het wel erg zou vinden dan kun je kiezen: toch doen en de vriendschap met je ex kwijtraken, of niets doen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:40
romanov
romanov is offline
Lastig, lastig.

Het is niet voor niets je ex, en zoals je zelf al aangaf heeft het lang geduurd dat het houden van over is, maar het is wel over. Je moet niet zoveel aan andere mensen denken, je zou ook eens aan jezelf moeten denken. Als jij echt verliefd bent/wordt op deze jongen, en je denkt dat je gelukkig met hem kan worden, is het feit dat het een vriend van je ex is alleen een bijzaak, waar je eigenlijk weinig rekening mee zou moeten houden. In werkelijkheid ligt dat natuurlijk wel ietsje anders. Daarom is de 'oplossing' van Sarah de meest reeële, imo.

Je zei eerder al dat jullie toch wel weer een beetje vrienden zijn momenteel, als dat echt zo is, zal je ex je dit niet misgunnen. Hoe moeilijk het misschien ook voor hem zal zijn? Een echte vriend, wilt het beste voor jou.

Als je ex het niet wilt, of er zelfs boos om wordt, dan moet je inderdaad gaan kiezen. De vriendschap met je ex, of een 'relatie' met de vriend van je ex. Er is wel een eventueel risico dat er dan door jou spanningen gaan ontstaan tussen de vrienden, maar oke, dat is dan een iets minder leuk gevolg.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:54
Verwijderd
Tja, is het de moeite waard? Persoonlijk zou ik zeggen - ga ervoor, uit is uit. Ik vind het behoorlijk hypocriet dat mensen kwaad kunnen worden omdat een vriend(in) van hen er vandoor gaat met hun ex (het is natuurlijk want anders als er nog nooit een relatie is geweest, maar zelfs dan is het toch alleen maar eerlijk dat als twee mensen elkaar erg leuk vinden, ze wat met elkaar mogen hebben?).
Maar goed, ik weet niet of jij alles dat waard vindt...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 00:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hoezo, 'not done'? Als jij toch iets voelt voor die beste vriend, dan ga je er toch voor?? Ik persoonlijk heb dat gezeik met ex-en en beste vrienden nooit zo begrepen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 09:37
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Dankjewel voor jullie reacties

Van de ene kant heb ik zoiets van; ik ga er gewoon voor, het is mijn ex, dus aan hem hoef ik geen verantwoording meer af te leggen, lijkt me zo..

Maar van de andere kant; het is wel mn ex, degene die mn allereerste liefde was, heel veel dingen met me heeft meegemaakt, nog maanden door mijn hoofd heeft gespookt (en ik door het zijne). Nu lijkt dit wel allemaal over te zijn, maar om er nu uitgerekend met een goeie vriend van hem vandoor te gaan..ik weet het niet hoor

Oh ja misschien nog even handig om te weten, toen ik iets met mn ex begon, kende hij en ik die vriend nog niet, ze hebben elkaar pas later bij studie leren kennen..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 09:53
Verwijderd
Nu is het een jaar uit tussen jou en je ex, er staat nergens geschreven dat het verboden is om weer verliefd te worden, ook al is dat op een vriend van je ex, sterker nog als die binnen je vriendengroep hoort lijkt het mij zelfs logischer dan wanneer je verliefd zou worden op 'die vage knul van 3 hoog achter'.

Ga ervoor.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:29
*amalia*
*amalia* is offline
misschien kun je ook een keer een opmerking maken, zo van: eigelijk is hij best een leuke jonge. Als je ex hier wat raar op reageert weet je dat je hier problemen over gaat krijgen. Maar misschien reageert hij er wel "leuk" op
succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:02
filia dei
filia dei is offline
Tjah, ex is ex. En dat jullie elkaar nog leuk vonden heeft er niets mee te maken. Het is nu helemaal over en jullie zijn 'gewone' vrienden. Dan snap ik niet waarom je niets met zijn (en jou) vriend kan beginnen.

Ga er gewoon voor! Ik vind het raar als je ex daar wat op tegen heeft. Hij zal gerust ook ondertussen wel weer verlieft op iemand anders zijn geworden.
Oud 26-07-2004, 15:51
droomkoningin
droomkoningin is offline
Je zou je gevoelens voor zijn beste vriend kunnen onderdrukken voor zijn bestwil, maar of je daar gelukkig van word..?

En als jij en je ex nog steeds met elkaar omgaan, zou er op zich geen probleem moeten zijn. Het zou een ander verhaal zijn als jij en je ex mekaar al een paar maanden niet zouden hebben gezien en dat je dan ineens weer met hem in contact komt, omdat je iets hebt met z'n beste vriend.

Is het een beetje duidelijk??
Oud 26-07-2004, 17:24
Nannel
Nannel is offline
Citaat:
droomkoningin schreef op 26-07-2004 @ 16:51 :
Je zou je gevoelens voor zijn beste vriend kunnen onderdrukken voor zijn bestwil, maar of je daar gelukkig van word..?

