Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 12:05
Verwijderd
Zijn er plaatsen in je omgeving of thuis waar je je beter voelt dan anders? Zijn er plaatsen waar je bent geweest en waar je een duidelijk gevoel kreeg?

Ik heb dit met de hunebedden in Noord-Sleen: het grote van het paar is heel zacht en vriendelijk, ook al zijn er wat stenen bij die erg afstotend qua uitstraling zijn. Het kleine overheerst alles en is enorm bedrukkend.

Hier in de buurt zijn er ook een paar grafheuvels en bij een bepaalde kapel kruisen een paar leylijnen, bij die kapel is het ook wel heel apart.

Vertelll...
Advertentie
Oud 13-05-2005, 17:44
Fainne
Fainne is offline
Ik ben eens in Herulaneum geweest, en toen ik daar liep had ik het gevoel van thuiskomen. Ik ben toen ook in een kamer geweest waar een aantel oude skeletten onder glas tentoongesteld waren, het was precies of de tijd stilstond toen ik die zag, en het was niet uit afschuw ofzo voor die aanblik, gewoon een vreemd gevoel dat me benam.

Ik geloof wel in vorige levens dus ik geloof ook dat er een kans is dat ik daar ooit geleefd heb., en nu ga ik even overdrijven, dat ik de mensen kenden wiens skeletten het waren.

Ervoor was ik ook Pompeï gaan bezoeken, en daar had ik niets van dat gevoel
Oud 13-05-2005, 20:45
Nona
Nona is offline
Met Pompeiï had ik ook weinig, al waren de verhalen wel mooi. Maar een paar dagen later... Was het de kerk van Bernini of Bormini? Ik geloof Bernini.
Oud 14-05-2005, 02:24
Luego
Luego is offline
Ik ben niet zo lang geleden op de Orkney Eilanden geweest (boven Schotland), waar op het 'Mainland' (waar wij waren) veel uit de oudheid te zien is.
Toen wij er waren was het bewolkt en wat mistig, en toen we met 50 man doodstil rustig rondom een grote Stonehenge-achtige cirkel liepen (zo'n 60 maar de helft is kapot rechtopstaande stenen van 4 meter) had dat wel iets heel aparts....
Oud 17-05-2005, 08:33
Dauron
Dauron is offline
Zo te zien zoek ik het niet eens zo ver weg als jullie, ik heb een bos achter mijn huis, ja ik kijk iedere ochtend uit mijn raam door de bomen heerlijk wakker worden, daar hang ik graag wat rond en voelt gewoon goed aan. het is ook een perfecte plek voor meditatie en kendo-oefeningen.

maar als jullie dit niet bedoelen, wordt het toch stone henge, sterker kan niet.
Oud 17-05-2005, 09:37
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-05-2005 @ 21:45 :
Met Pompeiï had ik ook weinig, al waren de verhalen wel mooi. Maar een paar dagen later... Was het de kerk van Bernini of Bormini? Ik geloof Bernini.
Onder andere Borromini heeft de Sant'Agnese in Agone gebouwd op het Piazza Navona in Rome. Bernini heeft de fonteinen op het Piazza Navona gebouwd (welke erg mooi zijn, maar hij zelf vreselijk lelijk vond geworden). Dus ik denk dat je Borromini bedoelt. (Niet denken dat ik één of andere Rome-freak ben , maar ik de Piazza Navona was mijn 'gidsonderdeel' bij de Romereis van mijn school )

Ikzelf had een heel apart gevoel in een kleine zijkamer in de tempel van Karnak. Het leek daar alsof ik zo terug kon stappen in het verleden.

Verder had ik ook een raar gevoel bij een bepaald stuk in het natuurpark Plitvice in Kroatië, maar dat kwam misschien meer omdat ik die plek al eens in mijn dromen had gezien zonder er ooit geweest te zijn. Het is nogal vreemd om zo'n plek dan ineens echt te zien.

Guinevere
Oud 18-05-2005, 08:53
deringmeester
deringmeester is offline
er zijn niet echt plekken waar ik me beter voel dan normaal.
Ik krijg wel energie van ''wilde'' plekken. Zoals bij storm op het strand of in de bossen als het hard waait. Niet op Utrecht Centraal ofzo. Die plekken vreten bij mij energie.

en dan zijn er zijn nog plaatsen waar ik me heel ongemakkelijk voel.

Ik krijg het bijvoorbeeld heeeeel koud in een oude boerderij van een tante van mij. En toen ik daar vroeger als baby binnen kwam begon ik meteen te huilen. en hield niet meer op tot we weg gingen.
Ook staat er in de straat bij mijn zus in de straat een boom. En daar kom ik NIET bij in de buurt. ik ben bijna bang voor dat ding...
Oud 25-05-2005, 20:41
Verwijderd
In het najaar op het strand, als t kei hard waait.... Ik weet niet of dat hier bedoelt word, maar k word daar atlijd kei rustig van.... Als k op t strand ben, lijkt t net alsof de wind altijd alles op n rij waait.

En 10 minuutjes lopen van mn huis af ligt n klein stukje bos, waar n klein meer ligt (lees: gat met water dr in). Daarom heen is kei veel riet enzow en kei mooie bomen Daar voel k me altijd zo thuis he!

