Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 11:15
Quincy
Quincy is offline
Hoi, ik heb in mijn router een hulpdiagnostisch testprogrammatje en die zegt dat er iets failt:

Ping default gateway 195.190.249.3 = fail
Ping Primary Domain Name Server = fail

Wat betekent dit in godsnaam? Oh ja die gateway is van mijn provider Planet. Maar toch kan ik gewoon internetten?

Als iemand deze techniek snapt dan hoor ik het graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2004, 15:08
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Quincy schreef op 21-08-2004 @ 12:15 :
Hoi, ik heb in mijn router een hulpdiagnostisch testprogrammatje en die zegt dat er iets failt:

Ping default gateway 195.190.249.3 = fail

Wat betekent dit in godsnaam? Oh ja die gateway is van mijn provider Planet. Maar toch kan ik gewoon internetten?

Als iemand deze techniek snapt dan hoor ik het graag!

Dat betekend dat je router geen contact kan maken met de primary DNS Server en als je kan internetten blijkbaar wel met de secundary (DNS servers zetten domeinnamen om in IP's)

als dit blijft is het handig je provider even te bellen/mailen zodat ze je een nieuwe DNS server ip kunnen geven.

PS. 195.190.249.3 is idd niet berijkbaar
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 20:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je Gateway (router) en DNS instellingen zijn niet goed. Check je instellingen en/of bel je provider.
Oud 21-08-2004, 22:30
Quincy
Quincy is offline
maar op de site van planet staat dat de DNS en Gateway door hun worden toegekent. Moet ik dan misschien mijn Dhcp server op external zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:47
LB06
LB06 is offline
Um, nee dat denk ik niet. Je kunt je router ook het beste als dhcp server laten fungeren.

't zit zo, je router haalt het ip-adres, dns-servers en gateway van de dhcp server van je provider. Daarnaast kan je router zelf ook als dhcp server worden ingezet en bijv. 192.168.1.x(private) adressen uitdelen aan de pc's die eraan hangen.

Je moet je dns-gegevens en gateway er dus niet gewoon inpleuren, maar ze op laten vragen bij de dhcp-server van je provider.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 00:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Quincy schreef op 21-08-2004 @ 23:30 :
maar op de site van planet staat dat de DNS en Gateway door hun worden toegekent. Moet ik dan misschien mijn Dhcp server op external zetten?
Heb je een router of modem direct aan PC gekoppeld? In beide gevallen dien je DHCP aan te zetten op de externe verbinding (het internet dus, de verbinding tussen router/computer en je provider). Dit natuurlijk mits je provider DHCP gebruikt om je automatisch een IP adres etc. toe te wijzen (wat overigens ook gewoon statisch kan zijn).
Reageren

Regels voor berichten