En als jij en je ex nog steeds met elkaar omgaan, zou er op zich geen probleem moeten zijn. Het zou een ander verhaal zijn als jij en je ex mekaar al een paar maanden niet zouden hebben gezien en dat je dan ineens weer met hem in contact komt, omdat je iets hebt met z'n beste vriend.

Is het een beetje duidelijk??
Haha ja ik snap je wel hoor :-) Mijn ex en ik gaan nog vrij veel (zeker een keer in de twee weken elkaar zien, meestal vaker) met elkaar om. We gaan nu ook in dezelfde stad studeren. Maar het is niet zo dat ik dus opeens meer met mn ex omga om zn vriend te zien, integendeel, zie er tegenop om met hun beide iets te ondernemen zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:30
topflightcarola
topflightcarola is offline
om het met de beste vriend van je ex te doen is juist heel erg spannend

het is nu drie weken uit met mijn vriend maar toen ik met hem had deed ik het ondertussen ook met de beste vriend van hem..

....helaas heeft hij ons betrapt...
vandaar dat hij nu mijn ex is. hij heeft ook gebroken met zijn vriend..
maar die is nu van mij...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:51
Nannel
Nannel is offline
Ohoh jij bent wel heel gemeen

Nou ja ik wil mn ex graag nog enigzins te vriend houden, als het ff kan...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
topflightcarola schreef op 26-07-2004 @ 18:30 :
om het met de beste vriend van je ex te doen is juist heel erg spannend

het is nu drie weken uit met mijn vriend maar toen ik met hem had deed ik het ondertussen ook met de beste vriend van hem..

....helaas heeft hij ons betrapt...
vandaar dat hij nu mijn ex is. hij heeft ook gebroken met zijn vriend..
maar die is nu van mij...
stoer
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:15
Nannel
Nannel is offline
Uh ja..vond ik ook al..nou zover wil ik het dus niet echt laten komen he..wil niet op mn geweten hebben dat ik een goeie vriendschap heb "verneukt" (hmm wel mooie woordspeling al zeg ik het zelf )
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:40
Dzjes
Dzjes is offline
Moeilijk.. uiteindelijk weet je niet hoe het loopt met deze "nieuwe" liefde.. dusja, maar op zich, het is en blijft toch je ex? Ik denk ook dat je het beter eens subtiel aan hem kunt vragen. Op zich zou ik ook zeggen dat je ervoor moet gaan, het is en blijft toch je ex. Aan de andere kant dan weer niet, maar toch.. hij zou toch sowieso gekwetst zijn omdat je verliefd wordt op iemand anders, en je kan je gevoelens niet tegenhouden. (ok, stomme redenatie.."hij is sowieso toch gekwetst" maar het is iets he )

Als je echt serieuze gevoelens hebt over die jongen, zou ik er toch eens subtiel over beginnen tegen je ex, Of afstand nemen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:03
Nannel
Nannel is offline
Ik weet indd. helemaal niet hoe het gaat lopen met deze nieuwe liefde..daarom heb ik ook zoiets van; moet ik het er wel op wagen? straks loop het mis, en kwets ik drie mensen ermee ofzo..

Misschien moet ik er indd eens subtiel over beginnen tegen mn ex, maar is dat niet stom? Ik bedoel er is nog niets met die andere jongen he..misschien wil ie me wel helemaal niet..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:49
Dzjes
Dzjes is offline
Stom niet, je hoeft toch geen namen te noemen? Je kan er toch gewoon eens over praten, vraag me niet hoe, maar het gaat toch?

Of het niet raar zou zijn als jullie terug verliefd zouden worden op iemand enzo, dan kan je zn reactie al eens bekijken. Daarna kan je over zn vriend beginnen.. ofzoiets
(ja, dit is een moeilijke zaak om subtiel over te gaan brengen vrees ik ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Nannel schreef op 27-07-2004 @ 13:03 :
Ik weet indd. helemaal niet hoe het gaat lopen met deze nieuwe liefde..daarom heb ik ook zoiets van; moet ik het er wel op wagen? straks loop het mis, en kwets ik drie mensen ermee ofzo..

Misschien moet ik er indd eens subtiel over beginnen tegen mn ex, maar is dat niet stom? Ik bedoel er is nog niets met die andere jongen he..misschien wil ie me wel helemaal niet..
nee, het is niet stom om aan mensen te vragen of je ze ergens mee kwetst voordat je iets laat alleen omdat je ze misschien zou kwetsen. Dat is eerder logisch dan stom. Of de jongen op wie je verliefd bent jou wil, is dan van later zorg; het zou wel aan de stomme kant zijn om eerst helemaal elkaar te gaan versieren en dan op 't laatste moment nog eens aan je ex te gaan vragen wat hij daar nou van vindt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:19
Nannel
Nannel is offline
Ok Sarah, je hebt helemaal gelijk; het staat indd net iets netter om eerst ff met mn ex te overleggen alvorens ik misschien onwijs ga flirten met mn nieuwe 'liefde'.. Nou ja nu zijn ze allebei op vakantie, maar daarna zitten we alledrie in Enschede (hmm kan nog gezellig worden ) dus dan zal ik eens even praten..