En nog boven oppe bergen in Zwitserland.... Dan kan k de hele wereld aan!

Oud 26-05-2005, 18:42
Moebie
Moebie is offline
Ik voel me altijd thuis in oude Franse dorpjes, oude kerkjes, en vooral bij een kasteel in de buurt. Als ik bij een kateel in de buurt ben heb ik het gevoel dat ik daar zou moeten zijn, dat ik daar thuis hoor. Dat gevoel heb ik ook met dingen over of uit de Middel Eeuwen... Heel raar
Oud 26-05-2005, 23:12
JCG
JCG is offline
ik heb wat met oude katholieke kerken. Niet dat ik katholiek ben ik word helemaal rustig als ik in zo'n kerk rond loopt. Ik ben in kroatie in een "graftombe" geweest en daar kreeg ik een heel vreemd gevoel. Het was geen goed of slecht gevoel, het is moeilijk uit te leggen.
Oud 28-05-2005, 18:41
Samzel
Samzel is offline
als ik naar een kerkhof ga, voel ik me in tegenstelling tot anderen juist erg prettig. ik vindt kerkhoven leuk. ik ga er graag naar toe. maar je mag pas vanaf je 14 alleen en ik ben nog 13, en me ouders houden niet zo van kerkhoven.. en wandelen in een bos doet me ook erg goed.
Oud 01-06-2005, 20:38
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Samzel schreef op 28-05-2005 @ 19:41 :
als ik naar een kerkhof ga, voel ik me in tegenstelling tot anderen juist erg prettig.
Ben ik het wel mee eens. Kerhoven hebben gewoon "iets". Ik kan het niet uitleggen. Op vakantie gaan we ook altijd oude kerkhoven bezichtigen. In Frankrijk heb je nog vaak van die oude graven met vervallen grafzerken en grote marmeren kruizen.

Het heeft zo iets weemoedigs en rustigs dat het mooi wordt......
Oud 01-07-2005, 23:38
schizofrenia
schizofrenia is offline
Ik kom altijd graag in een bos bij mij in de buurt, waar een best wel mooie boom is, beetje magische sfeer hangt daar. Één van de takken van die boom hangt best wel laag en daar ga ik altijd op zitten. Ik pak er altijd een boek bij en dan ga ik daar zitten lezen. Ik voel me daar altijd heel veilig. Niemand kent die plek haast(behalve een nicht van me want die is mee geweest daarheen), dus het is uitgesloten dat daar ooit iemand komt.
Ik voel me daar echt thuis, zo'n fijn gevoel is dat.
Oud 01-07-2005, 23:41
schizofrenia
schizofrenia is offline
Citaat:
JCG schreef op 27-05-2005 @ 00:12 :
ik heb wat met oude katholieke kerken. Niet dat ik katholiek ben ik word helemaal rustig als ik in zo'n kerk rond loopt.
Vlakbij kerken is het ook heel mooi, daar hangt net zo'n sfeer als in het bos bij mij thuis.Ik ben wel katholiek dus kom ik sowieso graag in een kerk, maar vlak buiten de kerk is het vaak zo'n mooie omgeving. En natuurlijk vind ik kastelen ook helemaal te gek!
Oud 02-07-2005, 15:39
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik heb dat ook wel met boekwinkels of bibliotheken, of in elk geval plaatsen met veel boeken. Mijn vader heeft een boekwinkel, toen ik nog bij hem woonde kon ik daar heen gaan wanneer ik maar wou. (nu woon ik een tikje te ver weg) en ik heb een keertje meegemaakt dat ik met mijn ouders in een kasteel was (het was in belgië of in denemarken, daar wil ik vanaf zijn) en toen kwamen in het kamertje van het hoofd van de huishouding. Er hing zo'n portret van zo'n strenge oude vrouw aan de wand. Ik voelde me daar zooo thuis, net alsof ik daar gewoond had of zo. Ik geloof niet dat ik daar in een eerder leven gewoond had, de rest van het kasteel zei me niet zo veel (ja ik vond het natuurlijk wel heel cool om dat allemaal te zien, maar ik herkende er niks van) en als ik echt in een vorig leven daar hoofd van de huishouding was geweest dan had het me gingantisch bekend voor moeten komen. Maar er was daar iets, er hing daar een heel goede sfeer. Met sommige mensen heb je dat ook wel, die hebben alleen goede energie bij zich. Het valt me trouwens op dat dat vaak homo's zijn. Misschien zijn die emotioneel wat meer ontwikkeld of zo....
Oud 02-07-2005, 18:33
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Als er een 'magische' plaats is, moet dat wel Rome zijn.
En als Rome niet als magische plaats begonnen is, dan is het dat nu wel geworden, na 2500 jaar het spirituele centrum van de wereld te zijn geweest.
Oud 08-07-2005, 02:28
JCG
JCG is offline
Citaat:
schizofrenia schreef op 02-07-2005 @ 00:41 :
Vlakbij kerken is het ook heel mooi, daar hangt net zo'n sfeer als in het bos bij mij thuis.Ik ben wel katholiek dus kom ik sowieso graag in een kerk, maar vlak buiten de kerk is het vaak zo'n mooie omgeving. En natuurlijk vind ik kastelen ook helemaal te gek!
Het heeft gewoon iets om door een lege kerk te lopen.

Regels voor berichten