Thanks
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:00
Hotstoff
Hotstoff is offline
All is fair in love and war
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 11:25
Nannel
Nannel is offline
Citaat:
Hotstoff schreef op 27-07-2004 @ 23:00 :
All is fair in love and war
zit wat in
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 19:05
Verwijderd
Ik heb een relatie van 14 maanden gehad met mijn ex. Hij was toevallig ook de beste vriend van mijn ex. (ingewikkeld ) Bij ons is het dus wel goed gekomen. Eerst was het allemaal nog wat rustig aan en hij heeft het hem rustig verteld en stapje voor stapje en hij vond het niet echt geweldig, maar op een gegeven moment zag hij ook wel in dat we echt verliefd waren en dat het met ons veel beter werkte dan hij en ik.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 20:52
Stefanie
Stefanie is offline
Tsjah het kan inderdaad zorgen voor veel gezeur, maar aan de andere kant: het is nu al een jaar uit met die jongen, waarom zou je niet opnieuw verliefd mogen worden, al is het nu toevallig op een van zijn vrienden. Ik kan begrijpen dat hij het niet zo leuk zal vinden, maar daar moet hij dan maar mee zien te leven, vind ik. Als je het nou zou doen als het nét uit was, dan begrijp ik dat hij het niet accepteert.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:15
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou zoiets persoonlijk nooit doen bespaart me gezeur van mijn ex en de spanning tussen mijn ex en zijn kameraad.
Oud 31-07-2004, 17:45
Nannel
Nannel is offline
Hoh jullie brengen me wel in verwarring Het is ook zo uh...weet ik veel tegenstrijdig ofzo..

Kan ik het wel maken, kan ik het niet maken?
Moet ik het mn ex bij voorbaat al vertellen?

Allemaal dingen waar ik eigenlijk gewoon nog steeds niet echt raad mee weet..maar ja denk dat als mn ex weer thuis is, en zn vriend ook dat ik dan eens even ga praten met mn ex en evt. met zn vriend..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 18:23
Verwijderd
Ik zou zeggen: probeer eerst uit te vinden wat die vriend van hem van je vindt... (als je dat al weet sorry ) Rekening houden met je ex is zoiezo wel zo netjes en naar mijn mening hoort dat ook, maar ik neem aan dat hij dat ook wel zal doen hoor. Als het van beiden kanten komt op een gegeven moment zal het hem toch wel ter ore komen. En dan moet je kijken wat het verstandigst is om te doen, wie het verteld, of wel samen, ik weet niet of je een goede band met m hebt nog, maar dat is denk ik van latere orde. Dat is ook iets wat de situatie wel brengt. Bedoel: misschien heeft die jongen wel zoiets van: dat kan ik tegenover mn beste vriend niet maken..
Snap je wat ik bedoel te zeggen? Ik weet niet of t duidelijk overkomt Ben een beetje warrig vandaag.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 19:23
Sade
Sade is offline
Citaat:
Cosmo Kramer schreef op 25-07-2004 @ 22:42 :
Ga maar eens na hoe jij je zou voelen wanneer je ex en jouw beste vriendin besluiten wat te beginnen
Inderdaad... als het mij zou overkomen zou ik het waarschijnlijk not done vinden. Al ligt het er natuurlijk aan hoe lang en intens de relatie met die ex geweest is.

In principe zou er niets in je weg moeten staan als je echt verliefd op iemand bent, maar aan de andere kant zul je ook rekening met de gevoelens van iemand anders moeten houden. Het is denk ik een beetje een kwestie van afwachten hoe het loopt met die jongen, en hoe je exvriend en jullie vrienden daarop reageren.
Oud 01-08-2004, 11:08
Nannel
Nannel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 31-07-2004 @ 19:23 :
Ik zou zeggen: probeer eerst uit te vinden wat die vriend van hem van je vindt... (als je dat al weet sorry ) Rekening houden met je ex is zoiezo wel zo netjes en naar mijn mening hoort dat ook, maar ik neem aan dat hij dat ook wel zal doen hoor. Als het van beiden kanten komt op een gegeven moment zal het hem toch wel ter ore komen. En dan moet je kijken wat het verstandigst is om te doen, wie het verteld, of wel samen, ik weet niet of je een goede band met m hebt nog, maar dat is denk ik van latere orde. Dat is ook iets wat de situatie wel brengt. Bedoel: misschien heeft die jongen wel zoiets van: dat kan ik tegenover mn beste vriend niet maken..
Snap je wat ik bedoel te zeggen? Ik weet niet of t duidelijk overkomt Ben een beetje warrig vandaag.
Succes!
Ja ik snap je wel hoor :-) Ik heb nog een vrij goede band met mn ex, dus ik denk dat het wel zo netjes is om het zeker met hem erover te hebben. En ik weet indd. absoluut niet hoe de vriend van mn ex erover denkt zeg maar, ik weet niet eens zeker of ie me leukt vindt en als ie me al leuk vindt of ie er dan wat mee mag doen van zichzelf. Ik heb zelf het idee dat er zeker wel iets is, maar dat we het nu allebei tegenhouden, daarom dacht ik ook laat ik jullie eens om raad vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten